بررسی واقعیت: حقایق خود را به درستی دریافت کنید


در دهه گذشته یا بیشتر، مفهوم “اخبار جعلی” به یک خار بزرگ در چشم مصرف کنندگان و نویسندگان محتوا تبدیل شده است.

کارشناسان بازاریابی دیجیتال که محتوای سئو را در سطح سازمانی می نویسند ممکن است خود را روزنامه نگار یا گزارشگر خبری ندانند – اما تداخل بین نقش ها بیشتر از آن چیزی است که بسیاری از مردم تصور می کنند.

مانند ژورنال ها، نویسندگان محتوای سئوی سازمانی باید اعتماد مخاطبان خود را با نشان دادن قدرت، مرتبط بودن و تجربه به دست آورند.

و در حالی که ممکن است فکر کنید، به عنوان یک متخصص بازاریابی محتوا، تنها کسی که به شما خدمات می‌دهید مشتری یا کارفرمای شماست، حقیقت این است که محتوای سئو خوب به همان اندازه خدمات به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند.

شما فقط برای مردم تبلیغ نمی کنید. شما به آنها کمک می کنید تا پاسخ ها، اطلاعات و راه حل هایی برای مشکلات خود پیدا کنند.

به همین دلیل است که برای نویسندگان محتوای سئو، دریافت حقایق درست است حیاتی.

«اخبار جعلی» اعتماد بسیاری از مردم به رسانه ها را از بین برده است. به ویژه محتوای آنلاین به دلیل اشباع بیش از حد فضای دیجیتال – و حجم انبوه اطلاعات نادرست که با کنترل کیفیت کمی به وبلاگ‌ها و سایت‌های رسانه‌های اجتماعی راه پیدا می‌کند، همیشه در حال نبردی دشوار است.

امروزه، بررسی حقایق مسلماً بیش از هر زمان دیگری مهم است.

تنها یک اشتباه کوچک برای از دست دادن اعتماد مصرف کننده برای همیشه لازم است.

اما منظور از درست کردن حقایق چیست؟ آیا این فقط اطمینان از املای صحیح هر نام است و هر ادعایی دارای منبع منتسب است؟

هر دوی این موارد بخش مهمی از بررسی واقعیت سئو هستند، اما آنها تنها یک قطعه کوچک از یک پازل بزرگ هستند.

بهترین روش های بررسی واقعیت سئوی سازمانی

واقعیت جالب: حتی وقتی مصرف کنندگان نمی دانند که شما دروغ می گویید، گوگل می داند.

صفحات وب با محتوای فریبنده، نادرست یا ضعیف بررسی شده جریمه می شوند و کمتر در نتایج جستجو ظاهر می شوند.

آیا می خواهید از خشم الگوریتم قادر مطلق جلوگیری کنید؟ در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:

اصول اولیه را به درستی دریافت کنید

چند پاراگراف قبل، اشاره کردم که راستی‌آزمایی به درست نوشتن نام، سن، موقعیت و ضمایر افراد محدود نمی‌شود.

با این وجود، درست کردن اصول اولیه همچنان مهم است. اگر نمی توانید حداقل این کار را انجام دهید، آنگاه برای بررسی عمیق تر واقعیت آماده نخواهید بود.

هنگامی که از چند نفر نقل قول می کنید، دریافت درست این اطلاعات بسیار مهم است.

نه تنها باید نقل قول‌ها و ایده‌ها را به منابع مناسب نسبت دهید، بلکه باید مطمئن شوید که اطلاعاتی که با شما به اشتراک گذاشته‌اند دقیقاً بازتولید شده است.

همه چیز را دوبار بررسی کنید

اگر نقل قولی از کسی دریافت کردید که می گوید آسمان آبی است، برای اطمینان به بیرون بروید و به بالا نگاه کنید.

خوب، این ممکن است یک مثال اغراق آمیز باشد – اما شما متوجه موضوع شدید.

دو و سه بار چک همه چيز.

اگر نقل قول یا آمار مفیدی در اینترنت پیدا کردید، منبع اصلی را دنبال کنید. ببینید آیا می توانید صفحات وب قابل اعتماد دیگری را با همین اطلاعات پیدا کنید.

از اینکه خودتان کمی تحقیق کنید نترسید. اعداد را خرد کنید و سعی کنید شواهد تایید کننده را بیابید.

هرگز چیزی را به قیمت اسمی نگیرید.

برو به منبع

صحبت از ردیابی منابع آمار و نقل‌قول‌ها: این سنگ بنای بررسی واقعیت است که بسیار مهم است که اکنون ارزش آن را دارد که گسترش یابد.

