یک چشمانداز اشباعشده که مملو از سئوی هوشمند است، برندهای نرمافزار به عنوان خدمات از استفاده از دادههای ساختیافته بهشدت سود میبرند. در میان برخی از مرتبط ترین انواع عبارتند از:
نرم افزار اپلیکیشن: به خصوص اگر یک برنامه تلفن همراه نیز دارید عالی است.
آیا برند SaaS شما چندین محصول نرم افزاری دارد؟ برای همه آنها طرحواره ایجاد کنید!
بررسی ها:اینها باید برای محصول نرم افزاری شما استفاده شوند، نه شرکت شما.
خدمات: آیا با راه حل خود خدمات ویژه ای ارائه می دهید؟
شبانه روزی
برچسب زدن سفید
چگونه به: آیا مقدمه، راهنما یا راهنمای «شروع کار» دارید؟
سوالات متداول: معمولاً در صفحه سؤالات متداول واقعی و همچنین صفحه قیمت گذاری یا برای محتوای وبلاگ خاص یافت می شود.
تجارت الکترونیک
چرا باید اینجوری باشه؟
SearchAction برای کمک به گوگل برای درک همه URL های تولید شده بسیار مفید است. به عنوان مثال، در وردپرس، به طور کلی example.com?s= است[search-term] بنابراین ?s= نشانگر جستجو است. برای اطلاعات بیشتر در مورد داده های ساختار یافته SearchAction (که به عنوان جعبه جستجوی پیوندهای سایت نیز گفته می شود)، به دستورالعمل های Google مراجعه کنید.
خرده نان
برای طرحواره سازمان، “contactPoint” اغلب برای تکمیل دقیق نمودار دانش یک تجارت یا برند، به ویژه اطلاعات تماس موجود در پنل برند SERP استفاده می شود.
SearchAction
سام تورس جادوگر سئوی فناوری و شریک مدیریتی در شرکت The Grey Dot، یک شرکت مشاوره سئو در سطح ارشد و متخصص در SaaS، سازمانهای غیرانتفاعی و صنایع تحت نظارت است. علاوه بر نشانهگذاری دادههای ساختاریافته، سام به برندها کمک میکند تا در پیچیدگیهای موقعیتهای غیرقابل حل شامل سئوی جاوا اسکریپت، سئوی بینالمللی، تجزیه و تحلیل، داشبورد، و اتوماسیون داده پیمایش کنند.
از بانکها، اتحادیههای اعتباری و مؤسسات مالی گرفته تا وامدهندگان تخصصی، مدیران ثروت و مشاوران مالی، انواع طرحوارههای زیادی وجود دارد که میتوان آنها را در دنیای مالی بررسی کرد.
محصولات مالی شامل:
کارت اعتباری
حساب بانکی
حساب کارگزاری
صندوق سرمایه گذاری
انتقال پول
LoanOrCredit (بسیار قدرتمند برای وام های رهنی!)
از نوع LocalBusiness مناسب استفاده کنید (حتی اگر یک برند ملی هستید):
خدمات مالی گسترده ترین است
خدمات حسابداری
BankOrCreditUnion: اگر یک بانک چندمکانی هستید، باید طرحواره ای از این نوع را برای هر مکان ایجاد کنید
دفتر بیمه
پزشکی
بهعنوان بخشی از تیمی که عمیقاً در سئوی فناوری همه چیز در شرکت Gray Dot غوطهور است، میخواهم ماهیت مبهم پیرامون نشانهگذاری دادههای ساختیافته را ابهام کنم. در انجام این کار، نکات و نکات سادهای را در مورد نحوه استفاده از آن به اشتراک میگذارم، از جمله برخی از انواع طرحوارههای تاثیرگذار در سئو را که برای تقریباً هر نوع سایت و همچنین بخشهای صنعتی خاص توصیه میکنم.
برای وبسایتهای بزرگ با ناوبری، دستهبندی و متعاقباً مسیرهای URL، طرح Breadcrumb برای نشان دادن روابط محتوا در SERP مفید است. نشانه گذاری Breadcrumb موقعیت یک صفحه را در سلسله مراتب سایت نشان می دهد و در نتیجه ارتباط یکپارچه بین کاربر و محتوا را ارتقا می دهد.
مقالات / ارسال وبلاگ
پیوندهای زیر بیشتر در مورد Schema Markup و نحوه ارتباط آن با بهینه سازی موتور جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
طرحواره دیگر یک سلاح مخفی برای سئو و بهبود دید موتورهای جستجو نیست.
