این به این معنی است که از کلمات کلیدی خود در مکان های استراتژیک وب سایت خود استفاده کنید، مانند:
برچسب های عنوان
توضیحات متا
سرفصل ها
محتوا
فراداده تصویر
URL ها
لینک های داخلی
هیچ پاسخ قطعی برای اینکه کدام جایگاه برای سئو بهتر است وجود ندارد، زیرا جایگاه های مختلف سطوح مختلف تقاضا، رقابت و سودآوری دارند. با این حال، برخی از عوامل کلی که میتوانند جایگاه بهتری را برای سئو ایجاد کنند عبارتند از: حجم جستجوی بالا، رقابت کم، قصد کاربر بالا، نرخ تبدیل بالا و فصلی کم.
محتوا هسته اصلی سئو برای هر نوع کسب و کاری است، زیرا ارزش و اطلاعاتی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد و به شما کمک می کند تا قدرت و اعتبار خود را در موتورهای جستجو تثبیت کنید. محتوا همچنین می تواند به شما کمک کند بک لینک های طبیعی و با ارزش را از سایر وب سایت های موجود در سایت خود جذب کنید، که یکی از فاکتورهای رتبه بندی برتر برای سئو است (اطلاعات بیشتر در این مورد در نکته بعدی).
در این مقاله توضیح خواهیم داد که آیا سئو می تواند برای هر جایگاه یا کسب و کاری کار کند یا خیر، و اگر چنین است، بهترین شیوه ها و رویکردها برای جایگاه ها در بازارهای رقابتی چیست.
سئو می تواند برای هر حوزه ای کار کند، اما برای هر نوع کسب و کاری به رویکرد و استراتژی متفاوتی نیاز دارد. با پیروی از نکات و بهترین روشها در این راهنما، میتوانید وبسایت خود را برای کلمات کلیدی خاص خود بهینه کنید، محتوای باکیفیت و مرتبط برای مخاطبان خاص خود ایجاد کنید، پیوندها و روابطی را با وبسایتهای دیگر در حوزه خود ایجاد کنید، و سئوی خود را اندازهگیری و بهبود بخشید. نتایج برای جایگاه شما
شما باید نتایج سئوی خود را برای جایگاه خود اندازه گیری و بهبود بخشید:
با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics، Google Search Console، Semrush یا Moz Pro برای ردیابی و تجزیه و تحلیل ترافیک، رتبه بندی، تبدیل ها و سایر معیارهای وب سایت خود.
شناسایی نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها و زمینه های بهبود.
تست و آزمایش با استراتژیها و تاکتیکهای مختلف برای یافتن بهترین موارد برای جایگاه شما.
از آخرین روندها و تغییرات در جایگاه خود و در سئو به روز باشید.
حجم جستجو تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی یا عبارت در موتورهای جستجو در ماه جستجو می شود. رقابت سطح دشواری یا رقابت بین وب سایت هایی است که سعی در رتبه بندی برای کلمه یا عبارت یکسان دارند.
همچنین باید مطمئن شوید که وب سایت شما سریع، ایمن، سازگار با موبایل و آسان برای پیمایش است. این عوامل فنی سئو می تواند بر تجربه و رضایت کاربر شما تأثیر بگذارد، که می تواند بر رتبه و عملکرد شما در موتورهای جستجو در جایگاه شما تأثیر بگذارد.
3. محتوای باکیفیت و مرتبط برای مخاطب خاص خود ایجاد کنید
یا برای هر نوع کسب و کاری؟
سئو می تواند برای هر جایگاهی کار کند و سئو می تواند برای همه انواع کسب و کار اعمال شود تا مزیت رقابتی در موتورهای جستجو کسب کند. با این حال، هر جایگاه به رویکرد و استراتژی متفاوتی نیاز دارد تا SEO به بهترین شکل برای وب سایت کار کند.
