به عنوان بازاریاب های جستجو، همه ما می خواهیم تا حد امکان دارای املاک و مستغلات SERP باشیم، زیرا این به معنای دید بیشتر و ترافیک بیشتر است.
مشکل اینجاست که صفحه یک به طور پیوسته در حال تغییر است.
نتایج جستجوی ارگانیک اکنون با تبلیغات پولی، پانلهای دانش، نقشهها، ویدئوها، قطعههای برجسته و موارد مشابه برای جلب توجه کاربر رقابت میکنند.
در این مقاله، شما:
- چالش SERP های رقابتی را درک کنید.
- نحوه استفاده موثر از On-SERP SEO را بیاموزید.
- یک طرز فکر «بالقوه ترافیک» را توسعه دهید.
- هفت تاکتیک قابل اجرا برای تقویت حضور جستجوی خود را همین حالا دریافت کنید.
چالش SERP های رقابتی را درک کنید
صفحات نتیجه موتورهای جستجو (SERP) رقابتی تر از همیشه هستند.
ما در حال مشاهده انواع مختلف رتبه بندی عناصر رسانه ای هستیم.
کاهش ترافیک ارگانیک برای کلمات کلیدی با عملکرد برتر ریشه در حضور عناصر جدید در صفحه اول دارد.
موقعیت ارگانیک در حال حاضر اغلب در پس تبلیغات، نقشه ها، عناصر رسانه ای و قطعه های برجسته قرار می گیرد.
بنابراین، ما این عناصر را “موقعیت صفر” می نامیم زیرا آنها حتی از نتایج ارگانیک برتر نیز بالاتر هستند.
یکی از رقابتی ترین نسخه های SERP جستجوهای صفر کلیک است.
SERP صفر کلیکی است که در آن پاسخ مستقیماً در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود و هدف جستجوی کاربر را بدون نیاز به کلیک بیشتر برآورده می کند.
بنابراین، وقتی SERP ها رقابتی تر می شوند، چگونه متخصصان سئو می توانند موثر باقی بمانند؟
برای رقابتی ماندن در برابر SERP های موقعیت صفر از SEO On-SERP استفاده کنید
سئوی On-SERP کار بهینه سازی کل صفحه اول است.
هدف این است که تا حد امکان در صفحه یک املاک و مستغلات را اشغال کنید، بنابراین CTR را افزایش دهید و ترافیک ارگانیک بیشتری ایجاد کنید.
سئوی On-SERP به یک تغییر پارادایم برای متخصصان سئو نیاز دارد.
این یک استراتژی یکپارچه برای افزایش ظاهر جستجو و آگاهی از برند در صفحه اول است.
این سئو است که مالکیت ترافیک گوگل را در اختیار می گیرد، مهم نیست که از کدام عناصر SERP آمده است.
برای رقابتی بودن در دنیای SERP های موقعیت صفر، این بدان معناست که متخصصان سئو باید انواع منابع رسانه ای مختلف را برای تسلط بر هر جنبه مرتبط صفحه اول هماهنگ کنند.
طرز فکر «بالقوه ترافیک» که امروز برای موفقیت در سئو به آن نیاز دارید
هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، تعریف صفحات هدف و انتخاب عبارات جستجوی هدف، یک تغییر ذهنیت مهم وجود دارد که باید استراتژی سئوی خود را برای آینده اثبات کنید:
عامل در واقعیت جدید SERP.
در تجزیه و تحلیل سنتی سئو، شما به مرور عادت دارید:
- عبارات جستجو
- حجم جستجوی ماهانه
- دشواری کلمه کلیدی
با این حال، امروز باید تلاش های خود را با عوامل زیر تطبیق دهید:
- وجود قطعه های برجسته.
- سایر عناصر رسانه ای
- کاهش CTR برای نتایج ارگانیک.
بنابراین، اکنون باید CTR را در تحقیق و تصمیم گیری کلمات کلیدی خود بگنجانید.
برای انجام این کار، اکثر ابزارهای سئو شامل یک عامل بالقوه ترافیک هستند که می توانید از آن استفاده کنید.
این یک مثال از Ahrefs برای عبارت جستجوی کلاسیک بدون کلیک و موقعیت صفر است: “time Berlin”:
![بهبود آگاهی از برند و amp; CTR با سئوی On-SERP](https://cdn.searchenginejournal.com/wp-content/uploads/2018/12/ahrefs.png)
Ahrefs حجم جستجوی قابل توجهی را به ما نشان می دهد، با این حال، ما همچنین می بینیم که 80٪ از همه جستجوها هرگز یک کلیک دریافت نمی کنند.
شما باید به جای حجم جستجوی ماهانه به تنهایی، تحلیل های خود را بر اساس این پتانسیل کلیک قرار دهید.
