آیا کلمات کلیدی سئو به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند؟ (جواب داد)

این مقاله به این سوالات پاسخ می دهد و نکاتی را در مورد نحوه استفاده موثر از کلمات کلیدی برای بهینه سازی موتورهای جستجو ارائه می دهد.

آیا کلمات کلیدی سئو به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند؟

اما آیا کلمات کلیدی سئو به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند؟

برای مثال، اگر «نکات SEO برای مبتدیان» را جستجو کنید، ممکن است متوجه شوید که برخی از کلمات در عناوین و قطعات نتایج پررنگ هستند. این کار برای جلب توجه به کلمات کلیدی مطابق با درخواست شما انجام می شود. حساسیت به حروف کوچک و بزرگ گاهی اوقات می تواند روی کلماتی که در SERP پررنگ می شوند تأثیر بگذارد، مشابه مثال قبلی در مورد NASA در مقابل nasa که بر اساس حروف بزرگ معانی متفاوتی دارند.

درباره مربی SEO Chatter بیشتر بدانید

آیا ابرداده ها باید با حروف بزرگ نوشته شوند؟

حساسیت به حروف بزرگ و کوچک ویژگی تمایز بین حروف بزرگ و کوچک در یک متن است. به عنوان مثال، “SEO” و “seo” در هنگام اعمال حساسیت به حروف کوچک و بزرگ، کلمات متفاوتی هستند، اما زمانی که حساسیت به حروف کوچک و بزرگ نادیده گرفته شود، یکسان هستند.

آیا موتورهای جستجو به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند؟

الگوریتم‌های موتورهای جستجو، کلمات کلیدی را به بزرگی حروف حساس نمی‌دانند، زیرا می‌خواهند مرتبط‌ترین و جامع‌ترین نتایج ممکن را در اختیار کاربران قرار دهند. و هر کاربر هنگام تایپ پرس و جو در موتور جستجو از حساسیت حروف بزرگ پیروی نمی کند.

استثنائات برای SEO حساسیت به حروف کلید واژه

با این حال، از نظر سئو، حروف بزرگ کلمات کلیدی در URL ها تاثیری بر رتبه بندی سئو یا دیده شدن در نتایج جستجو ندارد.

حروف بزرگ کلمات کلیدی تاثیر مستقیمی بر سئو ندارد، زیرا موتورهای جستجو آن را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در نظر نمی گیرند. با این حال، استفاده از کلمات کلیدی با حروف بزرگ می تواند با تأثیر بر رفتار و ادراک کاربر، تأثیر غیرمستقیم بر سئو داشته باشد.

حروف بزرگ کلمه کلیدی می تواند با برجسته کردن پیوند شما یا ترکیب شدن با نتایج دیگر بر CTR تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، استفاده از حروف بزرگ یا حروف بزرگ می‌تواند لینک شما را معتبرتر و قابل اعتمادتر نشان دهد، در حالی که استفاده از حروف بزرگ یا تمام حروف کوچک می‌تواند آن را اسپم و غیرحرفه‌ای جلوه دهد.

نرخ پرش

نرخ پرش درصد کاربرانی است که پس از مشاهده تنها یک صفحه صفحه شما را ترک می کنند. نرخ پرش می تواند بر رتبه و تجربه کاربری شما تأثیر بگذارد، زیرا نشان می دهد که صفحه شما چقدر برای کاربران جذاب و راضی کننده است.

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

آیا کلمات کلیدی سئو به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند؟

استفاده از کلمات کلیدی سئو با حروف بزرگ می تواند با تأثیرگذاری بر احساسات و تصمیمات در صورت استفاده مناسب، بر نرخ تبدیل تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، استفاده از کلمات احساسی و متقاعد کننده در عناوین صفحات سئو و استفاده از آنها تا زمانی که زیاده روی نکنید، می تواند صفحه شما را جذاب تر و قانع کننده تر کند.

