بهینه سازی محتوا در مقابل سئو: چه تفاوتی دارد

همچنین بخشی با منابع بازاریابی دیجیتال اضافی وجود دارد که در مورد اصول سئو و بهینه‌سازی محتوا بیشتر توضیح می‌دهد تا به شما در ایجاد مؤثرترین استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو کمک کند.

بهینه سازی محتوا در مقابل سئو

تفاوت بین بهینه سازی محتوا و سئو چیست؟

سئوی فنی عمل بهینه سازی جنبه های فنی یک وب سایت، مانند کد، ساختار، تنظیمات سرور و معیارهای سرعت سایت است تا سایت به راحتی قابل خزیدن و فهرست بندی در SERP ها باشد. با اطمینان از قابل دسترس بودن تمام محتوا برای موتورهای جستجو، می توانید دید بهتری در موتورهای جستجو داشته باشید.

سئوی محلی

بهینه سازی تبدیل بخش مهم دیگری از فرآیند بهینه سازی محتوا است زیرا هر صفحه وب باید یک هدف تبدیل خاص را در ذهن داشته باشد. با بهینه سازی محتوای حول آن هدف، می توانید تعداد سرنخ ها، مشتریان و فروش های کسب و کار خود را افزایش دهید. هیچ فایده ای در رتبه بندی بالا در موتورهای نتایج جستجوی ارگانیک وجود ندارد مگر اینکه بتوانید بازدیدکنندگان خود را وادار به انجام اقدامات خاصی کنید که به نفع سازمان شما است.

سئو چیست؟

همانطور که یاد گرفتید، تفاوت اصلی بین بهینه سازی محتوا و سئو در این است که بهینه سازی محتوا بر بهینه سازی تمام جنبه های محتوا برای رسیدن به اهداف کلیدی بازاریابی دیجیتال تمرکز دارد در حالی که سئو فقط بر بهینه سازی موتورهای جستجو برای رتبه های بالاتر و دیده شدن در SERP ها تمرکز دارد. با این حال، هر دو استراتژی بازاریابی دیجیتال در صورت استفاده با هم می توانند برای وب سایت شما مفید باشند. به جای اینکه فقط سئو یا بهینه سازی محتوا را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، سعی کنید هر دو تاکتیک را برای کمک به افزایش ترافیک و تبدیل آنلاین خود به کار ببرید.



منبع

بهینه‌سازی داده‌های ساختاریافته با آسان‌تر کردن درک و فهرست‌بندی برای موتورهای جستجو، محتوا را بهبود می‌بخشد. بهینه‌سازی داده‌های ساختاریافته شامل اضافه کردن Schema Markup به صفحه کد منبع HTML برای ارائه اطلاعات اضافی در مورد محتوا به موتورهای جستجو است تا بتوان آن را به درستی در SERPs سازماندهی و فهرست‌بندی کرد. Schema Markup همچنین با نمایش نتایج غنی، فهرست صفحات وب را در SERP ها افزایش می دهد.

بهینه سازی بک لینک

بهینه‌سازی جستجوی کاربر به بهینه‌سازی محتوا اشاره می‌کند تا با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد. درک هدف جستجوی کاربر برای ایجاد محتوایی که دقیقاً نیازهای کاربر را برطرف می کند و به آنها در دستیابی به هدف آنلاین کمک می کند ضروری است. اشتباه رایجی که صاحبان وب سایت مرتکب می شوند، عدم تطابق بین هدف جستجوی کاربر و محتوایی است که در صفحه وب نوشته و نمایش داده می شود، که به شدت بر رتبه بندی در SERP ها تأثیر می گذارد.

یک تماس استراتژی با محتوای اصلاح شده رزرو کنید

بهینه سازی تصویر

SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است که شامل طیف گسترده ای از فرآیندها برای بهینه سازی عناصر فنی و HTML در یک وب سایت است تا به افزایش خزیدن، نمایه سازی و دیده شدن موتورهای جستجو با رتبه های بالاتر کمک کند.

انواع سئو

سئو در سایت