تبلیغات برنامه ای برای مشاغل کوچک: چه، چرا و چگونه؟


سازمان‌ها با هر اندازه و صنایعی می‌خواهند دنیای تبلیغات برنامه‌ای را بیاموزند و کشف کنند.

اما برای کسانی که ممکن است منابع (و زمان) محدودتری داشته باشند، دانستن اینکه از کجا باید شروع کرد می تواند مشکل باشد.

در ادامه بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه استراتژی کسب و کار خود را برای تبلیغات برنامه ای بپذیرید و شروع به ایجاد آن کنید.

تبلیغات برنامه ای چیست؟

تبلیغات برنامه ای از فناوری الگوریتمی برای خرید و فروش فضای تبلیغاتی استفاده می کند. عبارت برنامه ای به نحوه خرید و فروش فضای تبلیغاتی اشاره دارد.

این بدان معنا نیست که کل فرآیند خرید آگهی خودکار است. شما همچنان باید جزئیات مربوط به هدف گذاری، بودجه و نتایج دلخواه را وارد کنید تا نرم افزار بتواند فضای تبلیغاتی مناسب را بر اساس اهداف تجاری شما خریداری کند.

خرید تبلیغات برنامه‌ای توزیع انبوه را برای تبلیغ‌کنندگانی که به دنبال دستیابی به مخاطبان گسترده‌تری در سراسر اینترنت هستند، ارائه می‌کند.

برای کسب و کارهای کوچکتر، شایان ذکر است که خرید تبلیغات برنامه‌ای است نه یک پلت فرم حراج رایگان (مانند شبکه نمایش گوگل – بخش بعدی را ببینید!). برای دسترسی به موجودی (وب سایت) موجود، باید یک پلتفرم تبلیغاتی برنامه ای (SaaS) تهیه کنید.

تفاوت بین “برنامه ای” و شبکه نمایش گوگل چیست؟

اگر در حال خواندن این پست هستید، احتمالاً با شبکه نمایش گوگل (GDN) آشنا هستید.

GDN تنها بخش کوچکی از کل موجودی موجود (فضای تبلیغات) برای تبلیغات نمایشی آنلاین است – و به این ترتیب، برای کسب و کارهای کوچکتر که تازه شروع به نمایش می کنند مقرون به صرفه تر است.

با این حال، GDN تنها یک مبادله تبلیغاتی است و اکثر پلتفرم‌های برنامه‌ای دسترسی به مبادلات تبلیغاتی متعدد در یک پلتفرم را امکان‌پذیر می‌سازند.

نمودار GDN در مقابل پلتفرم‌هاتصویر ایجاد شده توسط نویسنده، آگوست 2022

به یاد داشته باشید، GDN فقط یک مبادله تبلیغاتی است.

یک پلتفرم برنامه‌ریزی تنوع گسترده‌تری از موجودی را باز می‌کند، به این معنی که فضای بیشتری برای نمایش تبلیغات شما فراهم می‌کند.

پلتفرم‌های برنامه‌ای همچنین طیف گسترده‌تری از قالب‌های تبلیغاتی را که در GDN در دسترس نیستند، مانند تبلیغات صوتی، تلویزیون متصل، و ویدیو فعال می‌کنند.

چرا در برنامه نویسی سرمایه گذاری کنیم؟

هزینه‌های پلتفرم تبلیغات برنامه‌ای معمولاً تنها درصد کمی از هزینه‌های تبلیغاتی است و می‌تواند سود بسیار بیشتری برای شرکت‌های کوچک تا متوسط ​​(SMEs) و برندهای جهانی داشته باشد، بنابراین برنامه‌ریزی را صرفاً به این دلیل که کسب‌وکار کوچک‌تری هستید نادیده نگیرید.

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا برنامه نویسی به عنوان جایگزینی برای GDN برای کسب و کار شما ارزش دارد:

1. انواع فرمت های تبلیغاتی

یکی از اصول اساسی تبلیغات این است که کسب و کارها باید در فعالیت های برندسازی (به فرمت های تبلیغاتی بسیار بصری مانند تلویزیون، صدا و نمایش فکر کنند) در کنار فعال سازی فروش فوری (به فعالیت های پایین قیف مانند جستجوی پولی فکر کنید) سرمایه گذاری کنند.

برندسازی می‌تواند به ایجاد بزرگترین افزایش بلندمدت فروش برای هر کسب‌وکاری کمک کند، در حالی که تبلیغات نوع فعال‌سازی فروش معمولاً تأثیر طولانی‌مدت کمتری بر برند دارد و می‌توان آن را روشن و خاموش کرد، دقیقاً مانند یک ضربه زدن.

قالب های تبلیغاتی نمایشی برنامه ای می توانند از ساخت برند پشتیبانی کنند تصویر توسط نویسنده، اوت 2022

قالب‌های تبلیغات نمایشی برنامه‌ای به دلیل ماهیت بصری‌شان می‌توانند از فعالیت‌های برندسازی پشتیبانی کنند.

انواع فرمت های تبلیغاتی که از طریق پلتفرم های برنامه نویسی در دسترس هستند واقعاً به تبلیغات برندسازی کمک می کند.

