ترافیک ارگانیک چیست؟ (جستجوی ارگانیک به چه معناست)


در این راهنما، به این سوال پاسخ خواهیم داد که “ترافیک ارگانیک چیست؟”

اما ما فراتر از تعریف معنای ترافیک ارگانیک می پردازیم.

ما اهمیت جستجوی ارگانیک در سئو را توضیح می دهیم، به یک مثال سریع از نحوه نمایش آن در موتورهای جستجو نگاه می کنیم، به شما نشان می دهیم که چگونه داده های ترافیک ارگانیک خود را در گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجو کشف کنید، و نکاتی را در مورد چگونگی ترافیک بیشتری به وب سایت خود داشته باشید.

در پایان، همه چیز را در مورد این موضوع خواهید دانست: ترافیک جستجوی ارگانیک چیست؟

ترافیک ارگانیک چیست؟

ترافیک ارگانیک چیست؟

ترافیک ارگانیک ترافیک جستجوی بدون پرداختی است که در وب سایت شما قرار می گیرد. ترافیک ارگانیک از طریق تبلیغات پولی برای جذب بازدیدکنندگان سایت نیست، بلکه از طریق نتایج جستجوی ارگانیک است. منابع ترافیک ارگانیک شامل موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ است.

جستجوی ارگانیک به چه معناست؟

جستجوی ارگانیک به معنای لیست‌هایی در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) است که به دلیل عواملی مانند ارتباط با عبارت جستجو و تکنیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجو، به‌صورت ارگانیک ظاهر می‌شوند. برای نتایج جستجوی ارگانیک نمی توان هزینه ای پرداخت کرد یا تحت تأثیر تبلیغ کنندگان قرار گرفت.

چرا ترافیک ارگانیک مهم است؟

ترافیک ارگانیک مهم است زیرا هدفمند است. ترافیک ارگانیک همچنین ترافیک طولانی مدت و کم هزینه ای را برای شما فراهم می کند که باعث رشد کسب و کار شما می شود. وقتی ترافیک ارگانیک به درستی بهینه شود، راهی سریع و کارآمد برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت شما است.

مزایای ترافیک ارگانیک

  1. این به صورت رایگان برای تجارت با یک وب سایت در دسترس است
  2. این مقرون به صرفه ترین روش برای ترافیک ارگانیک است
  3. این توسط نیت مشتری هدایت می شود
  4. این سرنخ های بسیار واجد شرایط را ارائه می دهد
  5. نرخ تبدیل بالاتری نسبت به سایر کانال های بازاریابی دارد
  6. این یک استراتژی سئو بلند مدت است
  7. در مقابل تبلیغات پولی که هر کسی می تواند بخرد، اعتماد مشتری بیشتری ایجاد می کند
  8. آگاهی از برند را افزایش می دهد
  9. این به کسب و کار شما یک مزیت رقابتی می دهد
  10. این تبلیغ 24 ساعته است

مثال جستجوی ارگانیک

یک مثال جستجوی ارگانیک، تایپ «لوازم جانبی رایانه» در Google برای دیدن نتایج بدون پرداختی است که بخشی از جستجوی ارگانیک است. در این مثال، چندین آگهی پولی وجود دارد که در بالای لیست های وب سایت بدون پرداخت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شود.

نمونه جستجوی ارگانیک

جستجوی ارگانیک در گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس به شما اجازه می دهد تا تعداد کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند را از طریق ترافیک جستجوی ارگانیک مشاهده کنید. با این حال، به شما نشان نمی دهد که کدام کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را به ارمغان می آورند. (کنسول جستجوی گوگل برای آن داده ها استفاده می شود که در ادامه به آن اشاره می شود.)

شما می توانید جستجوی ارگانیک در گوگل یونیورسال آنالیتیکس را برای سایت خود به دو صورت مشاهده کنید:

  1. به ACQUISITION > ALL TRAFFIC > CHANNELS بروید
نتایج جستجوی ارگانیک کانال های Google Analytics

2. به ACQUISITION > ALL TRAFFIC > SOURCE / MEDIUM بروید

نتایج جستجوی ارگانیک Google Analytics Source/Medium

با دنبال کردن این مرحله می توانید ترافیک جستجوی ارگانیک را در Google Analytics 4 (GA4) مشاهده کنید:

  • به ACQUISITION > TRAFFIC ACQUISITION بروید
جستجوی ارگانیک در Google Analytics 4 (GA4)

برای جزئیات بیشتر در مورد بررسی ترافیک جستجوی ارگانیک در Google Analytics، این راهنمای دیگر در مورد نحوه مشاهده ترافیک ارگانیک در Google Analytics را بررسی کنید.