نکته حرفه ای: استفاده از ویژگی “sameAs” می تواند کمک بزرگی به شما کند اگر در رتبه بندی سایت خود در بالاتر از نمایه های اجتماعی خود برای عبارات مارک دار مشکل دارید.
در بیشتر موارد مربوط به یک وبسایت تجاری، انواع طرحواره سازمانی یا کسبوکار محلی قابل اجرا هستند. دومی معمولاً برای SMB هایی که به بازار محلی یا منطقه ای خاص پاسخ می دهند استفاده می شود.
در فضای خردهفروشی آنلاین که در آن مشاهده جستجوی ارگانیک برای بازاریابی املاک و مستغلات ارزشمند است، سایتهای eComm باید از دادههای ساختاریافته برای برجستهتر شدن استفاده کنند.
اگر از ویدیوها در سایت خود استفاده می کنید، استفاده از طرحواره VideoObject بسیار توصیه می شود. دادههای ساختاریافته پیرامون ویدیوها به Google کمک میکند تا جزئیات محتوای ویدیوها را درک کند، زیرا میتوانید به صراحت اطلاعاتی مانند توضیحات ویدیو، نشانی اینترنتی تصویر کوچک، مدت زمان و غیره – حتی رونوشت را ارائه دهید!
ارائه بهترین نکات سئو …
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
نشانه گذاری طرحواره چیست؟
با این اوصاف، دادههای ساختاریافتهای که باعث تغییرات فهرست SERP نمیشوند، هنوز مفید هستند – و نسبتاً در مقایسه با نشانهگذاری که این کار را میکند، دارای اهرمی کم هستند.
نکات جهانی برای داده های ساختار یافته طرحواره
برای سایت های انتشاراتی مانند Healthline، Medical News Today، یا Mayo Clinic در نظر گرفته نشده است. بلکه: این نوع داده های ساختاریافته برای مشاغلی هستند که خدمات پزشکی ارائه می دهند. از جمله تاثیرگذارترین اشکال نشانه گذاری طرحواره عبارتند از:
کلینیک پزشکی: این یک نوع طرحواره کسبوکار محلی است، بنابراین میتوانید نظرات را نیز داشته باشید (و بسیار توصیه میشود) اما مطمئن شوید که آنها توسط مارک مدیریت نشدهاند وگرنه Google آنها را نشان نمیدهد.
رویه پزشکی: از این برای توصیف انواع مختلف خدمات استفاده کنید – برای کسانی که خدمات آرایشی ارائه می دهند بسیار مفید است
پزشکی درمانی: اساساً مشابه موارد فوق است، اما در زمینه درمانی در مقابل یک روش پزشکی خاص.
وضعیت پزشکی: این ممکن است همیشه اعمال نشود زیرا پزشکان در ارسال اطلاعات وضعیت مردد هستند (که با توجه به مقررات و دستورالعمل های پیرامون آن قابل درک است).
پزشک: استفاده از این برای متخصصان پزشکی اولیه و متخصصان پشت برند ضروری است.
نشانه گذاری طرحواره یک واژگان مشترک جهانی از داده های ساختاریافته (معروف به زبان نشانه گذاری ساده شبیه به HTML) است که به موتورهای جستجو مانند گوگل امکان می دهد اطلاعات موجود در یک صفحه خاص را بهتر درک کنند.
در بخشهای خاص صنعت، برندها میتوانند از استفاده از انواع طرحوارههای خاصی که منعکسکننده مدل کسبوکار و محصولات و خدماتی است که ارائه میکنند، سود ببرند. این امر بهویژه در زمینههای رقابتی سئو (که معمولاً برای هر یک از مثالهای زیر صادق است) صادق است، جایی که استفاده از این دادههای ساختاریافته اغلب یک الزام برای داشتن یک رقیب رتبه برتر است.
در حالی که انواع طرحواره معمولاً برای نشانهگذاری بخشهای خاص اطلاعات بسته به زمینه آن (مثلاً افراد، مکانها، محصولات و غیره) استفاده میشوند، چندین نوع به طور گستردهتری در سراسر جهان مورد استفاده قرار میگیرند. تقریبا انواع وب سایت ها
سازمان یا کسب و کار محلی
نکته حرفه ای: میتوانید از «hasPart» برای لانهسازی خود وبلاگهای مناسب که در یک مجموعه خاص قرار میگیرند استفاده زیادی کنید. استفاده از طرحوارهای مانند مجموعه نیز فرصتی عالی برای کار با یک توسعهدهنده برای خودکارسازی این نوع دادهها فراهم میکند، یا در عوض، فقط مقالههای برجسته یا همیشه سبز را در طرح قرار دهید تا مجبور نباشید دائماً با دست بهروزرسانی کنید.
