همچنین بخشی با منابع بازاریابی دیجیتال اضافی وجود دارد که در مورد اصول سئو و بهینهسازی محتوا بیشتر توضیح میدهد تا به شما در ایجاد مؤثرترین استراتژی بهینهسازی موتور جستجو کمک کند.
تفاوت بین بهینه سازی محتوا و سئو چیست؟
سئوی فنی عمل بهینه سازی جنبه های فنی یک وب سایت، مانند کد، ساختار، تنظیمات سرور و معیارهای سرعت سایت است تا سایت به راحتی قابل خزیدن و فهرست بندی در SERP ها باشد. با اطمینان از قابل دسترس بودن تمام محتوا برای موتورهای جستجو، می توانید دید بهتری در موتورهای جستجو داشته باشید.
سئوی محلی
بهینه سازی تبدیل بخش مهم دیگری از فرآیند بهینه سازی محتوا است زیرا هر صفحه وب باید یک هدف تبدیل خاص را در ذهن داشته باشد. با بهینه سازی محتوای حول آن هدف، می توانید تعداد سرنخ ها، مشتریان و فروش های کسب و کار خود را افزایش دهید. هیچ فایده ای در رتبه بندی بالا در موتورهای نتایج جستجوی ارگانیک وجود ندارد مگر اینکه بتوانید بازدیدکنندگان خود را وادار به انجام اقدامات خاصی کنید که به نفع سازمان شما است.
سئو چیست؟
همانطور که یاد گرفتید، تفاوت اصلی بین بهینه سازی محتوا و سئو در این است که بهینه سازی محتوا بر بهینه سازی تمام جنبه های محتوا برای رسیدن به اهداف کلیدی بازاریابی دیجیتال تمرکز دارد در حالی که سئو فقط بر بهینه سازی موتورهای جستجو برای رتبه های بالاتر و دیده شدن در SERP ها تمرکز دارد. با این حال، هر دو استراتژی بازاریابی دیجیتال در صورت استفاده با هم می توانند برای وب سایت شما مفید باشند. به جای اینکه فقط سئو یا بهینه سازی محتوا را برای کسب و کار خود انتخاب کنید، سعی کنید هر دو تاکتیک را برای کمک به افزایش ترافیک و تبدیل آنلاین خود به کار ببرید.
سئوی درون سایت، عمل بهینه سازی کل وب سایت برای موتورهای جستجو است. سئوی درون صفحه (که قبلا ذکر شد) بخش مهمی از سئو سایت و همچنین سئو فنی است (در زیر توضیح داده شده است). در سایت به بهینه سازی هر عنصری که می توانید در وب سایت کنترل کنید اشاره دارد. نه فقط محتوا الگوریتم های موتورهای جستجو، عوامل سئوی سایت را تجزیه و تحلیل می کنند تا به شناسایی موضوعات و موضوعاتی که وب سایت و محتوای آن باید در SERP ها رتبه بندی شوند، کمک کنند.
سئو خارج از سایت
جدول مقایسه زیر تفاوت های کلیدی بین بهینه سازی محتوا و سئو را در قالبی قابل درک نشان می دهد. بعد از جدول، هر عامل را جداگانه توضیح می دهم.
پارامتر | بهینه سازی محتوا | سئو |
تعریف | تمرین بهینه سازی تمام جنبه های محتوا به طوری که کاربران و موتورهای جستجو را راضی کند. | تمرین بهینهسازی جنبههای فنی یک وبسایت برای خزیدن و فهرستبندی بهتر آن. |
هدف اولیه | برای بهبود محتوا برای کمک به دستیابی به اهداف کلیدی بازاریابی دیجیتال. | برای افزایش دید موتورهای جستجوی ارگانیک. |
کاربرد | محتوای خاص | در سراسر سایت |
انواع | سئو داخلی، کیفیت محتوا، هدف جستجوی کاربر، بهینه سازی تصویر، داده های ساختاریافته، بک لینک ها و تبدیل ها | در محل، خارج از سایت، فنی، محلی، بین المللی و موبایل |
اهداف بازاریابی | رتبه بندی SERP، بک لینک ها، اشتراک ها و تبدیل ها | نمایه سازی، رتبه بندی SERP و بک لینک ها |
بهینه سازی محتوا چیست؟
سئوی موبایل بخشی از بهینه سازی موتورهای جستجو است که شامل بهینه سازی وب سایت و محتوای آن برای دستگاه های تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها می شود. روشهای سئوی موبایل شامل ایجاد یک تجربه کاربری سازگار با موبایل است که از طراحی واکنشگرا و سرعت بارگذاری صفحه بالایی برخوردار است. موتورهای جستجو مانند گوگل از نمایه سازی موبایل اول استفاده می کنند، به این معنی که سیستم های آن به جای نسخه دسکتاپ، از نسخه موبایل سایت برای اهداف نمایه سازی و رتبه بندی استفاده می کنند.