ترافیک ارگانیک در کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل به شما این امکان را می دهد که ارگانیک ترین داده های ترافیک را برای وب سایت خود مشاهده کنید. با کنسول جستجو، می‌توانید فهرستی از تمام درخواست‌هایی را که ترافیک جستجوی ارگانیک را به سایت شما ارجاع می‌دهند و همچنین تعداد کلیک‌ها، نمایش‌ها، نرخ کلیک و موقعیت برای هر درخواست را مشاهده کنید.

من همچنین توضیح می‌دهم که چگونه کنسول جستجوی گوگل بهترین منبع برای این نوع داده‌ها است در راهنمایم درباره کلمات کلیدی ارگانیک.

می‌توانید با پیمایش به این موارد، عبارت‌های جستجوی ارگانیک را در کنسول جستجوی Google برای سایت خود مشاهده کنید:

  • عملکرد > نتایج جستجو
جستجوی ارگانیک کنسول جستجوی گوگل

چگونه می توانم ترافیک ارگانیک داشته باشم؟

1. محتوای جدید را منتشر کنید

انتشار محتوای جدید سئو سریع ترین راه برای جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به وب سایت شما است.

با وبلاگ نویسی منظم، می توانید فرصت های بیشتری برای رتبه بندی سایت خود ایجاد کنید و در موتورهای جستجو پیدا کنید.

یک استراتژی خوب این است که ترکیبی از محتوای بالا، متوسط ​​و پایین را منتشر کنید. به این ترتیب، در هر مرحله از قیف فروش، بازدیدکنندگان را جذب می‌کنید

2. کلمات کلیدی خوب را برای هدف انتخاب کنید

محدود کردن تمرکز برای هر مقاله در سایت شما به مجموعه ای از کلمات کلیدی مرتبط، بهترین راه برای بهبود سئوی ارگانیک شما برای دریافت ترافیک هدفمند بیشتر است.

شما نمی خواهید در مورد موضوعات مختلف در یک صفحه بنویسید. در غیر این صورت، محتوای شما بیش از حد گسترده خواهد بود و برای هر جستجوی خاصی رتبه بالایی نخواهد داشت.

بهترین راه برای انتخاب کلمات کلیدی خوب برای هدف، استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی است.

من KWFinder توسط Mangools را دوست دارم (آن را به صورت رایگان امتحان کنید). این یکی از تنها ابزارهای SEO است که من به عنوان یک شرکت وابسته توصیه می کنم زیرا ارزان و در عین حال قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی است.

در KWFinder، می توانید یک کلمه کلیدی seed (یا کلمات کلیدی عمومی) را تایپ کنید و لیستی از سایر کلمات کلیدی مرتبط را دریافت کنید که می توانید برای بهبود ارتباط موضوعی صفحه به محتوای خود اضافه کنید.

به عنوان مثال، من کلمه کلیدی seed “ترافیک ارگانیک” را جستجو کردم و اینها برخی از کلیدواژه های پیشنهادی دیگری هستند که KWFinder نشان داد که به این صفحه اضافه کردم:

برگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنیدبرگه جستجوی کلمات کلیدی جستجوگرها را دانلود کنید
  • ترافیک ارگانیک چیست
  • جستجوی ارگانیک به چه معناست
  • جستجوی ارگانیک در سئو چیست؟

3. بهینه سازی برای ترافیک ارگانیک

هر صفحه در سایت شما باید به درستی برای ترافیک ارگانیک بهینه شود. فقط نوشتن یک پست وبلاگ خوب باعث نمی شود که محتوای شما در گوگل رتبه بالایی کسب کند.

سئوی درون صفحه بهترین راه برای بهینه سازی ترافیک ارگانیک است.

با بهینه سازی عناصر خاص در صفحه، می توانید ارتباط موضوعی را برای کلمات کلیدی خاص افزایش دهید تا گوگل محتوای شما را برای آن کلمات کلیدی در موتور جستجو رتبه بندی کند.

من یک دوره کامل در مورد این موضوع به نام “تسلط بر سئوی درون صفحه” دارم که نحوه بهینه سازی محتوای خود را به بهترین شکل ممکن برای رتبه بندی در 10 موقعیت برتر در گوگل آموزش می دهد.

اگر در مورد افزایش رتبه کلمات کلیدی و ترافیک جستجوی ارگانیک خود جدی هستید، به آن نگاه کنید. هیچ کس دیگری این نکات پیشرفته را برای رشد سریع وب سایت آموزش نمی دهد.

شما یاد خواهید گرفت که چگونه فاکتورهای سئوی درون صفحه را بهینه کنید مانند:

  • عنوان متا
  • توضیحات متا
  • URL
  • برچسب های سربرگ
  • محتوای بدن
  • تصاویر
  • لینک های داخلی
  • منوی ناوبری
  • و بیشتر

4. عنوان صفحه را برای CTR بالاتر بهبود دهید

عنوان صفحه که به عنوان متا نیز شناخته می شود، چیزی است که گوگل برای صفحات وب شما در موتور جستجو نمایش می دهد.

