شرکت پیشرو در زمینه فناوری و تجربه مشتری مبتنی بر داده، Merkle، گزارش عملکرد رسانه ای سه ماهه خود را هفته گذشته منتشر کرد.
تحقیقات سه ماهه گذشته، بینش های ارزشمندی را در مورد اولویت ها، چالش ها و عملکرد بازاریابان نشان می دهد.
با توجه به اینکه بیش از 57٪ از پاسخ دهندگان افزایش هزینه جستجوی پرداخت شده را در سال نشان می دهند، این یافته ها به ویژه مهم هستند زیرا با چالش های اقتصادی و عدم اطمینان روبرو هستیم.
من با مت میرزژوسکی، معاون جستجو در مرکل، صحبت کردم، جایی که او نظر خود را در مورد برخی از چشمگیرترین آمارهای گزارش عملکرد ارائه کرد.
اولویت بندی حریم خصوصی و اندازه گیری
از گزارش مرکل، 45 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که دریافت گزارش دقیق در مواجهه با مقررات حفظ حریم خصوصی اولویت اصلی در اندازه گیری است.
بسیاری از شرکت ها احتمالاً در یک قایق هستند اما ممکن است ندانند از کجا شروع کنند.
Mierzejewski میگوید: «برندها در اندازهگیری بین دستگاهها بزرگ هستند. اپل بازی اندازه گیری را مختل کرد. بسیاری از شرکت ها به دلایل متعدد به دنبال ایجاد انبارهای داده خود هستند:
- اتکای بیش از حد به پلتفرم های فردی. هرچه تبدیلهای بیشتری در یک پلتفرم مدلسازی شود، اندازهگیری فردی یک شرکت کمنقصتر است.
- آنها از راه حل های جعبه سیاه خسته شده اند. مارکها میخواهند بتوانند مدلسازی تبدیلها را داشته باشند یا تغییر دهند.
Mierzejewski همچنین خاطرنشان کرد که با وجود برندهای بیشتری که به دنبال ایجاد راه حل های گزارش دهی خود هستند، این وابستگی را از حقیقت تبدیل پلت فرم به حقیقت تبدیل خود تغییر می دهد.
اولویت بندی مخاطبان و داده های شخص اول
قوانین حریم خصوصی در حال پیشروی نیاز به برندها برای ایجاد و مدیریت داده های شخص اول خود را آغاز کرده است.
با این حال، تنها 35 درصد از پاسخ دهندگان مدیریت مخاطبان و داده های شخص اول را در اولویت قرار می دهند.
من از میرژیوسکی پرسیدم: “به نظر شما پیامدهای کلان این همه شرکت در انتظار این موضوع چیست؟”
وی با چند نکته پاسخ داد:
از دیدگاه دیجیتال، آنها به سمت درست کردن خلاقیت و پیام رسانی خود حرکت می کنند. اگر با یک برند تعامل داشته باشید، متوجه خواهید شد که چگونه انتظارات مصرف کننده تغییر کرده است.
«یک پیامد از اولویتزدایی مخاطبان و دادههای شخص اول، تجربه ضعیف مشتری است.» اولویتبندی نکردن این جنبههای حیاتی بازاریابی باعث تسریع کاهش یا حذف بیشتر مشتری میشود که احساس میکند با آن برند مرتبط است.
“شما باید از سیگنال های ناشناخته مخاطب به نفع خود استفاده کنید تا انتظارات مصرف کنندگان را برآورده کنید و رقبا را شکست دهید.” به عنوان مثال، مخاطبان درون بازار از Google سیگنال و تمایل بیشتری برای خرید منتشر میکنند. آنها به این سیگنال ها اجازه می دهند در بازار آزاد باشند.
میرژیوسکی خلاصه کرد: “این فرصت را برای بهترین مشتریان از دست می دهد. شما در رقابت برای بدترین مشتریان باقی خواهید ماند!»
رشد اجتماعی پولی در سال 2023
67 درصد از پاسخدهندگان، اجتماعی با حقوق را بیشتر از سال 2021 در اولویت قرار دادند.
تعداد فزاینده پلتفرم های اجتماعی با فرصت های تبلیغاتی یک عامل جزئی در افزایش اولویت بندی است.
وقتی از شما پرسیده شد که کدام پلتفرم اجتماعی بیشترین رشد را در سال 2023 خواهد داشت؟
میرزژوسکی گفت: «اگر از دلار خام صحبت کنیم، فیسبوک و اینستاگرام همچنان برنده خواهند شد.
علاوه بر این، او خاطرنشان میکند: «اگر درصد رشد را بررسی کنیم و به دنبال چه کسی باشیم، این TikTok است.» مت به پیشبینیهای کاربران اشاره کرد و پیشبینی میشود که رشد TikTok در سال آینده از Snapchat پیشی بگیرد.
تورم پذیرش یادگیری ماشینی را سریعتر می کند
با افزایش هزینهها، استفاده از اتوماسیون و یادگیری ماشینی ممکن است با مشکل مواجه شود.
مطابق گزارش عملکرد مرکل نیست.
