برنامه ریزی TikTok برای افتتاح انبارها در ایالات متحده


بیش از ده ها پست شغلی اخیر لینکدین نشان می دهد که پلتفرم رسانه های اجتماعی TikTok در حال ورود به تجارت انبار و تدارکات است.

با توجه به لیست‌هایی که برای اولین بار توسط Axios اعلام شد، طبق گزارش‌ها، شرکت چینی به دنبال ساخت «مراکز تحقق جهانی» و جستجوی کارمندان برای مکان‌هایی در سیاتل و لس آنجلس است.

TikTok در یک آگهی کاری گفت: «صنعت تجارت الکترونیک در سال‌های اخیر رشد فوق‌العاده‌ای داشته است و به فضایی داغ در میان شرکت‌های اینترنتی پیشرو تبدیل شده است و رشد آینده آن را نمی‌توان دست کم گرفت.» با میلیون‌ها کاربر وفادار در سراسر جهان، ما معتقدیم که TikTok یک پلتفرم ایده‌آل برای ارائه تجربه تجارت الکترونیک جدید و بهتر به کاربرانمان است.»

بر اساس این پست‌ها، پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیوی کوتاه به دنبال ارائه خدمات انبارداری، تحویل و بازگشت برای بازرگانان است. آنها همچنین شامل ترخیص کالا از گمرک و سیستم های زنجیره تامین خواهند بود.

به نظر می رسد این استخدام ها نشان می دهد که این شرکت در حال توسعه تجارت الکترونیک به عنوان روشی جدید برای تولید پول است و به درآمد تبلیغاتی چشمگیر خود می پیوندد، که انتظار می رود با سرعت تصاعدی به رشد خود ادامه دهد.

TikTok متعهد به تجارت الکترونیک، خرید زنده است

در آگوست 2021، TikTok یک مشارکت با Shopify ایجاد کرد که به بازرگانان اجازه می داد ویترین فروشگاه Shopify خود را با پلتفرم رسانه های اجتماعی متصل کنند. هدف از این کار کمک به خرده فروشان برای تبلیغ برندهایشان و فروش محصولاتشان با استفاده از برگه های اکتشاف و خرید ارگانیک بود.

این پلتفرم به خرید زنده نیز روی آورده است، پدیده‌ای که در چین و دیگر کشورهای آسیایی بسیار محبوب است، اما در بقیه جهان کندتر دیده می‌شود.

گزارش‌های تابستانی ادعا می‌کردند که TikTok پس از تلاش برای به دست آوردن جایگاه خود، برنامه‌های خرید زنده خود را برای ایالات متحده و اروپا کنار می‌گذارد، اما گزارش‌های جدیدتر نشان می‌دهد که ابتکار خرید زنده دوباره به راه افتاده است.

در 1 اکتبر، فایننشال تایمز گزارش داد که این شرکت رسانه های اجتماعی قصد دارد با TalkShopLive همکاری کند تا پلت فرم خرید زنده خود را راه اندازی کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که جزئیات نهایی نشده است و هیچ قراردادی امضا نشده است، اما این به TikTok اجازه می‌دهد تا عملیات خرید زنده خود را برون سپاری کند. این مشارکت می‌تواند به TikTok اجازه دهد تا از فناوری TalkShopLive استفاده کند تا به سازندگان محتوا امکان میزبانی جلسات خرید زنده در حین پخش جریان‌های خود را بدهد.

اگرچه پیوستن به بازار تجارت الکترونیک در آمریکای شمالی به کندی پیش می‌رود، پلتفرم رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر طرحی موفق دارد که در آسیای جنوب شرقی و سایر مناطق به اثبات رسیده است.

انبارهای TikTok می توانند آمازون را به چالش بکشند

TikTok با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه، یک پخش کننده آنلاین قدرتمند است. با ایجاد سیستم زنجیره تامین تجارت الکترونیک خود، می تواند تهدیدی جدی برای هژمونی آمازون باشد که مدت هاست بر خرید آنلاین تسلط داشته است.

این شرکت رسانه‌های اجتماعی در شغل خود نوشت: «با ارائه بازپرداخت انبارداری، تحویل و خدمات مشتری، مأموریت ما کمک به فروشندگان برای بهبود قابلیت و کارایی عملیاتی، ارائه تجربه خرید رضایت‌بخش به خریداران و تضمین رشد سریع و پایدار TikTok Shop است. فهرست کردن


تصویر ویژه: Shutterstock/Koshiro K





منبع