
بروزرسانی: 04 تیر 1404
چرا کتاب های راهنمای سئوی شما باید با تیم های فروش و برند همکاری کنند؟
کتاب راهنمای سئو به عنوان راهنمای ایجاد، اجرا و حفظ استراتژی های موثر سئو عمل می کند.
این تضمین می کند که همه شرکت کنندگان، از بازاریابان گرفته تا توسعه دهندگان، به یک رویکرد یکپارچه و روشمند پایبند هستند.
معمولاً این کتاب شامل عناصر اساسی است که ابتکارات سئو را هدایت می کند، آنها را با اهداف تجاری همسو می کند و کار تیمی را در تیم های مختلف ترویج می کند.
برقراری ارتباط و کار با اکثریت C-suite پاداش و همکاری است. اگرچه "دانش سئو" کلی ممکن است چندان بالا نباشد (به همین دلیل است که ما به عنوان متخصص وارد این عرصه می شویم)، اهداف اصلی زمینه مشترک را برای همسویی در موارد زیر فراهم می کنند:
- ایجاد سهم موثر سئو (به عنوان یک کانال) در برابر شاخص های عملکرد کلیدی بازاریابی (KPI).
- برقراری ارتباط مؤثر با تمام بخش های تجاری (C-suite، محصول، برند، فروش، مهندسی) و دریافت «خرید سئو».
- دستیابی به بازارهای قابل استفاده (SAM)، بازار قابل دسترسی (SOM) و کل بازار آدرس پذیر (TAM) با نقاط تماس برند مرتبط.
این جایی است که توسعه کتاب های بازی SEO وارد عمل می شود.
طبق تجربه من، کتاب راهنمای سئوی شما باید با همکاری سایر تیم ها و آژانس های MarComm و تیم هایی مانند محصول و مهندسی گردآوری شود.
وقتی با گیتلب مشورت می کردم، یکی از بزرگترین فرصت هایی که پیدا کردیم تماس با تیم محصول و پرسیدن نظرات فیلتر نشده و نظرات آنها در مورد نحوه نمایش محصولات در وب سایت بود.
ترکیب این بینش از درگیر شدن تیم های غیر بازاریابی، خرید ساده تری را برای طرح های سئو امکان پذیر کرد.
با ادغام سئو در تمام جنبه های استراتژی ارتباطات بازاریابی سازمان، برندها می توانند اطمینان حاصل کنند که همه کانال ها به طور موثر با هم کار می کنند تا دید را افزایش دهند، مخاطبان را درگیر کنند و در KPIهای کلی و معنادار مشارکت کنند.
توسعه SEO Playbooks
اولین گام در توسعه یک کتاب بازی موفق SEO با همکاری تیم های فروش، برند و مهندسی، درک اهداف، اولویت ها و گردش کار منحصر به فرد هر تیم است.
در حالی که همه تیم ها به سمت اهداف کلی کسب وکار حرکت می کنند، اهداف تیمی، شاخص های کلیدی عملکرد، و نحوه مشارکت آنها در تصویر بزرگ تر متفاوت است.
با درک و احترام به اولویت های منحصربه فرد هر تیم، می توانید پایه ای برای یک کتاب راهنمای سئوی مشارکتی و تأثیرگذار ایجاد کنید، و همچنین چگونه می توانید به طور مؤثرتر ارتباط برقرار کنید که چگونه ابتکارات سئو شما می تواند بر اهداف آنها تأثیر مثبت بگذارد.
اولویت های تیم فروش
تمرکز اصلی تیم فروش بر تبدیل سرنخ ها به مشتری و ایجاد درآمد است. اولویت ها (و مسئولیت های مستقیم آنها) اغلب شامل موارد زیر است:
- استفاده از داده ها برای بهبود احتمال اینکه مشتریان بالقوه اقدامات مورد نظر خود را انجام دهند (به عنوان مثال، ثبت نام برای یک نسخه آزمایشی محصول، آزمایشی، یا خرید).
- درک نکات دردناک، اعتراضات و عوامل تصمیم گیری مشتریان بالقوه. سپس، ارائه بازخورد به دیگر تیم های MarComms در مورد نحوه نمایش محصولات/ویژگی ها در نقاط تماس مختلف.
- رسیدن به اهداف فروش ماهانه، فصلی و سالانه یا فراتر از آن.
- اطمینان از اینکه سرنخ های تولید شده از طریق تلاش های سئو به طور موثر مدیریت و پرورش می یابند.
اولویت های تیم برند
هدف تیم برند ایجاد یک هویت منسجم و قانع کننده است که با مخاطبان هدف طنین انداز شود.
در اینجا همپوشانی قابل توجهی با تیم SEO وجود دارد. به احتمال زیاد، ما عناصر تیم برند را در هر لحن محتوایی راهنمای صوتی که دریافت می کنیم، می بینیم. مسئولیت های اصلی آنها عبارتند از:
- اطمینان از اینکه همه ارتباطات منعکس کننده لحن، صدا و ارزش های شرکت هستند.
- ایجاد روابط قوی با مشتریان از طریق داستان سرایی و محتوای با طنین عاطفی.
- حفظ ظاهر و احساس ثابت در تمام نقاط لمسی دیجیتال و آفلاین.
اولویت های تیم مهندسی
تیم مهندسی نقش مهمی در حصول اطمینان از اینکه زیرساخت فنی از ابتکارات SEO پشتیبانی می کند و یک تجربه کاربری یکپارچه را ارائه می دهد، ایفا می کند.
درک فرآیندهای آنها از ابتدا نه تنها برای اجرای هر توصیه فنی سئوی که ارائه می دهید ضروری است، بلکه برای اینکه شما را فعالانه در جریان قرار دهد و از هرگونه استقرار که می تواند بر عملکرد سئو تأثیر بگذارد نیز مطلع باشد.
