با ابزارهای جدید دانشگاه ایندیانا اطلاعات را در توییتر تجسم کنید


رصدخانه رسانه های اجتماعی در دانشگاه ایندیانا سه ابزار جدید توییتر را منتشر کرده است که به کاربران امکان می دهد اطلاعات منتشر شده در رسانه های اجتماعی برنامه را با دقت بیشتری بررسی کنند.

آنهایی که به دنبال تجزیه و تحلیل نحوه حرکت اطلاعات در توییتر و چگونگی ویروسی شدن موضوعات هستند، اکنون ابزارهایی برای انجام این کار دارند.

تجسم انتشار اطلاعات در توییتر

اطلاعات جدید توییتر و ابزارهای شبکه از دانشگاه ایندیانااسکرین شات از ابزار شبکه OSoMe، ژوئیه 2022

این مجموعه که توسط رصدخانه در رسانه های اجتماعی یا OSoMe در دانشگاه ایندیانا ایجاد شده است، شامل سه ابزار رایگان در دسترس است که به طور جامع مکالمات، بازیکنان، پیام ها و قطبش را در بحث های آنلاین پیرامون توییت ها و هشتگ ها بررسی می کند.

  • ابزار شبکه ها – نقشه های سه بعدی شبکه های اطلاعاتی را ایجاد می کند که ریتوییت ها، منشن ها، روابط بین هشتگ ها و سایر داده ها را تجسم می کند.
  • Trends Tool – حجم توییت‌ها را در هشتگ، URL یا کلمه کلیدی معین در طول زمان تجزیه و تحلیل می‌کند تا موضوعات پرطرفدار، محتوای ویروسی و موضوعات خاص مانند مارک‌ها، محصولات یا سهام را شناسایی کند.
  • ابزار BotAmp – شناسایی و اندازه گیری فعالیت ربات برای یک کلمه کلیدی یا هشتگ خاص و مقایسه فعالیت ربات در موضوعات مختلف.

«شما اغلب می شنوید که چیزی ویروسی می شود، اما چگونه؟ ابزارهای ما به شما نشان می‌دهند که مکالمه چیست، بازیکنان چه کسانی هستند، پیام‌های ویروسی چیست، و حتی می‌توانید قطبی‌سازی را تجسم کنید. فیلیپو منچزر، مدیر OSoMe و استاد برجسته علوم کامپیوتر و انفورماتیک در دانشکده انفورماتیک، محاسبات و مهندسی IU Luddy، گفت: این مکانی برای کاوش در موضوعات و نحوه کار آنها با یکدیگر فراهم می کند.

این ابزارها تقریباً 10٪ از تمام توییت های عمومی یا 50 میلیون در روز را جمع آوری می کنند که سپس ایندکس و تجزیه و تحلیل می شوند. این اطلاعات به مدت سه سال ذخیره می شود و به کاربران این امکان را می دهد تا روندها و داده های تاریخی را بررسی کنند و تصویری دقیق از روندها و موضوعات در طول زمان ایجاد کنند.

این سه ابزار رسانه اجتماعی به همراه سایر ابزارها، APIها و مجموعه داده ها در وب سایت OSoMe رایگان هستند.

نگاهی عمیق تر به ارتباطات و رفتار غیر واقعی آنلاین

OSoMe یک پروژه مشترک بین مؤسسه علوم شبکه، مرکز تحقیقات شبکه‌ها و سیستم‌های پیچیده در دانشکده انفورماتیک، محاسبات و مهندسی Luddy و دانشکده رسانه دانشگاه ایندیانا است که متخصص در مطالعه اطلاعات، اطلاعات نادرست و آسیب‌پذیری‌ها است. با رسانه های اجتماعی افزایش یافت

در حالی که به نظر می رسد این یک مشکل صرفاً مختص پلتفرم است، محققان دریافته اند که بسیاری از این تاکتیک ها عواقب واقعی در دنیای آفلاین دارند.

یکی از نمونه های این پروژه ها شامل دستکاری توییتر از طریق حذف است.

با بررسی بیش از یک میلیارد حذف از بیش از 11 میلیون حساب، محققان دریافتند که تعداد کمی از بازیگران بد به صورت استراتژیک مقادیر زیادی محتوا را حذف می کنند تا از محدودیت حجم توییت جلوگیری کنند.

آن‌ها همچنین شبکه‌هایی از حساب‌ها را پیدا کردند که قبل از حذف، محتوا را با لایک و عدم دوست داشتن هماهنگ می‌کنند. این تاکتیک به طور مصنوعی محتوای خاص و محبوبیت را تقویت می کند در حالی که به طور همزمان از شناسایی جلوگیری می کند.

سپس کاربران، برندها و رسانه‌ها به این موضوعات توجه کردند و دامنه آن را فراتر از پلتفرم گسترش دادند.

نسل جدیدی از ابزارها و تجزیه و تحلیل برای برندها و ناشران

روزنامه‌نگاران، محققان و کاربران برای یافتن ابزارهای ارزشمند OSoMe نیازی به یافتن راه‌حل برای مسائل مهم رسانه‌های اجتماعی ندارند.

با افزایش رقابت، عادات مصرف‌کننده تغییر می‌کند و سطح سر و صدای دنیای آنلاین همچنان در حال افزایش است، شرکت‌ها، بازاریابان و حتی سازمان‌های غیرانتفاعی باید نگاه عمیق‌تری به داده‌هایی که از قبل در دسترس دارند داشته باشند.

برای مثال پرسوناها زمانی بر اساس اطلاعات اولیه جمعیت شناختی بودند.

اکنون، غواصی عمیق در شبکه های اجتماعی به بازاریابان اجازه می دهد تا درک کنند:

  • الگوهای زبان
  • نقاط درد
  • فرصت های آموزش مشتری
  • شکاف های محتوا و برندسازی
  • استفاده و قصد کلمه کلیدی
  • بازار و بخش های هدف
  • شکاف های تبلیغاتی و بازاریابی
  • مشارکت های سودآور

و این تازه شروع کار است. بازاریابان می توانند با تجزیه و تحلیل شبکه های اطلاعاتی، استفاده از کلمات کلیدی و هشتگ ها در توییتر، بینش داده ها و تحقیقات فعلی خود را به میزان قابل توجهی گسترش دهند.

با این حال، یک هشدار مهم وجود دارد: از آنجایی که ابزارها نگاه عمیق تری به سیستم هایی که دنیای دیجیتال به آنها متکی است ارائه می دهند، بازاریابان، برندها، روزنامه نگاران و دیگران باید در مورد تفسیرها و مفروضات داده ها محتاط باشند.


تصویر ویژه: Andrii Yalanskyi/Shutterstock





منبع