درباره بهینه سازی محتوا بیشتر بدانید
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بهینه سازی محتوا در مقابل سئو را پوشش می دهد.
سئوی خارج از سایت زیرمجموعه دیگری از بهینه سازی موتورهای جستجو است که بر بهینه سازی سیگنال های خارجی برای بهبود رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو تمرکز دارد. روش های رایج سئو خارج از سایت شامل ساخت لینک، ارتقای محتوا، بازاریابی تأثیرگذار و بهینه سازی رسانه های اجتماعی است. با بهینه سازی فاکتورهای سئوی خارج از سایت، می توانید به افزایش دید ارگانیک و رتبه بندی وب سایت خود در SERP کمک کنید. سیگنالهای سئوی خارج از سایت به ویژه یک فاکتور رتبهبندی بسیار مهم برای الگوریتم گوگل هستند، زیرا این اشارهها و لینکهای شخص ثالث به عنوان «رای» برای کیفیت محتوا محسوب میشوند.
سئو فنی
لینک های زیر بیشتر در مورد بهینه سازی محتوا و نحوه استفاده صحیح از آن برای سئوی بهتر توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه ای برای بهینه سازی محتوا در مقابل سئو
بهینهسازی بک لینک شامل افزودن عناصر کلیدی به محتوا است که آن را ارزشمندتر و قابل اشتراکگذاری میکند. به عنوان مثال میتوان به افزودن دادههای آماری، حقایق، ویدئوها، نمودارها، نمودارها، اینفوگرافیکها و غیره اشاره کرد که سایر صاحبان وبسایتها میخواهند از محتوای خود به آنها لینک دهند.
بهینه سازی تبدیل
تفاوت اصلی بین بهینهسازی محتوا و سئو در این است که بهینهسازی محتوا به بهینهسازی تمام جنبههای محتوا برای دستیابی به اهداف کلیدی بازاریابی دیجیتال اشاره دارد در حالی که سئو فقط بر بهینهسازی موتورهای جستجو برای رتبهبندی بالاتر و دیده شدن در SERP ها تمرکز دارد.
بهینه سازی محتوا در مقابل مقایسه سئو
سئوی بین المللی به تمرین بهینه سازی وب سایت برای جستجوهایی که به زبان ها و کشورهای مختلف انجام می شود، اشاره دارد. سئوی بین المللی شامل بهینه سازی وب سایت برای کلمات کلیدی و عباراتی است که در کشورها و زبان های مختلف استفاده می شود، ایجاد نسخه های بومی سازی شده وب سایت و بهینه سازی وب سایت برای لیست ها و بررسی های بین المللی.
سئوی موبایل
بهینه سازی کیفیت محتوا یک عامل مهم برای بهینه سازی محتوا است زیرا بر تعامل کاربران تأثیر می گذارد. اگر محتوا به خوبی نوشته نشده باشد، از نظر واقعیات درست یا مرتبط نباشد، کاربران برای مدت طولانی در صفحه وب باقی نمی مانند و ممکن است در آینده به وب سایت باز نگردند. بهینه سازی کیفیت محتوا همچنین به ایجاد اعتماد با کاربران کمک می کند که می تواند منجر به اشتراک گذاری ها، بک لینک ها و سیگنال های اعتماد بیشتر شود که الگوریتم گوگل (و سایر موتورهای جستجو) برای اهداف رتبه بندی تجزیه و تحلیل می کنند.