این شامل، اما محدود به موارد زیر نیست:

  • تبلیغات بومی – آگهی های تبلیغاتی
  • نمایش دادن – ایستا و تعاملی
  • ویدئو – درون پلتفرم و CTV (تلویزیون متصل).
  • سمعی – تبلیغات درون پلتفرمی (مانند Spotify)، تبلیغات پادکست.

مدل هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) به این معنی است که شما برای نمایش‌ها و نه مشارکت در برنامه‌ریزی پرداخت می‌کنید، به همین دلیل است که در مقایسه با کمپین‌های پاسخ مستقیم، فعالیت‌های متمرکز بر برند (متمرکز بر دسترسی/برداشت‌ها) را بهتر می‌کند.

2. موجودی حق بیمه

سؤال اصلی که معمولاً توسط کسب‌وکارهای کوچک‌تر که برنامه‌ریزی می‌کنند از من می‌پرسند، در مورد مزایای بیش از GDN است.

پاسخ کیفیت و تنوع انتشاراتی است که می توانید خارج از گوگل به آنها دسترسی داشته باشید.

به عنوان مثال، در اکثر پلتفرم‌های برنامه‌نویسی، می‌توانید به معاملات مستقیم با ناشران ممتاز دسترسی داشته باشید که Google به سادگی در GDN به آنها دسترسی نمی‌دهد.

این به معنای دسترسی به انتشارات سطح بالا در صنعت شما است که از طریق هدف‌یابی مکان در GDN در دسترس نیستند.

شایان ذکر است که برنامه نویسی و گوگل موجودی را برای خرید تبلیغات به اشتراک می گذارند.

به عنوان مثال، سایت هایی مانند weather.com در پلتفرم های برنامه نویسی و از طریق GDN در دسترس هستند.

3. هدف گذاری و کارایی

تبلیغات برنامه ای برای کارایی طراحی شده است.

بسته به اهداف کسب و کار شما، یک الگوریتم تعیین می کند که پول نقد شما در کجا خرج می شود.

مشابه بیشتر پلتفرم‌های تبلیغاتی، همچنان باید جزئیاتی را در مورد مخاطبان هدف، اهداف کمپین و اهداف CPM مورد نظر خود وارد کنید، اما پلتفرم کارهای سنگین را انجام خواهد داد.

پلتفرم‌های تبلیغاتی برنامه‌ریزی شده به جای پیشنهاد قیمت از طریق مبادلات تبلیغاتی متعدد، به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهند که مدیریت را در یک پلتفرم ساده کنند و سادگی و کارایی مدیریت فعالیت تبلیغاتی شما را افزایش دهند.

4. Reach And Scale

پلتفرم‌های برنامه‌ای با استفاده از فناوری خرید آگهی الگوریتمی در مبادلات مختلف تبلیغاتی، مقیاس و دسترسی بیشتری را ارائه می‌دهند.

این به معنای تغییر از خرید تبلیغات 1:1 به مدل خرید تبلیغات 1: بسیاری است.

در واقع، هزینه های برنامه ای در سال 2021 به 105 میلیارد دلار رسید و پیش بینی می شود در سال 2022 به 123 میلیارد دلار افزایش یابد که بیش از 90٪ از کل هزینه تبلیغات دیجیتال است.

این به وضوح نشان می دهد که فناوری برنامه نویسی به سرعت نحوه خرید و فروش تبلیغات ما را تحت کنترل در می آورد.

آیا رقبای شما از قبل روی نمایشگر برنامه ای سرمایه گذاری کرده اند؟

اگر می‌خواهید بدانید که آیا رقبای شما در حال سرمایه‌گذاری در تبلیغات برنامه‌ای هستند یا خیر، بسته به بودجه شما چند گزینه وجود دارد.

می توانید از ابزارهای پولی مانند SimilarWeb برای ارزیابی هزینه های رقبا در شبکه های مختلف تبلیغاتی استفاده کنید.

SimilarWeb از ابزارهایی مانند Semrush و Ahrefs گران تر است، اما طبق تجربه من، داده های دقیق تری در مورد ترافیک وب سایت دارد.

اگر بودجه‌ای ندارید، می‌توانید از ابزار رایگان MOAT برای بررسی خلاقیت‌های واقعی رقبایتان و زمانی که در فهرست موجودی تبلیغات مختلف اجرا می‌شدند استفاده کنید.

نمونه های قالب تبلیغاتی؛  ببینید رقبای شما کجا تبلیغات می کنند تصویر ایجاد شده توسط نویسنده، آگوست 2022

چگونه یک شریک برنامه ای برای کسب و کار کوچک خود پیدا کنید

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، شروع با تبلیغات برنامه‌ریزی شده به دلیل هزینه‌های پلتفرم گران‌تر است (معمولاً بر اساس یک درصد از مدل هزینه صورت‌حساب می‌شود). با این حال، مزایای مختلف مطمئناً بر هزینه های اضافی بیشتر خواهد بود.

پلتفرم‌های مختلفی وجود دارد، اما من پیشنهاد می‌کنم مستقیماً به آژانس یا شریکی با نرم‌افزار و تخصص لازم برای خرید تبلیغات برنامه‌ای از طریق مشارکت موجود با پلتفرم‌هایی مانند Centro یا StackAdapt بروید.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: ArtemisDiana/Shutterstock





منبع