استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی: از آغاز تا پایان


استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی مانند یک نقشه و یک کتاب راهنما است که در یک نقشه قرار گرفته اند.

این یک سند ضروری است که به شما می گوید چگونه از نقطه A به نقطه B برسید تا از بازگشت سرمایه (ROI) از رسانه های اجتماعی اطمینان حاصل کنید.

این به شما می گوید که کجا پست کنید، چه چیزی را پست کنید و هر چند وقت یکبار برای رسیدن به اهداف خود پست کنید. به شما جهت می دهد و همچنین راهی برای رسیدن به مقصد می دهد.

بدون استراتژی، استفاده از رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کار شما ممکن است بسیار تصادفی یا پراکنده باشد.

با این حال، با در دست داشتن یک برنامه، شانس بهتری برای دسترسی به افراد مناسب، با محتوای مناسب، در پلت‌فرم‌های مناسب خواهید داشت.

این مهم است زیرا مردم بیش از هر زمان دیگری در رسانه های اجتماعی جمع می شوند – تقریباً 60٪ از کل جمعیت جهان.

در ایالات متحده، 72 درصد از مردم از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند که محبوب ترین پلتفرم ها فیس بوک، اینستاگرام و لینکدین هستند.

این بدان معناست که مخاطبان شما احتمالاً حداقل در یکی از این پلتفرم‌ها هستند – اما شما بدون استراتژی محتوای رسانه‌های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار نمی‌کنید، ترافیک بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت نمی‌کنید یا فروش را افزایش نمی‌دهید.

استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی چیست؟

استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی طرحی است که شامل تمام نکات و نکاتی است که در مورد نحوه استفاده از محتوا برای رشد نام تجاری و رسیدن به اهداف خود در پلتفرم های رسانه های اجتماعی وجود دارد.

در حالت ایده‌آل، استراتژی شما مستند می‌شود تا بتوانید هنگام انجام وظایف مرتبط با ایجاد پست‌های رسانه‌های اجتماعی، انتشار آن‌ها و ردیابی نتایج خود به آن مراجعه کنید. اگر یک تیم دارید، سند استراتژی شما نیز به حفظ همه افراد در یک صفحه کمک می کند.

به یاد داشته باشید: اگر آن را به درستی انجام دهید – با یک برنامه، می توانید و باید رشد مستقیم برند را از بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی مشاهده کنید.

از سوی دیگر، اگر هر زمان، بدون هیچ استراتژی، هدف یا اندازه‌گیری، هر چیزی را پست کنید، احتمالاً هیچ نتیجه‌ای را مشاهده نمی‌کنید.

چگونه در هفت مرحله استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی خود را بسازید

1. اهدافی را تعیین کنید که با برند شما همسو باشد

هر استراتژی باید با تعیین یک یا دو هدف برای آنچه می خواهید آن استراتژی به آن دست پیدا کند شروع شود.

هدف گذاری تمرکز شما را تقویت می کند و اقدامات شما را هدایت می کند تا زمان خود را برای چیزهایی که مهم نیستند تلف نکنید.

به عنوان مثال، اگر یکی از اهداف بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی شما این است که ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید، معیارهایی مانند لایک ها و اشتراک گذاری ها چندان برای شما مهم نیستند. در عوض، شما به نرخ کلیک (CTR) و ترافیک وب سایت از رسانه های اجتماعی نگاه خواهید کرد.

در اینجا برخی دیگر از اهداف رایج بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی آورده شده است:

  • آگاهی از برند خود را افزایش دهید: دنبال‌کنندگان خود را ردیابی کنید، اشتراک‌گذاری‌ها/نام‌گذاری‌ها را پست کنید و دسترسی به پست را دریافت کنید.
  • سرنخ های بیشتری کسب کنید: ثبت‌نام‌های ایمیل، بارگیری‌های آهنربایی سرنخ و کلیک‌هایی که از رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شوند را اندازه‌گیری کنید.
  • تعامل با برند خود را افزایش دهید: به لایک، کامنت و اشتراک گذاری در هر پست توجه کنید. ذکرها و پاسخ‌ها به استوری‌های خود را دنبال کنید.

به یاد داشته باشید، همه چیز را دنبال نکنید – آنچه را که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند را دنبال کنید.

2. در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید و از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند

اگر برند شما از قبل بازاریابی محتوا انجام می‌دهد، متوجه می‌شوید که تعیین مخاطبان خود قبل از شروع تولید محتوا چقدر مهم است.

