آیا گوگل آنالیتیکس رایگان است؟ (جواب داد)


این راهنما به این سوال پاسخ می دهد که “آیا گوگل آنالیتیکس رایگان است؟”

در زیر، خواهید دید که آیا می‌توانید از Google Analytics به صورت رایگان استفاده کنید، چه ویژگی‌هایی برای حساب‌های استاندارد موجود است و مزایای ارتقا به طرح پولی Analytics 360.

گوگل آنالیتیکس بخش اصلی پلتفرم بازاریابی گوگل است که یک پلتفرم تبلیغاتی و تجزیه و تحلیل یکپارچه برای کمک به کسب و کارها در تصمیم گیری بازاریابی هوشمندانه برای به دست آوردن نتایج است. همانطور که در این صفحه متوجه خواهید شد، Google هم ابزارهای تجزیه و تحلیل رایگان را برای مشاغل کوچک و هم خدمات پیشرفته پولی را برای شرکت های بزرگی که به ظرفیت یا قابلیت های گزارش اضافی نیاز دارند ارائه می دهد.

آیا گوگل آنالیتیکس رایگان است؟

آیا گوگل آنالیتیکس رایگان است؟

استفاده از گوگل آنالیتیکس رایگان است و شما بدون پرداخت هزینه به تمام ویژگی های استاندارد آنالیتیکس دسترسی دارید. این سرویس فریمیوم را می‌توان به یک برنامه پولی Google Analytics 360 ارتقا داد تا سفارشی‌سازی پیشرفته، ابزارهای مقیاس‌پذیر و پشتیبانی در سطح سازمانی را دریافت کند.

ویژگی های رایگان گوگل آنالیتیکس

اگر یک کسب و کار کوچک و متوسط ​​هستید، نسخه رایگان Google Analytics Standard برای نیازهای بازاریابی دیجیتال شما بیش از اندازه کافی انجام می دهد. ویژگی‌های کافی را ارائه می‌کند تا به شما کمک کند داده‌های بازاریابی ارگانیک و پولی خود را پردازش کنید تا بینش‌های ارزشمندی برای کمک به رشد کسب‌وکارتان به دست آورید.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

نسخه استاندارد Google Analytics ویژگی های زیر را ارائه می دهد:

قیمت

اتوماسیون داخلی

  • قابلیت های پیش بینی
  • بینش فعال
  • مدلسازی ایمن حریم خصوصی

گزارش نویسی

  • گزارش در زمان واقعی
  • گزارش های جذب (کاربر و ترافیک)
  • گزارش های تعامل (رویدادها، تبدیل، و صفحات و صفحات)
  • گزارش‌های کسب درآمد (تجارت الکترونیک، خریدهای درون‌برنامه، و تبلیغات ناشر)
  • تأخیر پردازش 24-48 ساعت است. حساب‌های رایگان استاندارد که بیش از 200000 جلسه در روز به آنالیتیکس ارسال می‌کنند باعث می‌شوند که گزارش‌ها فقط یک بار در روز به روز شوند.
  • محدودیت ردیف برای جدول برای اکثر گزارش های استاندارد 50000 ردیف است.
  • گزارش های استاندارد با بعد یا مقایسه ثانویه دارای محدودیت ردیف 2 میلیون ردیف هستند.

فضای کاری تبلیغات

  • عکس فوری تبلیغاتی
  • اسناد (داده محور، مسیرهای تبدیل، و مقایسه مدل)

اکتشافات

  • کاوش فرم آزاد
  • کاوش قیف
  • همپوشانی بخش
  • کاوش مسیر
  • کاوش گروهی
  • کاوش کاربر
  • طول عمر کاربر
  • مسیر معکوس
  • کاوش بدون نمونه

جمع آوری و مدیریت داده ها

  • APIهای مجموعه (Analytics از کتابخانه های جاوا اسکریپت، SDK برنامه های تلفن همراه و یک پروتکل اندازه گیری باز پشتیبانی می کند)
  • پشتیبانی مدیریت برچسب
  • Admin API
  • تعاریف سفارشی
  • واردات داده
  • صادرات Google BigQuery
  • محدودیت ها شامل 50 بعد سفارشی، 20 مخاطب و 30 نوع تبدیل است

