آیا عناوین سئو و تگ های H1 یکسان هستند؟ (شباهت ها و تفاوت ها)

عناوین سئو و تگ های H1 یکسان نیستند. عناوین SEO نشان دهنده عنوان فهرست صفحات وب در صفحات نتایج موتور جستجو هستند در حالی که تگ های H1 محتوای صفحه را معرفی می کنند و به کاربران اطمینان می دهند که نیازهای آنها را برآورده می کند.

نمودار مقایسه عناوین سئو و برچسب های H1

عناوین سئو و تگ های H1 دو عنصر مهم سئو داخلی هستند که به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کنند تا بفهمند صفحه وب شما چیست.

تگ های H1 متعدد در یک صفحه لزوما برای سئو بد نیستند، اما توصیه نمی شوند. جان مولر از گوگل گفت که استفاده از چندین تگ H1 در یک صفحه تا زمانی که برای محتوا منطقی باشد خوب است.

همچنین می‌توانید از یک پلتفرم CMS مانند وردپرس برای ویرایش تگ H1 خود در ویرایشگر بصری استفاده کنید، اگر عنوان صفحه قابل مشاهده شما به عنوان عنوان H1 کد شده باشد.

آیا عنوان SEO و H1 باید متفاوت باشد؟

عنوان SEO که به عنوان برچسب عنوان نیز شناخته می شود، متنی است که هنگام بازدید از یک صفحه وب در بالای برگه مرورگر شما ظاهر می شود. همچنین متنی است که به عنوان عنوان قابل کلیک در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نشان داده می شود.

هم عناوین سئو و هم تگ های H1 باید شامل کلمه یا عبارت مورد نظر شما باشند، با هدف و انتظارات جستجوی کاربر مطابقت داشته باشند و با یکدیگر سازگار و منسجم باشند تا بیشترین ارزش سئو را از این عناصر HTML دریافت کنید.

خلاصه عناوین سئو و برچسب های H1

می توانید عنوان SEO خود را با استفاده از یک تگ HTML در قسمت head کد صفحه وب خود تنظیم کنید. به عنوان مثال: آیا عناوین SEO و برچسب های H1 یکسان هستند؟

هم عناوین سئو و هم تگ های H1 برای رتبه بندی سئو، ترافیک و تجربه کاربر مهم هستند. بنابراین، شما باید هم عنوان SEO و هم تگ H1 را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

تگ های H1 باید برای کاربر واضح، آموزنده و جذاب باشد. آنها همچنین باید کلیدواژه یا عبارت مورد نظر شما را، ترجیحاً در ابتدا، شامل شوند. یک تمرین خوب سئو این است که عنوان سئو را در قسمت تگ H1 کپی کنید. به این ترتیب، بازدیدکنندگانی که روی فهرست صفحه وب در SERP کلیک می‌کنند، می‌دانند که در صفحه صحیح فرود می‌آیند زیرا تگ H1 با عنوان SEO برای فهرست مطابقت دارد.

تگ های H1 برای سئو مهم هستند. تگ های H1 به خزنده های موتورهای جستجو می گویند که صفحه وب شما در مورد چیست و به الگوریتم های نمایه سازی کمک می کند تا ساختار و سلسله مراتب محتوای شما را درک کنند.

با این حال، مولر همچنین گفت که استفاده از یک تگ H1 در هر صفحه تمرین خوبی برای دسترسی و خوانایی است. وجود چندین تگ H1 در صفحه همچنین می تواند موتورهای جستجو و کاربران را در مورد موضوع اصلی و ساختار صفحه گیج کند که می تواند بر عملکرد سئو تأثیر بگذارد.

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

آیا عناوین سئو و تگ های H1 یکسان هستند؟

در اینجا نمودار مقایسه ای وجود دارد که نشان می دهد چگونه عناوین سئو و تگ های H1 یکسان و متفاوت هستند. ما در این راهنما عمیق تر به این شباهت ها و تفاوت ها خواهیم پرداخت.

ویژگی عنوان سئو تگ H1
هدف تا به موتورهای جستجو و کاربران بگوید موضوع اصلی صفحه وب چیست. برای اینکه به کاربران و خوانندگان صفحه نمایش بگوید موضوع اصلی صفحه وب چیست.
محل در بالای تب مرورگر و در SERP ها. در بالای محتوا، زیر عنوان SEO.
قالب یک تگ HTML در قسمت سر کد صفحه وب. یک تگ HTML در قسمت بدنه کد صفحه وب.
طول بیش از 60 کاراکتر، با احتساب فاصله. بیش از 70 کاراکتر، با احتساب فاصله.
کلمه کلیدی باید شامل کلمه یا عبارت مورد نظر باشد، ترجیحاً در ابتدا. باید شامل کلمه یا عبارت مورد نظر باشد، ترجیحاً در ابتدا.
قصد باید با هدف و انتظارات جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد. باید با محتوا و لحن صفحه مطابقت داشته باشد.

