به این ترتیب، وقت خود را با شرکت هایی تلف نمی کنید که حاضر به توافق اصولی یا کار حرفه ای با شما نیستند. تاکتیک هایی را که برای بهبود رتبه با استفاده از فاکتورهای offpage یا خارج از سایت به کار می گیرید راشرح دهید. اجرا می کند، مورد استفاده قرار دهید، توضیح دهید. همچنین در حوزه رویکرد، شما بهتر است در خصوص سئوی موبایل و سئوی محلی نیز سوالاتی مطرح کنید زیرا در قرن 21، که عصر گوگل و رسانه های اجتماعی است اکثر مردم از تلفن همراه یا موبایل خود برای جستجو در اینترنت استفاده میکنند. موضع آنها در خصوص اهمیت محتوا در سئوی داخلی سایت سایت سئو بای د سیا چیست؟ و با استفاده از RFP شما باید بتوانید شرکتهای مختلف را ارزیابی کنید که کدامیک تخصص و قابلیت لازم را دارند که برای سئوی خود با آنها همکاری کنید. هرچند که RFP باید شامل چند سوال منحصر به فرد برای کسب و کار مورد نظر باشد، برخی سوالات استاندارد نیز وجود دارد که میتواند به مدیر سئوی سرکت کمک کند تا آزانس های مورد نظر را ارزیابی کند.
چطور برای پروژه سئو یک RFP بنویسیم؟ شما باید RFP را به شکلی تنظیم کنید که پاسخ های مناسبی از شرکت های سئو را در آن بگیرید، با استفاده از پاسخ های روشنی که به سوالات واضح و با کیفیت داده میشود شما دیگر شکی نخواهید داشت که آیا کار با یک شرکت به نفع شما خواهد بود یا خیر. از آنجا که شما فرصت بررسی کامل یک آژانس سئو را ندارید؛ با بررسی RFP های شرکت های مختلف میتوانید آن شرکت ها را بر اساس معیار های مختلف با هم مقایسه کنید و در نهایت بهترین شرکت سئو را برای وب سایت خود انتخاب کنید. برای اینکه به بهترین وجه برای نهادی که برای آن پروپوزال می نویسید جذابیت داشته باشید، در اینجا چند نکته و ترفند سریع وجود دارد که باید هنگام طرح RFP خود در نظر داشته باشید. استراتژی و رویکرد شما برای بهینه سازی تصاویر برای بهترین رتبه ممکن در سئو چیست؟ فایل RFP در سئو چیست؟ اگر در زمینه سئو RFP ها تازه کار هستید، آنقدرها که برخی افراد تصور می کنند پیچیده نیستند.
بعد از بررسی RFP سئو، اگر یک آژانس برای شما مناسب نیست پس با او همکاری نکنید. هدف شما از درخواست آر پی اف در سئو، این است که یک آژانس سئوی متخصص را انتخاب کنید، پس باید از آنها بپرسید که چه کاری میتوانند برای شما انجام دهند. درخواست پیشنهاد برای سئو یا RFP، چه اینکه شما آن را از دیدگاه مشتری بنویسید و چه بعنوان یک آژانس سئو به یک RFP پاسخ دهید، این کار بخش اساسی برای سئو در سطح سازمانی است. اینکه آیا شما با شرکت مربوطه آشنایی دارید و تاریخچه آن را میدانید یا خیر؟ مشخص کنید که چقدر محتوای سایت را مهم میدانید و چه قابلیت هایی برای ایجاد محتوا و/یا ارائه محتوای بهینه شده برای سئو در صورت نیاز دارید. چه تاکتیکهای سئویی را در محیط فعلی مؤثر میدانید؟ دقیقاً چه چیزی در قیمت گذاری حذف می شود؟ در یک RFP اصولی، نباید ناحیه خاکستری ای وجود داشته باشد، به این معنی که چیزی مبهم و بدون توافق نباید بماند. دقیقاً چه چیزی در قیمت گذاری گنجانده شده است؟ ممکن است با چه مزایا یا معایبی مواجه شود؟
آیا شرکت شما در طی پنج سال گذشته درگیر هیچ گونه دعوی قضایی بوده است؟ در نتیجه سئو می بینید را توصیف کنید. بخصوص در زمینه هزینه های کار، میزان کاری که انجام میشود و همچنین نتیجه کاری که تحویل داده میشود. مشخص کنید که آنها به طور خاص چه کاری انجام خواهند داد و پیشینه آنها چیست. توضیح دهید که چگونه این موارد ردیابی می شوند، چه اطلاعاتی به صورت روزانه/هفتگی به مشتری گزارش می شود و آیا از طریق داشبورد سایت قابل دسترسی هستند یا خیر. هستند، را ارائه دهید. زمانی که شما به شرکت های سئو مراجعه میکنید و میخواهید که سایت شما را سئو کنند، ممکن است آنها به اعتبار یا هویت شما شک کنند. مهم ترین موضوعی که میخواهید پوشش دهید بحث قیمت گذاری در RFP سئو، می باشد که کاملا ضروری می باشد. توضیح دهید که چگونه تکنیکهایی که شما برای سئو بکار میبرید چطور از نظر استاندار بودن و اصولی بودن قابل ارزیابی هستند.