انواع خوب و بد بک لینک برای سئو


در این مقاله نمونه هایی از بک لینک ها را خواهید دید.

هدف نهایی در اینجا این است که لیستی از نمونه های بک لینک خوب و بک لینک های بد در سئو به شما ارائه دهیم تا بدانید چگونه لینک سازی بهتری برای وب سایت یا وبلاگ خود انجام دهید.

واقعیت این است که انواع مختلفی از بک لینک ها وجود دارد که می توانید برای سئو ایجاد کنید. با این حال، تنها بک لینک های با کیفیت بالا بیشترین تأثیر را در تلاش های بهینه سازی موتور جستجوی شما خواهند داشت. و این راهنما به شما نشان می دهد که این هایپرلینک ها چه شکلی هستند و چه چیزی باید شامل شوند.

بک لینک در یک وب سایت چیست؟

بک لینک ها در یک وب سایت لینک هایی هستند که به صفحه ای در وب سایت دیگر می روند. یک بک لینک زمانی ایجاد می شود که یک وب سایت به سایت دیگری در جایی از محتوای خود لینک دهد.

نمونه هایی از بک لینک ها

نمونه هایی از بک لینک ها

بک لینک های Dofollow

لینک‌های Dofollow نمونه‌هایی از بک لینک‌ها هستند که مستقیماً به سئو کمک می‌کنند و اعتبار صفحه رتبه وب‌سایت مبدا را به سایت مقصد منتقل می‌کنند. بک لینک به طور طبیعی یک لینک dofollow است مگر اینکه صاحب سایت یک برچسب nofollow به آن اضافه کند. درباره اینکه پیوند dofollow چیست بیشتر بدانید.

بک لینک های NoFollow

لینک‌های Nofollow نمونه‌هایی از بک‌لینک هستند که به روشی قابل خواندن توسط ماشین برچسب‌گذاری می‌شوند تا اعتبار PageRank را از وب‌سایت مبدا به سایت مقصد منتقل نکنند. این بک لینک ها دارای تگ rel=”nofollow” در کد HTML هستند. درباره اینکه لینک nofollow چیست بیشتر بدانید.

بک لینک های متنی

بک لینک‌های متنی، لینک‌هایی هستند که در محتوای اصلی یک وب‌سایت قرار می‌گیرند که کاربر آن‌ها را می‌خواند، نه در هدر، فوتر یا نوار کناری. این لینک در اینجا: بک لینک های متنی چیست، نمونه ای از بک لینک های متنی است.

بک لینک های تحریریه

لینک های ویرایشی نمونه هایی از بک لینک های طبیعی هستند که از لینک دادن صاحب وب سایت به یک صفحه وب بر اساس کیفیت محتوا ناشی می شوند. پیوند تحریریه برای آن پولی پرداخت نمی‌شود، درخواستی نمی‌شود یا معامله می‌شود، بلکه به طور طبیعی با انتشار محتوای باکیفیت دریافت می‌شود که سایر صاحبان سایت فکر می‌کنند برای خوانندگانشان مفید است.

بک لینک های تحریریه همچنین می توانند به شکل نقل قول هایی باشند که در آن یک روزنامه نگار با یک شخص خاص تماس می گیرد تا نظر او را در مورد یک موضوع خاص دریافت کند. در این صورت، وب سایت یک بک لینک به صفحه اصلی شخصی متخصص یا شرکتی که در آن کار می کند، خواهد داشت. در زیر نمونه ای از این نوع بک لینک را برای SEO Chatter به دست آورده ام. درباره بک لینک های ویرایشی بیشتر بدانید.

بک لینک نمونه لینک سرمقاله

بک لینک های نویسنده

بک لینک های نویسنده لینک هایی هستند که در جعبه بیوگرافی نویسنده در یک صفحه وب قرار دارند. این بک لینک ها معمولاً شامل لینک هایی به صفحه اصلی وب سایت نویسنده، یک صفحه فرود خاص و/یا پروفایل های رسانه های اجتماعی هستند. در زیر نمونه ای از بک لینک برای SEO Chatter در جعبه بیوگرافی نویسنده برای پست مهمانی که در وب سایت دیگری نوشتم آورده شده است.