تنها در این صورت است که بهترین CTR و سود واقعی ترافیک ارگانیک را برای محتوایی که ایجاد می کنید دریافت خواهید کرد.
با بررسی پتانسیل کلیک واقعی، کلمات کلیدی را که در آن رتبه بندی ارگانیک خوب هنوز برابر با فرصت های ترافیک جستجو است، فیلتر می کنید.
7 تاکتیک عملی برای بهینه سازی وب سایت خود در SERP های رقابتی
اکنون که طرز فکر شما را تغییر دادهایم، بیایید تاکتیکهایی را برای تقویت حضور جستجوی شما در حال حاضر مورد بحث قرار دهیم.
در این تاکتیکها، نحوه کنترل عناصر مختلف SERP از جمله افزایش حضور در جستجوی ارگانیک، تبلیغات پولی، پانلهای دانش و تصاویر را پوشش خواهیم داد.
1. 10 کلمه کلیدی رتبه بندی برتر خود را برای برنده شدن یک قطعه ویژه بهینه کنید
بهینه سازی برای برنده شدن قطعه های برجسته یک علم دقیق نیست، بلکه به خودی خود هنر است.
به نظر میرسد که گوگل معمولاً دادهها را از 10 رتبهبندی برتر فعلی بیرون میکشد تا قطعه برجسته را پر کند.
بنابراین، اولین قدم این است که رتبه بندی ارگانیک فعلی خود را بررسی کنید و تعیین کنید کدام یک از آن کلمات کلیدی قبلاً یک قطعه برجسته را نمایش می دهد (با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs، Semrush و غیره).
آنها کلمات کلیدی و صفحات هدف شما را برای بهینه سازی برای قطعه های برجسته شناسایی می کنند.
هدف از قطعه برجسته ارائه پاسخ مستقیم به کاربر بدون نیاز به کلیک یا جستجوی بیشتر است.
بسته به هدف پرس و جو، چهار نوع اصلی از قطعه های برجسته وجود دارد:
- لیست ها
- جداول.
- متن
- ویدئو.
مرحله دوم شما این است که توجه داشته باشید که چه نوع قطعه برجسته برای هر یک از کلمات کلیدی مورد نظر شما نمایش داده می شود.
قطعههای ویژه معمولاً برای پرسوجوهای طولانی و اغلب برای پرسشهای سؤالی نمایش داده میشوند.
برای بهینه سازی برای قطعه برجسته، چنین سؤالاتی یا اصطلاحات کلیدواژه را به عنوان عنوان فرعی به محتوای خود اضافه کنید.
بلافاصله در زیر عنوان فرعی، یک پاسخ دقیق ایجاد کنید.
این می تواند یک پاراگراف (به طور متوسط حدود 45 کلمه)، یک لیست (مرتب یا نامرتب) یا یک جدول باشد، بسته به اینکه گوگل چه چیزی را برای آن کلمه کلیدی ترجیح می دهد.
هر چه بتوانید دقیق تر و واقعی تر به دست آورید، بهتر است.
گوگل دوست دارد لیست ها و داده ها را مستقیماً به نتایج جستجو بکشد.
حتی می توانید از طرح واره برای نشانه گذاری لیست ها و جداول مقایسه استفاده کنید.
2. بهینه سازی برای لینک های سایت گوگل
پیوندهای سایت با نمایش مهم ترین صفحات وب سایت شما به طور مستقیم در نتیجه جستجو، فضای بصری نتایج جستجوی شما را افزایش می دهند.
اگرچه نمیتوانید گوگل را مجبور به نمایش لینکهای سایت کنید، میتوانید یک ساختار ناوبری واضح ایجاد کنید – با پیوندهای داخلی قوی به صفحات اصلی، و همچنین لنگرها و تگهای alt که توصیفی هستند – تا شانس خود را برای نمایش لینکهای سایت توسط گوگل افزایش دهید.
3. علامت گذاری طرحواره را در صورت مناسب اضافه کنید
نشانهگذاری طرحواره محصول، کسبوکار و مرور به Google کمک میکند تا بفهمد صفحات و محتوای شما در مورد چیست.
می توانید انواع نشانه گذاری طرحواره را در schema.org مرور کرده و در صفحات خود پیاده سازی کنید.
نشانهگذاری طرح بازبینی میتواند به Google اجازه دهد تا رتبهبندی ستارهای را در نتایج جستجوی ارگانیک شما نشان دهد، که حقیقت، اعتبار و CTR را افزایش میدهد.
4. از نمایه کسب و کار Google استفاده و بهینه سازی کنید
با تأیید و بهینه سازی نمایه کسب و کار Google خود می توانید فضای زیادی را برای جستجوهای محلی به دست آورید.