ادغام ها

  • تبلیغات گوگل
  • نمایش و ویدیو 360
  • Search Ads 360
  • Google Cloud
  • یکپارچه سازی ابری بازاریابی Salesforce
  • Google Ad Manager
  • Google AdMob
  • گوگل پلی
  • کنسول جستجوی گوگل

برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تری که داده‌های بیشتری را پردازش می‌کنند و نیاز به گزارش و پشتیبانی پیشرفته دارند، Google Analytics 360 ممکن است گزینه بهتری باشد. Google Analytics 360 که قبلاً به عنوان Google Analytics Premium شناخته می شد، نسخه پولی این سرویس برای مشتریان در سطح سازمانی است.

Google Analytics 360 شامل تمام مزایای خدمات رایگان Google Analytics و همچنین این ویژگی های اضافی است:

  • قیمت بر اساس استفاده و مقدار داده های جمع آوری شده است. هزینه Google Analytics 4 از 50000 دلار در سال با حداکثر 25 میلیون رویداد در ماه شروع می شود.
  • محدودیت پردازش داده ها به 2 میلیارد بازدید در ماه افزایش یافته است.
  • تازه شدن داده ها در عرض 1 ساعت برای کمتر از 2 میلیارد بازدید در ماه اتفاق می افتد.
  • برای ویژگی‌های Analytics 360، همه گزارش‌ها برای راه‌اندازی مجموعه داده‌های توسعه‌یافته خودکار که دارای محدودیت ردیف 2 میلیون ردیف هستند، واجد شرایط هستند.
  • ویژگی های فرعی (کشورها و خطوط تولید)
  • گزارش جمع آوری
  • محدودیت‌های پیشرفته (Analytics 360 دارای محدودیت‌های بالاتری برای حداکثر 125 بعد سفارشی، 400 مخاطب و 50 نوع تبدیل است)
  • جداول سفارشی خودکار
  • پشتیبانی در سطح سازمانی (سرویس چت و ایمیل 24 ساعته)

آیا Google Analytics برای همیشه رایگان خواهد بود؟

صاحبان مشاغل کوچک می توانند برای همیشه و بدون پرداخت هزینه ماهانه از Google Analytics رایگان استفاده کنند. Google Analytics همچنان یک سرویس freemium خواهد بود که به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به پرداخت هزینه برای طرح پیشرفته Analytics 360 به ویژگی های استاندارد Analytics دسترسی داشته باشند.

همانطور که قبلا ذکر شد. Google Analytics بخشی از پلتفرم بازاریابی گوگل است که ابزارهای رایگان و پولی را برای صاحبان مشاغل ارائه می دهد. شما همیشه می‌توانید سطح خدمات مورد نیاز خود را با Google Analytics انتخاب کنید، چه از این محصول واحد یا سایر بخش‌های پلتفرم بازاریابی Google استفاده کنید.

درباره کتاب کلید واژه شتاب دهنده بیشتر بدانید

منابع بیشتر Google Analytics

اگر می‌خواهید درباره Google Analytics اطلاعات بیشتری کسب کنید، منابع زیر می‌توانند به شما کمک کنند:

خلاصه گوگل آنالیتیکس رایگان است

امیدوارم از این راهنما در پاسخ به این سوال در مورد رایگان بودن Google Analytics لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، استفاده از Google Analytics رایگان است و شما بدون هیچ هزینه ای به تمام ویژگی های استاندارد آنالیتیکس دسترسی دارید. و برای اکثر کسب و کارهای کوچک و متوسط، نسخه رایگان Google Analytics بیش از اندازه کافی ویژگی ها را ارائه می دهد تا به شما کمک کند کمپین های بازاریابی دیجیتال خود را بهینه کنید. با این حال، برای دریافت سفارشی‌سازی پیشرفته، ابزارهای مقیاس‌پذیر و پشتیبانی در سطح سازمانی، می‌توانید در هر زمان به یک برنامه پولی Google Analytics 360 ارتقا دهید.





منبع