این منجر به صرفه جویی در زمان و منابع در استراتژی کلی بازاریابی ورودی شما می شود.
معایب یک استراتژی خوشه موضوعی
اصلاً چه کسی می خواهد یک مقاله 20000 کلمه ای بخواند؟
موضوع به خودی خود باید به اندازه کافی گسترده باشد تا نکات اصلی بحث را در یک مقاله صفحه ستونی 3000 تا 5000 کلمه ای پوشش دهد. این ارقام دلخواه هستند، اما باید یک محدوده عملی وجود داشته باشد.
اگر مجموعههای موضوعی بزرگی بسازید و تمام یا بیشتر آن محتوا را به نویسندگان مستقل یا آژانسهای نویسندگی برونسپاری کنید، میتوانید به سرعت چند هزار دلار را از بین ببرید.
پیوندهای داخلی چسبی هستند که خوشه های موضوعی را در کنار هم نگه می دارند.
ناوبری بهبود یافته
به نظر میرسد بسیاری از افراد در صنعت سئو اصطلاحات مختلفی را برای این استراتژی بازاریابی ورودی مانند دستههای موضوعی، سیلوها، هابهای محتوا، صفحات سخنگو، صفحات ستونی و غیره مبادله میکنند.
بنابراین، مفهوم خوشههای موضوعی به طور مستقیم به استراتژی محتوای ستونی تعریفشدهتر مربوط میشود.
بنابراین چگونه استراتژی محتوای خوشه موضوعی خود را توسعه دهیم؟
استراتژی محتوای خوشه موضوعی
نمونه های خوشه موضوعی عبارتند از:
- لابرادودل برای چه کسانی بهتر است؟
- هزینه Labradoodle چقدر است؟
- چه زمانی یک Labrodoodle به طور کامل رشد می کند؟
- سگ لابرادول اهل کجاست؟
- چگونه لابرادودل را بپذیریم
- چرا لابرادودل ها سگ های خوبی هستند؟
3. تولید محتوا و ایجاد پیوندهای داخلی
ما مزایا و معایب خوشههای محتوا در سئو را برای بازاریابی درونگرا پوشش دادهایم و به نمونهای در دنیای واقعی نگاه کردهایم که این کار را به خوبی انجام میدهد.
همانطور که در زیر می بینید، تنها لینک هایی که باید نگران آن باشید لینک های داخلی هستند.
یک استراتژی محتوای خوشه موضوعی به خوبی اجرا شده، تجربه ناوبری بهتری را برای کاربران فراهم می کند. نه تنها این، بلکه برای گوگل راحت تر خواهد بود که وب سایت را بخزد و درک کند که وب سایت شما چیست.
پیوندهای طبیعی را جذب می کند
وقت آن است که صفحه گسترده مورد علاقه خود را فعال کنید. شما باید پیگیری کنید که چگونه موضوع را تجزیه می کنید و چه مقالاتی را برای این استراتژی بازاریابی سئو ایجاد خواهید کرد.
در پاسخ، سئوکاران باهوش اکنون به جای کلمات کلیدی منفرد برای رتبهبندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای مخاطبان هدف، بر روی خوشههای محتوا تمرکز میکنند.
اکثر سئوکاران باتجربه قدرت لینک های داخلی را تایید می کنند. کارشناسان می گویند که یک خوشه موضوعی خوب به ایجاد ارتباط موضوعی یک وب سایت کمک می کند.
کیت در حال ساخت مجموعه ای از سایت های معتبر است. در حالی که وبلاگ نویسی یک سرمایه گذاری نسبتاً جدید است، کیت دارای 20 سال تجربه در ساخت وب سایت با تمرکز بر تجارت الکترونیک، سئوی محلی و نسل اصلی است و در حال مستندسازی سفر خود در Minted Empire است.