این به حضور شما در Google Maps نیز کمک می کند.
همه ویژگیها، امکانات رفاهی و جزئیات کسبوکار شما باید فهرست شده و نمایش داده شوند تا فهرست نمایه کسبوکار Google شما از نظر بصری طولانیتر شود و اطلاعات مهمی ارائه شود.
جمعآوری نظرات برای فهرست همچنین به شما امکان میدهد از آن برای نشانهگذاری طرح مروری که در بالا ذکر شد استفاده کنید.
جایزه: مطمئن شوید که سوالات موجود در فهرست خود را جمع آوری کرده و به آنها پاسخ دهید! این طول ارزشمندی را به فهرست شما اضافه می کند.
5. تبلیغات PPC با نام تجاری را اجرا کنید
حتی اگر قلب شما به SEO تعلق دارد، جستجوی ارگانیک محرک اصلی ترافیک شما است و پرداخت به ازای کلیک (PPC) در جایگاه شما بسیار گران است، باید تبلیغات را با شرایط مارک خود اجرا کنید.
کاربرانی که نام برند شما را جستجو می کنند، بیشترین شانس را برای تبدیل از جستجو به کلیک دارند.
هرگز اجازه ندهید شخص دیگری فضای تبلیغاتی ارزشمند شما را اشغال کند.
یک کمپین تبلیغاتی با مارک اصلی گوگل همیشه باید برای شرایط نام تجاری شما اجرا شود.
مطمئن شوید که تمام فیلدهای موجود را پر کرده و پسوندهای تبلیغاتی مرتبط را برای حداکثر تأثیر بصری اضافه کنید.
یادداشت سریع: در جایگاههای خاص، اجرای آگهیهای خرید یا آگهیهای هتل مفید است، زیرا آنها املاک و مستغلات اصلی را برای شرایط معاملاتی اشغال میکنند.
6. پنل دانش خود را بهینه کنید
هدف از پنل های دانش گوگل نمایش تمام اطلاعات کسب و کار شما در یک نقطه فشرده است.
آنها برای نمایش برای شرکت ها، سازمان های غیرانتفاعی، افراد با نفوذ، مشاغل محلی، رسانه ها (فیلم، تلویزیون، کتاب، موسیقی)، اطلاعات تغذیه ای و محصولات در دسترس هستند.
اگر شرکت شما در یکی از دسته بندی های بالا قرار می گیرد، از بهینه سازی پنل دانش خود سود زیادی خواهید برد.
7. بهینه سازی تصاویر برای نمایش در SERP ها و قطعه های ویژه
مهم است که کلمات کلیدی هدف خود را بررسی کنید و ببینید آیا تصاویر در SERP آنها گنجانده شده است یا خیر.
چرا؟ زیرا بسیاری از SERP ها دارای تصاویر هستند.
اگر چنین است، برای افزایش شانس رتبه بندی تصاویر مرتبط خود، برخی از سئوی اولیه تصاویر را ادامه دهید.
اطمینان حاصل کنید که چنین تصاویری را در صفحه ای قرار دهید که در آن عنوان و URL با کلمه کلیدی هدف تصویر مطابقت دارند.
برای اطلاع شما، فاکتورهای رتبه بندی سئوی تصویر عبارتند از:
- نام فایل های تصویری و تگ های alt: نام های مناسب و بهینه شده برای کلمات کلیدی را انتخاب کنید.
- زمینه تصویر: تصویر خود را در بخشی از وب سایت قرار دهید که محتوای اطراف با هدف کلمه کلیدی مطابقت دارد.
- شرح تصاویر با توضیحات کوتاه و مرتبط
- اندازه های تصویر با ابعاد مشترک (به عنوان مثال، 900 پیکسل عرض و 16:9)
پیروی از این هفت تاکتیک به شما این امکان را می دهد که در صفحه اول به بردهای موثری دست یابید که فراتر از رتبه بندی رتبه یک است.
آنها حضور شما را در SERP های رقابتی افزایش می دهند و شانس شما را برای دریافت آن کلیک پولساز افزایش می دهند.
آینده SERP ها و نحوه برنده شدن با SEO On-SERP
نقطه قوت کلیدی سئو در توانایی شما برای تجزیه و تحلیل و استفاده از صفحه کامل نتایج جستجو نهفته است.
سئوی On-SERP نمونه کاملی از این موضوع است.
با پیروی از هفت تاکتیک عملی که بیان کردیم، می توانید از املاک و مستغلات SERP بیشتری لذت ببرید – و این به معنای فرصت های بیشتری برای جلب توجه جستجوگران و افزایش آگاهی از برند و نرخ کلیک است.
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: Rawpixel.com/Shutterstock