
بروزرسانی: 02 تیر 1404
دریافت خرید در سطح C برای ابتکارات سئو
یکی از بزرگترین چالش ها در سئوی سازمانی، خرید خرید از C-suite است.
به طور معمول، CMO تعامل فروشنده شما را امضا می کند، زیرا در فرآیند انتخاب شرکت داشته است (بیشتر اوقات) و به هموار شدن همکاری با سایر ذینفعان ورودی و تولید تقاضا کمک می کند.
با وجود پتانسیل آن برای افزایش درآمد، ایجاد نقاط تماس با برند جدید و بهبود جذب مشتری، ارزش سئو همیشه برای سهامداران غیر بازاریابی در C-suite آشکار نیست.
در طول دو دهه گذشته، به طور کلی به مشتریان C-suite و SEO آموزش داده ایم تا ارزش کمپین های سئو را بر اساس معیارهایی مانند رتبه بندی و ترافیک قضاوت کنند.
در حالی که اینها معیارهای مهمی در شرکت های عمودی رقابتی هستند، تنها تکیه بر این معیارها همیشه نشانگر خوبی برای تعامل موفق (یا عملکردی) سئو نیست.
سطح C بر روی تصویر بزرگتر تمرکز می کند که چگونه کسب و کار می تواند رشد کند، چگونه می توان خطرات را کاهش داد، و مهمتر از همه، اینکه بازگشت سرمایه (ROI) را می توان از سرمایه گذاری در بازاریابی، عملیات و منابع داخلی نشان داد.
برای به دست آوردن خرید گسترده تر، سئو باید به عنوان بخشی از استراتژی کلی سازمان قرار گیرد و به عنوان یک تاکتیک مستقل در کتاب بازی جذب کاربر مطرح شود.
درک آنچه برای رهبران سطح C مهم است
اولین قدم این است که بفهمید چه چیزی برای کسانی که در C-suite هستند مهم است. با این کار، ما می توانیم ارتباطات خود را مرتبط تر کنیم.
همانطور که در مقدمه ذکر شد، سه چیز اصلی که من متوجه شدم همه سطوح C بدون توجه به اندازه سازمان باید به آنها اهمیت دهند عبارتند از:
- کاهش اتکا به رسانه های پولی
- مدیریت ریسک.
- افزایش درآمد و سودآوری بلندمدت.
سئو می تواند به عنوان راهی برای دستیابی به همه این اهداف به شکلی ارائه شود، چه بهبود مهارت فنی وب سایت برای موتورهای جستجو و خزنده های LLM، یا توسعه محتوا برای افزایش دید برند و نقاط تماس جدید به برند (NTB) .
این نتایج را می توان اندازه گیری کرد و به طور ملموسی می توان به مواردی که سطح C به آن اهمیت می دهد و اینکه ممکن است توسط هیئت اجرایی درباره اینکه آیا خودشان موفق بوده اند یا نه، بر اساس آن ها قضاوت شود، مرتبط شود.
از تجربه من، خارج از CMO، درک کلی و دیدگاه سئو در داخل C-suite این است که غیرقابل پیش بینی است.
یا دانش محدود است و تفاوت (و ارزش) بین مشاوره و گزارش خودکار از هر ابزار مشخصی درک نشده است.
تنها راه غلبه بر این ادراک از طریق ارتباطات واضح و بدون SEO است که به نتایج ملموس تجاری در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت گره می زند.
به جای گزارش رتبه بندی کلمات کلیدی و معیارهای کمپین «روز به روز»، باید اعداد خط اصلی را در سطح C ارائه کنیم و نتایج تصویر بزرگ تری از آنچه می خواهیم به دست آوریم را مشخص کنیم.
ساده کردن روایت تضمین می کند که سطح C SEO را به عنوان یک محرک رشد قابل اعتماد می بیند.
تعامل با ذینفعان در سراسر سازمان
تامین امنیت خرید در سطح C برای سئو مستلزم ایجاد پشتیبانی در سراسر سازمان است.
مدیران به ندرت به صورت مجزا تصمیم می گیرند، بنابراین درگیر شدن با سهامداران کلیدی که بر تصمیم گیری آنها تأثیر می گذارند بسیار مهم است.