نمونه ای از بیوگرافی نویسنده بک لینک

بک لینک های هدر

بک لینک های هدر نمونه هایی از لینک های سراسر سایت هستند که در قسمت بالای وب سایت ظاهر می شوند، که معمولاً در جایی است که منوی اصلی ناوبری در آن قرار دارد. به نظر می رسد یک بک لینک هدر به صفحه ای که در سایت فعلی است پیوند می دهد. با این حال، این در واقع یک لینک خروجی است که کاربر را به وب سایت دیگری می برد.

بک لینک نوار کناری

بک لینک های سایدبار لینک هایی هستند که در قسمت نوار کناری (چپ یا راست) طرح بندی یک وب سایت قرار دارند. این هایپرلینک ها به عنوان یک نوع بک لینک در سراسر سایت در نظر گرفته می شوند زیرا در هر صفحه وب ظاهر می شوند.

بک لینک های پاورقی

بک لینک های فوتر نوع دیگری از لینک های سراسری سایت هستند و نمونه هایی از لینک های دیگ بخار محسوب می شوند. برخی از افراد سعی می‌کنند از لینک‌های فوتر برای سئو استفاده کنند و با افزودن متن لنگر بهینه‌شده با کلیدواژه به این بک لینک‌ها، بیشترین ارزش لینک را از سایت اصلی دریافت کنند.

با این حال، در طی یک کنفرانس پیشرفته SMX در سال 2012 در سیاتل، مت کاتز (رئیس سابق تیم هرزنامه وب گوگل) گفت: «ما کار خوبی در نادیده گرفتن پیوندهای صفحه بخاری و سراسر سایت انجام دادیم. در چند ماه گذشته، ما سعی کرده‌ایم به این نکته اشاره کنیم که نه تنها خرید لینک به این شکل فایده‌ای ندارد، بلکه تلفن را روشن می‌کنیم تا به مردم بفهمانیم که برخی از تکنیک‌های هرزنامه لینک هدر دادن پول هستند. ” (سرزمین موتور جستجو منبع)

بک لینک های تصویر

بک لینک های تصویری، پیوندهایی به وب سایت شما از تصاویر و عکس ها هستند که به جای یک قطعه متن، لینک هایی روی تصویر دارند. یک مثال رایج از این تمرین لینک سازی، ایجاد اینفوگرافیک و درخواست از صاحبان وب سایت برای اضافه کردن بک لینک به وب سایت شما از آن تصویر است. برای جزئیات بیشتر در مورد این استراتژی سئوی خارج از صفحه، این راهنمای نحوه دریافت بک لینک از اینفوگرافیک را ببینید.

بک لینک جاوا اسکریپت

بک لینک های جاوا اسکریپت لینک هایی هستند که در کد جاوا اسکریپت تعبیه شده اند. این زبان برنامه نویسی یکی از فناوری های اصلی شبکه جهانی وب در کنار HTML و CSS است و برخی از کارشناسان فنی سئو با استفاده از بک لینک ها در کد جاوا اسکریپت آزمایش می کنند که خزنده های وب گوگل می توانند آن ها را تجزیه کنند.

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید

بک لینک های خوب چیست؟

بک لینک های خوب، لینک های ورودی مرتبط از یک سایت معتبر و قابل اعتماد هستند که طبیعی و بسیار مرتبط با صفحه بک لینک هستند. یک بک لینک خوب همچنین از یک وب سایت با Domain Authority و Page Authority بالا، مانند 60 تا 80، با anchor text بهینه شده می آید.

سایت مورد اعتماد

اولین مثال از یک بک لینک خوب این است که دریافت لینک از یک سایت قابل اعتماد برای سئو مفید است زیرا به وب سایت شما کمک می کند قابل اعتمادتر به نظر برسد. الگوریتم گوگل لینک های با کیفیت بالا را به عنوان تاییدیه حساب می کند. واقعیت ساده این است که سایت های خوب به سایت های خوب دیگر لینک می دهند. می توانید با استفاده از ابزاری مانند Moz Pro که شامل امتیاز MozTrust است که اعتماد جهانی پیوندهای ورودی به یک وب سایت را اندازه گیری می کند، اعتماد یک وب سایت را بررسی کنید.

