برندهای متا لتا محتوای دزدیده شده را در فیسبوک و اینستاگرام جستجو کنید


متا راه‌های جدیدی را برای برندها معرفی می‌کند تا بفهمند آیا حساب‌های دیگر از مالکیت معنوی (IP) خود در فیس‌بوک و اینستاگرام استفاده می‌کنند یا خیر.

ابزاری از متا به نام Brand Rights Protection در حال ارتقاء با عملکرد جستجوی بهتر است که به کسب و کارها و مارک ها امکان می دهد بر اساس تصویر جستجو کنند. این ابزار انواع دیگر محتوا، از جمله پست‌های فیس‌بوک و اینستاگرام را با استفاده از آن تصویر، آشکار می‌کند.

کسب‌وکارها می‌توانند محتوایی را که از IP خود بدون مجوز استفاده می‌کنند گزارش دهند، که متا را وادار می‌کند تحقیقاتی را انجام دهد و محتوای نقض‌کننده را حذف کند.

این قابلیت جستجوی جدید بخشی از مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های ابزار حفاظت از حقوق برند متا است که منحصراً برای مشاغل دارای علائم تجاری ثبت شده در دسترس است.

از دیدگاه علاقه مندان به جستجو، برای من جالب بود که متا ابزار جستجویی دارد که در دسترس عموم نیست.

این مقاله به آنچه می‌توانید با حفاظت از حقوق برند و نحوه دسترسی به آن بپردازید، توضیح می‌دهد.

جستجوی محتوای دزدیده شده با محافظت از حقوق برند متا

حفاظت از حقوق نام تجاری به برندها اجازه می دهد محتوای جعلی، علامت تجاری، نقض حق نسخه برداری و جعل هویت را شناسایی و گزارش کنند.

در یک پست وبلاگ، متا توضیح می دهد که حفاظت از حقوق برند چیست و برای انجام چه کاری طراحی شده است:

این ابزار – قابل دسترسی در Business Manager – می‌تواند برای جستجوی محتوایی استفاده شود که از مالکیت معنوی یک برند سوء استفاده می‌کند یا جعل هویت آنها را جعل می‌کند، درخواستی برای حذف محتوا برای Meta ارسال می‌کند، وضعیت این درخواست‌ها را ردیابی می‌کند و تصاویر مرجع را اضافه می‌کند تا به تشخیص خودکار موارد نقض بالقوه کمک کند. محتوا.”

این ابزار به برندها امکان جستجو و گزارش می دهد:

  • تبلیغات فیسبوک یا اینستاگرام
  • پست های فیس بوک یا اینستاگرام
  • فروشگاه های فیس بوک، بازار، گروه های خرید و فروش
  • صفحات فیس بوک، پروفایل ها یا گروه ها،
  • اکانت های اینستاگرام

مواردی که به صورت پررنگ فهرست شده‌اند، اخیراً با مجموعه به‌روزرسانی‌هایی که امروز اعلام شد اضافه شدند.

علاوه بر این، متا در حال اجرای یک فرآیند گزارش دهی ساده با حذف خودکار است.

پیش از این، پس از ارسال درخواست حذف محتوا، مرور و حذف آن توسط متا یک روز طول می‌کشید. اکنون، مارک‌هایی که سابقه گزارش‌های دقیق دارند، واجد شرایط حذف خودکار هستند.

برندها همچنین می‌توانند از یک لیست جدید «مجاز» استفاده کنند که به دارندگان حقوق اجازه می‌دهد فهرستی از صفحات فیس‌بوک و حساب‌های اینستاگرام را که مجوز استفاده از IP خود را دارند، آپلود کنند.

متا به طور خودکار تبلیغات، لیست های تجاری، صفحات فیس بوک و حساب های اینستاگرام را برای بررسی برندها بر اساس گزارش های قبلی توصیه می کند.

شایستگی

مشاغلی که دارای علامت تجاری ثبت شده هستند می توانند برای دسترسی به ابزار حفاظت از حقوق برند متا درخواست دهند.

برای درخواست حمایت از حقوق برند، مشاغل باید شرایط زیر را رعایت کنند:

  • کسب و کار باید یک حساب کاربری در Business Manager داشته باشد
  • برند باید دارای یک علامت تجاری ثبت شده باشد
  • علامت تجاری باید فعال و مبتنی بر متن یا تصویر باشد
  • کسب و کار سابقه نقض مالکیت معنوی ندارد
  • متقاضی باید کارمند برند یا کسب و کار باشد

پس از درخواست و دسترسی به Brand Rights Protection، می توانید آن را از منوی کشویی در Meta’s Business Manager پیدا کنید.

اگر به حفاظت از حقوق برند دسترسی ندارید و در فیس‌بوک یا اینستاگرام با محتوای نقض‌کننده مواجه شدید، می‌توانید با استفاده از یکی از فرم‌های گزارش متا درخواست حذف کنید.


منبع: متا
تصویر ویژه: Vitalii Vodolazskyi/Shutterstock





منبع