چگونه SEO می تواند برای هر طاقچه ای کار کند
1. حجم جستجو و رقابت را بررسی کنید
اما آیا سئو برای هر حوزه ای کار می کند؟
برای ایجاد پیوندها و روابط با سایر وب سایت های موجود در جایگاه خود، باید:
محتوای ارزشمند و قابل اشتراک گذاری ایجاد کنید که دیگران بخواهند به صورت ارگانیک به آن پیوند دهند.
با سایر اینفلوئنسرها و متخصصان حوزه کاری خود تماس بگیرید و به آنها پست مهمان یا همکاری پیشنهاد دهید.
در انجمن ها و انجمن های آنلاین مرتبط با جایگاه خود شرکت کنید و پاسخ ها یا نظرات مفیدی را با پیوندهایی به وب سایت خود ارائه دهید.
از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محتوای خود و تعامل با مخاطبان خود استفاده کنید.
پروفایل های لینک رقبای خود را زیر نظر بگیرید و سعی کنید بهترین لینک های آنها را تکرار کنید.
لینک بیلدینگ فرآیند به دست آوردن لینک از وب سایت های دیگر است که به وب سایت شما اشاره می کنند. لینک بیلدینگ همچنین می تواند به شما کمک کند تا ترافیک ارجاع خود را از سایر وب سایت های معتبر در صنعت خود افزایش دهید. در نتیجه، لینکسازی میتواند امتیازات Domain Authority و Page Authority فردی وبسایت شما را افزایش دهد که میتواند منجر به رتبهبندی بالاتر در موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo و Bing شود.
هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی خاص را تهیه کردید که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید، باید وب سایت خود را برای بهینه سازی آنها در رتبه بندی سئوی بالاتر قرار دهید.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
آیا سئو برای هر طاقچه ای کار می کند؟
با پیروی از این روشها، میتوانید مطمئن شوید که وبسایت شما یکی از بهترین سایتهای بهینه شده در جایگاه شما باقی میماند. در نتیجه، می توانید رتبه بندی و ترافیک ارگانیک را حفظ کنید (و به دست آورید) که می تواند به مشتریان، مشتریان و فروش جدید تبدیل شود.
جایگاه در سئو چیست؟
اگر به دنبال راهاندازی یک کسبوکار در یک جایگاه جدید هستید، بهتر است برای یافتن اینکه آیا کلمات کلیدی کافی وجود دارد که با معیارهای جستجوی ذکر شده در بالا مطابقت دارند، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. اگر، و زمانی که این کار را انجام می دهید، می تواند جایگاه خوبی برای دنبال کردن سئو باشد.
آیا سئو برای همه انواع مشاغل کاربرد دارد؟
شما می توانید از ابزارهایی مانند Moz Link Explorer، Ahrefs Site Explorer یا Majestic Site Explorer برای تجزیه و تحلیل پروفایل لینک وب سایت خود و رقبای خود استفاده کنید.
5. نتایج SEO خود را برای کسب و کار خود اندازه گیری و بهبود بخشید
سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، فرآیند بهبود دید و ارتباط وب سایت شما در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ است. سئو می تواند به شما کمک کند تا برای کلمات کلیدی و عباراتی که مخاطبان هدف شما در جستجوی آنها هستند رتبه بالاتری داشته باشید و ترافیک ارگانیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید.
همانطور که در یکی دیگر از مقالات ما توضیح داده شد، سئو یک چیز یکبار مصرف نیست، بلکه یک فرآیند مداوم و پویا است که نیاز به نظارت و بهبود مستمر دارد.
ارائه بهترین نکات سئو …
همه کسبوکارها میتوانند از سئو سود ببرند، اما برخی از کسبوکارها ممکن است بیشتر از دیگران سود ببرند. چند نمونه از مشاغلی که بیشترین بهره را از سئو میبرند:
کسب و کارهای محلی که می خواهند مشتریان را در منطقه خود جذب کنند.
تجارت الکترونیکی که می خواهند محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشند.
کسب و کارهای B2B که می خواهند سرنخ و تبدیل ایجاد کنند.