سایت معتبر

نمونه دیگری از بک لینک که برای وب سایت شما مفید است، پیوندی از یک سایت معتبر است که با ارائه محتوای قابل اعتماد و منبع خوب که به طور منظم برای دقت به روز می شود، تخصص خود را در زمینه خود نشان می دهد. وب‌سایت‌های معتبر معمولاً امتیازات Domain Authority بالایی دارند، زیرا سایت‌های دیگر در اینترنت به آنها بک لینک می‌دهند، زیرا در صنعت خود بسیار معتبر هستند.

بک لینک های طبیعی

بهترین نوع بک لینک، لینک های طبیعی هستند که برای آنها پولی پرداخت نشده، درخواستی نشده است یا خدماتی برای آنها رد و بدل نشده است. بک لینک های طبیعی از تولید محتوای باکیفیت به دست می آیند که بک لینک های خوبی به دست می آورند بدون اینکه صاحب وب سایت آنها را به روش های غیر طبیعی ایجاد کند، که برخلاف دستورالعمل های وب مستر گوگل است.

بک لینک های بسیار مرتبط

بسیاری از کارشناسان سئو و متخصصان لینک سازی موافق هستند که بهترین نمونه بک لینک خوب، لینک هایی است که از صفحات وب بسیار مرتبط می آیند. بنابراین، شما می خواهید بک لینک در صفحاتی که به صورت موضعی با URL هدف در وب سایت شما مرتبط هستند، داشته باشید. برای مثال، یک بک لینک بد که طبیعی به نظر نمی رسد، پیوندی از صفحه ای است که در مورد آموزش سگ صحبت می کند به صفحه ای در سایت دیگری که در مورد بیمه خودرو است.

این مثال از بک لینک ها مفهوم مهمی برای درک است زیرا الگوریتم گوگل متن اطراف یک بک لینک را می خواند و از آن برای کمک به فهرست کردن URL هدف برای کلمات کلیدی مناسب استفاده می کند. اصطلاح فنی برای این “متن حاشیه نویسی” است که در این راهنمای نمایه سازی متن لنگر توسط بیل اسلاوسکی مستند شده است.

قدرت بالای صفحه

صفحات وب با امتیاز Page Authority بیشترین ارزش پیج رنک را برای سئو کسب می کنند. Page Authority از سایر وب سایت های با کیفیت بالا که به یک URL هدف پیوند دارند، مشتق شده است. بنابراین، بک لینک های خوب، لینک های ورودی به سایت شما از صفحات وب با امتیازات Page Authority بالا، مانند 60 تا 80 در مقیاس 100 امتیازی هستند.

متن لنگر بهینه شده خوب

با توجه به میزگرد موتورهای جستجو، جان مولر، تحلیلگر ارشد روندهای وب مستر در گوگل، گفت که متن لنگر بر رتبه بندی تاثیر می گذارد. اما همانطور که بری شوارتز در مقاله می نویسد، «انکر تکست سیگنالی است که گوگل برای اهداف رتبه بندی استفاده می کند. بله، گوگل می‌تواند لینک‌های هرزنامه‌ای را که می‌خواهند رتبه‌بندی را دستکاری کنند، نادیده بگیرد، اما انکر تکست معمولی به گوگل کمک می‌کند تا یک صفحه را برای آنچه که متن لنگر در مورد صفحه می‌گوید، رتبه‌بندی کند.

بنابراین، اگر در حال انجام لینک سازی از هر نوعی هستید، باید مجموعه خاصی از بهینه سازی نسبت متن لنگر را برای بک لینک های به دست آمده رعایت کنید. به این ترتیب، می‌توانید احتمال غیرطبیعی یا اسپم به نظر رسیدن لینک‌های خود را طبق دستورالعمل‌های طرح پیوند گوگل کاهش دهید.

