ترافیک ارگانیک چیست؟  (جستجوی ارگانیک به چه معناست)
انتشار: تیر 07، 1401
بروزرسانی: 17 تیر 1404

ترافیک ارگانیک چیست؟ (جستجوی ارگانیک به چه معناست)


در این راهنما، به این سوال پاسخ خواهیم داد که "ترافیک ارگانیک چیست؟"

اما ما فراتر از تعریف معنای ترافیک ارگانیک می پردازیم.

ما اهمیت جستجوی ارگانیک در سئو را توضیح می دهیم، به یک مثال سریع از نحوه نمایش آن در موتورهای جستجو نگاه می کنیم، به شما نشان می دهیم که چگونه داده های ترافیک ارگانیک خود را در گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو کشف کنید، و نکاتی را در مورد چگونگی ترافیک بیشتری به وب سایت خود داشته باشید.

در پایان، همه چیز را در مورد این موضوع خواهید دانست: ترافیک جستجوی ارگانیک چیست؟

ترافیک ارگانیک چیست؟

ترافیک ارگانیک ترافیک جستجوی بدون پرداختی است که در وب سایت شما قرار می گیرد. ترافیک ارگانیک از طریق تبلیغات پولی برای جذب بازدیدکنندگان سایت نیست، بلکه از طریق نتایج جستجوی ارگانیک است. منابع ترافیک ارگانیک شامل موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ است.

جستجوی ارگانیک به چه معناست؟

جستجوی ارگانیک به معنای لیست هایی در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) است که به دلیل عواملی مانند ارتباط با عبارت جستجو و تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو، به صورت ارگانیک ظاهر می شوند. برای نتایج جستجوی ارگانیک نمی توان هزینه ای پرداخت کرد یا تحت تأثیر تبلیغ کنندگان قرار گرفت.

چرا ترافیک ارگانیک مهم است؟

ترافیک ارگانیک مهم است زیرا هدفمند است. ترافیک ارگانیک همچنین ترافیک طولانی مدت و کم هزینه ای را برای شما فراهم می کند که باعث رشد کسب و کار شما می شود. وقتی ترافیک ارگانیک به درستی بهینه شود، راهی سریع و کارآمد برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت شما است.

مزایای ترافیک ارگانیک

  1. این به صورت رایگان برای تجارت با یک وب سایت در دسترس است
  2. این مقرون به صرفه ترین روش برای ترافیک ارگانیک است
  3. این توسط نیت مشتری هدایت می شود
  4. این سرنخ های بسیار واجد شرایط را ارائه می دهد
  5. نرخ تبدیل بالاتری نسبت به سایر کانال های بازاریابی دارد
  6. این یک استراتژی سئو بلند مدت است
  7. در مقابل تبلیغات پولی که هر کسی می تواند بخرد، اعتماد مشتری بیشتری ایجاد می کند
  8. آگاهی از برند را افزایش می دهد
  9. این به کسب و کار شما یک مزیت رقابتی می دهد
  10. این تبلیغ 24 ساعته است

مثال جستجوی ارگانیک

یک مثال جستجوی ارگانیک، تایپ «لوازم جانبی رایانه» در Google برای دیدن نتایج بدون پرداختی است که بخشی از جستجوی ارگانیک است. در این مثال، چندین آگهی پولی وجود دارد که در بالای لیست های وب سایت بدون پرداخت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شود.

جستجوی ارگانیک در گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس به شما اجازه می دهد تا تعداد کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند را از طریق ترافیک جستجوی ارگانیک مشاهده کنید. با این حال، به شما نشان نمی دهد که کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را به ارمغان می آورند. (کنسول جستجوی گوگل برای آن داده ها استفاده می شود که در ادامه به آن اشاره می شود.)

شما می توانید جستجوی ارگانیک در گوگل یونیورسال آنالیتیکس را برای سایت خود به دو صورت مشاهده کنید:

  1. به ACQUISITION > ALL TRAFFIC > CHANNELS بروید

2. به ACQUISITION > ALL TRAFFIC > SOURCE / MEDIUM بروید

با دنبال کردن این مرحله می توانید ترافیک جستجوی ارگانیک را در Google Analytics 4 (GA4) مشاهده کنید:

  • به ACQUISITION > TRAFFIC ACQUISITION بروید

برای جزئیات بیشتر در مورد بررسی ترافیک جستجوی ارگانیک در Google Analytics، این راهنمای دیگر در مورد نحوه مشاهده ترافیک ارگانیک در Google Analytics را بررسی کنید.



منبع