بهینه سازی هدف جستجوی کاربر
سئوی محلی به تکنیکهای بهینهسازی موتور جستجوی محلی برای کمک به رتبهبندی وبسایت برای جستجوهای محلی اشاره دارد. سئوی محلی شامل بهینه سازی یک وب سایت برای جستجوهای مربوط به یک منطقه جغرافیایی خاص، مانند یک شهر، ایالت یا کشور و افزایش آگاهی یک کسب و کار از طریق فهرست ها و بررسی های محلی بهینه شده است.
سئوی بین المللی
امیدوارم از این راهنمای بهینه سازی محتوا در مقابل سئو لذت برده باشید.
بهینه سازی محتوا فرآیندی است که طی آن اطمینان حاصل می شود که محتوا به گونه ای نوشته شده و بهینه شده است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو را راضی کند. بهینهسازی محتوای خوب شامل تکنیکهای سئو داخلی، نوشتن محتوای با کیفیت، ملاقات با هدف جستجوی کاربر، بهینهسازی تصاویر، استفاده از دادههای ساختاریافته، تولید بک لینک و بهینهسازی برای تبدیل است.
انواع بهینه سازی محتوا
بهینه سازی روی صفحه
بهینه سازی تصویر نیز بخشی از بهینه سازی محتوا است زیرا تصاویر بر سرعت بارگذاری صفحه تأثیر می گذارند و توسط موتورهای جستجو ایندکس می شوند. بهینهسازی تصاویر شامل فشردهسازی فایلها برای کوچکتر کردن و بارگذاری سریعتر و همچنین افزودن متن غنی از کلیدواژه به متن، نام فایل و اطلاعات فراداده تصویر ALT است.
بهینه سازی داده های ساخت یافته
بهینهسازی روی صفحه، تمرین بهینهسازی محتوای صفحه وب برای موتورهای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی در مکانهای خاص HTML مانند متا تگها، تگهای هدر، محتوای بدنه، متن لنگر پیوند داخلی و URL صفحه است. سئوی درون صفحه همچنین بر بهبود برجستگی کلمات کلیدی و فرکانس کلمات کلیدی برای موتورهای جستجو متمرکز است تا محتوا را در صفحات نتایج موتور جستجو برای پرس و جوهای مربوطه فهرست بندی و رتبه بندی کند.
بهینه سازی کیفیت محتوا
همانطور که در زیر خواهید دید، سئو و بهینه سازی محتوا اهداف جداگانه ای برای موتورهای جستجو و کاربران وب سایت دارند. و دانستن تفاوت بین بهینه سازی محتوا و سئو به شما کمک می کند تا نحوه استفاده صحیح از هر تکنیک را برای افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت و رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) درک کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
بهینهسازی دادههای ساختاریافته با آسانتر کردن درک و فهرستبندی برای موتورهای جستجو، محتوا را بهبود میبخشد. بهینهسازی دادههای ساختاریافته شامل اضافه کردن Schema Markup به صفحه کد منبع HTML برای ارائه اطلاعات اضافی در مورد محتوا به موتورهای جستجو است تا بتوان آن را به درستی در SERPs سازماندهی و فهرستبندی کرد. Schema Markup همچنین با نمایش نتایج غنی، فهرست صفحات وب را در SERP ها افزایش می دهد.
بهینه سازی بک لینک
بهینهسازی جستجوی کاربر به بهینهسازی محتوا اشاره میکند تا با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد. درک هدف جستجوی کاربر برای ایجاد محتوایی که دقیقاً نیازهای کاربر را برطرف می کند و به آنها در دستیابی به هدف آنلاین کمک می کند ضروری است. اشتباه رایجی که صاحبان وب سایت مرتکب می شوند، عدم تطابق بین هدف جستجوی کاربر و محتوایی است که در صفحه وب نوشته و نمایش داده می شود، که به شدت بر رتبه بندی در SERP ها تأثیر می گذارد.
بهینه سازی تصویر
SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است که شامل طیف گسترده ای از فرآیندها برای بهینه سازی عناصر فنی و HTML در یک وب سایت است تا به افزایش خزیدن، نمایه سازی و دیده شدن موتورهای جستجو با رتبه های بالاتر کمک کند.