نمونه هایی از بک لینک های بد چیست؟

نمونه هایی از بک لینک های بد عبارتند از لینک هایی از دایرکتوری های با کیفیت پایین، محتوای چرخش شده، تبادل لینک، تغییر مسیر بیش از حد 301، هرزنامه نظرات وبلاگ، فوترهای سراسر سایت، چرخ های پیوند، بک لینک های مخفی و بک لینک های پولی.

شما می توانید با مراجعه به این صفحات دیگر در مورد بک لینک های بد، بک لینک های سمی و هرزنامه لینک اطلاعات بیشتری در مورد این موضوع کسب کنید.

انواع بک لینک

انواع مختلفی از بک لینک ها وجود دارد که می توانید برای یک وب سایت ایجاد کنید. نمونه های بک لینک زیر رایج ترین لینک هایی را که می توانید با کمپین های لینک بیلدینگ برای سئو ایجاد کنید به شما نشان می دهد.

  • ساخت لینک پست مهمان: اینها بک لینک هایی هستند که از طریق فرصت های وبلاگ نویسی مهمان ساخته می شوند.
  • بک لینک های EDU: این ها لینک هایی هستند که در وب سایت های کالج و دانشگاه قرار می گیرند.
  • بک لینک های GOV: این ها لینک هایی هستند که از سایت های محلی، ایالتی و فدرال به دست می آیند.
  • بک لینک های انجمن: این ها نوعی بک لینک هستند که از نمایه های انجمن، امضاها و نظرات روی پست های انجمن می آیند.
  • بک لینک های PBN: این هاپرلینک هایی هستند که از شبکه ای از سایت ها و وبلاگ های متصل شما ساخته شده اند که معمولاً به عنوان شبکه وبلاگ خصوصی شناخته می شوند.
  • بک لینک های رسانه های اجتماعی: این لینک ها از پروفایل های رسانه های اجتماعی و پست های سایت هایی مانند فیس بوک، توییتر، مدیوم، ردیت، کوورا، پینترست، یوتیوب و غیره هستند.
  • لینک سازی لایه ای: این یک استراتژی بک لینک است که از طریق یک سیستم لایه بندی شده، لینک هایی را از منابع مختلف به وب سایت شما می سازد.
  • بک لینک های وب 2.0: اینها پیوندهایی از پلتفرم های خودنشر هستند که به محتوای تولید شده توسط کاربر مانند بلاگر، وردپرس، Wix، Tumblr، Weebly و غیره اجازه می دهند.
  • بک لینک های روابط عمومی بالا: این ها بهترین نوع لینک ها هستند زیرا از وب سایت های دیگری می آیند که رتبه صفحه بالایی دارند (به عنوان مثال، اعتبار صفحه).
  • بک لینک های HARO: این ها بک لینک های ویرایشی هستند که از طریق سرویسی به نام HARO در پاسخ به درخواست خبرنگاران ایجاد می شوند.

قبل از پایان دادن به این بخش از راهنما، نکته دیگری که قابل ذکر است این است که اغلب بین بک لینک ها و لینک های ورودی سردرگمی وجود دارد. با این حال، آنها اساسا فقط کلمات متفاوتی برای توصیف یک نوع لینک هستند. متخصصان لینک بیلدینگ اغلب از کلمه بک لینک برای توصیف انواع لینک هایی که برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو برای یک وب سایت به دست می آورند استفاده می کنند، در حالی که بازاریابان دیجیتال که تمرکز چندانی روی سئو ندارند از عبارت لینک های ورودی برای اشاره به هر لینکی استفاده می کنند که ترافیک ارجاعی برای آن کسب می کند. یک سایت.

نمونه هایی از خلاصه بک لینک ها

امیدوارم از این نمونه های بک لینک در سئو لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، نمونه های بک لینک زیادی وجود دارد که می توانید برای یک وب سایت به دست آورید. با این حال، بهترین مثال از یک بک لینک خوب، لینکی است که دارای اعتبار، اعتماد، ارتباط، متن لنگر بهینه شده و از دستورالعمل های وبمستر گوگل پیروی می کند. اگر بتوانید این نوع بک لینک ها را در طول کمپین لینک بیلدینگ دریافت کنید، بهترین نتایج را برای تلاش خود خواهید دید.





منبع