استراتژی محتوای خوشه موضوعی (راهنمای سئو برای رتبه بندی سریعتر)

این منجر به صرفه جویی در زمان و منابع در استراتژی کلی بازاریابی ورودی شما می شود.

معایب یک استراتژی خوشه موضوعی

اصلاً چه کسی می خواهد یک مقاله 20000 کلمه ای بخواند؟

موضوع به خودی خود باید به اندازه کافی گسترده باشد تا نکات اصلی بحث را در یک مقاله صفحه ستونی 3000 تا 5000 کلمه ای پوشش دهد. این ارقام دلخواه هستند، اما باید یک محدوده عملی وجود داشته باشد.

اگر مجموعه‌های موضوعی بزرگی بسازید و تمام یا بیشتر آن محتوا را به نویسندگان مستقل یا آژانس‌های نویسندگی برون‌سپاری کنید، می‌توانید به سرعت چند هزار دلار را از بین ببرید.

پیوندهای داخلی چسبی هستند که خوشه های موضوعی را در کنار هم نگه می دارند.

ناوبری بهبود یافته

به نظر می‌رسد بسیاری از افراد در صنعت سئو اصطلاحات مختلفی را برای این استراتژی بازاریابی ورودی مانند دسته‌های موضوعی، سیلوها، هاب‌های محتوا، صفحات سخنگو، صفحات ستونی و غیره مبادله می‌کنند.

بنابراین، مفهوم خوشه‌های موضوعی به طور مستقیم به استراتژی محتوای ستونی تعریف‌شده‌تر مربوط می‌شود.

بنابراین چگونه استراتژی محتوای خوشه موضوعی خود را توسعه دهیم؟

استراتژی محتوای خوشه موضوعی

استراتژی محتوای خوشه موضوعی

نمونه های خوشه موضوعی عبارتند از:

  • لابرادودل برای چه کسانی بهتر است؟
  • هزینه Labradoodle چقدر است؟
  • چه زمانی یک Labrodoodle به طور کامل رشد می کند؟
  • سگ لابرادول اهل کجاست؟
  • چگونه لابرادودل را بپذیریم
  • چرا لابرادودل ها سگ های خوبی هستند؟

3. تولید محتوا و ایجاد پیوندهای داخلی

ما مزایا و معایب خوشه‌های محتوا در سئو را برای بازاریابی درون‌گرا پوشش داده‌ایم و به نمونه‌ای در دنیای واقعی نگاه کرده‌ایم که این کار را به خوبی انجام می‌دهد.

همانطور که در زیر می بینید، تنها لینک هایی که باید نگران آن باشید لینک های داخلی هستند.

یک استراتژی محتوای خوشه موضوعی به خوبی اجرا شده، تجربه ناوبری بهتری را برای کاربران فراهم می کند. نه تنها این، بلکه برای گوگل راحت تر خواهد بود که وب سایت را بخزد و درک کند که وب سایت شما چیست.

پیوندهای طبیعی را جذب می کند

وقت آن است که صفحه گسترده مورد علاقه خود را فعال کنید. شما باید پیگیری کنید که چگونه موضوع را تجزیه می کنید و چه مقالاتی را برای این استراتژی بازاریابی سئو ایجاد خواهید کرد.

در پاسخ، سئوکاران باهوش اکنون به جای کلمات کلیدی منفرد برای رتبه‌بندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای مخاطبان هدف، بر روی خوشه‌های محتوا تمرکز می‌کنند.

اکثر سئوکاران باتجربه قدرت لینک های داخلی را تایید می کنند. کارشناسان می گویند که یک خوشه موضوعی خوب به ایجاد ارتباط موضوعی یک وب سایت کمک می کند.

کیت در حال ساخت مجموعه ای از سایت های معتبر است. در حالی که وبلاگ نویسی یک سرمایه گذاری نسبتاً جدید است، کیت دارای 20 سال تجربه در ساخت وب سایت با تمرکز بر تجارت الکترونیک، سئوی محلی و نسل اصلی است و در حال مستندسازی سفر خود در Minted Empire است.



منبع

این روش همچنین اعتبار وب سایت شما را در یک موضوع مشخص افزایش می دهد که می تواند به همه صفحات وب شما کمک کند تا در SERP برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بالاتری داشته باشند.

پست های موضوعی جداگانه نیز باید تا حد امکان به صورت داخلی به یکدیگر پیوند داده شوند. یک قانون خوب این است که بسته به مدت زمان مقاله، حداقل 3-5 پیوند داخلی در هر پست داشته باشید. فقط آن را طبیعی نگه دارید بدون اینکه پیوندهای داخلی خود را بیش از حد پر کنید.

پس از انتشار محتوا، باید پیوندهای داخلی بین پست های مختلف ایجاد کنید.

مثال مورد علاقه من از یک نمونه واقعی از یک کلاستر موضوعی راهنمای SEO وردپرس Yoast است.

پیوندهای زیر بیشتر درباره خوشه‌های موضوعی و سیلو کردن محتوا و اینکه چگونه این استراتژی‌ها برای تلاش‌های سئو شما مفید هستند توضیح می‌دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.

خلاصه استراتژی محتوای خوشه موضوعی

در اینجا مراحل عملی کردن این استراتژی آمده است:

1. موضوعی را که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید انتخاب کنید

یکی از مزایای اصلی ایجاد و اجرای خوشه های محتوا در سئو، ایجاد اعتبار یک سایت در چشم گوگل بدون نیاز به تمرکز زیاد بر روی لینک سازی خارجی است.

اگرچه اکثر مردم تنبل هستند. با عرض پوزش برای تعمیم، اما من معتقدم که اکثر مردم مسیر آسان تری را برای موفقیت در هنگام ساخت وب سایت های خاص انتخاب می کنند. در عمل، این اغلب به معنای «دزدیدن» کلمات کلیدی موفق از رقبا است.

ازوئیکاین آگهی را گزارش کنید

برای برون سپاری محتوا هزینه بر است

با داشتن فهرست موضوعات صفحه گسترده خود، یا خودتان محتوا را می نویسید یا آن را به نویسندگان دیگر برون سپاری می کنید. می‌توانید این راهنمای دیگر را در مورد نحوه نوشتن پست‌های وبلاگ مناسب سئو بررسی کنید تا نکاتی در مورد نوشتن محتوای بهینه‌سازی شده برای دسته موضوعی خود دریافت کنید.

ارائه بهترین نکات سئو …

با پیروی از این استراتژی پیوند داخلی، می توانید به بهبود رتبه بندی کلی کلمات کلیدی خود برای هر دو صفحه ستون موضوع و پست های خوشه محتوا کمک کنید.

یک وب سایت می تواند دارای چندین دسته موضوعی متشکل از صفحات ستون های مختلف باشد که به نوبه خود دارای پست های موضوعی زیادی در زیر هر پست ستونی با پیوند داخلی هستند.

حالا دیگر به تو رسیده است. آیا آماده شروع ایجاد یک استراتژی محتوای خوشه موضوعی برای وب سایت خود هستید؟