تقویت همسویی با سایر تیم های بازاریابی، فروش و مهندسی می تواند تا حد زیادی به کسب پشتیبانی یکپارچه از ابتکارات SEO و همچنین مشارکت فعال تیم SEO در پروژه های مختلف که ممکن است بر عملکرد کلی وب تأثیر بگذارد کمک کند.
با شناسایی مدافعان درون سازمان شروع کنید. به عنوان مثال، تیم بازاریابی می تواند به برجسته کردن چگونگی تکمیل سئو کمپین های گسترده تر با هدایت ترافیک ارگانیک و کاهش وابستگی به رسانه های پولی کمک کند.
تیم های فروش می توانند نحوه به ارمغان آوردن سرنخ های با هدف بالا را که سئو به درآمد تبدیل می کنند، تقویت کنند.
مشارکت با IT تضمین می کند که موانع فنی برطرف شده و آمادگی عملیاتی برای ابتکارات SEO را نشان می دهد.
این همکاری ها ائتلافی از حمایت ایجاد می کند که زمینه شما را تقویت می کند.
اعتراضات را پیش بینی کنید و به طور فعالانه به آنها رسیدگی کنید. نگرانی های رایج مدیران اغلب حول محور هزینه ها، تخصیص منابع و عدم قطعیت نتایج است.
با پاسخ های مبتنی بر داده ها که ROI سئو را برجسته می کند، نمونه هایی از بردهای سریع و مزایای ترکیبی سرمایه گذاری بلندمدت را آماده کنید.
اگر هزینه نگران کننده است، نشان دهید که کارایی SEO در مقایسه با سایر کانال های کسب چگونه است. اگر جدول های زمانی زیر سؤال می روند، یک نقشه راه واقع بینانه با نقاط عطف قابل اندازه گیری ترسیم کنید.
ساختن نقشه راه و گزارش
نقشه راه و گزارش ها دو وظیفه مهم را انجام می دهند.
نقشه های راه به تجسم و برقراری ارتباط فایل های اجرایی ملموس در جهت دستیابی به اهداف استراتژی کمک می کنند و گزارش دهی حلقه موثر بودن آنها را می بندد.
گزارش دهی مؤثر باید یک ابزار ارتباطی محوری در توسعه و حفظ رابطه سطح C باشد.
نقشه های راه موثر
یک نقشه راه روشن و واقع بینانه برای تبدیل تایید به عمل ضروری است.
مدیران اجرایی انتظار دارند که یک برنامه به خوبی تعریف شده باشد که نقاط عطف کلیدی، جدول زمانی و نتایج قابل اندازه گیری را مشخص کند و اطمینان حاصل کند که منابع به طور موثر تخصیص داده شده و پیشرفت قابل پیگیری است.
با تعیین انتظارات واقع بینانه شروع کنید. سئو یک سرمایه گذاری بلندمدت است، اما تقسیم آن به مراحل قابل مدیریت به نشان دادن پیروزی های اولیه کمک می کند و در عین حال چشم انداز بلندمدت را دست نخورده نگه می دارد.
محصولات تحویلی کلیدی را برای هر مرحله تعریف کنید، مانند بهبود سرعت سایت، بهینه سازی صفحات با تاثیر بالا، یا رفع مشکلات فنی حیاتی.
این نقاط عطف را با KPIهای واضح مانند افزایش ترافیک ارگانیک، نرخ تبدیل یا رشد درآمد جفت کنید تا اندازه گیری و برقراری ارتباط پیشرفت آسان باشد.
برنامه ریزی بودجه و منابع باید بخش مرکزی نقشه راه باشد.
ابزارها (در صورت نیاز به سرمایه گذاری اضافی توسط کسب و کار)، استعدادها و زمان مورد نیاز برای اجرای طرح را برجسته کنید و نشان دهید که چگونه هر سرمایه گذاری به اهداف تجاری کمک می کند.
