ایلان ماسک Vision را برای توییتر 2.0 به اشتراک گذاشت


ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر، شش راه را فاش می‌کند که قصد دارد توییتر را به «برنامه همه چیز» تبدیل کند، که شامل توییت‌های طولانی، DM رمزگذاری‌شده، پرداخت‌های کاربر به کاربر و موارد دیگر است.

ماسک در یک سری از اسلایدها با عنوان “تویتر 2.0” برنامه های خود را در یک جلسه داخلی ارائه کرد:

اسلایدها اهداف زیر را برای آینده توییتر نشان می دهند:

  • تبلیغات به عنوان سرگرمی
  • ویدئو
  • توییت های طولانی
  • DM های رمزگذاری شده
  • توییت های طولانی
  • Blue Verified را دوباره راه اندازی کنید

ماسک این اسلایدها را بدون زمینه بیشتر در توییتر منتشر کرد و مطالعه بیش از حد برنامه هایش برای شرکت را دشوار می کرد. با این حال، می‌توانیم برخی اطلاعات را بر اساس اسکرین‌شات‌های ماکت‌آپ در هر اسلاید جمع‌آوری کنیم.

تبلیغات به عنوان سرگرمی

ماسک قصد دارد تبلیغات در توییتر را سرگرم‌کننده‌تر کند و نمونه‌ای از تبلیغ HBO Max را نشان می‌دهد که شبیه یک مسابقه Buzzfeed است.

ایلان ماسک Vision را برای توییتر 2.0 به اشتراک گذاشتتصویر از: twitter.com/elonmusk، نوامبر 2022.

در متن آمده است:

«آیا شما تارگاریان، والریون یا هایتاور هستید؟

این توییت را لایک کنید و من پروفایل شما را تجزیه و تحلیل خواهم کرد تا بدانید متعلق به کدام خانه هستید و چه نقشی در دنیای #LaCasaDelDragon خواهید داشت.”

برای زمینه، تبلیغ برای نمایش خانه اژدها، یک اسپین آف از Game of Thrones است.

نسخه تبلیغاتی من را به یاد آزمون‌های Buzzfeed می‌اندازد که در آن شما به یک سری سؤال پاسخ می‌دهید تا مشخص کنید کدام شخصیت یک برنامه تلویزیونی خواهید بود.

ویروسی بودن آن آزمون‌ها من را به این باور می‌رساند که جهت‌گیری توییتر برای تبلیغات می‌تواند تعامل معناداری ایجاد کند.

آیا این شکل از تبلیغات احتمالاً مشتریان جدیدی را جذب می کند که قبلاً با محصول آشنا نیستند؟ احتمالاً نه، اما می تواند راهی موثر برای افزایش آگاهی از برند باشد.

ویدئو

مثال بالا که فقط شامل یک تصویر کوچک و متن مکان‌نما است، اجازه نمی‌دهد تا حدس و گمان زیادی درباره برنامه‌های ماسک برای ویدیو در توییتر وجود داشته باشد.

ایلان ماسک Vision را برای توییتر 2.0 به اشتراک گذاشتتصویر از: twitter.com/elonmusk، نوامبر 2022.

با این حال، اگر توییت های ماسک موردی باشد، برنامه های او می تواند شامل بازگرداندن برنامه ویدیویی کوتاه Vine باشد:

ماسک همچنین ممکن است در حال برنامه ریزی برای رقابت با یوتیوب باشد و ادعا کند که می تواند پرداخت های بالاتری ارائه دهد. آقای هیولا، محبوب ترین خالق یوتیوب، نسبت به این ادعا تردید دارد:

توییت های طولانی

ایلان ماسک Vision را برای توییتر 2.0 به اشتراک گذاشتتصویر از: twitter.com/elonmusk، نوامبر 2022.

ماسک یک اسکرین شات از ویژگی یادداشت‌های توییتر را برای نشان دادن برنامه‌های خود برای توییت‌های طولانی ارائه می‌کند.

توییتر اوایل سال جاری آزمایش Notes را با تعداد محدودی از نویسندگان آغاز کرد.

با مراجعه به صفحه حساب کاربری @TwitterWrites و رفتن به تب Notes می توانید این ویژگی را در عمل مشاهده کنید.

DM های رمزگذاری شده

ایلان ماسک Vision را برای توییتر 2.0 به اشتراک گذاشتتصویر از: twitter.com/elonmusk، نوامبر 2022.

این ویژگی خود توضیحی است.

DM های رمزگذاری شده در حال تبدیل شدن به یک استاندارد صنعتی برای سایت های رسانه های اجتماعی هستند. متا در ماه ژانویه رمزگذاری سرتاسری را برای ابزارهای پیام‌رسان خود معرفی کرد و اکنون توییتر نیز از این روش پیروی می‌کند.

جین ام وونگ، کارشناس مهندسی معکوس، اخیراً شواهدی از DM های رمزگذاری شده توییتر را کشف کرده است که نشان می دهد این به روز رسانی ممکن است به زودی آماده راه اندازی شود.

(جدید) آبی تأیید شده

ایلان ماسک Vision را برای توییتر 2.0 به اشتراک گذاشتتصویر از: twitter.com/elonmusk، نوامبر 2022.

راه اندازی مجدد آینده Blue Verified شامل ویژگی های زیر خواهد بود:

  • یک علامت تأیید شده آبی رنگ
  • قرار دادن اولویت در بالای پاسخ ها، ذکرها و نتایج جستجو
  • مشاهده 50 درصد تبلیغات کمتر
  • ویدیوهای طولانی تر را آپلود کنید
  • دسترسی زودهنگام به ویژگی های جدید داشته باشید

متن پایین اسلاید ماسک نشان می دهد که قیمت 7.99 دلار در ماه یک “پیشنهاد زمان محدود” است، که نشان می دهد قیمت ممکن است در آینده افزایش یابد، مگر اینکه کاربران در حال حاضر قفل شوند.

مبلغ پرداختی

ایلان ماسک Vision را برای توییتر 2.0 به اشتراک گذاشتتصویر از: twitter.com/elonmusk، نوامبر 2022.

اسلاید ماسک هیچ اطلاعاتی در مورد برنامه های او برای پرداخت در توییتر ارائه نمی دهد. با این حال، این برنامه ها قبلاً در اوایل این ماه به اشتراک گذاشته شده بودند.

ماسک در تماسی با تبلیغ‌کنندگان می‌گوید که می‌خواهد توییتر را به یک بازار دیجیتال تبدیل کند که در آن سازندگان بتوانند قیمت‌های خود را برای محتوا تعیین کنند.

این به سازندگان اجازه می‌دهد ویدیوهای آموزشی را به فروش برسانند، برای مثال، با قیمتی که معتقدند منصفانه است.

به این منظور، ماسک معتقد است که این نوع سیستم پرداخت دری را برای کاربران باز می کند تا مستقیماً برای سایر کاربران در توییتر پول ارسال کنند.


تصویر ویژه: FellowNeko/Shutterstock





منبع