اجتناب از آدمخواری کلمات کلیدی بین PPC و ارگانیک

جستجوی ارگانیک (بهینه سازی موتور جستجو) و جستجوی پولی (یا پرداخت به ازای کلیک) پیچیدگی های فنی و جنبه های استراتژیک کافی برای شروع دارند.

آدم خواری کلمات کلیدی مسئله ای است که می تواند آنها را حتی سخت تر کند – و اگر تلاش های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و پرداخت به ازای کلیک (PPC) شما به صورت سیلو، در داخل تیم های جداگانه گنجانده شده باشد، یا در غیر این صورت در یک تیم ادغام نشده باشد، می توان آن را نادیده گرفت. سطحی که به شما امکان می دهد آن را درک، مدیریت و به حداقل برسانید.

آدم خواری کلمات کلیدی زمانی است که در محتوا، استراتژی، تبلیغات یا نحوه تفسیر موتور جستجو آنها تضاد یا همپوشانی وجود دارد.

این تضاد می تواند پیامدهای منفی ناخواسته ای ایجاد کند، از ایجاد رقابت با نام تجاری خود برای فضای صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) تا رتبه بندی محتوا که قوی ترین گزینه برای هدف مورد نظر کاربر نیست.

این می تواند در جستجوی ارگانیک، تبلیغات جستجوی پولی یا بین SEO و PPC اتفاق بیفتد. این مقاله بر مورد دوم تمرکز دارد، با SEO در مقابل PPC.

اجتناب از آدم‌خواری کلمات کلیدی بین سئو و کمپین‌های جستجوی پولی برای اطمینان از اینکه تلاش‌های بین کانالی به منظور به حداکثر رساندن دید آنلاین شما و حداکثر بهره‌برداری از بودجه بازاریابی خود، به صورت پشت سر هم کار می‌کنند، بسیار مهم است.

آدمخواری کلمات کلیدی در این معنا می تواند زمانی اتفاق بیفتد که لیست های پولی و ارگانیک برای کلمات کلیدی مشابه رقابت می کنند، که اغلب منجر به پرداخت هزینه برای کلیک روی تبلیغاتی می شود که می توانید به صورت ارگانیک دریافت کنید.

چگونه متوجه شویم که آیا کلمات کلیدی را آدمخوار می کنید؟

تشخیص اینکه آیا کلمات کلیدی خود را در کانال ها آدمخوار می کنید می تواند کار بسیار ساده ای باشد.

ابتدا تعیین کنید که کدام کلمات کلیدی را در کمپین جستجوی پولی خود پیشنهاد می دهید. می توانید این کلمات کلیدی را در گزارش شرایط جستجو در حساب Google Ads خود بیابید.

این یک منبع عالی برای استفاده است زیرا این پلتفرم به شما امکان می دهد کلمات کلیدی را که به صورت ارگانیک در وب سایت خود رتبه بندی می کنید، همراه با میانگین موقعیت و چه صفحاتی برای نتایج جستجوی مختلف ظاهر می شوند، ردیابی کنید.

هنگامی که می توانید آن کلمات کلیدی را شناسایی کنید، آنها را با رتبه بندی کلمات کلیدی ارگانیک خود بررسی کنید.

چند ابزار و معیارهای مختلف وجود دارد که می توانید برای کمک به این فرآیند از آنها استفاده کنید.

  • ابزار: Google Ads، Google Analytics، Google Search Console، Semrush (ابزار تحقیق کلمات کلیدی) و Screaming Frog (خزنده های وب سایت) همه ابزارهایی هستند که می توانند به شناسایی آدم خواری کلمات کلیدی کمک کنند.
  • معیارهای: نمایش‌ها، کلیک‌ها، نرخ کلیک و تبدیل‌ها معیارهایی هستند که می‌توانند به عنوان نشانه‌هایی استفاده شوند که ابتدا نشان می‌دهند مشکلی در کمپین‌های جستجوی پولی و ارگانیک شما وجود دارد.

نشانه هایی که نشان می دهد کلمات کلیدی خود را آدمخوار می کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، چند معیار وجود دارد که می توانید به آنها نگاه کنید که اغلب به عنوان نشانه های اولیه برای تشخیص اینکه آیا کلمات کلیدی خود را آدمخوار می کنید یا خیر، استفاده می شوند.

اگر متوجه شدید که شما:

CTR ارگانیک در حال کاهش است

کاهش نرخ کلیک ارگانیک (CTR) می تواند یک پرچم قرمز باشد. کاهش CTR ارگانیک می تواند ناشی از رتبه بندی چندین صفحه برای یک کلمه کلیدی باشد.

هنگامی که کاربران با گزینه های مشابه در نتایج جستجوی خود ارائه می شوند، تلاش برای تمایز بین صفحات می تواند منجر به سردرگمی شود.

کلیک ها در حال افزایش هستند

معمولاً تصور نمی‌کنید که افزایش کلیک‌ها برای کمپین‌های جستجوی پولی و ارگانیک شما نگران‌کننده باشد – اما این نیز می‌تواند نشانه اولیه آدم‌خواری کلمات کلیدی باشد.

اگر افزایش کلیک ها در چندین صفحه که یک کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند، ردیابی شود، می توانید این نگرانی را تشخیص دهید.

عملکرد هر صفحه منفرد تحت تاثیر منفی قرار می گیرد و می تواند منجر به ترافیک کمتر در سایت شما شود.

تبدیل تبلیغات در حال افزایش است در حالی که تبدیل کلی یکسان باقی می ماند

قبل از اینکه شروع به جشن گرفتن افزایش تبدیل های PPC کنید، مطمئن شوید که برای آنچه قبلاً به صورت رایگان دریافت می کردید، پرداخت نمی کنید.

یک راه آسان برای تشخیص اینکه آیا از خودتان تبدیل می‌خرید این است که آیا تعداد کلی تبدیل‌ها با نرخی مشابه با تبدیل‌های پولی شما افزایش نمی‌یابد. احتمالاً شاهد کاهش قابل توجهی در تعداد تبدیل‌های ارگانیک نیز خواهید بود.

نظارت منظم بر این معیارها به شما کمک می کند تا هرگونه ناسازگاری غیرعادی را در بین کمپین ها و تلاش های خود شناسایی کنید و به شناسایی مراحل اولیه آدم خواری کلمات کلیدی کمک کنید.

هنگامی که قادر به شناسایی و حذف آدم خواری کلمه کلیدی فعلی هستید، می توانید اقدامات پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از آن بین کمپین ها/تلاش های جستجوی پولی و ارگانیک خود در آینده انجام دهید.

چگونه از آدمخواری کلمات کلیدی جلوگیری کنیم

توسعه استراتژی های یکپارچه

  • استراتژی های یکپارچه ای برای SEO و PPC ایجاد کنید که از اهداف و اولویت های طرف مقابل پشتیبانی کند.
  • اگر تیم‌ها یا آژانس‌های جداگانه‌ای دارید که تلاش‌های SEO و PPC شما را مدیریت می‌کنند، مطمئن شوید که آنها با استراتژی‌های کلمه کلیدی خود ارتباط برقرار کرده و هماهنگ می‌کنند.
  • اطمینان حاصل کنید که تیم شما اهمیت اجتناب از آدمخواری کلمات کلیدی و عواقب احتمالی آن را درک کرده است.
  • به اشتراک گذاری بینش ها و داده ها بین تیم ها را تشویق کنید تا تلاش ها به طور مؤثر هماهنگ شود.

تحقیق و تقسیم بندی کلمات کلیدی

  • برای شناسایی کلمات کلیدی با پتانسیل بالا برای SEO و PPC تحقیقات کاملی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.
  • برای جلوگیری از همپوشانی، کلمات کلیدی و گروه های کلیدی خاصی را به هر استراتژی اختصاص دهید.
  • فهرست کلمات کلیدی خود را بر اساس هدف، ارتباط و رقابت کاربر به دسته ها یا گروه های مجزا تقسیم کنید.
  • در تلاش‌های سئوی خود، کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید، کلماتی که خاص‌تر هستند و احتمال تضاد با کلمات کلیدی گسترده و رقابتی بالا در PPC کمتر است.

از کلمات کلیدی منفی در PPC استفاده کنید

  • در کمپین های PPC خود، از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید تا عبارات خاصی را که در تلاش های سئوی خود هدف قرار داده اید حذف کنید.
  • کلمات کلیدی منفی مانع از نمایش تبلیغات PPC شما برای عبارات جستجوی خاص می شوند و شانس آدم خواری را کاهش می دهند.

نظارت و تنظیم

  • به طور مداوم بر عملکرد کمپین های SEO و PPC خود نظارت کنید.
  • از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای ردیابی کلمات کلیدی که باعث ایجاد ترافیک و تبدیل برای هر دو کانال می شوند استفاده کنید.
  • استراتژی ها و هدف گذاری کلمات کلیدی خود را بر اساس داده های عملکرد تنظیم کنید.
  • انجام ممیزی های دوره ای برای شناسایی و اصلاح مواردی از آدمخواری کلمات کلیدی.
  • استراتژی ها و هدف گذاری کلمات کلیدی خود را در صورت نیاز تنظیم کنید.

نتیجه

آدم خواری کلمات کلیدی اغلب یک مسئله پنهان است – به خصوص زمانی که استراتژی جستجو در کانال های پولی و ارگانیک یکسان نیست.

حتی زمانی که از نظر استراتژیک یکپارچه شده باشد، می توانید در موقعیتی قرار بگیرید که آدم خواری باعث ایجاد مسائل پنهان یا مانع عملکرد شود.

درک کلمه خواری در یک کانال اغلب بسیار ساده تر از تشخیص آن و مشاهده تأثیر مستقیم در کانال های پولی و ارگانیک است.

من شدیداً توصیه می‌کنم در کمپین‌های SEO و PPC و تلاش‌های خود به بررسی آن بپردازید تا مطمئن شوید که عملکرد و بازده مورد انتظارتان را دریافت می‌کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: VectorMine/Shutterstock

منبع