از Link Building تا Link Earning: بهترین استراتژیهای لینکسازی برای سال ۲۰۲۲

در واقع گوگل به نظم در لینک بیلدینگ (اینکه همیشه در تایم مشخصی سایتهای خاصی به شما لینک میدهند) مشکوک شده است و با راه اندازی مجدد پنگوئن ترس را در سئوکاران و وبمسترها ایجاد کرده است. یکی از اهداف اصلی بکلینک به عنوان یک تکنیک بازاریابی دیجیتال ایجاد ترافیک است. به عنوان مثال، اگر شما یک وبسایت در حوزه ساخت و ساز دارید، دریافت بکلینک از یک وب سایت املاک یا معماری بسیار منطقی است. بکلینک خوب لینکی است که که دو صفحه از اینترنت را که دارای محتوا یا منابع مشابه، مرتبط یا مفید هستند، به هم متصل میکند. در این روشِ لینکسازی شما مطلبی مرتبط و جذاب منتشر میکنید که هم برای موتورهای جستجو و هم کاربران ارزشمند است. این نکته را به خاطرتان بسپارید که شما با یک وب سایت نامطلوب مشتری جدیدی یا هیچ نوع مخاطبی را نمیتوانید جذب کنید. برای همین است که Link Earning را پاداشی برای وبسایتهای خوب معرفی کردهاند. شاید این موضوع کمی برای شما نیز عجیب باشد چرا که سایر عوامل رتبهبندی به شدت تغییر کردهاند. به این فکر کنید که چرا کاربر باید بر روی لینکی کلیک کند که هیچ علاقهای به آن ندارد؟ همینطور همه چیز در مورد استراتژی لینک بیلدینگ موفق را در این مطلب پوشش دادهایم.

در دهه گذشته وبمسترها و سئوکاران سالهای سختی را پشت سر گذشتند تا به سلامت بتوانند از تغییرات مکرر گوگل جان سال بدر ببرند. به این معنی که بهتر است 5 بکلینک از 5 وبسایت مختلف داشته باشید تا اینکه 10 بکلینک از یک وبسایت! بکلینک و محتوا باید مرتبط باشند. بنابراین، اگر لینکی بازدیدکننده یا همان ترافیک جدیدی را به وب سایت شما نمیآورد، وقت آن است که به فکر دریافت یک بکلینک جدید باشید. بسیاری از سئوکاران معتقدند که دورهی لینکهای خریداری شده و تبادل لینک به پایان رسیده است و برای کسب بکلینکهای باکیفیت باید کار بر روی لینک بیلدینگ را متوقف کنیم و بیشتر بر روی کسب لینک یا همان Link Earning تمرکز نماییم. اگر محتوایی بیش از 30 لینک داشته باشد و وبسایت شما یکی از آنها باشد، قطعا شانس کلیک کاربران بر روی لینک شما به میزان قابل توجهی کاهش مییابد. باکیفیتترین بکلینکها مربوط به همین وبسایتهای معتبر هستند چرا که از شهرت خوبی نزد کاربران اینترنت و موتورهای جستجو برخوردارند. چرا که گوگل لینکهای متقابل را به عنوان بکلینکهای بیکیفیت در نظر میگیرد.

مطلب شما به قدری ارزشمند که دیگر وبسایتها را متقاعد مینماید تا آن را به اشتراک گذاشته و به شما لینک دهند. در واقع دیگر وبسایتها محتوای شما را به قدری ارزشمند میدانند که به صورت ارگانیک به آن لینک میدهند. مثلا ما شاهد صفحات وبی بودیم که فقط کلمه کلیدی را در صفحه تکرار سئو جزیره کرده بودند. در اینجا شما فقط با انتشار محتوای مرتبط و جذاب لینک میگیرید و هیچ ترفند دیگری در کار نیست. به همین خاطر باید بر روی استراتژی لینکسازی خود تمرکز بیشتری داشته باشید تا مطمئن شوید که لینکهایی که به وبسایت شما داده میشود، مرتبط و طبیعی هستند. متاوب به شما کمک خواهد کرد تا با اجرای درست لینکبیلدینگ ترافیک بیشتری را به سمت وبسایتتان هدایت کنید، در حوزه فعالیت خود، از رقبا پیشی بگیرید و جز اولین نتایج جستجو در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو باشید. در طرف دیگر بکلینکهایی که ترافیک کم را با خود به همراه دارند، بکلینکهایی با کیفیت پایین میباشند. لینکهایی که بیشترین جحم ترافیک را به سمت وبسایت هدایت کنند، بکلینکهایی با کیفیت بالا در نظر گرفته میشوند. نکتهی جالب اینجاست که هیچ محدودیتی برای تعداد بکلینکهایی که میتوانید در شبکههای اجتماعی اجتماعی داشته باشید وجود ندارد.

برای استراتژی لینک بیلدینگ موفق شما باید با ویژگیهای بک لینک خوب یا باکیفیت آشنا باشید. تنها یک بک لینک از این سایتها می تواند حجم عظیمی از ترافیک را به سمت شما هدایت کند. تبادل لینک یکی از رایجترین روشهایی است که بسیاری از وبسایتها آن را انجام میدهند. شما در این استراتژی نیز از یک سایت دیگر لینک دریافت میکنید اما در این لینکسازی خبری از پرداخت پول یا تعامل لینک نیست و کاملا بدون اطلاع سایت دریافتکننده صورت گرفته است. اما اینکه این دو مفهوم به چه معنایی هستند و چه تفاوتهایی دارند را در این مطلب از وبلاگ متاوب به طور کامل بررسی کردهایم. این روزها مفهوم جدیدی با نام Link Earning را میشنویم که به جای لینک بیلدینگ (Link Building) مطرح شده است و میتواند به رشد ارگانیک وبسایت شما کمک کند. این نقص بزرگی برای موتورهای جستجو بود. درستترین و سادهتری راه این است که بر روی لینکهای ارگانیک تمرکز کنید، اینجاست که چیزی به نام Link Earning مطرح میشود. در واقع دیگر فقط تمرکز بر روی محتوا یا کلمه کلیدی نیست و لینکسازی نیز به عنوان فاکتوری مهم برای رتبهبندی استفاده میشود.