و هر چه بیشتر بتوانید افراد را به کلیک بر روی لیست خود در مقابل رقبا ترغیب کنید، ترافیک ارگانیک بیشتری به سایت خود خواهید رسید. (من همین مفهوم را در مقاله خود در مورد نوشتن محتوای SEO چیست توضیح می دهم.)

در اینجا چند نکته وجود دارد که می تواند به شما در بهبود نرخ کلیک (CTR) برای عنوان صفحه خود کمک کند:

  • کلیدواژه اصلی خود را در ابتدای عنوان قرار دهید.
  • برای تقویت قدرت موضوعی، کلمات کلیدی ثانویه را اضافه کنید.
  • در عنوان کنجکاوی ایجاد کنید که فقط با کلیک بر روی آن ارضا شود.
  • در صورت امکان اعداد و/یا سال جاری را وارد کنید.
  • دور کلمات را پرانتز اضافه کنید تا عنوان را از سایر فهرست‌ها متمایز کنید.

5. برای قطعه های ویژه بنویسید

قطعه‌های ویژه گزیده‌ای از یک صفحه وب هستند که در بالای نتایج جستجوی Google ظاهر می‌شوند. هدف از قطعه های برجسته، پاسخ سریع به سؤال کاربر است.

تکه‌های ویژه «موقعیت 0» نامیده می‌شوند زیرا بالاتر از نتیجه شماره 1 هستند.

محتوای قطعه ویژه به طور خودکار از صفحاتی که توسط Google ایندکس شده اند استخراج می شود و می توانید متن صفحات خود را بهینه کنید تا شانس خود را برای رتبه بندی در این موقعیت 0 در گوگل افزایش دهید.

Google انواع مختلفی از قالب‌های قطعه برجسته دارد، از جمله:

هنگامی که در حال نوشتن پست های وبلاگ جدید هستید تا ترافیک ارگانیک بیشتری به وب سایت خود داشته باشید، همیشه خوب است که سعی کنید بخش هایی را در محتوا بگنجانید که برای این قطعه های برجسته بهینه شده است.

با جستجوی کلمات کلیدی در گوگل برای عباراتی که در محتوا هدف قرار می دهید، بهترین راه برای یافتن نحوه نوشتن برای قطعه های برجسته و فرمت مورد استفاده را می توانید پیدا کنید.

سپس می‌خواهید قطعه برجسته فعلی را بررسی کنید تا فرمت صحیح را برای هدف تعیین کنید.

در مرحله بعد، می‌خواهید محتوای مشابهی را به صفحه وب خود اضافه کنید که بر اساس آن قالب است و سعی کنید پاسخ بهتری به پرس و جو انجام دهید تا صفحه وب شما برای موقعیت قطعه برجسته انتخاب شود.

من این فرآیند را با جزئیات کامل در دوره کارشناسی ارشد SEO در صفحه خود توضیح می دهم (که در آخرین نکته ترافیک ارگانیک ذکر شده است) و شما را به صورت گام به گام در یک ویدیو راهنمایی می کنم که چگونه می توانید قطعه های برجسته بیشتری را با محتوای خود بدست آورید.

من همچنین راهنمایی در مورد برنامه سئو چیست که نکات بیشتری را در مورد ایجاد یک استراتژی سئو خوب برای وب سایت شما پوشش می دهد.

جستجوی ارگانیک چیست؟

خلاصه ترافیک ارگانیک

امیدوارم از این راهنمای در مورد ترافیک ارگانیک لذت برده باشید.

همانطور که متوجه شدید، تعریف اساسی برای ترافیک ارگانیک، ترافیک جستجوی بدون پرداخت است که می تواند بازدیدکنندگان را از موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ به وب سایت شما بیاورد.

همچنین تکنیک‌های آسانی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای جذب ترافیک بیشتر به وب‌سایت خود استفاده کنید، از جمله انتشار منظم محتوای جدید، انتخاب کلمات کلیدی خوب برای هدف، بهینه‌سازی برای ترافیک جستجوی ارگانیک، بهبود عناوین صفحه‌تان برای CTR بالاتر، و نوشتن با در نظر گرفتن تکه‌های برجسته. .

اکنون که به خوبی با موضوع “ترافیک جستجوی ارگانیک چیست” و نحوه بهینه سازی برای آن آشنا شدید، می توانید به دنبال راه هایی برای افزایش دید سایت خود در موتورهای جستجو برای این نوع ترافیک بدون پرداخت باشید.

ترافیک ارگانیک به چه معناست





منبع