عناوین سئو و تگ های H1 یکسان نیستند. عناوین SEO نشان دهنده عنوان فهرست صفحات وب در صفحات نتایج موتور جستجو هستند در حالی که تگ های H1 محتوای صفحه را معرفی می کنند و به کاربران اطمینان می دهند که نیازهای آنها را برآورده می کند.
نمودار مقایسه عناوین سئو و برچسب های H1
عناوین سئو و تگ های H1 دو عنصر مهم سئو داخلی هستند که به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کنند تا بفهمند صفحه وب شما چیست.
تگ های H1 متعدد در یک صفحه لزوما برای سئو بد نیستند، اما توصیه نمی شوند. جان مولر از گوگل گفت که استفاده از چندین تگ H1 در یک صفحه تا زمانی که برای محتوا منطقی باشد خوب است.
همچنین میتوانید از یک پلتفرم CMS مانند وردپرس برای ویرایش تگ H1 خود در ویرایشگر بصری استفاده کنید، اگر عنوان صفحه قابل مشاهده شما به عنوان عنوان H1 کد شده باشد.
آیا عنوان SEO و H1 باید متفاوت باشد؟
عنوان SEO که به عنوان برچسب عنوان نیز شناخته می شود، متنی است که هنگام بازدید از یک صفحه وب در بالای برگه مرورگر شما ظاهر می شود. همچنین متنی است که به عنوان عنوان قابل کلیک در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نشان داده می شود.
هم عناوین سئو و هم تگ های H1 باید شامل کلمه یا عبارت مورد نظر شما باشند، با هدف و انتظارات جستجوی کاربر مطابقت داشته باشند و با یکدیگر سازگار و منسجم باشند تا بیشترین ارزش سئو را از این عناصر HTML دریافت کنید.
خلاصه عناوین سئو و برچسب های H1
می توانید عنوان SEO خود را با استفاده از یک تگ HTML در قسمت head کد صفحه وب خود تنظیم کنید. به عنوان مثال:
هم عناوین سئو و هم تگ های H1 برای رتبه بندی سئو، ترافیک و تجربه کاربر مهم هستند. بنابراین، شما باید هم عنوان SEO و هم تگ H1 را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.
تگ های H1 باید برای کاربر واضح، آموزنده و جذاب باشد. آنها همچنین باید کلیدواژه یا عبارت مورد نظر شما را، ترجیحاً در ابتدا، شامل شوند. یک تمرین خوب سئو این است که عنوان سئو را در قسمت تگ H1 کپی کنید. به این ترتیب، بازدیدکنندگانی که روی فهرست صفحه وب در SERP کلیک میکنند، میدانند که در صفحه صحیح فرود میآیند زیرا تگ H1 با عنوان SEO برای فهرست مطابقت دارد.
تگ های H1 برای سئو مهم هستند. تگ های H1 به خزنده های موتورهای جستجو می گویند که صفحه وب شما در مورد چیست و به الگوریتم های نمایه سازی کمک می کند تا ساختار و سلسله مراتب محتوای شما را درک کنند.
با این حال، مولر همچنین گفت که استفاده از یک تگ H1 در هر صفحه تمرین خوبی برای دسترسی و خوانایی است. وجود چندین تگ H1 در صفحه همچنین می تواند موتورهای جستجو و کاربران را در مورد موضوع اصلی و ساختار صفحه گیج کند که می تواند بر عملکرد سئو تأثیر بگذارد.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید