گوگل امروز الزامات جدیدی را برای تبلیغکنندگانی که تبلیغات را در منطقه اقتصادی اروپا و بریتانیا ارائه میکنند، اعلام کرد.
این بهروزرسانیها مربوط به پلتفرمهای مدیریت رضایت (CMPs)، بخشی از چارچوب شفافیت و رضایت اروپا (TCF) است.
الزامات CMP ناشی از تحول انتظارات کاربر و عوامل نظارتی مربوط به تجربیات رضایت آنلاین است.
برای درک اینکه آیا و چگونه الزامات بر کمپین های تبلیغاتی شما تأثیر می گذارد، ادامه دهید.
یک پیشینه مختصر
در سال 2020، گوگل سیستم های تبلیغاتی خود را در آن ادغام کرد چارچوب شفافیت و رضایت برای IAB اروپا
این چارچوب به پشتیبانی از چشم انداز دیجیتال و اکوسیستم تبلیغات، که شامل پلتفرم های مختلف مدیریت رضایت است، کمک می کند.
پلتفرمهای مدیریت رضایت، اخطارهای قانونی لازم را در مورد موارد زیر به کاربران ارائه میکنند:
- چه داده هایی پردازش می شود
- کدام نهادهای خاص داده های خود را پردازش می کنند و برای چه اهداف خاصی
- سایر الزامات قانونی مورد نیاز توسط مقررات مختلف حریم خصوصی
این پلتفرمهای مدیریت رضایت از شرکای ناشر Google در اکوسیستم تبلیغات پشتیبانی میکنند.
از آنجایی که انتظارات مصرفکننده حول ارائه رضایت تکامل مییابد، گوگل الزامات جدیدی را برای پیروی از دستورالعملهای جاری در TCF تعیین کرد و به امید اینکه سایر پلتفرمهای صنعت نیز از آن پیروی کنند، ردپایی ایجاد کرد.
نیاز جدید
در نیمه دوم سال 2023، Google از هر شریکی که از یک محصول ناشر استفاده میکند، ملزم میکند هنگام ارائه تبلیغات در منطقه اقتصادی اروپا یا بریتانیا، از CMP تأیید شده توسط Google استفاده کند. محصولات این ناشر عبارتند از:
- Google AdSense
- Google Ad Manager
- AdMob
Google با ارائه فهرستی از CMP های تایید شده توسط Google که مطابق با مشخصات TCF هستند، به تبلیغ کنندگان کمک می کند تا برای این تغییر آماده شوند. انتظار می رود این لیست را ظرف چند هفته آینده ارائه کند.
گوگل همچنین شروع به تأیید CMP های مختلف کرده است تا گزینه های مختلفی را برای تبلیغ کنندگان و ناشران ارائه دهد. با استفاده از مشخصات رضایت اضافی خود، با ارائه دهندگان فناوری تبلیغاتی که در حال حاضر در TCF ثبت نام نکرده اند نیز کار خواهد کرد..
این الزام به دنبال اعلام IAB اروپا مبنی بر نهایی شدن TCF V2.2 آنها صورت می گیرد. بخشی از آنچه V2.2 را تشکیل می دهد، پشتیبانی از ثبات در تجربه رضایت تبلیغات آنلاین است.
این به چه معناست
هر تبلیغکنندهای که در حال حاضر در حال اجراست یا قصد دارد در آینده تبلیغاتی را در منطقه اقتصادی اروپا یا بریتانیا اجرا کند تحت تأثیر قرار میگیرد.
هنگامی که Google فهرستی از CMP های قابل قبول را برای مشارکت به عنوان نتیجه مستقیم TCF V2.2 ارائه کرد، به آنچه در حال حاضر استفاده می کنید ارجاع دهید.
وقتی به ادغام 2020 با TCF نگاه میکنیم، گوگل به تبلیغکنندگان مهلتی 150 روزه داد تا از آن پیروی کنند. در حالی که Google تاریخ قطعی برای پیروی از این جدیدترین الزام ارائه نکرده است، جدولهای زمانی گذشته میتواند نشاندهنده دوره مهلت مشابه در V2.2 باشد.
تصویر ویژه: Song_about_summer/Shutterstock