آیا اکنون باید به GA4 تغییر دهید؟ چه چیزی میخواهید بدانید


کوکی های شخص ثالث در حال از بین رفتن هستند

همانطور که متوجه شدید، GA4 کوکی های شخص ثالث را ردیابی نمی کند. تمرکز آن بر روی کوکی های شخص اول خواهد بود.

حفظ حریم خصوصی یکی از دلایل اصلی حذف کوکی های شخص ثالث است.

تفاوت بین کوکی های شخص اول و کوکی های شخص ثالث چیست؟ چرا مهم است؟

  • کوکی های شخص اول کوکی هایی هستند که فعالیت شما را در یک وب سایت ردیابی می کنند و توسط مالک آن وب سایت در آنجا قرار می گیرند.
  • کوکی‌های شخص ثالث کوکی‌هایی هستند که توسط شخصی غیر از مالک آن سایت در یک وب‌سایت قرار داده شده‌اند و به شما امکان می‌دهند فعالیت شما به‌طور خودکار توسط اشخاص ثالث ردیابی شود.

گوگل کوکی های شخص ثالث را از Analytics و Chrome حذف می کند.

حذف کوکی‌های شخص ثالث، آنچه را که Google و سایر تبلیغ‌کنندگان می‌توانند ردیابی کنند و نحوه جمع‌آوری داده‌ها تغییر می‌دهد.

GA4 معیارهای کلیدی مانند نرخ پرش و موارد دیگر را تغییر خواهد داد

یک مدل متفاوت جمع‌آوری داده به این معنی است که بسیاری از معیارهایی که به آنها عادت کرده‌اید نمی‌توانند ثابت بمانند.

یکی از نمونه‌های معیاری که در حال تغییر است، نرخ پرش است.

نرخ پرش درصدی از جلسات است که بدون هیچ گونه تعاملی در یک صفحه به پایان می رسد.

GA4 نرخ پرش را با نرخ تعامل جایگزین می کند.

نرخ تعامل چیست؟

نرخ مشارکت درصدی از «جلسات درگیر» است.

این جلسات یا:

  • بیش از 10 ثانیه طول بکشد.
  • یک رویداد تبدیل داشته باشید.
  • حداقل دو بازدید از صفحه یا نمایش صفحه داشته باشید.

همانطور که CallRail در کتاب الکترونیکی GA4 خود توضیح می‌دهد، نرخ تعامل معکوس مستقیم نرخ پرش نیست.

اگر آژانس هستید، باید مدتی را صرف تنظیم نحوه گزارش دادن به مشتریان خود در مورد این معیارهای جدید کنید.

چگونه نرخ تعامل GA4 در مقابل نرخ پرش UA فرصت های بهتری را فراهم می کند

با تغییر، فرصت به وجود می آید، به خصوص زمانی که زمان کافی برای آماده شدن دارید.

همانطور که در مثال نرخ تعامل زیر مشاهده می کنید، اطلاعات مفیدتری نسبت به نرخ پرش ارائه می کنید.

کایل لارکین، مشارکت‌کننده SEJ و کارشناس تجزیه‌وتحلیل، استدلال می‌کند که نرخ پرش لزوماً معیار مفیدی برای میزان تعامل یا تأثیرگذاری صفحات نیست زیرا بر روی اقدامات تمرکز می‌کند و نه زمان.

به عنوان مثال، کاربری که یک پست وبلاگ 2000 کلمه‌ای کامل را می‌خواند و سپس بدون هیچ اقدام دیگری آن را ترک می‌کند، در مدل قدیمی به عنوان یک پرش در نظر گرفته می‌شود. اما آنها به وضوح با محتوا درگیر بودند.

با افزودن عنصر زمان، نرخ تعامل شامل خوانندگان می شود و نشانگر بهتری از اثربخشی صفحه است.

تغییر فرآیندهای گزارش دهی و آموزش مشتریان ممکن است کمی طول بکشد، اما ممکن است نتایج مثبت زیادی پیدا کنید.

با راهنمای CallRail برای GA4 برای آژانس‌ها، درباره چیزهایی که از دست می‌دهید و از تغییر به GA4 چه چیزی به دست می‌آورید، بیشتر بیاموزید.

