الگوریتم توییتر چگونه کار می کند و بهینه سازی آن


وقتی صحبت از بازاریابی در فضای دیجیتال به میان می‌آید، به نظر می‌رسد صاحبان کسب‌وکار همیشه چیز جدیدی برای کشف کردن دارند – چه به‌روزرسانی اصلی Google باشد یا یک الگوریتم رسانه اجتماعی در حال تغییر.

هر کسی که تا به حال سعی کرده است در رسانه های اجتماعی دنبال کننده افزایش دهد، می داند که دیده شدن محتوای شما چقدر می تواند ناامید کننده باشد. با وجود میلیون‌ها نمایه و نام تجاری که برای ارتباط با یکدیگر رقابت می‌کنند، مخاطبان بیش از سهم خود در پست‌ها در هر زمان می‌توانند پست کنند.

این مطمئناً در مورد توییتر صدق می کند، یکی از بزرگترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی در جهان توسط کاربران فعال ماهانه، با حدود 463 میلیون نفر.

اما، علیرغم اینکه چقدر سخت است، کسب یک فالوور بزرگ و اختصاصی در توییتر برای هر کسب و کاری ایده آل خواهد بود.

و قابل انجام است. به بزرگترین فالوورهای این پلتفرم نگاه کنید: پلی استیشن با 16.9 میلیون، Xbox با 13.5 میلیون و Starbucks با 11.4 میلیون.

همه با صفر شروع می‌کنند، اما همه آن برندها باید در طول سال‌ها کاری انجام داده باشند تا از الگوریتم توییتر استفاده کنند و در واقع محتوای خود را توسط مخاطبان ایده‌آل خود ببینند.

شما می توانید همین کار را انجام دهید، اما یک رویکرد کور احتمالاً برای شما مفید نخواهد بود. رقابت زیادی برای آن وجود دارد.

در عوض، چرا از الگوریتم واقعی توییتر که تعیین می کند کاربران بر اساس علایق و فعالیتشان در پلتفرم چه چیزی را می بینند، استفاده نکنیم؟

با این حال، درک الگوریتم شما را تنها بخشی از راه می کند. بخش دیگر به استراتژی محتوای شما برمی گردد.

بنابراین، بیایید به عمق الگوریتم توییتر بپردازیم و توضیح دهیم که چگونه می توانید رویکرد رسانه های اجتماعی خود را برای آن بهینه کنید.

الگوریتم توییتر چیست؟

پلتفرم های دیجیتال مانند گوگل و برنامه های رسانه های اجتماعی چیزهای بسیار شگفت انگیزی هستند.

آنها تا حد زیادی به لطف الگوریتم هایی که خالقان انسانی آنها برای آنها طراحی کرده اند، خودگردان هستند.

الگوریتم توییتر بی شباهت به الگوریتم های دیگر غول های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام نیست.

این پلتفرم‌ها باید از الگوریتم‌هایی برای نشان دادن محتوا به کاربران خود استفاده کنند، زیرا در غیر این صورت هیچ راه منطقی برای همگام شدن با آن وجود ندارد.

بگذار توضیح بدهم.

در یک سیستم ساده، همه چیزهایی که توسط حساب‌هایی که دنبال می‌کنید به ترتیب زمانی معکوس ارسال می‌شوند را می‌بینید.

بنابراین، ده حساب کاربری ده توییت ارسال می‌کنند، و شما همه آنها را مرتب می‌کنید و جدیدترین آنها در بالای جدول زمانی توییتر شما قرار دارد.

اما، از آنجایی که کاربران توییتر حدود 500 میلیون بار در روز توییت می‌کنند، این پلتفرم به راهی برای بررسی همه چیز نیاز داشت تا فیدهای جدول زمانی شخصی‌شده‌ای را به کاربران ارائه دهد که آنها را درگیر کند.

اینتر: الگوریتم توییتر (در واقع یکی از چندین مورد).

همانطور که قبلاً اشاره کردم، نکته کلیدی در اینجا شخصی کردن فیدهای توییتر کاربران است تا متناسب با آنها و علایق آنها باشد.

الگوریتم توییتر مدیریت محتوا را بر اساس فعالیت شما در پلت فرم است.

همانطور که در توییتر تعامل دارید، توییت‌های خاصی را می‌پسندید، حساب‌های خاصی را دنبال می‌کنید و موارد خاصی را که دوست دارید بازتوییت می‌کنید. توییتر از همه اینها استفاده می کند تا توییت هایی را به شما نشان دهد که فکر می کند می خواهید ببینید.

یکی از نکات مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که محتوایی که کاربران می بینند همیشه از حساب هایی که دنبال می کنند نیست.

