
بروزرسانی: 02 تیر 1404
آینده تعامل در رسانه های اجتماعی
ویدیوهای کوتاه دیگر یک روند گذرا نیستند - آنها اینجا هستند تا بمانند.
کلیپ های کوتاه در پلت فرم هایی مانند TikTok، Instagram Reels، و YouTube Shorts فیدهای ما را تصاحب کرده اند و به دلیل محتوای ویرایش شده دقیق و نیاز سرمایه گذاری کم، در شبکه های اجتماعی به رشد خود ادامه می دهند.
با داشتن بیش از 50 میلیارد بازدید روزانه از YouTube Shorts و بیش از 1.6 میلیارد کاربر فعال ماهانه TikTok، واضح است که ویدیوهای کوتاه بر چشم انداز رسانه های اجتماعی تسلط دارند.
خواه مدیر رسانه های اجتماعی، هنرمند خلاق، حرفه ای B2B یا هر کسی باشید که از این سه پلتفرم اصلی برای کسب و کار خود استفاده می کند، این مقاله فرصت هایی را بررسی می کند که ممکن است برای عمودی کلیدی شما مفید باشد.
تکامل فرمت های رسانه های اجتماعی
پس از جذب گسترده TikTok در سال 2018، اینستاگرام و یوتیوب با نسخه کوتاه ویدیویی خود پاسخ دادند.
هر یک از آنها امتیاز فروش منحصر به فرد خود را برای رقابت برای بازدید به ارمغان می آورد. در اینجا چیزی است که باید در یک نگاه بدانید:
پلت فرم | راه اندازی کنید | آمارهای کلیدی |
TikTok | آگوست 2018 |
|
حلقه های اینستاگرام | آگوست 2020 |
|
شورت یوتیوب | مارس 2021 |
|
بیایید نگاهی دقیق تر به هر پلتفرم بیندازیم:
تکامل YouTube Short
از بین این سه، یوتیوب یکی از پلتفرم هایی است که بیشترین تکامل را داشته است و طولانی ترین پلتفرم بوده است – بیش از یک دهه است که به دلیل محتوای طولانی تولید شده توسط کاربر شناخته شده است.
از طرح های کمدی خانگی ۲۰۱۰ (Nigahiga، Fred، KevJumba)، Let's Plays (Pewdiepie) و متخصصان زیبایی (Zoella) گرفته تا وبلاگ های مسافرتی (Casey Neistat)، محتوای بچه ها (MrBeast) و پخش های زنده پر انرژی (IShowSpeed) - بسیار عالی است. جهش در ارزش تولید
یوتیوب در مورد وبلاگ ها به محبوبیت این مفهوم کمک کرد.
اما به آرامی، محتوای کوتاه برخی مشکلات را برای برنامه شریک YouTube ایجاد کرد. شرکای یوتیوب از تبلیغاتی که اغلب در ویدیوهای طولانی نشان داده می شوند، درآمد کسب می کنند.
افزایش محتوای کوتاه یک چالش مالی برای سازندگانی بود که عادت به تولید ویدیوهای کوتاه نداشتند.
اکثر سازندگانی که قبلاً ذکر شد، دیگر مانند گذشته در اوج نیستند، اگرچه برخی به دلایل شخصی از کار کنار رفته اند و برخی دیگر به مرور زمان تمرکز شغلی خود را تغییر داده اند.
همچنین، با ستاره نوظهور TikTok، که فقط کلیپ های کوتاه را به نمایش می گذارد، و Instagram Reels، محصول 2020 که از آن پیروی می کند، می توانم تصور کنم که یوتیوب برای ایجاد قالب جدیدی برای همگام شدن با همنوعان خود تحت فشار قرار گرفته است.
آزمایش آن در هند در سال 2020 آغاز شد و در سال 2021 در سطح جهانی عرضه شد و محدودیت ویدیویی آن به مرور زمان تا پنج دقیقه افزایش یافت.
YouTube Shorts موفق شد، با توجه به اینکه 20.7٪ از مخاطبان آن 25 تا 34 ساله هستند، که آنها را به بزرگترین جمعیت سنی تبدیل می کند. این پلتفرم در پایان ژوئیه 2023 بیش از 2 میلیارد کاربر ماهانه وارد سیستم شده بود.
اکنون، شورت های YouTube طولانی تر شده اند. به خاطر داشته باشید که اکتبر گذشته، YouTube اعلام کرد که YouTube Shorts اکنون حداکثر می تواند سه دقیقه باشد.
