ایجاد یک استراتژی درخشان در تبلیغات گوگل برای مخاطبان (حتی اگر نمی خواهید)


اگر مدتی است با Google Ads/AdWords کار می‌کنید، می‌دانید که برای هدف‌یابی عالی است.

با ارائه تبلیغات در برابر جستجوهای کلیدواژه، می توانید محصول یا خدمات خود را دقیقاً در زمانی که به دنبال آن هستند به دیگران معرفی کنید.

اما «کلمه کلیدی قادر مطلق» در حال از دست دادن قدرت خود است.

نه به این دلیل که هدف گذاری کلمات کلیدی موثر نیست، بلکه به این دلیل که Google Ads از هدف گذاری متنی و کلیدواژه به نفع مخاطبان دور می شود.

از آنجایی که کنترل تطابق دقیق را از دست می دهیم، دو گزینه (به ظاهر) کمتر مطلوب داریم: در هدف گیری مخاطب اول بهتر شویم، یا سهم بازار را به کسانی که این کار را انجام می دهند از دست بدهیم.

اما، اگر به درستی انجام شود، هدف‌گیری مخاطبان Google Ads راهی عالی برای دستیابی به بازار هدف – و ایجاد تقاضا در میان آنها است.

بنابراین، بیایید ببینیم چه چیزی در حال تغییر است و چگونه می‌توان در چشم‌انداز جدید «اولین مخاطب» برنده شد – حتی اگر ترجیح می‌دهید به کلمات کلیدی پایبند باشید.

نتایج مثبت مخاطب – اول برای الفبا

چه رویکرد بدون کلمه کلیدی به نفع شرکت شما باشد یا خیر، مطمئناً برای شرکت مادر گوگل آلفابت به خوبی کار می کند.

این نمودار درآمد سالانه گزارش شده (به میلیاردها) را با پوششی از انتشار محصولات غیرکلیدی نشان می دهد.

نمودار درآمد سالانه Alphabet، با نام محصولات جدیدعکس صفحه از Statista، آوریل 2021. نام‌های محصولات همپوشانی اضافه شده توسط نویسنده.

موفقیت گوگل بدیهی است که بیش از ارائه تبلیغات بدون کلمه کلیدی است. اما گسترش موجودی آن بی اهمیت است.

مشتریان بالقوه ما زمان بسیار کمتری را نسبت به آنها صرف گوگل کردن یک محصول می کنند نه گوگل کردن یک محصول

اگر Google بتواند زمانی که آنلاین هستند اما در SERP برای یک پرس و جو خاص به آنها دسترسی نداشته باشد، فرصت کلیک پولی تقریباً نامحدود می شود.

مخاطبان شما در هر زمان معین:

دایره کوچک نشان دهنده SERP، دایره کمی بزرگتر نشان دهنده هدف گذاری متنی، دایره بزرگ نشان دهنده هر جایی آنلاین استاسکرین شات توسط نویسنده، ژوئیه 2022

این گسترش برای نتیجه گوگل عالی است، اما مال شما چطور؟

در اینجا نگاهی گام به گام به نحوه ایجاد یک استراتژی مخاطب اول که شما را رقابتی نگه می دارد، آورده شده است.

یک استراتژی مخاطب اول ایجاد کنید

استراتژی مخاطب اول کاملاً با استراتژی هدف اول متفاوت نیست، اما باید نحوه هدف گذاری مشتریان بالقوه خود را مجدداً مشخص کنید.

اهداف کمپین خود را مشخص کنید

هدف کمپین بهترین رویکرد برای اتخاذ استراتژی و هدف گذاری را نشان می دهد. این سوال متداول مخاطب را در نظر بگیرید:

“آیا باید بازاریابی مجدد را از بینندگان در کمپین خود حذف کنم؟”

اگر هدف کمپین شما دستیابی به مخاطبان جدید است، پس منطقی است که بازدیدکنندگان یا مشتریان قبلی را حذف کنید.

با این حال، اگر هدف دستیابی به افرادی است که با برند شما آشنا هستند، پس این حذف برای آن کمپین کشنده خواهد بود.

دانستن هدف خود، انتخاب موفق مخاطب را بسیار آسان تر می کند.

مخاطبان و بخش های خود را تعریف کنید

نه، ما نمی‌خواهیم یک آواتار کاربر خاص را تصور کنیم، چه پیراهنی پوشیده‌اند و چه چیزی صبحانه خورده‌اند.