توییتر همچنین ممکن است توییت‌هایی را از حساب‌هایی که مشابه حساب‌هایی که کاربران دنبال می‌کنند نشان دهد. این الگوریتم بر اساس حساب‌هایی که دنبال می‌کنید و انواع توییت‌هایی که اغلب دوست دارید، تعیین می‌کند چه محتوایی را از آن منابع نشان می‌دهد.

برای کاربر، همه چیز به این شکل است: وقتی کاربران جدول زمانی صفحه اصلی را انتخاب می‌کنند، محتوایی را از الگوریتم توییتر، بخش «در صورتی که آن را از دست داده‌اید» از توییت‌های اخیر از حساب‌هایی که دنبال می‌کنند، و سپس همه موارد دیگر را می‌بینند. توییت‌های «معمول» از حساب‌هایی که دنبال می‌کنند.

کاربران می توانند سوئیچ الگوریتم را بچرخانند تا مفروضات توییتر در مورد علایق خود را خاموش کنند و به حالت “آخرین توییت ها” بروند تا لیستی از همه توییت های اخیر را از حساب هایی که دنبال می کنند با زمان معکوس ببینند.

این یک نسخه فشرده از نحوه عملکرد الگوریتم توییتر است.

حال، اگر می‌خواهید محتوای خود را در پلتفرم مورد توجه قرار دهید، چگونه در الگوریتم کار می‌کنید؟ این چیزی است که ما اکنون به آن خواهیم پرداخت.

بهینه سازی محتوای خود برای الگوریتم توییتر

هنگامی که سعی می کنید محتوای توییتر خود را بهینه کنید تا توسط بیشترین تعداد کاربرانی که آنها را برای کسب و کار خود ایده آل می دانید دیده شوند، باید در چارچوب الگوریتم پلتفرم کار کنید.

توییتر به دنبال چیزهای خاصی در محتوای شما خواهد بود تا مشخص کند آیا ارزش این را دارد که در فید مخاطبان شما قرار گیرد یا خیر.

این عوامل نباید برای شما تعجب آور باشند، زیرا اساساً امروزه در برنامه های رسانه های اجتماعی مشابه هستند، اما هنوز هم ارزش دارد که همه آنها را در اینجا بیان کنید.

در اینجا مواردی وجود دارد که الگوریتم هنگام تصمیم گیری در مورد مکان قرار دادن محتوای شما “به خاطر خواهد داشت”:

  • چند وقت پیش این توییت ایجاد شد.
  • این توییت چقدر به موضوع مورد نظر یا بازار شما مرتبط است در مقایسه با آنچه دیگران در آن فضا می گویند. (مثل گوگل، کلمات کلیدی خاص ارتباط با الگوریتم را نشان می دهند. جستجوهای پیشرفته را در توییتر انجام دهید تا ببینید چه محتوایی برای کلمات کلیدی خاص نشان داده می شود.).
  • چقدر کاربران درگیر توییت خاص هستند و توییت های دیگر از حساب شما.
  • آیا توییت شامل عناصر بصری است یا خیر مانند تصاویر، فیلم‌ها، گیف‌ها یا رسانه‌های دیگر (که همه آنها معمولاً جذاب‌تر از متن ساده هستند).

همه این چیزها منطقی هستند، و می‌توانید بگویید که در هر یک از آنها چه چیزی وجود دارد: الگوریتم توییتر می‌خواهد توییت‌هایی را به کاربران نشان دهد که اخیراً، مرتبط هستند، قبلاً برای هزاران نفر دیگر جالب هستند و احتمالاً هزاران نفر دیگر را با محتوای بصری درگیر می‌کنند. رسانه ها.

بنابراین، هنگام ایجاد محتوا برای حساب توییتر کسب و کار خود، این عوامل را در نظر داشته باشید و مطابق با آن عمل کنید.

قبل از ورود به بخش پایانی، اجازه دهید نکات اصلی را که تا کنون به آن پرداخته ایم، خلاصه کنیم.

ما در مورد اینکه چرا الگوریتم توییتر ایجاد شده و چگونه کار می کند بحث کرده ایم. می‌دانید که این الگوریتم توییت‌ها را به محتوای انتخاب‌شده الگوریتمی، بخش «در صورتی که آن را از دست داده‌اید» و توییت‌های زمانی معکوس تقسیم می‌کند.

شما همچنین در مورد عوامل مرتبط و نوع محتوا که الگوریتم هنگام تعیین اینکه کدام توییت ها را به دنبال کنندگان و دیگران نشان می دهد در نظر می گیرد، می دانید.

در اینجا نکات مهم من برای بهینه سازی فعال استراتژی محتوای توییتر برای جذب بیشترین تعامل از سوی مخاطبان هدف خود در پلتفرم آورده شده است.

