
بروزرسانی: 17 تیر 1404
انواع لینک های Nofollow در سئو (4 نوع لینک توضیح داده شده است)
مثال پیوند حمایت شده:
در زیر، فهرستی از انواع لینک های nofollow را با اصطلاحات و تعاریف آن ها مشاهده می کنید تا بتوانید نحوه اعمال این بک لینک ها در سئو را درک کنید.
امیدوارم از این راهنمای توضیح انواع لینک های نوفالو در سئو لذت برده باشید.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول لینک های nofollow بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد استراتژی بهینه سازی موتور جستجوی بهتر کمک کند.
انواع لینک های Nofollow در سئو
1. پیوندهای Rel=Nofollow
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) انواع مختلف لینک های nofollow در سئو را توضیح می دهد.
<a href="https://domain.com/page-name" rel="nofollow" />
2. Rel=پیوندهای حمایت شده
<a href="https://domain.com/page-name" rel="ugc" />
4. پیوندهای چندگانه ارزش مرتبط
می توانید هر یک از انواع پیوندهای nofollow را که در این صفحه توضیح داده شده است ترکیب کنید تا به طور دقیق رابطه بین محتوا و سایت شخص ثالثی که به آن پیوند داده شده است را توصیف کنید. داشتن چندین ویژگی لینک nofollow در یک بک لینک کاملا معتبر است تا رابطه بین سایت ها را روشن کند.
نوع نهایی پیوند nofollow استفاده از بیش از یک مقدار rel در یک هایپرلینک است. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید لینک های برگشتی را با چندین مقدار rel برچسب گذاری کنید تا به موتورهای جستجو اطلاع دهید که پیوندها در یک صفحه وب برای اهداف مختلف ایجاد شده اند، مانند یک لینک که از محتوای تولید شده توسط کاربر می آید و حمایت مالی می شود.
طبق دستورالعمل های موتور جستجوی گوگل، شما باید لینک های خروجی را که در ازای بک لینک پرداخت می شوند یا به نوعی ارزش داده می شوند، واجد شرایط باشید تا خزنده ها رابطه با صفحه پیوند شده را درک کنند. در غیر این صورت، دامنه شما یا صفحه پیوند دهنده ممکن است جریمه پیوند غیرطبیعی برای شرکت در یک طرح پیوند دریافت کند.
علاوه بر این، استفاده از چندین مقدار rel در پیوند nofollow به آن اجازه می دهد تا با سرویس هایی که ویژگی های جدید را پشتیبانی نمی کنند، سازگار باشد.
<a href="https://domain.com/page-name" rel="sponsored" />
3. پیوندهای Rel=UGC
لینک محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) نمونه دیگری از لینک nofollow در بهینه سازی موتورهای جستجو است. ویژگی rel=”ugc” باید در تگ های لنگر که بخشی از محتوای تولید شده توسط کاربر مانند نظرات وبلاگ و پست های انجمن هستند استفاده شود.
همانطور که متوجه شدید، انواع مختلفی از لینک های nofollow در زمینه بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد. به همین دلیل مهم است که اصطلاحات و تعاریف خاص هر نوع بک لینک نوفالو را درک کنید تا بدانید که چگونه می توان آنها را به بهترین نحو در استراتژی سئوی خود به کار برد.
مثال لینک Nofollow:
مثال های پیوند چندگانه ارزش مرتبط:
<a href="https://domain.com/page-name" rel="ugc sponsored" /><a href="https://domain.com/page-name" rel="nofollow ugc" /><a href="https://domain.com/page-name" rel="sponsored nofollow" />
درباره لینک های Nofollow بیشتر بدانید
لینک های زیر بیشتر در مورد لینک های nofollow و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه انواع لینک Nofollow برای SEO
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
منبع
اولین نوع پیوندهای nofollow یک تگ لنگر است که شامل ویژگی rel=”nofollow” است. این ویژگی پیش فرض HTML است که باید برای پیوندهای nofollow استفاده شود، زمانی که مقادیر دیگر اعمال نمی شوند. تگ nofollow به موتورهای جستجو مانند گوگل دستور می دهد که سایت شما را با صفحه پیوند داده شده مرتبط نکنند یا ارزش صفحه را برای سئو (یعنی ارزش لینک) ارسال نکنند.
استفاده از ویژگی nofollow link برای محتوای تولید شده توسط کاربر کاملاً معتبر است. با این حال، استفاده از ویژگی جدید UGC به سیستم های رتبه بندی موتور جستجو اجازه می دهد تا پیوندها را برای تجزیه و تحلیل وب بهتر پردازش کنند.
مثال پیوند UGC:
نوع دیگری از پیوندهای nofollow ویژگی rel=”sponsored” است. این ویژگی HTML به گوگل و سایر موتورهای جستجو اطلاع می دهد که لینک به عنوان بخشی از یک آگهی تبلیغاتی، حمایت مالی یا سایر قراردادهای جبرانی (یعنی بک لینک های پولی) ایجاد شده است.