برای ساده تر توضیح دادن سئو یک مثال برای تان می زنم، شما زمانی که سرچ کردید (سئو چیست) یک سری مقاله به شما نمایش داده شد که در بین این مقالات یک مقاله در رتبه اول قرار دارد و یک مقاله در رتبه هزارم . این بدان معناست که به اندازه سئوی کلاه سفید خالص یا بی گناه نیست، اما به اندازه تکنیک های کلاه سیاه هم گناهکار نیست. از سوی دیگر، SEO کلاه سفید راهی برای ایجاد یک رتبه پایدار است. اما علاوه بر سئوی کلاه سیاه و سفید چیزی به نام SEO کلاه خاکستری وجود دارد. اما هدف نهایی همیشه یکسان است: ارائه بهترین نتایج به آنچه کاربران به دنبال آن هستند. برای مثال، ممکن است کاربران به دنبال خرید یک محصول، یافتن آدرس فروشگاه یا مقایسه قیمت ها باشند. هدف گوگل بهبود تجربه جستجو با نتایج دقیق تر برای کاربران است. برای ایجاد استراتژی سئوی مناسب و بهینه سازی سایت، شما باید نیت پشت هر جستجو را درک کنید تا آنچه را که کاربران به دنبال آن هستند با آنچه وب سایت شما برای آنها به ارمغان می آورد، مطابقت دهید.
در این سرچ کاربران به دنبال رستوران ها، سینما، فروشگاه ها، هتل ها، مدارس یا ادارات، در میان سایر موسسات که دارای موقعیت فیزیکی می باشند در نزدیک خود هستند. اگر SEO را از این طریق انجام دهید، بر مخاطبان واقعی خود تمرکز خواهید کرد. صفحات پربازدید خود را می شناسید. وقتی صحبت از سئو یا بهینه سازی سایت می شود، دستیابی سریع به سود و کسب رتبه برتر، اغلب “SEO کلاه سیاه” نامیده می شود. در بیشتر موارد، ما در مورد دو ابزار ضروری SEO صحبت می کنیم: Google Analytics و مجله خبری seobythesea Google Search Console. وقتی صحبت از SEO می شود، دو گام مهم وجود دارد: سئوی داخلی و سئوی خارجی سایت. جستجوی ناوبری زمانی است که کاربر از قبل می داند به دنبال کدام سایت است و به ندرت مقصد نهایی خود را تغییر می دهد. قبل از اینکه به شما نحوه عملکرد و نحوه انجام آن را آموزش دهم ، ابتدا به تعریف سئو و سپس به نحوه عملکرد SEO می پردازم. متوجه می شوید که کدام کلیدواژه ها سایت شما را در SERP جایگاه بهتری دارند. ممکن است با سئوی کلاه سیاه برای مدتی بازدید کننده خوبی بگیرید، اما پس از مدتی، Google سایت شما را مجازات و حتی در لیست سیاه قرار می دهد، و بعد آن هرگز رتبه بندی نخواهد کرد.
اگر اینطور نباشد، آنها به سرعت از صفحه شما خارج می شوند و به Google می گویند محتوای شما مشکل کسی را حل نمی کند. شما باید کارها را به درستی انجام دهید و فراتر از این حرکت کنید زیرا این گونه شما را متمایز می کند. امیدوارم از این مقاله استفاده زیادی کرده باشید زیرا اطلاعات زیادی در اینجا وجود دارد. مهمترین نکته ای که در مورد SEO باید به خاطر بسپارید این است که هیچ میانبری در این کار وجود ندارد. سئو داخلی در مورد ایجاد محتوا برای بهبود رتبه شما است. جستجوهای اطلاعاتی زمانی است که کاربران به دنبال اطلاعاتی در مورد یک موضوع، محصول یا مارک هستند. توجه داشته باشید که برای هر نوع جستجو، گوگل دائماً به دنبال ارائه نتایج خاص تری است. درواقع سئو چیزی نیست که بتوانید امروز ان را انجام دهید و انتظار داشته باشید فردا نتایج آن را ببینید. شناخت کاربر: شما همچنین باید بدانید خواننده شما کیست، چه چیزی را دوست دارد، چه چیزی را دوست ندارد و چرا آنها در صفحه شما هستند. شما سعی نمی کنید کسی را فریب دهید یا گوگل را عمداً با کلاه خاکستری بازی دهید.
شما می توانید از آنچه دیگران ایجاد کرده اند انتقاد کنید اما به سادگی ارزش بیشتری به مقاله خود اضافه کنید و محتوای خود را عمیق تر کنید. احتمالاً قبلاً شنیده اید که گفته اند: “محتوا پادشاه است.” اما چرا؟ این ها فقط یک نمونه از تجزیه و تحلیل موجود در Google Analytics است که از مراحل برنامه ریزی تا اجرای SEO را پوشش می دهد. نکته اصلی این است که محتوای شما باید مشکلی را حل کند یا راه حلی برای هر چیزی که خواننده را به پست شما می آورد ارائه دهد. برای شروع کار باید ابزارهای اولیه را بدانید. آنها به تشخیص نحوه شروع کار، برنامه ریزی، ایجاد بهینه سازی های اولیه و پیگیری تأثیر هر اقدام کمک می کنند. شما داده های بسیار بیشتری در این ابزار پیدا می کنید که به استراتژی شما کمک می کند. در این مرحله، آنها هنوز نمی دانند چه می خواهند، زیرا در ابتدای فرآیند خرید هستند. برای جستجوی محصولات (معامله ای)، پیشنهاداتی را از Google Shopping دریافت می کنیم. شما باید دائما در وب سایت خود محتوای جدید تولید کنید، آن را مرتباً به روز کنید و به ایجاد محتوای جدید عالی برای تازه سازی سایت خود و نشان دادن فعالیت خود در Google ادامه دهید.