این برخلاف حداکثر طول 10 دقیقه TikTok و حداکثر 90 ثانیه Reels اینستاگرام است.
تکامل حلقه اینستاگرام
اینستاگرام برای اولین بار به عنوان یک پلتفرم به سبک آلبوم عکس راه اندازی شد. سپس در ژوئن 2013 قابلیت های ویدیویی را اضافه کرد تا اینستاگرام بتواند با پلتفرم اشتراک گذاری ویدیویی که اکنون از بین رفته، Vine رقابت کند.
هفت سال بعد، در آگوست 2020، اینستاگرام Reels راه اندازی شد تا بتواند با TikTok تازه وارد رقابت کند.
با موسیقی، واقعیت افزوده (AR) و ابزارهای ویرایش، ایجاد و ارسال ویدیوهای کوتاه در اینستاگرام آسان شد - همه ویدیوهای کمتر از 15 دقیقه نیز از جولای 2022 به طور خودکار به Reels تبدیل می شوند.
تکامل TikTok
در مورد TikTok، کمترین میزان تکامل را تجربه کرد. شروع شد با Musical.ly، یک برنامه همگام سازی لب که توسط ByteDance، شرکت فناوری چینی خریداری شد.
آنها آن را در سال 2018 خریدند و پایگاه کاربری آن را با محصولش، TikTok ادغام کردند. بنابراین TikTok همانطور که ما می شناسیم شروع شد و قبلاً کلیپ های بسیار کوتاهی را ارائه کرده بود - حداکثر 15 ثانیه فکر کنید.
TikTok محبوب ترین پلتفرم ویدیویی کوتاه از این سه است. به گفته DataReportal، رقیب و 30 درصد از مخاطبان تبلیغات گزارش شده اینستاگرام است.
اگرچه یوتیوب از نظر استفاده روزانه و باز کردن برنامه برتر است، اما TikTok در زمان صرف شده در برنامه (به طور متوسط \u200b\u200b34 ساعت در ماه)، در مقایسه با YouTube 28 ساعت و 5 دقیقه و اینستاگرام پادشاه است. 15 ساعت و 50 دقیقه
این شگفت انگیز است، با توجه به اینکه بیشتر فعالیت YouTube صرف پخش آن در مرورگر می شود. علاوه بر این، یوتیوب بیشترین تعداد کاربر فعال را دارد.
اما اینستاگرام را نادیده نگیرید. به گفته GWI، "میل به مخاطب" آن، آن را به برنامه مورد علاقه جهان تبدیل می کند، به طوری که 16.5٪ از همه کاربران آن را در مقابل بقیه انتخاب کرده اند، دو برابر بیشتر از 7.4٪ که TikTok را انتخاب کردند.
طبق گزارش Jasmine Enberg از EMARKETER، اینستاگرام همچنین قرار است اولین تبدیل به ویدیو شود و نیمی از درآمد متا را در سال آینده به ارمغان می آورد.
چرا ویدیوی فرم کوتاه برنده است؟
در این مقاله تحقیقاتی، Shorts on Rise: Assessing the Effects of YouTube Shorts on Long-Form Video، 250 شرکت کننده مورد مطالعه قرار گرفتند و نتیجه این بود که Shorts واقعا جذاب تر از میانگین ویدیوی YouTube بود. (توجه: در حالی که این یک مطالعه محدود است، ممکن است همچنان بینشی ارائه دهد.)
ویدیوی طولانی در مقابل سازندگان فرم کوتاه: بازدیدها، لایک ها و نظرات مقایسه شدند. و هشدار اسپویلر: ویدیوهای کوتاه از سازندگان فرم های کوتاه در دسته بازدیدها به میزان قابل توجهی بازدیدها را به دست آوردند و فقط نظرات را از دست دادند.

ویدیوهای کوتاه 2.5 برابر بیشتر احتمال دارد که تعامل بیشتری دریافت کنند و 85 درصد از بینندگان ویدیوهایی با مدت زمان 15 ثانیه یا کمتر را ترجیح می دهند.
این باعث می شود که برای سئو و یک برند برای افزایش تعامل کاربر در صفحه مفید باشد.
