آزمایش Google با فید Desktop Discover

گوگل در حال آزمایش فید Discover در دستگاه‌های دسک‌تاپ است و تغییری اساسی را در صفحه اصلی ساده‌اش که از لحاظ تاریخی فقط از یک نوار جستجو تشکیل می‌شد، نشان می‌دهد.

طبق گزارشی که توسط Search Engine Journal منتشر شده است، آوردن Discover به دستگاه‌های دسک‌تاپ نشان‌دهنده یک تغییر بزرگ در موتور جستجوی Google است، زیرا صفحه اصلی نمادین و پراکنده Google برای بیش از 20 سال اساساً بدون تغییر باقی مانده است.

میز گرد SEO در اینجا اشاره کرد که تست Google Discover در دستگاه های دسکتاپ ابتدا توسط MSPowerUser مشاهده شد و به عنوان یک اسکرین شات پست شد. The Verge همچنین بیانیه‌ای را که از لارا لوین، سخنگوی گوگل دریافت کرده بود، منتشر کرد که آزمایش Discover را تأیید کرد و خاطرنشان کرد: این آزمایشی است که در حال حاضر در هند اجرا می‌شود. هر تغییری در google.com مهم است زیرا همچنان پربازدیدترین وب سایت جهان است.

اسکرین شات آزمایش دسکتاپ Google Discover
تصویری از ویژگی دسکتاپ Google Discover منتشر شده توسط MSPowerUser.

فید Google Discover در دستگاه‌های دسک‌تاپ شبیه به نسخه تلفن همراه این ویژگی است که حاوی اخبار، سرگرمی، ورزش، امور مالی و سایر محتوای مرتبط با علایق کاربر است که براساس فعالیت وب و برنامه آن‌ها است.

رابط کاربری آزمایشی Discover دسکتاپ گوگل نیز مشابه صفحه اصلی موتور جستجوی مایکروسافت بینگ طراحی شده است، که وقتی کاربر صفحه را به پایین پیمایش می کند، فهرستی از اخبار و اطلاعات دیگر را فعال می کند.

به عنوان مشاور سئو گلن گیب گفت در X، “Discover می تواند برای ناشران اهمیت بیشتری پیدا کند.” برخی از ناشران ترافیک ارگانیک زیادی را از Google Discover فعلی که در دستگاه های تلفن همراه در دسترس است جذب می کنند. با توجه به داده‌های سهم بازار توسط Similarweb، با 33.65 درصد ترافیک جستجو از دستگاه‌های دسک‌تاپ، برخی از ناشران می‌توانند افزایش زیادی در ترافیک ارجاع از طرف Google تجربه کنند، اگر این ویژگی جدید Discover در آینده برای همه کاربران فعال شود.

منبع