1. هر کاری که انجام می دهید، آن را به طور مداوم انجام دهید

به هر دلیلی، برخی افراد تلاش می کنند تا در حساب های رسانه های اجتماعی خود ثابت قدم باشند. آنها ممکن است دو بار در روز به مدت چهار روز پست بگذارند و سپس برای حدود یک هفته قبل از بازگشت رها شوند.

این نوع زمان‌بندی پست باعث ایجاد تعامل شما نمی‌شود یا لایک‌ها و فالوورهایی را که برای انجام بازی الگوریتم نیاز دارید، به دست نمی‌آورد.

به همین دلیل مهم است که در استراتژی محتوای خود ثابت بمانید.

یکنواختی کارهای زیادی برای شما انجام می دهد. یک چیز، باعث می‌شود حرفه‌ای‌تر و قابل اعتمادتر به نظر برسید، زیرا کسب‌وکارها در بالای بازاریابی خود معمولاً در برنامه‌هایی مانند ساعت کاری پست می‌کنند.

مزیت دیگر ثبات این است که شما شانس بیشتری برای دسترسی به هر کسی که می‌خواهید دارید، زیرا همه افراد هر روز توییتر را در یک زمان خاص مطرح نمی‌کنند. در نتیجه، زمانی که بخش بزرگی از مخاطبان شما به توییتر وارد می‌شوند، توییت‌های شما دفن می‌شوند.

با پایبندی به برنامه سه بار در روز در روز، بهترین شانس را برای دسترسی به افراد بدون توجه به زمانی که آنها در توییتر می‌روند، به خود می‌دهید.

هنگامی که دنبال کننده ای ایجاد کردید، مردم می دانند چه زمانی باید محتوای بیشتری از شما انتظار داشته باشند و حتی ممکن است منتظر انتشار آن باشند.

2. بازتوییت استراتژیک

همچنین هیچ مشکلی با اضافه کردن Retweet به استراتژی محتوای خود در توییتر وجود ندارد.

توئیت مجدد به سازندگان اجازه می دهد تا چیزی از شخص دیگری را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. تا زمانی که چیزی که ریتوییت می کنید با پیام های معمولی شما مطابقت دارد، این روش خوبی برای ادامه دستیابی به مخاطبان شما به طور مداوم است.

بازتوییت کردن همچنین راهی برای افزایش محبوبیت چیز دیگری است و در عین حال به دنبال کنندگان خود چیزی ارزشمند می دهد.

می‌توانید محتوایی را از شخص دیگری در صنعت خود بازتوییت کنید یا یک توییت قدیمی از خودتان را که عملکرد خوبی داشت، بازتوییت کنید.

برای ادامه برقراری ارتباط با مخاطبان خود و در عین حال مرتبط با محتوا، در برنامه پست خود، ریتویت کنید.

3. جالب بمانید

اگر نکته اصلی کل این پست برای شما این بوده است که محتوای خود را جذاب و جذاب کنید تا در الگوریتم پیدا شوید، برای من کافی است.

با این حال، ارزش این را دارد که به معنای محتوای «جالب» توییتر اشاره کنیم.

در بالا اشاره کردم که توییت‌های دارای رسانه بهتر عمل می‌کنند، زیرا باعث تعامل بیشتر می‌شوند. وقتی می‌توانید یک GIF خنده‌دار تماشا کنید یا با یک توضیح کوتاه به تصویری نگاه کنید، چه کسی می‌خواهد یک توییت بخواند؟

وقتی محتوای قابل اشتراک‌گذاری، خنده‌دار یا محرک فکری را پست می‌کنید، لایک را تشویق می‌کنید.

وقتی این کار را بر اساس یک برنامه ثابت انجام می‌دهید، آن را تشویق می‌کنید.

اکنون، لایک‌ها و دنبال‌کردن‌ها لزوماً به کسب و کار بیشتری برای شما تبدیل نمی‌شوند، اما می‌توانند به ایجاد یک مخاطب معتبر در رسانه‌های اجتماعی و در نهایت افزایش آگاهی از برند شما کمک کنند.

الگوریتم توییتر را بشناسید، اما وسواس نداشته باشید

ما در این پست چیزهای زیادی را پوشش داده ایم، اما یک چیز دیگر وجود دارد که می خواهم در مورد الگوریتم توییتر بگویم: روی آن وسواس نداشته باشید.

مانند زمانی که محتوای سئو می نویسید، چیزهای خوب به اوج می رسند.

هر ساعت بیداری را به این موضوع اختصاص ندهید که چگونه با الگوریتم بازی کنید و چیزهای خود را ببینید.

این نکات را دنبال کنید، اما در درجه اول بر تولید محتوای مفید برای مخاطبان و نمایندگی برند خود تمرکز کنید.

این بهترین راه برای رشد واقعی مخاطبان توییتر است.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: tovovan/Shutterstock





منبع