همچنین، مقیاس بندی بخش بزرگی از دلایل افزایش ویدیوهای کوتاه است. این فقط بینندگان نیستند که از ویدیوهای کوتاه تر بهره می برند، بلکه شما به عنوان یک خالق از ویدیوهای کوتاه تر بهره می برید.
ایجاد یک ویدیوی 15 دقیقه ای به منابع کمتری نیاز دارد (و می توان آن را از محتوای طولانی و ستونی موجود جدا کرد).
استفاده مجدد از محتوا در این مثال برای Zillow، یک بازار املاک و مستغلات و اجاره، کاملاً خوب عمل می کند، و توضیح می دهد که آیا بازار خریدار یا فروشنده است، بسته به محل زندگی مشتری.
این ویدیوی طولانی هشت لایک دارد و به سختی دو دقیقه طول می کشد.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=iNIiY5wq-h8[/embed]
و در اینجا نسخه شورت است. در حالی که این یک کلیپ دقیق از محتوای طولانی نیست، اما در زمان نگارش بیش از 574 لایک دریافت کرد و تنها 39 ثانیه است.
غذای آماده: محتوای آموزشی در بخش های قابل هضم می تواند برای برند شما شگفت انگیز باشد، چه در حوزه املاک، حقوق و یا خرده فروشی باشید.
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=z6PgTEI5np4[/embed]
نمودار شاخص گرمای بازار جدید Zillow لازم نیست در یک پس زمینه شرکتی ارائه شود و توجه کنید که نماینده چقدر ساده لباس می پوشد.
بازار املاک و مستغلات می تواند برای مبتدیان ترسناک باشد، اما این ارائه به اندازه کافی برای درک و در عین حال مختصر به نظر می رسد.
به طور کلی، این تصور را برای من ایجاد می کند که این برند قابل دسترس است و احتمالاً مشتریان بیشتری را برای یادگیری و آزمایش برنامه خود ترغیب می کند.
در حالی که برای B2C به خوبی کار می کند، برای B2B SaaS نیز کار می کند، زیرا آنها پتانسیل این را دارند که آن را با شخصیت جلوه دهند و خدمات خود را برجسته کنند.
در اینجا نحوه جذابیت Shopify برای مخاطبان هدف خود آورده شده است: کارآفرینان آنلاین که از اسکیت های مرتبط به عنوان محتوای کوتاه در TikTok استفاده می کنند.
این یکی سفر احساسی یک کارآفرین مشتاق با مدرک پرستاری را نشان می دهد که می خواست کسب و کار صنایع دستی خود را راه اندازی کند.
او به لطف Shopify دوان دوان به زمین خورد و رشد کرد. این نقطه فروش منحصر به فرد برند را به عنوان یک سیستم نقطه فروش خرده فروشی بدون تلاش زیاد - همه در 45 ثانیه ثابت نشان می دهد.
پیش بینی سال 2025: تغییر در استراتژی های سازنده
من ظهور اینفلوئنسرهای چند پلتفرمی را پیش بینی می کنم – افرادی که در همه پلتفرم ها می درخشند و افراد مشهوری نیستند که برای مشهور شدن آنلاین تلاش کرده اند.
اینفلوئنسرهای TikTok که در متا ناشناخته هستند وجود دارند و بالعکس.
یوتیوب برهای قدیمی ممکن است به کسب درآمد از TikTok نگاه کنند و سعی کنند محتوای خود را در قالب های کوچکی متنوع کنند یا با یک سبد زرد محصول را بررسی کنند.
آنها همچنین می توانند یک مدیر رسانه اجتماعی استخدام کنند تا مطمئن شوند که در همه کانال ها ستاره می شوند. تنها پلتفرمی که ادغام خوبی برای ارسال کراس پست دارد متا است.
تا سال آینده، سازندگان تلاش خود را در پلتفرم های دیگر و جستجوی مخاطبان جدید در آنجا انجام خواهند داد، و آژانس ها می توانند با آنها مشارکت داشته باشند که واقعاً با استراتژی رسانه های اجتماعی آنها مرتبط است.
در نهایت، سازندگان ترکیب های بیشتری از محتوای کوتاه و بلند را تغییر داده و ترکیب می کنند یا کانال های جدید را به موارد زیر اختصاص می دهند:
- صرفاً برای اینکه بینندگان خود را برای تماشای نسخه کامل، مانند تیزرهای فیلم و موزیک ویدیو، ترغیب کنند.
- یک هنر کاملاً جدید، داستان ها، میم ها و غیره با ارزش 15 ثانیه ایجاد کنید.