آیا صاحبان سایت جدید باید از GA4 یا UA استفاده کنند؟

اگر سایت شما یا سایت مشتری شما کاملاً جدید باشد، حساب جدید شما به طور پیش فرض روی GA4 خواهد بود. احتمالاً نباید از راه خود برای راه اندازی UA دست بردارید.

UA در حال از بین رفتن است، بنابراین راه اندازی دو ملک جدید منطقی نیست.

با فناوری جدید به میدان بروید و اگر منحنی یادگیری وجود دارد نگران نباشید.

شما همزمان با دیگران در حال یادگیری هستید.

آیا صاحبان سایت های موجود باید از GA4 یا UA استفاده کنند؟

هنوز دارایی های UA خود را حذف نکنید! اول از آنها پشتیبان بگیرید!

علاوه بر از دست دادن اطلاعات شما، اگر همین الان یک سوئیچ سخت ایجاد کنید، ابزارهای یکپارچه نیز خراب خواهند شد.

خبر خوب این است که شما هنوز زمان زیادی برای خیس کردن پاهای خود دارید.

نکته حرفه ای: حرکت را زودتر شروع کنید تا بتوانید از هم اکنون جمع آوری داده های سال به سال را شروع کنید.

فقط مطمئن شوید که ابزارهای شخص ثالثی که استفاده می کنید قبل از غواصی به روز شده باشند. یا اگر انتظار ندارید به موقع به روز شوند، به دنبال ابزارهای جدید باشید.

آیا آژانس ها باید از GA4 یا UA استفاده کنند؟

برای آژانس ها و بازاریابان، وضعیت پیچیده تر است.

اگر شما داده های سال به سال را برای سال آینده می خواهید، باید GA4 را از قبل راه اندازی کرده باشید. اگر این کار را نکردید، همین حالا شروع کنید. هر چه بیشتر آن را ترک کنید، مدت بیشتری باید منتظر آن داده های مقایسه سال به سال باشید.

اما ممکن است مجبور شوید مدتی نیز در UA بمانید.

همه مشتریان شما این کار را با سرعت متفاوتی انجام خواهند داد. برخی حتی ممکن است ندانند که باید این تغییر را ایجاد کنند. بسیاری انتظار تغییرات قابل توجهی در گزارشی که شما به آنها ارائه می دهید نخواهند داشت.

ممکن است چندین عضو تیم داشته باشید که نیاز به یادگیری GA4 دارند.

همچنین اگر قبلاً ندارید، باید یک بایگانی داده را راه اندازی کنید.

در حالی که همه این کارها را انجام می دهید و فرآیندهای خود را برای محاسبه انواع جدید داده ها تغییر می دهید، می خواهید خدمات به مشتریان خود قطع شود.

اگر حساب‌های تحلیلی هر مشتری را مدیریت کنید، به یک برنامه مدیریت پروژه واضح برای مهاجرت هر مشتری نیاز دارید.

این احتمال وجود دارد که مجبور باشید از UA در کنار GA4 استفاده کنید تا زمانی که به طور رسمی بازنشسته شود.

نحوه راه اندازی GA4

راه اندازی و مهاجرت به GA4 ساده است.

چگونه GA4 را از ابتدا راه اندازی کنیم

راه اندازی یک حساب کاربری جدید GA4 از ابتدا ساده است.

این مسئله راه اندازی یک حساب Google Analytics جدید یا یک ویژگی جدید GA4 در یک حساب موجود است.

اسناد گوگل می تواند شما را قدم به قدم راهنمایی کند.

نحوه مهاجرت از UA به GA4

اگر از یک حساب UA موجود استفاده می‌کنید و می‌خواهید آن را ارتقا دهید، Google یک جادوگر راه‌اندازی مفید ایجاد کرده است.

CallRail یک راهنمای گام به گام با تصاویر صفحه در کتاب الکترونیکی خود ارائه می دهد، یا می توانید از اسناد پشتیبانی Google استفاده کنید.

همچنین این دستورالعمل های مفید را در کتاب الکترونیکی CallRail خواهید یافت:

به یاد داشته باشید که در حال حاضر نیازی نیست که UA خود را لغو کنید و در GA4 همه کاره شوید. اما اگر می‌خواهید سال آینده داده‌های مقایسه سال به سال را داشته باشید، اکنون حساب‌های GA4 خود را راه‌اندازی کنید.





منبع