اگر از Stop Words باید در URL استفاده شود، گوگل پاسخ می دهد


جان مولر از گوگل به سوالی در مورد اینکه آیا باید از کلمات توقف در URL ها استفاده شود یا خیر، پاسخ داد.

مولر به این سوال پاسخ داد، اما در مورد تأثیر کلمات در URL ها نیز بحث کرد و چگونگی نزدیک شدن به کلمات مورد استفاده در URL ها را توصیه کرد.

پس زمینه کلمات توقف در جستجو

Stop Words کلمات رایجی مانند “a”، “and” و “the” هستند.

در روزهای اولیه جستجو، این نوع کلمات برای سئو مهم تلقی نمی شدند زیرا برای موتورهای جستجو مهم در نظر گرفته نمی شدند.

همانطور که به یاد می‌آورم، در اوایل دهه 2000، کلمات توقف مهم تلقی نمی‌شدند، زیرا موتورهای جستجوی آن زمان واقعاً نمی‌دانستند یک صفحه درباره چیست. آنها با شناسایی کلمات کلیدی که یک صفحه با آنها مرتبط است، کار می کردند و کلمات توقف به طور کلی نادیده گرفته می شدند.

بیل اسلاوسکی در مقاله ای از سال 2008 (رویکرد جدید گوگل برای نمایه سازی و کلمات توقف) به این عدم اهمیت کلمات توقف اشاره کرد.

“چندی پیش، اگر در گوگل عبارت (بدون علامت نقل قول) “اتاقی با منظره” را وارد می کردید، ممکن بود هشدارهایی دریافت کرده باشید مبنی بر اینکه درخواست شما حاوی “Stopwords” است.

در جستجوی «اتاقی با منظره»، ممکن است نتایجی مانند «اتاقی برای دید» یا «اتاقی برای مشاهده» یا عبارات دیگری دریافت کرده باشید که برخی از کلمات توقف را با برخی دیگر جایگزین کرده‌اند. این باعث می‌شود هنگام جستجوی عبارتی با کلمات توقف در آن، دقیقاً همان چیزی را که به دنبالش بودید پیدا کنید.

بعداً در همان سال، بیل در مورد حق اختراع دیگری نوشت که در مورد کلمات توقف معنادار بحث می‌کرد و می‌توان آن را نقطه عطفی در نحوه برخورد گوگل با کلمات توقف در جست‌وجوها و محتوای صفحه وب دانست.

مقاله او حق اختراعی را مورد بحث قرار داد که تعیین می کرد آیا کلمه توقف معنی دار است یا خیر.

نتیجه این است که گاهی اوقات کلمات توقفی مانند “a” و “the” برای معنای عبارات کلیدی مهم در نظر گرفته می‌شدند، اما این حق ثبت اختراع، مانند لایحه ثبت اختراع قبلی مورد بحث، محدود به کلمات توقف در محتوا و در جست‌وجو شد.

حق ثبت اختراع حتی با کلمات توقف در URL هم زحمتی نداشتند.

بنابراین، آیا کلمات توقف زمانی که در یک URL هستند مهم هستند؟

توقف کلمات در یک URL

جان مولر این سوال را به صورت تفسیری بیان کرد:

«به طور خلاصه، هنگام استفاده از کلمات از عنوان صفحه در URL، آیا باید کلمات متوقف کننده را نیز وارد کنم؟

به عنوان مثال، آیا باید یک صفحه را Why-is-the-sky-blue.html یا Why-sky-blue.html صدا بزنم؟

مولر پاسخ داد:

کلمات موجود در URL ها فقط نقش کوچکی برای جستجوی گوگل دارند.

توصیه می کنم زیاد به آن فکر نکنید.

از URL هایی استفاده کنید که می توانند در طول زمان ماندگار شوند، از تغییر مکرر آنها خودداری کنید و سعی کنید آنها را برای کاربران مفید کنید.

این که آیا کلمات توقف را در آنها قرار می دهید یا نه، تصمیم بگیرید که از شناسه های عددی استفاده کنید، این کاملاً به شما بستگی دارد.

