تبلیغات نمایشی Google با فناوری جدید هدف‌گیری شخصی‌تر می‌شوند


Google در حال ارائه راهی برای استفاده از داده های شخص اول برای ارائه تبلیغات شخصی تر از طریق Display & Video 360 بدون کوکی های شخص ثالث است.

راه حل جدیدی به نام سازگاری هویت آگهی‌دهنده ناشر یا PAIR، داده‌های شخص اول را برای مخاطبانی که بازدید کرده‌اند تطبیق می‌دهد. هر دو یک تبلیغ کننده و یک سایت ناشر.

قبلاً، استفاده از هر دو مجموعه داده به روشی امن برای حفظ حریم خصوصی آسان نبود، زیرا ناشران را شامل می‌شد که اطلاعات کاربر را مستقیماً با تبلیغ‌کنندگان به اشتراک بگذارند.

اکنون، تبلیغ‌کنندگان و ناشران می‌توانند اطلاعات شخص اول رمزگذاری‌شده را که مختص سایت‌هایشان است، از طریق تجمیع فعال کنند.

این فرآیند تضمین می کند که هیچ داده ای در سطح کاربر بین طرفین به اشتراک گذاشته نمی شود. گوگل می گوید این اطلاعات فقط در زمینه محدود رابطه مستقیم آنها قابل خواندن و معنادار است.

گوگل در یک پست وبلاگ می گوید:

«PAIR به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که با مخاطبان شناخته شده خود ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند، در حالی که از ردیابی افراد در سراسر وب اجتناب می‌کنند. در نتیجه، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند تبلیغات مرتبط را به برخی از مخاطبان با بالاترین هدف خود نشان دهند و به افزایش عملکرد تبلیغات و رسیدن به اهداف بازاریابی کمک کنند، در حالی که به انتظارات حریم خصوصی افراد احترام می‌گذارند.»

PAIR برای کسب و کارها به چه معناست؟

برای کسب‌وکارها، این به‌روزرسانی به Google Display & Video 360 به این معنی است که می‌توانند از داده‌های جمع‌آوری‌شده دست اول برای هدف‌یابی تبلیغات برای مخاطبان مرتبط در سراسر وب استفاده کنند.

با PAIR، کسب‌وکارها می‌توانند به طور مؤثرتری تبلیغات را برای افرادی که اطلاعاتی را با آنها به اشتراک گذاشته‌اند، مانند خریداران قبلی و افرادی که در فهرست ایمیل قرار دارند، هدف قرار دهند.

همچنین می‌توان از PAIR برای ارائه تبلیغات به افرادی که سبد خرید را رها می‌کنند استفاده کرد و از دیدن تبلیغات محصولی که قبلاً خریداری کرده‌اند جلوگیری کرد.

با معرفی روشی امن و حفظ حریم خصوصی برای ترکیب داده‌های شخص اول از تبلیغ‌کنندگان و ناشران، Google قصد دارد نگرانی‌های مربوط به استفاده از داده‌های تلفیقی را برطرف کند.

«هفتاد و شش درصد از تبلیغ‌کنندگان و آژانس‌ها استفاده از شناسه‌ها را بر اساس داده‌های ادغام‌شده از دیدگاه نظارتی می‌دانند.

به همین دلیل است که PAIR متفاوت است: نیازی به ادغام داده های مخاطب ندارد. در عوض، هر تبلیغ‌کننده و ناشر مالکیت و کنترل داده‌های خود را حفظ خواهد کرد.»

PAIR کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کاربران فقط آگهی های تبلیغاتی و ناشری را که با آنها ارتباط مستقیم دارند نشان داده می شود.

گوگل می گوید این عمل می تواند اعتماد را در برند شما ایجاد کند. شما تبلیغاتی را برای افرادی که با شما تعاملی نداشته اند ارائه نمی دهید، که به عنوان روشی کمتر مزاحم برای تبلیغات دیده می شود.

تبلیغ‌کنندگان و ناشران چگونه داده‌های خود را به هم متصل می‌کنند؟

تبلیغ‌کنندگان و ناشران می‌توانند از اتاق‌های تمیز برای اتصال داده‌های خود استفاده کنند. اتاق‌های تمیز تضمین می‌کند که هرگونه داده به اشتراک‌گذاشته‌شده توسط تبلیغ‌کنندگان و ناشران ایمن باقی می‌ماند و فقط داده‌های رمزگذاری‌شده برای تطبیق با Google به اشتراک گذاشته می‌شوند.

گوگل با سه ارائه دهنده اتاق تمیز، Habu، InfoSum و LiveRamp همکاری می کند.

اتاق‌های تمیز علاوه بر تسهیل اتصال داده، به مدیریت فرآیند آپلود و رمزگذاری کمک می‌کنند، به این معنی که تبلیغ‌کنندگان و ناشران مجبور نیستند به تنهایی آن را مدیریت کنند.

به مارک‌ها و ناشران با داده‌های شخص اول توصیه می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استفاده از PAIR با نمایندگان Display & Video 360 خود تماس بگیرند.


منبع: گوگل

تصویر ویژه: اسکرین شات از blog.google/products/marketingplatform/360/engage-your-first-party-audience-in-display-video-360/، اکتبر 2022.





منبع