هیچ میانبری وجود ندارد: چالش هایی برای برند شما
رقابت در بخش های مختلف بسیار شدید است. سازندگان زیبایی، رقصندگان و حتی پزشکان در حال تبدیل شدن به پلتفرم های دوگانه هستند.
ویدیوهای کوتاه پتانسیل جذب مشتریان جدید را دارند، بنابراین همه می خواهند تخصص خود را در 15 ثانیه نشان دهند.
من معتقدم استعداد و داستان سرایی عالی روی پلت فرم مناسب پیروز خواهند شد - تا زمانی که بهینه شوند.
Expedia، شرکت فناوری مسافرتی، این کار را به خوبی انجام می دهد، که برای آژانس های مسافرتی کوچک و بزرگ و بازارها قابل توجه است. در اینجا نمونه ای از شورت های TikTok، Instagram Reel و YouTube Shorts آورده شده است.
در نهایت، اکنون رقابت با هوش مصنوعی شدیدتر از همیشه است. چگونه می توانید در صنعت خود در این پلتفرم ها متمایز شوید؟ یادگیری هنر ویدئوهای کوتاه تنها با پیشرفت روند می تواند کمک کند.
برای شرکت های B2B SaaS، ویدئوهای توضیح دهنده و نمایش های محصول باید مختصرتر باشند، در حالت ایده آل 15 ثانیه، اما آموزش راه اندازی سیستم ها می تواند زمان بر باشد.
بنابراین، تا زمانی که بتواند یک کلیپ صوتی مد روز یا قالب مرتبط را در خود جای دهد، می تواند کار کند (این لیست از گرایش های TikTok را که تیم ما مرتباً به روز می کند، بررسی کنید).
برندهای هتلداری باید مانند مثال هایی که در بالا مشخص شد، روی داستان گویی بصری تمرکز کنند. توصیه می شود در تولید کوتاهی نکنید زیرا محتوای ۱۵ ثانیه ای نیز باید مشتریان را جذب کند.
در نهایت، برندهای سبک زندگی و مد زمانی موفق می شوند که بر محتوای تولید شده توسط کاربر تمرکز کنند.
از جعبه گشایی گرفته تا ترندهای رقص با #OOTD (لباس روز)، مشتریان را تشویق کنید تا از هشتگ های مارک شما در این پلتفرم های ویدئویی کوتاه استفاده کنند.
در نظر بگیرید که چگونه طرفداران زارا هک های سبک خود را ارسال می کنند، و زارا کمپین #SELECTEDby مداوم خود را دارد که به خرده فروش اجازه می دهد با اینفلوئنسرهای شیک و احتمالاً طرفداران همکاری کند.
ویدئوهای فرم کوتاه: هر ثانیه شمارش کنید
ویدیوهای کوتاه به رونق خود در رسانه های اجتماعی ادامه خواهند داد و این سه برنامه در حال حاضر راه را هموار می کنند.
در حالی که محتوای طولانی لزوماً به این زودی از مد نمی افتد، سازندگان باید به قالب کوتاه توجه کنند و در مورد چگونگی ایجاد محتوای جذاب و سازگار با موبایل برای برند خود فکر کنند.
TikTok، Instagram Reels، و YouTube Shorts بر بازی مسلط هستند، اما موارد نوظهوری وجود دارند که سعی می کنند TikTok بعدی باشند، با پیشنهادی از بنیانگذار Vine به نام «Byte» برای تماشا.
تطبیق محتوای شما در 15 ثانیه تلاش زیادی می کند، اما می توان آن را انجام داد.
قطعات را به یک سری تقسیم کنید، اسکریپت را محکم کنید، گرایش ها و چالش های TikTok را تطبیق دهید، و تمام تلاش خود را برای ثابت نگه داشتن آن هنگام آپلود انجام دهید (برای توضیحات و تصاویر کوچک تلاش کنید).
بنابراین، اگر تصمیم دارید کوتاه بیایید، کجا آپلود می کنید؟
من شخصاً TikTok را برای هدف ویروسی و آخرین روندها، حلقه های اینستاگرام برای مخاطبان خاص و ثابت با داستان گویی بصری، و در آخر، YouTube Shorts را برای سازندگانی که قبلاً روی این پلتفرم حضور دارند، توصیه می کنم.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: قاب استوک فوتیج/Shutterstock
منبع