- 41 درصد از پاسخ دهندگان شروع به اقدام در مورد اتوماسیون و استراتژی های یادگیری ماشینی می کنند
- 38 درصد از پاسخ دهندگان پیشرفت قابل توجهی در استراتژی های ML خود داشته اند
بنابراین، چرا تورم منجر به پذیرش سریعتر اتوماسیون میشود؟
تورم تنها یک عنصر است. دست در دست هم با چند سال گذشته پیش می رود. Mierzejewski خاطرنشان کرد: COVID تجارت الکترونیک و دنیای دیجیتال را برای بسیاری از شرکت ها تسریع کرد. وی در ادامه گفت:
بررسی دقیقتری روی سرمایهگذاریها در شرکتها وجود دارد. آنها در تلاش هستند تا بازار و رقابت را شکست دهند. فشاری برای رهبران وجود دارد که با دادهها و اندازهگیری بازاریابی مرتبط باشند.»
یکی از مهم ترین جنبه ها را فراموش نکنیم: منابع
Mierzejewski در پایان خاطرنشان کرد که اگر شرکتها در استخدام افراد با مشکل مواجه هستند، سعی میکنند کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند. آنها باید برای تکمیل حجم کار به اتوماسیون تکیه کنند.
تاثیر تورم بر استراتژی های تبلیغ کننده
ما آمار افزایش هزینههای تبلیغکننده را در سال گذشته مشاهده کردهایم.
ما درک بهتری از آنچه بازاریابان در آینده در اولویت قرار می دهند داریم.
در میان عوامل اقتصادی که شرکتها نمیتوانند آنها را کنترل کنند، ممکن است تبلیغکنندگان ندانند که چگونه یا کجا استراتژی خود را تغییر دهند. وقتی با این سوال مطرح شد، میرژیوسکی نظرات کارشناسی خود را ارائه کرد.
“منتظر تغییرات دو رقمی در هزینه تبلیغات باشید.”
چه بیانیه بالا به افزایش یا کاهش در هزینه تبلیغات اشاره کند، این تغییر بر اساس مجموعه ای از استراتژی، جریان نقدی، موقعیت موجودی و عمودی است.
فشار اقتصادی مرا به یاد سال 2008 می اندازد – رکود حوزه دیجیتال. برخی از مشتریان از هزینه تبلیغات خود عقب نشینی می کنند. دیگران ممکن است از این فرصت در رکود استفاده کنند و رشد دو رقمی داشته باشند.
CPC احتمالا کاهش خواهد یافت.
در این نوع محیطها، CPC احتمالاً کاهش مییابد. این میتواند به تبلیغکنندگان این امکان را بدهد که دلارها را بر اساس آنچه برایشان سختتر است، به هم بزنند.
مت خاطرنشان می کند: “اگر می توانید جسور باشید، زمان انجام آن فرا رسیده است.” کاهش CPC به فرصتی برای خرید تبلیغکنندگانی تبدیل میشود که توانایی مالی بیشتری برای خرج کردن دارند.
بیش از حد به پشت خود دست نزنید.
میرژیوسکی تاکید کرد: “مراقب داده ها باشید.” او توضیح داد که با تورم و افزایش هزینه ها، ممکن است شاهد افزایش طبیعی درآمد نیز باشید.
به عنوان مثال، اگر شاهد افزایش 10 درصدی در فروش هستید، اما 15 درصد بیشتر در تبلیغات یا COGS هزینه کردهاید، این میتواند یک روایت نادرست در رشد ارائه دهد. افزایش 10 درصدی درآمد ممکن است به هزینه های تورمی نسبت داده شود و در این مورد، کاهش سودآوری را نشان می دهد.
خلاصه
گزارش بازاریابی عملکرد Q3 داده های ارزشمندی را برای باز کردن بسته بندی ارائه می دهد.
اگر هنوز اقدامی در مورد مقررات حفظ حریم خصوصی انجام نداده اید، تنها شما نیستید.
و در حالی که تورم، حریم خصوصی، و سایر اثرات اقتصادی می تواند باعث تغییر در روند عملکرد شود، آنها تنها عوامل نیستند.
چشم انداز رسانه های پولی هر روز تغییر می کند. از این برای درک اینکه چگونه دیگران در فضا اولویت ها و استراتژی ها را تغییر می دهند و این برای شما چه معنایی دارد استفاده کنید.
می توانید نسخه گزارش عملکرد بازاریابی خود را از اینجا دانلود کنید.
تشکر ویژه ای از Matt Mierzejewski، معاون جستجو در Merkle، برای وقت گذاشتن برای رسیدگی به این آمار و ارائه بینش های اضافی.
تصویر ویژه: PopTika/Shutterstock
if( sopp != 'yes' && addtl_consent != '1~' ){
!function(f,b,e,v,n,t,s) {if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)}; if(!f._fbq)f._fbq=n;n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0'; n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0]; s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,document,'script', 'https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');
if( typeof sopp !== "undefined" && sopp === 'yes' ){ fbq('dataProcessingOptions', ['LDU'], 1, 1000); }else{ fbq('dataProcessingOptions', []); }
fbq('init', '1321385257908563');
fbq('track', 'PageView');
fbq('trackSingle', '1321385257908563', 'ViewContent', { content_name: 'inflations-impact-on-ad-spend-detailed-in-merkle-report', content_category: 'trends-digital news' }); }