در عوض، ویژگی هایی را در نظر بگیرید که مخاطبان شما را در نحوه خرید، ارزش گذاری یا استفاده از محصول یا خدمات شما منحصر به فرد می کند.

مواردی مانند:

  • انها چه کسانی هستند.
  • چرا اینطوری هستند
  • چگونه آنها امروز مشکل خود را حل می کنند.

معمولاً این پاسخ‌ها را در داده‌های Google Ads خود نمی‌یابید.

برای تحقیق در مورد ویژگی های مشتریان شما نیاز به کار خارج از پلت فرم (مانند نظرسنجی یا مصاحبه) دارد.

فرض کنید شما همبرگرهای گیاهی (وگان) می فروشید.

مخاطبان شما ممکن است شامل چندین بخش باشند:

  • دوستداران گوشت گاو که باید مصرف گوشت قرمز خود را کاهش دهند یا می خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید.
  • گیاهخوارانی متعهد که جایگزینی می خواهند برای خشک کردن لپه های لوبیا سیاه

این دو گروه خواسته ها، انگیزه ها و گزینه های جایگزین متفاوتی دارند.

آنها بهترین پاسخ را به پیام‌های مختلف و احتمالاً صفحات فرود و پیشنهادات متفاوت خواهند داد.

برای بهترین نتایج به یک استراتژی پیام بخش بندی شده نیاز داریم.

مخاطبان و بخش های خود را در تبلیغات گوگل بسازید

هنگامی که می دانید به چه کسی می خواهید برسید، به برنامه ای برای رسیدن به آنها نیاز دارید.

برای دستیابی به گیاهخوارانی که ممکن است از همبرگرهای گیاهی ما لذت ببرند، می توانیم موارد زیر را هدف قرار دهیم:

  • قرابت > غذا و ناهارخوری > گیاهخواران و وگان ها
  • بخش سفارشی > علاقه مند/خرید قصد > دستور العمل ها و محصولات گیاهی
  • بخش سفارشی > وب سایت های مشابه > سایت های گیاهخواری DTC (بوکا، مزرعه مورنینگ استار، کوورن)
  • بخش سفارشی > وب سایت های مشابه > انتشارات گیاهخواری (Vegetarian Times، VRG، Vegout Mag)
رابط کاربری Google Ads نشان داده می شود
اسکرین شات از Google Ads، آوریل ۲۰۲۲

انواع بخش مخاطبان موجود در یک کمپین خاص به نوع کمپین یا شبکه مورد استفاده شما بستگی دارد.

برای مثال، می‌توانید رویدادهای زندگی (مانند ازدواج، فارغ‌التحصیلی یا جابه‌جایی) را در صفحه نمایش هدف قرار دهید، اما جستجو را هدف‌گیری نکنید.

می‌توانید بخش‌های جدیدی را از مدیر مخاطب یا مستقیماً در کمپین یا گروه تبلیغاتی خود ایجاد کنید مخاطبان برگه

اکنون برخی از انواع کمپین از شما خواسته می شود قبل از افزودن تبلیغات یا سایر دارایی های بازاریابی، مخاطبی را انتخاب کنید.

گروه ها و کمپین های تبلیغاتی متمایز و خاص ایجاد کنید

درست مانند کلمات کلیدی، ایجاد بخش‌های موضوعی و انتخاب‌شده مخاطبان، صرفاً برای بازگرداندن همه چیز به یک گروه تبلیغاتی با تبلیغات عمومی، معنایی ندارد.

بخش “دوستداران گوشت گاو” ما به گروه تبلیغاتی و تبلیغات خود جدا از بخش “سبزیجات” ما نیاز دارد.

یک استثنا از این قاعده، کمپین‌های جستجو هستند، که در آن‌ها هدف قوی است و بخش‌های مخاطب را می‌توان بدون جدا کردن کامل آنها در هدف‌یابی کلمات کلیدی قرار داد:

مخاطبان در تبلیغات گوگلاسکرین شات از Google Ads، ژوئن ۲۰۱۹

اما برای کمپین‌های غیرجستجو، بخش‌های مخاطبان شما هدف کلمه کلیدی را پر می‌کنند، بنابراین می‌خواهید بخش‌های مجزا را از هم جدا نگه دارید.

تبلیغات هدفمند برای بخش های خود ایجاد کنید

شما می توانید تبلیغات خود را برای هر بخش بازار با استراتژی مخاطب اول سفارشی کنید.

