
بروزرسانی: 07 اردیبهشت 1404
الگوریتم YouTube Shorts در قالب پرسش و پاسخ توضیح داده شده است
YouTube الگوریتم Shorts را در یک ویدیوی پرسش و پاسخ ابهام می کند که به چند مورد از رایج ترین سؤالات سازندگان درباره به دست آمدن محتوای کوتاه مدت می پردازد.
ما حداقل اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد الگوریتم توصیه YouTube برای ویدیوهای طولانی می دانیم، اما اطلاعات کمی در مورد الگوریتم Shorts داریم.
ویدئوی پرسش و پاسخ YouTube به موضوعاتی مانند:
- آیا باید یک کانال جداگانه برای Shorts ایجاد کنید یا خیر
- تاثیر انتشار مطالب بلند و کوتاه در یک کانال
- اگر تعامل با Shorts عاملی برای الگوریتم توصیه محتوای طولانی YouTube باشد
- و بیشتر
در اینجا خلاصه ای از هر سوال و پاسخ در این ویدئو آمده است.
آیا باید محتوای طولانی و کوتاه را در یک کانال ترکیب کنم؟
سوال اول این است که الگوریتم YouTube Shorts چگونه به کانال هایی که Shorts را منتشر می کنند، زمانی که معمولا ویدیوهای طولانی تری آپلود می کنند، پاسخ می دهد. آیا این ممکن است به کانال آنها آسیب برساند؟
یوتیوب می گوید پست کردن Shorts بعید است به کانال هایی که با ویدیوهای طولانی تر خود را تثبیت کرده اند آسیب برساند. ممکن است اثر معکوس داشته باشد.
نماینده شرکت از یوتیوب می گوید:
«ما اخیراً تحلیلی انجام داده ایم که در آن به رشد مخاطب برای کانال هایی که فقط ویدیوهای بلند مدت می سازند و کانال هایی که ویدیوهای بلند و کوتاه می سازند نگاه کرده ایم. به نظر می رسید کانال هایی که Shorts را می ساختند سریعتر رشد می کردند.
ما پیش بینی می کنیم که تقاضای مخاطب برای محتوای کوتاه مدت باقی بماند. این قالبی است که به طور فزاینده ای محبوب می شود، و دلیل اصلی این است که ما در ابزارهای ایجاد اولین موبایل و کشف Shorts بسیار آزمایش کرده ایم.
اگر مردم شورت های من را تماشا کنند، YouTube ویدیوهای بلند مدت بیشتری را توصیه می کند؟
سؤال بعدی این است که آیا بازدیدها و تعامل با Shorts بر الگوریتم توصیه برای محتوای طولانی تأثیر می گذارد یا خیر.
ما یاد گرفتیم که هر نوع ویدیو الگوریتم توصیه خاص خود را دارد و تعامل با یک نوع محتوا، توصیه های دیگری را افزایش نمی دهد.
این به این دلیل است که افراد ترجیحات مشاهده متفاوتی دارند. افرادی که از Shorts لذت می برند ممکن است علاقه ای به تماشای ویدیوهای طولانی تر نداشته باشند.
نماینده یوتیوب می گوید
«بینندگانی که Shorts تماشا می کنند همیشه همان بینندگانی نیستند که محتوای طولانی تر را تماشا می کنند... به همین دلیل، ما محتوای کوتاه و طولانی را از تاریخچه تماشا جدا می کنیم. بنابراین، وقتی کسی کانال جدیدی را از طریق Shorts کشف می کند، ما در حال حاضر از آن برای اطلاع دادن ویدیوهای طولانی تری خارج از تجربه Shorts به او توصیه نمی کنیم.»
آیا راه اندازی یک کانال مجزا برای شورت فایده ای دارد؟
اگرچه هیچ مشکل ذاتی با ترکیب محتوای کوتاه و بلند در یک کانال وجود ندارد، بسیاری از سازندگان کانال های جداگانه ای را برای آپلود Shorts شروع می کنند.
سوال بعدی این است که چگونه فرد تصمیم می گیرد چه زمانی یک کانال جداگانه برای Shorts راه اندازی کند.
نماینده یوتیوب می گوید:
سعی کنید کانال های خود را حول مخاطبان مشابهی که از محتوای مشابه یا مشابه لذت می برند، گروه بندی کنید. وقتی بینندگان شما علایق کاملاً متفاوتی دارند، آنها را از هم جدا کنید... اگر شروع به ایجاد مخاطبین مختلف با علایق مختلف کردید، کانالی جداگانه ایجاد کنید."
قبل از اینکه الگوریتم محتوای من را توصیه کند، چند شورت باید آپلود کنم؟
سوال آخر این است که آیا الگوریتم Shorts به کانالی برای آپلود تعداد معینی ویدیو قبل از توزیع نیاز دارد؟
همه شورت ها شانسی برای توصیه شدن دارند، حتی اولین موردی که کانال آپلود می کند. با این حال، همیشه به داشتن یک مخاطب ثابت کمک می کند.
نماینده یوتیوب می گوید:
به هر Short بدون توجه به کانال یا تعداد ویدیوهای کانال، شانس موفقیت داده می شود. عملکرد یک Short به این بستگی دارد که آیا مردم برای تماشای یک ویدیو در فید Shorts انتخاب می کنند یا نه. این درگیری مخاطب اغلب در طول زمان ایجاد می شود، نه آنی.
برای اطلاعات بیشتر، ویدیوی کامل را در کانال Creator Insider YouTube ببینید.
منبع: Creator Insider
تصویر ویژه: Runrun2/Shutterstock
منبع