Video Object
در زیر به عمودیهای صنعت و برخی از انواع طرحوارههای تخصصیتر مربوط به هر یک اشاره میکنم.
SaaS
در موضوع بهینهسازی محتوای استراتژیک، از نشانهگذاری مجموعه میتوان برای صفحه فهرست وبلاگ برند شما (که گاهی اوقات صفحه فهرست وبلاگ نیز نامیده میشود) استفاده کرد. همچنین می توان از آن برای تقریباً هر شکلی از نمونه کارهای خلاقانه و همچنین صفحات دسته بندی محصولات تجارت الکترونیک استفاده کرد.
چرا باید از آن استفاده کنید؟
دادههای ساختاریافته وضوح بیشتری را اضافه میکنند و در عین حال حدس و گمان پشت محتوای صفحه را به حداقل میرسانند. این به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا رابطه و معنای پشت ویژگی ها یا موجودیت های خاصی را که ذکر شده است به طور موثر تفسیر کنند.
شاید مطلوب ترین نتیجه استفاده از طرحواره (به ویژه برای سئو) توانایی به دست آوردن لیست های SERP غنی تر باشد. این «قطعههای غنی» که بهصورت میانگین رتبهبندی ستارهها، جزئیات دستور غذا، سؤالات متداول گسترده، و جزئیات کار خلاقانه (فقط به نام چند مورد) ارائه میشوند، به صفحات کمک میکنند تا املاک و مستغلات و جذابیت بصری بیشتری را در SERP اشغال کنند. به نوبه خود، چنین صفحاتی می توانند به نرخ کلیک ارگانیک بالاتری دست یابند که می تواند مزیت قابل توجهی در یک چشم انداز رقابتی باشد.
به طور مشابه، سازمان می تواند برای نشان دادن نوع خاصی از کسب و کار بدون هیچ گونه محدودیت محلی یا جغرافیایی استفاده شود. این می تواند یک سازمان مرتبط با پزشکی، آموزشی، دولتی و ورزشی، در میان چندین سازمان دیگر باشد.
مانند: چه نوع داده های ساختاریافته باید استفاده کنم؟ و چگونه آنها را به طور مؤثر مستقر کنم؟
اکثر سئوکاران تا به حال به خوبی با طرحواره چیست و چرا باید از آن استفاده کنند، هماهنگ شده اند.
به طور مشابه، ناشران می توانند از طرح NewsArticle برای محتوایی استفاده کنند که اخبار را گزارش می کند یا زمینه را برای کمک به خوانندگان برای درک داستان های خاص فراهم می کند. این شکل از داده های ساختاریافته می تواند ظاهر محتوای شما را در SERP ها با نمایش در چرخ فلک خبری در بالای SERP برای موضوعات به موقع و خبرساز بهبود بخشد.
مجموعه
شایان ذکر است که دادههای ساختاری LocalBusiness از انواع کسبوکارهای خاصتری مانند دندانپزشک، نماینده املاک، خدمات حقوقی و چندین مورد دیگر نیز پشتیبانی میکند.
فقط «Adobe»، «Thesaurus»، «Reddit» یا «WebMD» را جستجو کنید و یک ویژگی جستجوی سایت را مستقیماً در SERP خواهید دید. در حالی که SearchAction به گوگل امکان می دهد یک فیلد جستجوی سایت را در لیست SERP اضافه کند، به خاطر داشته باشید که هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل از آن استفاده کند.
بسته به نحوه علامتگذاری، محتوای ویدیویی میتواند با پیشرفتهای ویدیویی مختلف مانند لحظات کلیدی (که اساساً کلیپهای دارای مهر زمان) یا نشانهای زنده برای رویدادهای پخششده نشان داده شوند. مورد اول می تواند به ویژه در SERP ها غالب و چشم نواز باشد و تقویت چشمگیری برای SEO ارائه دهد.
انواع نشانه گذاری طرحواره تخصصی برای سئو توسط عمودی
اگر سایتی قابلیت جستجو دارد، SearchAction شکل قدرتمندی از طرحواره است که ارزش استفاده از آن را دارد. این به یکی از پرکاربردترین انواع طرحواره تبدیل شده است و به ویژه برای پرس و جوهای مارک دار تأثیرگذار است.
چه برای مشتریان شما و چه برای پروژه های خود، امیدوارم برخی از این راهنمایی ها کمی وضوح و جهت گیری بیشتری در مورد نحوه استفاده از نشانه گذاری طرحواره برای حمایت از تلاش های سئوی شما ارائه دهد.