آیا استفاده از حروف بزرگ کلمات کلیدی در URL ها بر سئو تاثیر می گذارد؟

به طور خلاصه، کلمات کلیدی سئو به حروف بزرگ و کوچک حساس نیستند، اما استفاده از حروف بزرگ همچنان می تواند بر اساس انتظارات و تجربه کاربر، به طرق مختلف بر روی سئو تاثیر بگذارد. بنابراین، استفاده هوشمندانه و خلاقانه از کلمات کلیدی سئو برای بهبود دید و عملکرد خود در موتورهای جستجو مهم است.



منبع

کلمات کلیدی SEO عبارات یا اصطلاحاتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو تایپ می کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند. آنها همچنین کلماتی هستند که صاحبان وب سایت برای بهینه سازی صفحات خود و رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده می کنند.

ارائه بهترین نکات سئو…

فراداده اطلاعاتی است که محتوا و ساختار یک صفحه وب را توصیف می کند، مانند عنوان، توضیحات، سرفصل ها و طرحواره. ابرداده برای SEO مهم است زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند صفحه شما در مورد چیست و چگونه آن را در SERP ها نمایش دهد.

در مورد حساس نبودن کلمات کلیدی سئو به حروف بزرگ و کوچک، استثناهایی برای این قانون وجود دارد. گاهی اوقات، موتورهای جستجو ممکن است از حساسیت حروف کوچک و بزرگ برای ارائه نتایج خاص تری برای پرس و جوهای خاص استفاده کنند.

طبق تعریف، URL ها به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند. این بدان معنی است که “example.com/seo” و “example.com/SEO” URL های متفاوتی هستند و ممکن است منجر به صفحات یا خطاهای متفاوتی شوند، اگر تغییر مسیرهای داخلی مناسب در سایت انجام نشود.

به عنوان مثال، اگر “NASA” یا “nasa” را جستجو کنید، نتایج متفاوتی دریافت خواهید کرد زیرا “NASA” مخفف اداره ملی هوانوردی و فضایی است، در حالی که “nasa” یک کلمه در اسپانیایی به معنای “بینی” است. در این حالت، موتورهای جستجو از حساسیت حروف بزرگ برای تمایز بین معانی مختلف یک کلمه استفاده می کنند تا مرتبط ترین نتایج جستجو را برای کاربر ارائه دهند.

با این گفته، بهترین تمرین سئو برای URL ها استفاده از حروف کوچک برای کلمات کلیدی SEO در URL های شما است، زیرا می تواند از موارد زیر جلوگیری کند:

  • محتوای تکراری: محتوای تکراری زمانی است که دو یا چند صفحه دارای محتوای مشابه یا بسیار مشابه باشند. محتوای تکراری می تواند به رتبه و اعتبار شما آسیب برساند، زیرا موتورهای جستجو و کاربران را در مورد اینکه کدام صفحه اصلی و کدام یک کپی است سردرگم می کند. استفاده از حروف کوچک برای URL های شما می تواند از مشکلات محتوای تکراری جلوگیری کند، زیرا تضمین می کند که فقط یک نسخه از صفحه شما وجود داشته باشد و توسط موتورهای جستجو نمایه شود.
  • لینک های خراب: لینک های شکسته زمانی هستند که یک لینک به صفحه ای غیرقابل دسترس یا غیرقابل دسترسی منتهی می شود. لینک های شکسته می توانند به رتبه و قابلیت استفاده شما آسیب بزنند، زیرا تصور بدی ایجاد می کنند و کاربرانی را که نمی توانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند، ناامید می کنند. استفاده از حروف کوچک برای URL های شما می تواند از لینک های شکسته جلوگیری کند، زیرا احتمال اشتباهات تایپی و خطاهایی که ممکن است باعث شکست لینک شوند را کاهش می دهد.