عنوان سئو چیست؟

ارائه بهترین نکات سئو …

عناوین سئو نباید بیشتر از 60 کاراکتر با احتساب فاصله باشد. اگر طولانی تر باشد، ممکن است توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو کوتاه شود، که می تواند اثربخشی و نرخ کلیک (CTR) آن را کاهش دهد.

یک تگ H1 نباید بیشتر از 70 کاراکتر با احتساب فاصله باشد. اگر طولانی تر باشد، ممکن است برای کاربران بسیار حجیم و طاقت فرسا به نظر برسد. بنابراین، اگر از یک تگ H1 سفارشی برای محتوای سئو خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که در محدوده این محدودیت کاراکتر باقی می ماند.

در این مقاله توضیح خواهیم داد که عناوین سئو و تگ های H1 چیست، چگونه یکسان و متفاوت هستند و راه های استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی موثر موتورهای جستجو.

آیا عناوین سئو و تگ های H1 یکسان هستند؟

عنوان سئو باید توصیفی، مختصر و منحصر به فرد باشد. این باید شامل کلمه یا عبارت مورد نظر شما باشد، ترجیحاً در ابتدا. همچنین باید با هدف و انتظارات جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد.

همانطور که قبلا ذکر شد، عناوین سئو متنی هستند که در بالای برگه مرورگر شما و در SERP ها ظاهر می شوند. آنها به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کنند تا ارتباط و کیفیت صفحه شما را برای یک پرس و جو مشخص کنند. آنها همچنین کاربران را ترغیب می کنند تا روی لیست صفحه وب شما کلیک کنند.

تگ H1 که به عنوان تگ عنوان یا عنوان صفحه نیز شناخته می شود، متنی است که به عنوان بزرگترین و برجسته ترین عنوان در صفحه وب شما ظاهر می شود. معمولاً در بالای محتوای شما قرار دارد تا کاربران آن را بخوانند.

درباره مربی SEO Chatter بیشتر بدانید

عناوین سئو و تگ های H1 یکسان نیستند. با این حال، هر دوی این عناصر HTML برای بهینه سازی موتور جستجو مهم هستند. عناوین SEO نشان دهنده عنوان فهرست صفحات وب در صفحات نتایج موتور جستجو هستند در حالی که تگ های H1 محتوای صفحه را معرفی می کنند و به کاربران اطمینان می دهند که نیازهای آنها را برآورده می کند.



منبع

تگ های H1 باید شامل کلمه یا عبارت هدف شما باشد و با محتوا و لحن صفحه شما مطابقت داشته باشد تا عملکرد سئو را بهبود بخشد.

آیا چندین تگ H1 برای سئو مضر است؟

همچنین می توانید از یک افزونه SEO مانند Yoast یا Rank Math استفاده کنید تا به راحتی عنوان SEO خود را در وردپرس یا سایر سیستم عامل های CMS ویرایش کنید.

تگ H1 چیست؟

می توانید تگ H1 خود را با استفاده از یک تگ HTML در قسمت بدنه کد صفحه وب خود تنظیم کنید. به عنوان مثال:

عناوین SEO چیست؟

اگر عنوان سئو و تگ H1 را متفاوت کنید، گوگل ممکن است یکی یا دیگری را برای نمایش در نتیجه جستجو برای فهرست صفحه وب شما انتخاب کند که می تواند بر نرخ کلیک تأثیر بگذارد. بنابراین، یک تمرین خوب این است که عنوان سئو و تگ H1 یکسان یا بسیار مشابه باشند.

آیا تگ های H1 برای سئو مهم هستند؟

اما آیا عناوین سئو و تگ های H1 یکسان هستند؟

تگ H1 به کاربران و خوانندگان صفحه وب می گوید که صفحه وب شما در مورد چیست. این به کاربران کمک می کند تا محتوای شما را به سرعت اسکن و هضم کنند. همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا ساختار و سلسله مراتب صفحه شما را درک کنند زیرا تگ H1 سربرگ سطح بالایی برای نشانه گذاری عنوان HTML است.

عنوان SEO و H1 باید یکسان یا بسیار مشابه باشند. این به موتورهای جستجو و کاربران کمک می کند تا بفهمند صفحه وب شما در مورد چیست و موتورهای جستجو را مجبور می کند تا متن صحیح را برای فهرست صفحه وب شما در SERP ها نشان دهند.