تحقیقات مخاطبان، آنچه را که پست می‌کنید بیش از هر عامل دیگری راهنمایی می‌کند. هر پستی که ایجاد می کنید باید آنها را در سطحی درگیر کند.

برای انجام این کار، باید بدانید چی آنها را درگیر خواهد کرد.

شما می توانید آن را بر اساس اطلاعاتی که در مورد آنها می دانید، مانند سن، جنسیت، درآمد، عنوان شغل یا صنعت و غیره، انجام دهید. یا می توانید مستقیماً از دهان آنها با روش هایی مانند:

  • مصاحبه ها (ایمیل یا پیام مستقیم مبادله کنید، یا با آنها 1:1 صحبت کنید).
  • گوش دادن اجتماعی
  • نظرسنجی ها

تحقیقات مخاطب همچنین به شما کمک می کند تا مشخص کنید که برند شما باید از کدام پلتفرم ها استفاده کند.

و، نه، شما نباید روشن باشید همه سکوها در عوض، یک یا دو مورد را انتخاب کنید که بیشترین تلاش خود را روی آن متمرکز کنید و آنها را بر اساس رایج ترین پلتفرم هایی که مخاطبان شما استفاده می کنند انتخاب کنید.

3. نمایه(های) رسانه های اجتماعی خود را بهینه کنید

یک پروفایل اجتماعی بهینه نشده به کاری که در بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی انجام می دهید آسیب می زند. یک نمایه غیرحرفه ای، درهم و برهم یا خارج از برند به بازدیدکنندگان کمک نمی کند تا بفهمند شما چه کسی هستید یا چه چیزی می فروشید.

در عوض، مطمئن شوید که نمایه‌های شما جذاب، آموزنده و دارای مارک مناسب هستند تا بتوانید به سرنخ‌ها کمک کنید اطلاعات بیشتری درباره شما پیدا کنند.

  • از عکس پروفایل مارک دار استفاده کنید: آن را در نمایه های خود ثابت نگه دارید تا ظاهری یکپارچه داشته باشید.
  • بیوگرافی خود را روشن کنید: آن را کوتاه اما شیرین بنویسید و مطمئن شوید که به طور خلاصه توضیح می دهید که چه کاری برای مشتریان انجام می دهید.
  • پیوندهای مناسب را وارد کنید: همیشه یک پیوند به وب‌سایت خود، چه صفحه فرود یا صفحه اصلی شما، قرار دهید.

لازم نیست پیچیده باشد. به عنوان مثال، Rifle Paper Co یک شرکت بسیار موفق در زمینه تولید کالاهای کاغذی با ساده ترین پروفایل اینستاگرام ممکن است. همچنان تمام کادرها را چک می کند:

استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی: از آغاز تا پایاناسکرین شات از اینستاگرام، نوامبر ۲۰۲۲

4. حوزه های موضوعی و انواع پست خود را انتخاب کنید

اکنون زمان آن رسیده است که حوزه های موضوعی خود را برای محتوای رسانه های اجتماعی خود و همچنین نوع محتوایی که در هر کانال پست می کنید انتخاب کنید.

نقطه تلاقی تخصص برند شما + علایق مشتری باید حوزه های موضوعی شما را مشخص کند. در مورد چه موضوعاتی می توانید با قدرت و دانش پست ارسال کنید؟ مخاطبان شما می خواهند درباره چه موضوعاتی بشنوند؟ آن را محدود کنید تا پروفایل های اجتماعی شما منسجم و مرتبط باشند.

پس از آن، نوع پستی که ایجاد می کنید را محدود کنید.

هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی مجموعه‌ای از گزینه‌ها را ارائه می‌کند، اما مخاطبان شما ممکن است انتظار داشته باشند که انواع خاصی از محتوا را در پلتفرم‌های خاص ببینند، به عنوان مثال، محتوای بصری زیادی در اینستاگرام، یا پست‌ها و لینک‌های مبتنی بر متن در توییتر.

به عنوان مثال، Stumptown Coffee Roasters عمدتا بر روی ارسال ویژگی های محصول بصری در اینستاگرام تمرکز دارد، در حالی که صفحه فیس بوک آن به اشتراک گذاری رویدادها و نمایش کافه های متعدد خود در سراسر ایالات متحده اختصاص دارد.

استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی: از آغاز تا پایاناسکرین شات از اینستاگرام، نوامبر ۲۰۲۲

5. یک تقویم محتوا و زمان‌بندی انتشار تنظیم کنید

انتشار مداوم یکی از اصول کلیدی یک استراتژی خوب محتوای رسانه های اجتماعی است.

