ارائه بهترین نکات سئو …
آیا سئو و بازاریابی محتوا مرتبط هستند؟ (جواب داد)
بازاریابی محتوا شکلی از بازاریابی است که در آن محتوای ارزشمند و مرتبط را برای یک مخاطب خاص ایجاد و توزیع می کنید. هدف بازاریابی محتوا آموزش، اطلاع رسانی، سرگرمی یا متقاعد کردن مخاطبان شما با هدف نهایی هدایت اقدام سودآور است.
اما آیا سئو و بازاریابی محتوا مرتبط هستند؟
هدف اصلی سئو این است که ترافیک ارگانیک (غیر پولی) بیشتری را از موتورهای جستجو به وب سایت شما هدایت کند. ترافیک ارگانیک معمولاً با کیفیت بالا و هدفمند است زیرا از سوی افرادی می آید که فعالانه به دنبال چیزی هستند که شما ارائه می دهید.
بازاریابی محتوا چیست؟
SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. این فرآیند بهبود دید، ارتباط و اعتبار یک وب سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو است.
در اینجا نموداری وجود دارد که نشان می دهد SEO و بازاریابی محتوا چگونه با هم مرتبط هستند. ما در این راهنما عمیق تر به این شباهت ها خواهیم پرداخت.
سئو | بازاریابی محتوا | چگونه آنها مرتبط هستند |
---|---|---|
تحقیق کلمات کلیدی | تولید محتوا | سئو به شما کمک می کند تا بهترین کلمات کلیدی و موضوعات را برای ایجاد محتوا پیدا کنید. بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا بهترین محتوا را برای آن کلمات کلیدی و موضوعات ایجاد کنید. |
ممیزی فنی | توزیع محتوا | سئو به شما کمک میکند هر مشکلی را که ممکن است بر عملکرد، سرعت، امنیت، خزیدن، فهرستبندی و سازگاری با موبایل تأثیر بگذارد، بررسی و برطرف کنید. بازاریابی محتوا به شما کمک می کند محتوای خود را از طریق کانال های مختلف مانند وب سایت، لیست ایمیل، پلت فرم های رسانه های اجتماعی، جوامع آنلاین، تأثیرگذاران یا تبلیغات پولی توزیع کنید. |
بهینه سازی روی صفحه | کیفیت محتوا | سئو به شما کمک می کند تا هر صفحه از وب سایت خود را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود بهینه کنید، از جمله برچسب های عنوان، توضیحات متا، عنوان، متن جایگزین، ساختار URL، لینک های داخلی و کیفیت محتوا. بازاریابی محتوا به شما کمک می کند محتوای خود را برای کاربران بهینه کنید، از جمله خوانایی، مرتبط بودن، ارزش و متقاعدسازی. |
لینک بیلدینگ | مرجعیت محتوا | سئو به شما کمک می کند لینک هایی را از سایر وب سایت های معتبر و مرتبط که به وب سایت شما اشاره می کنند به دست آورید، که به موتورهای جستجو نشان می دهد که وب سایت شما قابل اعتماد و محبوب است. بازاریابی محتوا به شما کمک میکند محتوایی با ارزش پیوند ایجاد کنید که به طور طبیعی لینکهایی را از سایر وبسایتهایی که محتوای شما را مفید و جذاب میدانند جذب کند. |
گزارش و تحلیل | بازخورد و بهبود | سئو به شما کمک می کند تا عملکرد و نتایج وب سایت خود را با ابزارهای تحلیلی مانند Google Search Console، Google Analytics یا Ahrefs اندازه گیری کنید. بازاریابی محتوا به شما کمک می کند عملکرد و نتایج محتوای خود را با ابزارهای بازخورد مانند نظرات، بررسی ها، نظرسنجی ها یا تعاملات رسانه های اجتماعی اندازه گیری کنید. |
سئو چیست؟
با دنبال کردن این مراحل، می توانید یک استراتژی سئو و بازاریابی محتوا قوی ایجاد کنید که به شما کمک می کند حضور آنلاین، ترافیک و تجارت خود را رشد دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع به طور کلی، راهنمای دیگر ما در مورد بازاریابی محتوا در مقابل SEO را ببینید که شباهت ها و تفاوت های این دو تکنیک بازاریابی را به اشتراک می گذارد.
خلاصه ای از چگونگی ارتباط SEO و بازاریابی محتوا
سئو و بازاریابی محتوا به چندین روش با هم کار می کنند:
- سئو به شما کمک می کند بهترین کلمات کلیدی و موضوعات را برای ایجاد محتوا در اطراف پیدا کنید تا ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو ایجاد کنید، در حالی که بازاریابی محتوا به شما کمک می کند بهترین محتوا را برای آن کلمات کلیدی و موضوعات ایجاد کنید تا بازدیدکنندگان خارج از گوگل، یاهو و بینگ را جذب کنید.
- سئو به شما کمک می کند تا وب سایت و محتوای خود را برای موتورهای جستجو برای رتبه و ترافیک بالاتر بهینه کنید در حالی که بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا وب سایت و محتوای خود را برای کاربران و قابلیت اشتراک گذاری بهینه کنید.
- سئو به شما کمک می کند تا با بهینه سازی کلمات کلیدی و بک لینک ها اعتبار و اعتماد وب سایت خود را افزایش دهید در حالی که بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا اعتبار و اعتماد وب سایت خود را با کیفیت و رضایت کاربر افزایش دهید.
- سئو به شما کمک می کند عملکرد و نتایج وب سایت خود را با تجزیه و تحلیل اندازه گیری کنید در حالی که بازاریابی محتوا به شما کمک می کند عملکرد و نتایج وب سایت خود را با بازخورد کاربران اندازه گیری کنید.
بازاریابی محتوا انواع مختلفی از محتوا را در بر می گیرد مانند:
- وبلاگ ها
- پست های رسانه های اجتماعی
- فیلم های
- پادکست ها
- کتاب های الکترونیکی
- کاغذهای سفید
- وبینارها
- اینفوگرافیک
- مطالعات موردی
- گواهینامه ها
- خبرنامه ها
- و بیشتر
هدف اصلی بازاریابی محتوا ایجاد اعتماد و وفاداری در بین مخاطبان با ارائه محتوای مفید و جذاب برای آنهاست که به آنها کمک می کند تا به اهداف خود برسند یا نقاط دردشان را حل کنند. در نتیجه، بازاریابی محتوای خوب بدون استفاده از روشهای بازاریابی مستقیم یا فروش، سرنخها، مشتریان و درآمد بیشتری را جذب میکند.
سئو و بازاریابی محتوا چگونه به هم مرتبط هستند؟
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.