اهمیت Stop Words در URL حداقل است

مولر اهمیت کلمات موجود در URL را برای گوگل به حداقل رساند، تا جایی که به گفته او اهمیتی ندارد که شخص از شناسه های عددی در URL استفاده کند.

شناسه عددی یک نام فایل URL است که هیچ کلمه ای مانند /article-id-12345 ندارد.

این پاسخ شبیه به پاسخ پاتوق ساعات کاری Google Office است که او در سال 2016 داد (در ساعت 17:57 دقیقه تماشا کنید).

مولر گفت:

“من معتقدم که این یک عامل رتبه بندی بسیار کوچک است، بنابراین چیزی نیست که واقعاً سعی کنم آن را مجبور کنم.

و این چیزی نیست که بتوانم بگویم حتی ارزش تلاش شما برای بازسازی یک سایت را دارد تا بتوانید کلمات کلیدی را در URL اضافه کنید.

شش سال بعد، مولر حتی اشاره نکرد که آیا کلمات در URL حتی یک عامل رتبه بندی کوچک هستند یا خیر، او فقط گفت که آنها “نقش کوچکی برای جستجوی گوگل” ایفا می کنند.

مولر با بازگشت به استفاده از کلمات توقف در URL، گفت که URL ها را برای کاربران مفید می کند و این توصیه خوبی است.

گوگل URL ها را در نتایج جستجو نشان نمی دهد، بنابراین (برای نرخ کلیک) اهمیتی ندارد که URL ها حاوی کلمات توقف هستند یا نه زیرا به هیچ وجه تاثیری نخواهد داشت.

به احتمال زیاد، در شرایطی که یک بازدیدکننده بالقوه سایت می‌تواند URL را ببیند، URL حاوی کلمات توقف که زمینه معناداری را اضافه می‌کنند، طبیعی‌تر به نظر می‌رسد تا URL که آن کلمات توقف را از دست نمی‌دهد و در نتیجه ممکن است باعث ایجاد اطمینان بیشتر و افزایش اعتماد به نفس شود. نرخ کلیک

مستندات خود گوگل در مورد URL ها چندین قانون را به عنوان بهترین روش دنبال می کند.

  • «در صورت امکان، از کلمات قابل خواندن به جای اعداد شناسایی طولانی در URL های خود استفاده کنید.
  • کلمات محلی شده در URL، در صورت وجود.
  • در صورت لزوم از رمزگذاری UTF-8 استفاده کنید.

گوگل همچنین بیان می کند که استفاده از خط تیره به موتور جستجو در درک مفاهیم کمک می کند. چیزی برای فکر کردن.

استفاده از خط تیره برای جدا کردن کلمات در URL های خود را در نظر بگیرید، زیرا به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند مفاهیم موجود در URL را راحت تر شناسایی کنند. توصیه می کنیم به جای زیرخط (_) در URL های خود از خط فاصله (-) استفاده کنید.”

دستورالعمل ها همچنین مواردی را که نباید انجام دهید فهرست می کنند:

  • توصیه نمی شود: استفاده از نویسه های غیر ASCII در URL
  • توصیه نمی شود: اعداد شناسایی طولانی و غیرقابل خواندن در URL:
    https://www.example.com/index.php?id_sezione=360&sid=3a5ebc944f41daa6f849f730f1
  • توصیه نمی شود: کلمات کلیدی در URL به هم پیوسته اند:
    https://www.example.com/greendress

بسیاری از توصیه ها و هشدارهای دیگر در مورد URL ها در صفحه جستجوی مرکزی گوگل وجود دارد، اما هیچ چیز در مورد کلمات توقف وجود ندارد.

این احتمالاً یک غفلت نیست، بلکه ممکن است نشان‌دهنده این باشد که شاید در طرح بزرگ‌تر چیزها، ملاحظاتی پیش پا افتاده است.

در نهایت، همانطور که جان مولر گفت، “این کاملا به شما بستگی دارد.”

نقل قول

پاسخ جان مولر به این سوال را در دقیقه 7:50 تماشا کنید


تصویر برجسته توسط شاتر استوک/خسرو





منبع