همچنین تاکید بر سازگاری بسیار مهم است. بسیاری از نقشه های راه سئو اغلب به عنوان نمودارهای گانت از تاکتیک ها دیده می شوند، بدون اینکه زنده شوند و نشان دهند که چگونه به اهداف کلی کمک می کنند، یا اینکه اغلب بر اساس داده های کنونی، مکان هایی هستند و در معرض تغییر هستند. مورد نیاز باشد
اولویت های سئو می توانند با تغییر نیازهای کسب وکار تغییر کنند، بنابراین انعطاف پذیری را در نقشه راه برای تطبیق با اهداف در حال تحول یا شرایط بازار ایجاد کنید.
به طور منظم پیشرفت را مرور کنید، بازخورد جمع آوری کنید، و برنامه را طوری تنظیم کنید که هم با اهداف سئو و هم با استراتژی های شرکت گسترده تر باشد.
گزارش گیری موثر
گزارش گیری موثر برای سطح C فراتر از گزارش عملکرد و اشاره به معیارها و نمودارهای SEO است.
در حالی که آنها بر روی موفقیت کلی کسب و کار و نحوه کمک سئو به آن سرمایه گذاری می کنند، اغلب از نظر زمان نیز ضعیف هستند.
شما باید از ابزارهای مختصر و بصری مانند گزارش چهار جعبه ای استفاده کنید تا مدیران را بدون غلبه بر داده ها و تفسیرهای زیاد در جریان قرار دهید. Four-Box باید مختصر (به طور پیش فرض، یک صفحه است) و قابل هضم باشد.
گزارش چهار جعبه ای یک چارچوب گزارش تصویری است که اطلاعات را در چهار ربع سازماندهی می کند که معمولاً در یک شبکه 2×2 مرتب شده اند.

از نظر تجربه، ربع ها همیشه یک اندازه نیستند زیرا اطلاعات درون آنها متفاوت است.
آنچه مهم است این است که آنها در صفحه حرکت نمی کنند، بنابراین با گذشت زمان، گیرندگان با طرح بندی و اینکه کدام ربع حاوی چه اطلاعاتی است آشنا می شوند.
بسته به هدف گزارش، هر ربع معمولاً یک دسته، دیدگاه یا نوع داده مجزا را نشان می دهد.
همه گزارش های چهار جعبه یکسان نیستند، اما الگوی شروع من معمولاً شامل موارد زیر است:
- PESTLE "متمرکز به سئو": این نسخه به ارزیابی عوامل داخلی و خارجی یک سازمان، پروژه یا ابتکار کمک می کند. نگاهی به اکوسیستم گسترده تر کمک می کند تا عملکرد را با تأثیرات «دنیای واقعی» پیوند دهد، که با توجه به تعداد سرفصل های اصلی گوگل در فضای بازاریابی مهم است.
- معیارهای عملکرد: روی چهار حوزه کلیدی مانند نتایج مالی، معیارهای مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد آینده تمرکز کنید.
- اولویت بندی استراتژیک: نمونه هایی از ابتکارات با تأثیر بالا و نحوه پیوند آنها با KPIهای کلی.
- به روزرسانی های وضعیت مشاهده 30000 فوت: مقوله هایی مانند «آنچه خوب پیش می رود»، «چالش ها»، «گام های بعدی» و «حمایت مورد نیاز».
این گزارش ها همچنین باید در طول زمان و با بازخورد دریافت کنندگان تکامل یابند تا مرتبط باقی بمانند و ارزش ارائه کنند.
عناصر دیگری که در طول زمان اضافه کرده ام شامل بیانیه های پروژه و جداول RAG برای تاکتیک های خاص است.
در نتیجه: سئو را با اولویت های سطح C تراز کنید
پیشرفت را به KPIهایی که با اهداف تجاری همسو هستند گره بزنید. اگر ترافیک ارگانیک 25 درصد افزایش پیدا کرد و X دلار به درآمد اضافه کرد، آن برد را جشن بگیرید.
با نشان دادن مداوم تاثیر ملموس سئو، اطمینان حاصل می کنید که یک اولویت استراتژیک باقی می ماند.
با در نظر گرفتن سئو به عنوان یک سرمایه گذاری استراتژیک، همسو کردن آن با اولویت های اجرایی و ارائه نتایج قابل اندازه گیری، می توانید پشتیبانی لازم برای موفقیت ابتکارات سئوی خود را ایمن و حفظ کنید.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: fizkes/Shutterstock
منبع