خلاصه ای از حساسیت به حروف کلیدی SEO

آیا در کلمات کلیدی خود از حروف بزرگ یا کوچک استفاده می کنید؟

به عنوان مثال، حروف بزرگ کلمه کلیدی می تواند عوامل غیر مستقیم زیر را برای عملکرد سئو تحت تاثیر قرار دهد:

نرخ کلیک (CTR)

نرخ تبدیل درصدی از کاربرانی است که یک اقدام دلخواه را در صفحه شما انجام می دهند، مانند اشتراک، خرید یا تماس. نرخ تبدیل می تواند بر درآمد و رشد شما تأثیر بگذارد، زیرا میزان تأثیر صفحه شما در متقاعد کردن کاربران به اقدام را اندازه می گیرد.

استثنای دیگر زمانی است که موتورهای جستجو از حساسیت حروف بزرگ برای برجسته کردن کلمات کلیدی در SERP برای کاربر استفاده می کنند.

وقتی صحبت از سرمایه گذاری ابرداده شما می شود، نظرات و ترجیحات متفاوتی در بین کارشناسان سئو وجود دارد. برخی استدلال می‌کنند که استفاده از ابرداده‌های شما می‌تواند آن را جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر کند، در حالی که برخی دیگر ادعا می‌کنند که می‌تواند هرزنامه و غیرطبیعی به نظر برسد.

حروف بزرگ کلمه کلیدی سئو می تواند با ایجاد یا شکستن انتظارات، بر نرخ پرش تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، استفاده از حروف بزرگ و مناسب می تواند صفحه شما را معتبرتر و مرتبط تر نشان دهد، در حالی که استفاده از حروف بزرگ متناقض یا نامناسب می تواند صفحه شما را گمراه کننده و نامربوط نشان دهد.

نرخ تبدیل

موتورهای جستجو در مورد کلمات کلیدی به حروف بزرگ و کوچک حساس نیستند. این بدان معنی است که آنها در جستارهای جستجو بین حروف بزرگ و کوچک تفاوتی قائل نمی شوند. به عنوان مثال، اگر شما برای «کارشناس سئو در نیویورک»، «کارشناس سئو در نیویورک» یا «کارشناس سئو در نیویورک» جستجو کنید، نتایج مشابهی را در موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ دریافت خواهید کرد.

با این حال، دستورالعمل‌های کلی وجود دارد که می‌توانید برای مؤثرتر کردن ابرداده‌های خود هنگام استفاده از کلمات کلیدی SEO برای مشاهده بهتر SERP، دنبال کنید:

  • برای اختصارات، مخفف ها، اسم های خاص و عنوان ها از حروف بزرگ استفاده کنید. برای مثال، از «NASA» به جای «nasa»، «London» به جای «london» و «How to Write a Blog Post» به جای «چگونه یک پست وبلاگ بنویسیم» استفاده کنید.
  • برای عناوین و عناوین متا خود از حروف جملات یا حروف عنوان استفاده کنید. حروف جمله به این معنی است که شما فقط اولین کلمه و اسم های خاص را در یک جمله با حروف بزرگ می نویسید، در حالی که حروف عنوان به این معنی است که همه کلمات را به جز مقالات، حروف ربط و حروف اضافه با حروف بزرگ می نویسید. به عنوان مثال، از «آیا کلمات کلیدی SEO به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند؟» استفاده کنید. به جای «آیا کلمات کلیدی سئو به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند؟» یا «آیا کلمات کلیدی سئو به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند؟».
  • از حروف کوچک برای توضیحات متا و نشانه گذاری طرحواره خود استفاده کنید. توضیحات متا و طرحواره به منظور ارائه اطلاعات اضافی در مورد محتوای صفحه شما برای کاربران و خزنده های موتورهای جستجو است. بنابراین، استفاده از حروف کوچک می تواند آنها را طبیعی تر و خواناتر نشان دهد. به عنوان مثال، بهتر است در توضیحات متا بنویسید: «بیاموزید که کلمات کلیدی سئو به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند و چگونه از آنها به طور مؤثر استفاده کنید» را بنویسید.

چگونه حروف بزرگ کلمات کلیدی بر سئو تاثیر می گذارد؟