انتشار محتوای منظم و با کیفیت بالا دید شما را افزایش می دهد و به مخاطبان فرصت بیشتری برای درگیر شدن با پست های شما می دهد. به همین دلیل است که برای آسان‌تر کردن ثبات، باید یک تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی داشته باشید و یک برنامه زمان‌بندی پست ایجاد کنید.

همه چیز را از چیزی که پست می کنید تا روز و زمانی که پست می شود، برنامه ریزی کنید. همچنین می‌توانید کمپین‌هایی را برنامه‌ریزی کنید یا زمانی که پست‌های قدیمی را با ابزار مناسب، مانند MeetEdgar (مورد علاقه شخصی من) دوباره به اشتراک بگذارید.

استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی: از آغاز تا پایاناسکرین شات از MeetEdgar، نوامبر 2022

فراموش نکنید که زمان‌بندی پست‌ها را برای زمان‌هایی که مخاطبان شما آنلاین هستند و فیدهای آن‌ها را مرور می‌کنند، برنامه‌ریزی کنید.

می‌توانید به مطالعات و معیارها برای کمک به شما در فهمیدن این موضوع تکیه کنید، یا می‌توانید بهترین زمان‌ها برای ارسال پست برای مخاطبان خود را از طریق آزمایش (و کمی آزمون و خطا) بیاموزید.

6. برنامه ای برای تعامل با دیگران ایجاد کنید

فراموش نکنید که هنگام برنامه ریزی استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی خود، مشارکت را در نظر بگیرید.

و نه، منظورم درگیر شدن مخاطب شما نیست – منظورم برند شما.

رسانه های اجتماعی یک خیابان یک طرفه نیستند، بلکه گفتگوی مداوم بین شما و مخاطبانتان هستند. گفتگو را با درگیر شدن با آنها و با جامعه گسترده تر خود ادامه دهید.

اگر یک برنامه تعامل را به استراتژی خود اضافه کنید، مسئولیت پذیر ماندن آسان تر خواهد بود. به عنوان مثال، “دو تا سه پست انجمن را در روز لایک کنید و نظر دهید.” حتی می‌توانید برای خودانگیختگی برنامه‌ریزی کنید، مانند «هر زمان که فرصتی برای برقراری ارتباط دیدید، درگیر شوید».

7. عملکرد استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی خود را دنبال کنید

هنگامی که شروع به ایجاد و ارسال محتوا با توجه به استراتژی خود کردید، می توانید ردیابی معیارها را شروع کنید.

برخی از معیارهای مهم عبارتند از:

  • رسیدن.
  • برداشت ها
  • تعامل (شامل لایک، نظر، ذخیره، اشتراک‌گذاری و غیره)
  • رشد فالوور
  • آگاهی از برند.
  • نرخ کلیک (CTR).
  • احساسات برند

و این فقط نوک کوه یخ است.

به یاد داشته باشید، شما ردیابی نمی کنید همه معیارها، بلکه فقط آنهایی که به اهداف شما متصل می شوند (که در مرحله شماره 1 ایجاد کردید).

همه ایده‌های محتوایی شما کارایی ندارند، اما نکته ردیابی این است: پیدا کردن اینکه چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی خوب نیست، بنابراین می‌توانید بر اساس آن حرکت کنید.

ذهنی باز داشته باشید، انعطاف پذیر باشید و از امتحان ایده های جدید نترسید.

مهمتر از همه، معیارهای رسانه های اجتماعی خود را به طور مرتب بررسی کنید تا بتوانید در طول زمان تصویر واضحی از عملکرد خود داشته باشید.

استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی شما را متمرکز و پاسخگو نگه می دارد

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند مکانی فوق‌العاده برای برندهای بدون برنامه باشند.

شما یک کاربر انفرادی نیستید که سرگرم سرگرمی است – شما کسب و کاری هستید که باید بتوانید زمانی را که صرف بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی می کنید توجیه کنید.

دقیقاً به همین دلیل است که باید یک استراتژی ایجاد کنید.

اگر می خواهید به اهداف خود برسید و از زمان و منابع خود به خوبی استفاده کنید، نیاز به برنامه دارید.

با یک برنامه، احتمال بیشتری وجود دارد که سوزن را حرکت دهید.

بنابراین، بیرون بروید و استراتژی را شروع کنید – و برای دیدن نتایج برنامه ریزی کنید.

منابع بیشتر:


تصاویر ویژه: ronstik/Shutterstock





منبع