  • تبلیغات ما برای مخاطبان گیاهخوار می تواند مزایایی مانند طعم بدون ظلم را ترویج کنید در حالی که تاکید می کند که این همبرگرها در واقع گیاهخوار هستند.
  • تبلیغات ما برای دوستداران گوشت گاو می تواند فواید سلامتی را بدون از بین بردن طعم و مزه نشان می دهد.

پیام‌ها و روش‌های مختلف تبلیغات خود را آزمایش کنید تا ببینید کدامیک برای بخش‌های شما بهترین عملکرد را دارند.

ردیابی و بهینه سازی بخش های خود

می توانید چندین بخش مشابه را در یک گروه تبلیغاتی روی هم قرار دهید.

اگر همان شخص با بیش از یک بخش مطابقت داشته باشد، Google Ads از این سلسله مراتب استفاده می کند که نوع مخاطب اعتبار را دریافت می کند:

نموداری که اولویت نزولی را نشان می دهد: مطابقت با مشتری، بازاریابی مجدد / مخاطبان مشابه، مخاطبان ترکیبی، وابستگی / درون بازار، جمعیت شناسی دقیقاسکرین شات از صفحه پشتیبانی Google Ads، ژوئیه ۲۰۲۲

همچنین داده‌های بخش مخاطبان زیادی را در Audience Manager خواهید دید.

از ابزار و تنظیمات > مدیر مخاطب، فقط روی نام بخش داده خود کلیک کنید تا جزئیاتی مانند:

  • اعضای بخش
  • نرخ مسابقه.
  • واجد شرایط بودن شبکه (از جمله اندازه بخش).
  • توزیع قطعه
  • استفاده از بخش
مدیر مخاطبین تبلیغات گوگلاسکرین شات از Google Ads Audience Manager، آوریل ۲۰۲۲

عملکرد مخاطبان خود را ارزیابی کنید و تنظیمات خود را برای بهینه سازی و بهبود کمپین های خود ویرایش کنید.

“نباید” هدف گذاری مخاطبان

  • ویژگی های دلخواه را هدف قرار ندهید. ساخت بخش‌های مخاطب و هدف‌گیری بر اساس ویژگی‌های معنادار، نه مشاهدات دلخواه. ردیابی دسته بندی هایی مانند سن و جنسیت آسان است، اما معمولاً بازار شما را مشخص نمی کند.
  • از تنظیمات متناقض استفاده نکنید. اگر هدف شما اجرای تبلیغات بازاریابی مجدد است، “هدف گذاری بهینه” را نیز انتخاب نکنید، که به افرادی که با سایت شما درگیر نیستند دسترسی پیدا می کند.
  • آن را تنظیم نکنید و فراموش نکنید. درست مانند بهینه سازی کلمات کلیدی، بهینه سازی مخاطب یک فرآیند تکراری است. در بخش های سفارشی خود به عبارات بسیار گسترده توجه کنید.

“کارها” هدف گذاری مخاطب اول

صفحه پشتیبانی گوگل ادزاسکرین شات از صفحه پشتیبانی Google Ads، نکات برجسته توسط نویسنده، ژوئیه 2022
  • انتظار یک منحنی یادگیری را داشته باشید. Google Ads در چند سال گذشته کارایی و اصطلاحات خود را توسعه داده است و باعث شده است که آن را جدید و ناآشنا کند. در حالی که طناب ها را (دوباره) یاد می گیرید، با خودتان صبور باشید.
  • قوانین را بدانید. صنعت شما، محدودیت‌های دولتی و سایر الزامات بر اینکه آیا و چگونه می‌توانید بازاریابی کنید، تأثیر خواهند داشت. اسناد و به‌روزرسانی‌های پشتیبانی Google Ads را مرتباً مرور کنید تا بتوانید در جریان باشید.
  • VUCA را درک کنید. VUCA مخفف عبارت Volatility، Uncertainty، Complexity و Ambiguity است. مهم نیست که هدف گیری شما چقدر محکم است، به دقت 100٪ دست پیدا نمی کنید. در اینجا می توانید نحوه شخصی سازی تبلیغات خود را مشاهده کنید. انتظار کمی بی نظمی داشته باشید
تنظیمات تبلیغات گوگلعکس صفحه تنظیمات Google Ads، آوریل ۲۰۲۲

نتیجه

یک استراتژی مخاطب اول برای Google Ads به شما کمک می کند تا بازار هدف خود را پیدا کرده و به آن برسید.

دانستن نحوه گروه بندی و صحبت با بخش های مختلف بازار، عملکرد شما را بهبود می بخشد و شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: تنهایی/Shutterstock





منبع