درباره Schema Markup بیشتر بیاموزید
واقعیت ساده این است که بسیاری از سئوکاران نمی دانند هنگام استفاده از نشانه گذاری طرحواره از کجا شروع کنند. مانند بسیاری از چیزهای فنی مرتبط با سئو، طرحواره کمی مشکل است.
و با این حال، نشانه گذاری داده های ساختاریافته همچنان ابزاری است که در زرادخانه بسیاری از سئوکاران استفاده نشده است.
در حالی که انواع طرحواره های زیر اصول را پوشش می دهند، من در موضوع خود کمی جلوتر می روم:
تولید – محصول: پایه و اساس بخشهای غنی پیرامون جزئیات محصول خاص.
مجموعه محصولات: این نشانه گذاری به ایجاد یک ارتباط موضوعی یا منطقی بین مجموعه ای از تغییرات محصول مرتبط کمک می کند.
بررسی ها: استفاده از نشانگذاری نظرات برای محصولات خاص ترجیح داده میشود، اما اگر نظرات خاص محصول ندارید، میتوانید از آن برای برند یا شرکت نیز استفاده کنید.
نحوه و سوالات متداول: مکملی قدرتمند برای صفحات محصول، راهنماها، پست های بررسی، و تقریباً هر گونه سؤالات متداول یا راهنمای مربوط به محتوا.
تجارت محلی: در صورتی که یک برند eComm فروشگاه های آجر و ملات نیز داشته باشد، به راحتی می توان آن را به کار گرفت.
آیا در آنجا خدمات ارائه می دهید؟ به تحویل، بسته بندی هدیه، تغییرات، سفارشی سازی و غیره فکر کنید.
دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
با توجه به سرمایه گذاری بیشتر برندها در برخی از اشکال استراتژی محتوای ستونی، انتشار مقالات و پست های وبلاگ یکی از پربارترین فعالیت های انجام شده در وب است. به نوبه خود، استفاده از داده های ساختاری مقاله یا بلاگ ارسال یک دارایی سئو برای سایت هایی است که در حال انتشار اخبار، مطالعات تحقیقاتی یا صرفاً پست ها و مقالات وبلاگ هستند.
صرف نظر از نوع طرح واره ای که انتخاب می کنید، چند نکته جهانی وجود دارد که در سراسر صفحه اعمال می شود.
فقط به استفاده از انواع طرحواره و دستورالعمل های کلی که Google در اسناد خود فهرست کرده است، محدود نباشید. با در نظر گرفتن کل طیف احتمالات داده های ساختاریافته موجود در Schema.org، پتانسیل بیشتری وجود دارد.
به گفته جان مولر از گوگل، داده های ساختاریافته هنگامی که به محتوای شما اضافه می شوند، باعث افزایش رتبه مستقیم نمی شوند. با این حال، می تواند به اضافه کردن قطعات غنی به لیست نتایج جستجوی شما کمک کند. استفاده از یک ساختار محتوای بهینهشده همراه با انواع طرحوارههای خاص (مانند دستور غذاها و فهرست)، میتواند احتمال حضور جستجوی قویتری مانند داشتن یک قطعه ویژه را بهبود بخشد.
همیشه، همیشه مطمئن شوید که محتوایی که در آن دادههای ساختاریافته را اضافه میکنید در واقع در صفحه هدف وجود دارد تا کاربران نیز بتوانند از آن اطلاعات جمعآوری کنند. به عبارت دیگر، استفاده از دادههای ساختاریافته را به روشهایی که واقعاً به کاربران ارائه نمیدهند (مثلاً اضافه کردن نشانهگذاری سؤالات متداول در جایی که سؤالات متداول وجود ندارد یا استفاده از نشانهگذاری محصول در صفحه دستهبندی حاوی چندین محصول) ملایم عمل کنید.
از آنجایی که اطلاعات بیشتری را وارد میکنید و احتمالاً موجودیتها را در دیگران قرار میدهید، مطمئن شوید که از نشانیهای وب و شناسهها برای یادداشت رابطه استفاده میکنید (مثلاً اگر سرویسی را اضافه میکنید که کسبوکار محلی شما ارائه میکند، مطمئن شوید که سرویس نشانی اینترنتی صفحه را در مورد آن یادداشت میکند. آن سرویس هم به عنوان URL و هم به عنوان شناسه.) همچنین، هر مرجع دیگری از این سرویس باید همان URL/ID ترکیبی باشد.