کسب و کارهای مبتنی بر محتوا که می خواهند از ترافیک خود کسب درآمد کنند.
مشاغلی که می خواهند از رقبای خود متمایز شوند.
خلاصه ای از If SEO Can Work for Any Niche
چند نمونه از انواع محتوا که می توانید برای مخاطبان خاص خود ایجاد کنید عبارتند از:
پست های وبلاگ
کتاب های الکترونیکی
راهنماها
اینفوگرافیک
فیلم های
پادکست ها
وبینارها
خبرنامه ها
4. ایجاد پیوندها و روابط با وب سایت های دیگر در طاقچه خود
میتوانید از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Moz Keyword Explorer یا Semrush Keyword Magic Tool برای تحقیق در مورد حجم جستجو و رقابت کلمات کلیدی خاص خود برای هر نوع کسبوکاری استفاده کنید.
2. وب سایت خود را برای کلمات کلیدی طاقچه بهینه کنید
سئو برای همه انواع کسب و کارها، صرف نظر از اندازه، صنعت، مکان یا محصول آنها اعمال می شود. سئو می تواند به هر کسب و کاری کمک کند تا حضور آنلاین و دیده شدن خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشد، ترافیک ارگانیک و سرنخ بیشتری را جذب کند و فروش و درآمد خود را افزایش دهد.
چه کسب و کارهایی از سئو سود بیشتری می برند؟
با این حال، کلمات کلیدی خاص نیز ممکن است حجم جستجوی پایین و رقابت بالایی داشته باشند، زیرا آنها خاص تر و هدفمندتر هستند. در این صورت، باید بین ویژگی و عمومیت کلمات کلیدی خود تعادل برقرار کنید و از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید که با هدف کاربر و موضوع مطابقت داشته باشد تا سئو برای سایت بهترین کارایی داشته باشد.
برای ایجاد محتوای با کیفیت و مرتبط برای مخاطبان خاص خود، باید:
نیازها، نقاط درد، ترجیحات و انتظارات آنها را درک کنید.
اطلاعات مفید، راه حل ها، مزایا یا سرگرمی ها را در اختیار آنها قرار دهید.
محتوای خود را با هدف جستجو و مرحله سفر خریدار مطابقت دهید.
از عناوین جذاب، زیرعنوان، نقاط گلوله، تصاویر، ویدیوها و سایر عناصر استفاده کنید تا محتوای خود را اسکن و مصرف کنید.
از تکنیک های داستان گویی استفاده کنید تا محتوای خود را احساسی و خاطره انگیز کنید.
از شواهد اجتماعی، توصیفات، مطالعات موردی، آمار و سایر عناصر استفاده کنید تا محتوای خود را معتبر و قابل اعتماد کنید.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
جایگاه در سئو بخش خاصی از بازار است که دارای مجموعه ای متمایز از نیازها، ترجیحات یا ویژگی ها است. یک طاقچه می تواند بر اساس عوامل مختلفی مانند جغرافیا، جمعیت، علایق، سرگرمی ها، مشکلات، راه حل ها یا محصولات باشد. یک جایگاه در سئو می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خاص و مرتبط تری را هدف قرار دهید و در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.
کدام طاقچه برای سئو بهترین است؟
حجم جستجو و رقابت می تواند به شما در تعیین تقاضا و پتانسیل کلمات کلیدی خاص خود برای سئو کمک کند. در حالت ایده آل، شما می خواهید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید که دارای حجم جستجوی بالا و رقابت کم هستند، زیرا رتبه بندی آنها آسان تر است و می توانند ترافیک بیشتری را به وب سایت شما وارد کنند.
طاقچه بخش خاصی از بازار است که دارای مجموعه ای متمایز از نیازها، ترجیحات یا ویژگی ها است. و یک کسب و کار ممکن است بر جمعیت شناسی، علایق، سرگرمی ها، مشکلات، راه حل ها یا محصولات خاص متمرکز باشد.