آیا تا به حال شده است که معلم یا استادی به شما بگوید که هرگز از ویکی پدیا به عنوان منبع استفاده نکنید؟

خوب، این در هنگام نوشتن محتوای سئو در سطح سازمانی نیز صادق است. ویکی‌پدیا ممکن است برای راهنمایی شما به سمت منابع مفید مفید باشد، اما نباید متن اصلی شما باشد.

همچنین نباید هیچ منبع دست دومی. اگر صفحه وب دیگری چیزی را به عنوان واقعیت بیان می کند، تأیید کنید که آن واقعیت را از کجا آورده است.

اگر یک منبع نامعتبر است و شما آن را طوطی وار می کنید، شما هم تبدیل به یک منبع بی اعتبار می شوید.

اطلاعات را درک کنید

نوشتن محتوا – به ویژه در سطح سازمانی و به ویژه در زمینه یک آژانس (به جای تیم روابط عمومی داخلی) – اغلب به نویسندگان نیاز دارد که زمینه های مختلف تخصص در بسیاری از صنایع مختلف را پوشش دهند.

می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که اطلاعاتی را که قبلاً وجود داشته‌اند وسوسه کنند، اما اگر این کار را انجام دهید، نمی‌توانید بینش معناداری ارائه دهید.

شما باید اطلاعاتی را که منتقل می کنید درک کنید.

این به شما کمک می کند تا تناقضات و اشتباهات واقعی را تشخیص دهید و قدرت واقعی را نشان دهید.

آیا اتوماسیون هوش مصنوعی آینده بررسی واقعیت است؟

بررسی حقایق محتوایی در سطح سازمانی مستلزم زمان و تلاش زیادی است، اما کوتاه کردن گوشه‌ها دستوری برای فاجعه است.

خوشبختانه، درست مانند بسیاری از جنبه های دیگر سئو، اتوماسیون هوش مصنوعی ممکن است به زودی بتواند این فرآیند را ساده کند.

سازمان مستقل حقیقت‌سنجی مستقر در بریتانیا، Full Fact، در سال‌های اخیر در توسعه ابزارهای خودکار و مقیاس‌پذیر واقعیت‌سنجی رهبری می‌کند.

تلاش‌های فول فکت قبلاً توجه بزرگ‌ترین نام‌های فناوری موتورهای جستجو را به خود جلب کرده است.

در سال 2019، این سازمان غیرانتفاعی یکی از برندگان چالش تاثیر هوش مصنوعی گوگل در سال 2019 بود که بودجه پروژه های تحقیقاتی اتوماسیون بالقوه انقلابی را فراهم می کند.

هدف اعلام شده فول فکت توسعه نرم افزار هوش مصنوعی است که بتواند قطعات طولانی را به جملات جداگانه تقسیم کند، سپس انواع ادعاهایی را که این جملات نشان می دهند شناسایی کند، قبل از اینکه در نهایت به آن ادعاها در زمان واقعی با به روزترین مطالب واقعی ارجاع داده شود. داده های خبری

اگرچه فول فاکت هنوز سال ها تا رسیدن به هدف خود فاصله دارد، اما مزایای چنین پیشرفتی برای نوشتن محتوای سئو بدیهی است.

با این حال، لازم نیست منتظر آینده باشید تا از اتوماسیون هوش مصنوعی و سایر ابزارهای نرم افزاری برای کمک به بررسی واقعیت استفاده کنید.

به عنوان مثال، Grammarly Plagiarism Checker نه تنها محتوای تکراری گرفته شده از منبع دیگری را شناسایی می کند، بلکه بخش هایی از متن را که نیاز به ذکر منبع دارند، برجسته می کند.

در همین حال، ابزارهای رایج سئوی سازمانی مانند Semrush، Ahrefs و Moz را می توان برای بررسی اعتبار دامنه استفاده کرد و به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدام منابع معتبر در نظر گرفته می شوند.

بررسی واقعیت در بازار اخبار و اطلاعات بیش از حد اشباع امروزی می تواند در نگاه اول ترسناک باشد. اما تعداد منابع موجود در اختیار نویسندگان محتوا هر روز به سرعت در حال افزایش است.

استفاده کامل از این منابع شما را قادر می سازد در عصری که این نوع اعتماد کالایی بسیار ظریف، گرانبها و با ارزش است، اعتماد مصرف کننده را جلب کنید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: redgreystock/Shutterstock





منبع