درواقع هر کاربری که وارد سایت شما میشود، میتواند از این موضوع احساس خوشایندی داشته باشد و یا احساس بدی داشته باشد. سئوی داخلی از اهمیت بسیار زیادی برای گوگل برخوردار است و بویژه در طی چند سال اخیر گوگل با بوجود آوردن الگوریتمهای جدید مانند الگوریتم مرغ مگس خوار و رنک برین، اهمیت خیلی زیادی به موضوع سئوی داخلی داده است. عواملی هستند که گوگل در این الگوریتم خود به آنها توجه میکند. راهکاری که کارشناسان گوگل در آن زمان ارائه دادند این بود که اگر سایتی به سایت دیگری لینک بدهد یعنی به نوعی سایت دوم را معرفی میکند. همانطور که در بحث بک لینک در بالا گفتم، گوگل بک لینک را به چشم یک معرفی می بیند، یعنی یک سایت، سایتی دیگر را معرفی میکند. پنالتی در واقع به مفهوم جریمه سایت توسط گوگل می باشد. CTR:مخفف Click Through Rate به معنی نرخ کلیک است و به درصد بیان میشود. تمامی عملیاتی که با هدف سئو بر روی خود سایت انجام میگیرد سئوی داخلی یا on page SEO گفته میشود. برخلاف سئوی داخلی که در بالا توضیح داده شد جهت بهبود رتبه گوگل برخی عملیات نیز باید خارج از سایت ما انجام پذیرد و ارتباطی به محتوای سایت و یا خود سایت ما ندارد.
ولی همیشه همه چیز آنجوری که گوگل میخواهد پیش نمی رود. و همچنین در بخش بک لینک سازی و استراتژیهای مختلف لینک بیلدینگ رقبا نیز باید آگاهی داشته و سعی کنید همیشه یک قدم از آنها جلوتر باشید. الگوریتم پنگوئن وظیفه شناسایی لینکهای اسپم و سایت هایی که تعداد زیادی لینک بی کیفیت داشته باشند را دارد. خوب این عمل فرآیند سئو را دچار اختلال میکرد و سایت های با کیفیت و دسته اول واقعا در میان انبوهی از سایت ها ناپدید میشدند و جایگاه خاصی نداشتند. اصولا بک لینک باید بصورت طبیعی ایجاد شود، بدین شکل که مثلا شما یک مطلب باکیفیت در سایت خود بنویسید و بازدیدکننده ها بعلت کیفیت بالای محتوای شما آن را در سایت و وبلاگ خودشان با کاربران خودشان به اشتراک بگذارند و به شما لینک بدهند. استفاده از ویدئو نیز میتواند در باکیفیت کردن محتوا کمک شایانی بکند و اگر فکر میکنید با ایجاد یک ویدئو میتوانید موضوع مورد نظرتان را بصورت کاملتری به بازدیدکننده ارائه دهید، حتما در نوشته خود از ویدئو استفاده نمایید.
نرخ پرش هرچقدر پایینتر باشد برای سئو بهتر است. CTR هرچقدر بالا باشد برای سئو بهتر است. این طبیعی ترین و بهترین نوع بک لینک است که گوگل انتظار دارد. در صورتیکه گوگل تصمیم به پنالتی یک صفحه بگیرد، حتی در صورت داشتن رتبه خیلی خوب آن صفحه را از نتایج جستجو حذف خواهد کرد. میزان درصد کلیکهایی که در صفحه نتایج بر روی سایت شما میشود به میزان کل کلیکهای صفحه را سایت سئو بای د سیا نرخ کلیک میگویند. در واقع این الگوریتم تاثیر مستقیمی در نتایج رتبه بندی ندارد و صرفا عباراتی را که کاربر جستجو کرده بررسی می کند و بر اساس خواسته های کاربر سعی میکند بهترین نتیجه را نمایش دهد. اطلاعات وبسایتهای اینترنتی در قفسهای داده قرار میگیرند و در هر قفس تعدادی کبوتر وجود دارد که به بررسی محتوای این سایتها و مقایسه آنها با کلمه کلیدی جستجو شده میپردازند. HTTPS: یک پروتکل امنیتی است که اطلاعات را بین کاربر و سرور بصورت کد شده رد و بدل میکند. شاید در نگاه اول هیچ ارتباطی بین سئو و برندینگ دیده نشود. ایجاد میشود. برخی بر این باورند که فقط بک لینکهای فالو ارزش دارند و گوگل هیچ اهمیتی به بک لینکهای نوفالو نمیدهد، مت کاتس (مدیر بخش اسپمینگ گوگل) نیز در ویدئویی گفت که بک لینک نوفالو از نظر گوگل ارزشی ندارد.
Crawl: موتور جستجو دارای یک ربات است که به آن گوگل بات یا عنکبوت می گویند. این الگوریتم بیشتر به تجزیه و تحلیل عبارات جستجو شده توسط کاربران میپردازد. DA: Domain Authority شاخص سنجش قدرت دامنه بر اساس سیستم امتیاز دهی سایت Moz میباشد که عددی از 1 تا 100 می باشد و هر چقدر این عدد بالاتر باشد نشان دهنده قدرت بیشتر آن دامنه است. PA: Page Authority شاخص سنجش قدرت یک صفحه از سایت بر اساس سیستم امتیاز دهی سایت Moz میباشد که عددی از 1 تا 100 می باشد و هر چقدر این عدد بالاتر باشد نشان دهنده قدرت بیشتر آن صفحه است. طراحی سایت از جهات مختلفی میتواند باعث افزایش قدرت سئوی سایت شما بشود. Black Hat SEO: سئوی کلاه سیاه دقیقا عکس مورد بالاست. در این روش احتمال پنالتی شدن سایت بسیار بالاست. بنابراین سایت اول علی رغم یونیک بودن محتوایش کیفیت لازم را ندارد ولی سایت دوم محتوای بسیار غنی و باکیفیتی ارائه کرده است.