اصول ایجاد لینک داخلی در سایت + آموزش لینک سازی داخلی برای سئو

بسیاری از متخصصان سئو معتقدند که لینک دادن از یک صفحه با بازدید بیشتر به صفحه ای با بازدید کمتر، باعث افزایش بازدید آن صفحه کم بازدید می شود. وقتی صحبت از لینک دهی و سئو می شود، بک لینک ها یا لینک های خارجی بسیار مورد توجه قرار می گیرند اما شما نمی توانید از اهمیت ایجاد لینک داخلی برای رتبه بندی و بهینه سازی سایت تان غافل شوید. به شما قول می دهیم اگر نحوه ایجاد اصولی لینک را بدانید و همچنین لینک های داخلی خود را اصلاح و ویرایش کنید، می توانید میزان ترافیک سایت خودتان را افزایش دهید. ابزار سرچ کنسول گوگل (Google Search Console tool) به طور مستقیم لینک های داخلی ریدایرکت شده را نشان نمی دهد، برای همین باید از ابزارهای جانبی استفاده کنید. شما با لینک سازی داخلی و دادن لینک به صفحات مد نظر خود، صفحات مهم خودتان را از صفحات کمتر مهم، متمایز و مجزا می سازید.

برای نمایش بهتر و متمایز بودن متن لینک های داخل صفحه، علاوه بر رنگی کردن، می توانید آنها را BOLD کنید. بنابراین بعد از نوشتن محتوا، تمرکز خودتان را بر ویرایش و اصلاح متن آن بگذارید. وقتی شما ادرس صفحه ای از سایت را تغییر می دهید و URL های قدیمی را به URL های جدید تبدیل می کنید، آنوقت لینک های باقی مانده که به صورت ۳۰۱ داخل محتوا ریدایرکت شده اند، عملاً قدرت قبلی را به جدید منتقل می کنند. شما با شناخت مخاطبان خود بر اساس سن، علایق و نیازهایشان، باید مشخص کنید که چه نوع محتوایی برای آنها اهمیت دارد. باید بدانید که آن سایت هایی که راه و روش اصولی لینک سازی را نمی دانند، علاوه بر اینکه که موتورهای جستجو و کاربران خود را گیج می کنند، کارآیی چندانی نیز نخواهند داشت. عمق کلیک علاوه بر اینکه یکی از شاخص های رتبه بندی گوگل می باشد، بیانگر رضایت مخاطب از حضور در سایت و خواندن مطالب بیشتر از سایت نیز است. در این حالت، شانس و احتمال نمایش محتوای قدیمی در رتبه های برتر افزایش می یابد و به تبع آن، رتبه سایت نیز بالا می رود. پس می توان گفت مهم ترین دلیلی که باید از لینک های داخلی استفاده کنیم، این است که صفحات سایت خودمان را به طرز اصولی به ربات های گوگل بشناسانیم و در دسترس کاربران قرار دهیم.

بررسی کنید و ببینید که لینک های شما در کدام قسمت از صفحه درج شده اند. به عبارت دیگر لینک های داخلی کاربران را به مکان دیگری در سایت شما راهنمایی می کنند در حالی که لینک های خارجی، کاربران را به سایت های دیگر هدایت می کنند. در صورتی که شما در سایت خودتان از لینک سازی داخلی استفاده نکنید، مطمئن باشد که به جای رسیدن به رتبه های برتر گوگل، به آخرین صفحه از گوگل سقوط می کنید و صفحه آخر را متعلق به خودتان می کنید! دادن لینک های بی هدف و زیاد باعث می شود گوگل موضوع صفحه را درک نکند و همچنین باعث خسته و گیج شدن کاربر شود. بررسی انکرتکست ها و مرتبط بودن آنها با صفحه هدف را فراموش نکنید. ۴- هنگام تولید یک محتوای جدید، بهتر است همان لحظه به محتواهای قدیمی لینک بدهیم و دکمه انتشار را بزنیم یا این کار را به بعد از ایندکس شدن محتوا محول کنیم؟ پس یادتان باشد که حتماً قبل از اینکه دکمه انتشار محتوای خودتان را بزنید، چک کنید که به یک صفحه درست ارجاع داده باشید.

این نوع لینک ها، لینک هایی هستند که باعث می شود مخاطب به یک صفحه ای بامحتوای ناقص هدایت شود. درج لینک های غیرمرتبط می تواند باعث افتِ رتبه یک سایت در نتایج جستجو شود. وقتی محتوا یا قسمت جدیدی را به سایت خودتان اضافه می کنید، سعی کنید در آن به صفحات مهم و مجله خبری seobythesea مرتبط لینک بدهید. این بدان معنی است که صفحه اول، اعتبار و کیفیت صفحه دوم را تأیید می کند و آن را به کاربرانِ صفحه خود معرفی می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد موضوع مورد بحث، کسب کنند. چه کار باید انجام دهیم که به خاطر لینکهایی که به صفحههای دیگر سایت خودمان میدهیم، جریمه نشویم؟ خود ما هم در ایران فاندر این کار را انجام می دهیم. لینک های داخلی به صفحات ریدایرکت شده را ویرایش کنید و آنها را مستقیماً به آدرس جدید صفحه ریدایرکت شده، لینک دهید. البته باید توجه داشته باشید که عنوان پست ها، یکسان نباشند زیرا دردسر دارد و باید کلمات کلیدی خودتان را بهینه سازی نمایید.