بسته به ساختار تیم مهندسی، مسئولیت های آنها از توسعه فعال و رفع اشکال تا مدیریت زیرساخت متغیر است.
اهداف کتاب راهنما را تعریف کنید
تعریف اولیه باید یک کتاب بازی را برای اهداف سئو مشخص کند تا همه تیم ها اهداف مشترک جمعی داشته باشند.
چنین اهدافی اصل راهنمای سنجش تاثیر سئو با اولویت های تجاری و فروش برند را ایجاد می کند.
اهداف روشنی را برای همسو کردن سئو با اولویت های کسب و کار تعیین کنید:
- ترافیک ارگانیک را افزایش دهید، نرخ تبدیل را بهبود بخشید و آگاهی از برند را افزایش دهید.
- رتبه بندی کلمات کلیدی و کلیک ها را از خوشه های کلمات کلیدی (همراستا با مراحل قیف/بخش های مخاطبان خود) ردیابی کنید.
- سرنخ های ارگانیک، تبدیل های مبتنی بر سئو و انتساب درآمد را اندازه گیری کنید.
- حجم جستجوی مارک، هم ترازی محتوا و تعامل (از طریق رویدادها در Google Analytics 4 اندازه گیری می شود).
این اهداف یک چارچوب قابل اندازه گیری برای موفقیت ایجاد می کنند.
برای هر تیم بخش های کتاب بازی ایجاد کنید
بخش های خاصی را برای هر تیم ایجاد کنید تا کتاب بازی از قابلیت عمل و ارتباط با تیم ها اطمینان حاصل کند.
راهبردها و رهنمودهای خاص باید از اهداف و مسئولیت های هر بخش نشات بگیرد.
اعضای تیم فروش را تشویق کنید تا محتوایی را با پاسخگویی به ایرادات معمولی یا سوالات مشتریان بالقوه ارسال کنند، اطمینان حاصل کنید که تلاش های سئو منجر به سرنخ های واجد شرایط می شود و محتوا نه تنها برای عبارات جستجو رتبه بندی می کند، بلکه در سطحی که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و طبقه بندی هدف سطح پایه این کار را انجام نمی دهند، با مشتریان بالقوه همخوانی دارد. به ما بگویید
تیم های برند باید دستورالعمل های روشنی را برای حفظ و نگهداری متا توصیفات، سرفصل ها، متن های جایگزین و سایر عناصر سئو ارائه دهند.
آنها باید نظرات مثبت، توصیفات مشتری و داستان ها را به اشتراک بگذارند تا به ایجاد اعتماد و اعتبار کمک کنند و درک بهتری برای تیم های سئو در مورد آنچه که مخاطب هدف قبل و بعد از تبدیل ارزش قائل هستند، ارائه دهند.
تیم های مهندسی باید مشارکت داشته باشند و (با تیم SEO کار کنند) فرآیندی را برای طرح موضوع، اولویت بندی و استقرار تعریف کنند.
آنها همچنین باید فرآیندهای کلی خود را به اشتراک بگذارند و تیم سئو را در یادداشت ها یا دستور کارها بگنجانند تا در صورت لزوم، مشکلات احتمالی عمده قابل درک و کاهش باشد.
حلقه های بازخورد و گزارش
بررسی های منظم، سرعتی مستمر برای تیم ها ایجاد می کند تا به روزرسانی های پیشرفت را بشنوند و به مشکلات رسیدگی کنند.
جلسات هفتگی یا دو هفته ای فرصتی برای بررسی ابتکارات سئو در حال انجام، رفع موانع و حفظ همسویی در بخش ها فراهم می کند.
جلساتی با این ماهیت همچنین بستری باز برای برقراری ارتباط فراهم می کند و تمرکز را بر همان اهداف حفظ می کند.
گزارش دهی بین بخشی، معیارهای اصلی عملکرد SEO مانند رتبه بندی کلمات کلیدی و ترافیک ارگانیک را به نتایج ملموس تجاری مانند تبدیل و تعامل با نام تجاری مرتبط می کند.
این نشان دهنده تأثیر تلاش های سئو بر درآمد یا دیده شدن نام تجاری برای سهامداران در مورد ارزش استراتژیک سئو و سرمایه گذاری مداوم آن است.
کتاب راهنما SEO یک منبع پویا است
راهنمای سئوی شما باید حاوی بینش های عملی باشد تا مراحل بعدی را در صفحاتی با عملکرد ضعیف راهنمایی کند، مسائل فنی را برجسته کند یا زمینه هایی را برای تقویت مسیرهای تبدیل پیشنهاد کند تا تیم ها بتوانند به سرعت به چنین مشکلاتی رسیدگی کنند و فرصت های جدیدی را برای رشد به دست آورند.
تجسم داده ها این موارد را بیشتر می کند. به جای داشبوردها، نمودارها یا ابزارهای تعاملی، امکانات متفاوتی را که داده ها ارائه می دهد به ذینفعان نشان دهید.
نظارت و تجزیه و تحلیل معیارها در سطحی دقیق تر به شما این امکان را می دهد که تعامل کاربر را بهتر تجسم کنید و تشخیص روندها، اندازه گیری پیشرفت و اولویت بندی اقدامات استراتژیک را بسیار آسان تر می کند.
ترکیب حلقه های بازخورد ساختاریافته و گزارش دهی شفاف، یک کتاب راهنمای SEO را به یک منبع پویا و همیشه در حال تکامل تبدیل می کند.
این به طور مداوم با داده های جدید، ارتباطات باز و بینش جمعی سازگار می شود و اطمینان حاصل می کند که هر ابتکار SEO حداکثر ارزش را ارائه می دهد.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: استوک صورت/Shutterstock
منبع