بهتره بدونید که اطلاعات فنی بسیار زیادی وجود دارن که الگوریتمهای جستجو براساس اونا کار میکنن و در ادامه این آموزش اونا رو کامل براتون شرح میدیم. در ادامه، جزئیات بیشتری رو در مورد چگونگی ایجاد محتوای سئو پسند براتون شرح میدیم. چون با نفوذی که گوگل به کمک ابزارهای مختلفش در این صنعت داشته میشه گفت که بیشتر مردم هم به دنبال بهینهسازی محتوای سایتهاشون از دید موتور جستجوی گوگل هستن. بنابراین به جای خوندن یک پست با 20 نکته و یک پست دیگه با 15 نکته، همه چیز در مورد یک مطلب رو در یک صفحه واحد میتونید بخونید. مثال: شرکت بک لینکو یک مثال واقعی در این باره انتشار داده. مثال: شما در گوگل عبارت “راهنمای سفر به استانبول” رو سرچ میکنید. اما برای URL های جدیدتون قوانین سئو پسند بودن یا همون SEO-Friendly بودن رو رعایت کنید. دقیقاً کار شما در سئو اینه که مطمئن بشید موتور جستجو سایت شما رو میبینه و اونو به عنوان یک سایت مرتبط، معتبر و ارزشمند (همون سه پارامتر اصلی ارزیابی الگوریتم که بالا توضیح دادیم) میشناسه. که گوگل مجبور به انتشار اونها هست، میدونیم که وب سایتها و صفحات وب بر اساس یک سری پارامترها رتبه بندی میشن.
برای درک این موضوع، میتونید از مقاله “آموزش تولید محتوا سئو شده” استفاده کنید. برای استفاده از GSC، باید به گوگل اثبات کنید که مالک سایتی هستید که قصد ثبت اون رو دارید (گوگل، سایتها رو با “ویژگی دامنه” میشناسه). با استفاده از این دو دسته کلمه کلیدی، چه هنگامی که کاربر برای محصول شما جستجو انجام بده و چه هنگامی که درباره موارد مرتبط جستجویی انجام بده، وب سایت شما در معرض دید کاربر قرار میگیره. به همین دلیل Google در وهله اول دنبال صفحاتی هست که با کلمه کلیدی شما ارتباط نزدیکی دارن. حالا تصور کنید که وب سایت شما تو 20 الی 30 کلمه کلیدی، تو صفحه اول و در لینکهای بالا قرار داشته باشه! تو این بخش بهتون میگیم که چطوری کلمات کلیدی که کاربران جستجو میکنن رو، پیدا کنید. اینها سوالاتیه که تو ذهن مخاطب ممکنه به وجود بیاد. در واقع، گوگل به طور عمومی و رسمی اعلام کرده که بین “محتوای با کیفیت بالا” و “سودمندی” تفاوت وجود داره.
قابلیت بررسی اعتبار به وسیله “تعداد لینک به یک صفحه”، یکی از ویژگیهای منحصر به فرد الگوریتمهای گوگل هست که بقیه موتورهای جستجو مثل Yahoo اون رو ندارن. اعتبار دقیقا به معنی اعتباری هست که گوگل به هر صفحه میده. تاثیر اعتبار در سئو سایت چیست؟ در واقع، هدف اصلی صفحات محصول شما باید تبدیل نتایج جستجو به مشتری باشه. و شکی نیست که تولید محتوای عالی می تونه به بهبود رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل کمک کنه. البته یسری نکات ریز هم درباره سئو فنی، تجربه کاربری و کیفیت محتوا گفتیم که خوندنش خالی از لطف نیست و دید بهتری بهتون میده. چون وقتیکه کاربری اون کلمه کلیدی رو جستجو کنه، گوگل کلمه مورد نظر رو در توضیحات متا برجسته (Bold) میکنه. اگه دوست دارید درباره این نوع کلمات کلیدی و ویژگیهاشون بیشتر بدونید مقاله آموزشی کلمات کلیدی طولانی در سئو چیست رو مطالعه کنید. از URLهای طولانی به شدت پرهیز کنید.
اما چیزی که واضح هست URL ها نقش اساسی در سئو وبسایت شما دارن. URLهای کوتاه رتبه بهتری در گوگل میگیرن. در پاسخ به سوال SEO چیست باید گفت که سئو یا بهینهسازی سایت مجموعه فعالیتهایی است که سایت شما رو از دید موتور جستجو بهینه میکنه، تا سایت شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری بگیره. تمام این عبارتها به این معنی هستن که یک سایت رو از دید موتور جستجو بهینه کنیم. به عبارتی بهینهسازی محتوا و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در یک راستا سئو جزیره قرار دارن. ممکنه این سوال براتون پیش بیاد که مگه میشه یک محتوا یا صفحه کیفیت بالایی داشته باشه ولی سودمند نباشه؟ ولی در نهایت چیزی که مهمه اینه که با رعایت اصول SEO بشه اون سایت رو به اهدافش نزدیکتر کرد. و چون یکی از راههای افزایش بازدید سایت سئو هستش با آمار نمودار زیر به اهمیت سئو پی میبرید. که آمار بسیار مفیدی رو در اختیارتون میذاره.