تعریف سئو چیست چه کاربردها و مزایایی دارد؟

یعنی زمان باقی ماندن هر کاربر در صفحه، از تعداد کاربری که به یک صفحه ورود میکنند، اهمیت بیشتری دارد. اگر عمیقتر به قضیه نگاه کنید متوجه خواهید شد که صدها روش برای بهبود سئوی سایت شما وجود دارد. در سئوی امروز، شما به سادگی نمیتوانید با پرکردن صفحات سایت خود از کلمات کلیدی مختلف، کاری کنید تا افرادی که در جستجوی شما هستند، شما را به راحتی پیدا کنند. در واقع، این عمل که به آن پرکردن صفحه از کلمات کلیدی یا Keyword Stuffing گفته میشود، حتی میتواند به وبسایت شما آسیب برساند و باعث شود که سایت شما توسط گوگل پنالتی شود. این اتفاق باعث میشود وبسایت شما برای افرادی که به دنبال محصولات یا خدماتی در اینترنت هستند (و سایت شما از طریق موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo! و Bing به آنها ارائه میشود) نمایش داده شود. یکی از بزرگترین تغییرات در دهه گذشته، نحوه رفتار سایر کاربران در SERP هایی است که کاربر در موتورهای جستجو میبیند.

تبلیغات به ازای هر کلیک (PPC) این امکان را برای شما فراهم میکند که پولی را به یک موتور جستوجو بپردازید تا متن تبلیغاتی شما را در بالا یا پایین صفحات نتایج موتور جستجو نشان دهند. سئو بسیار مهم است، زیرا به افراد کمک میکند تا اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کرده و صفحات با اطلاعات مورد نیاز خود را در شبکه وب کشف کنند. این نکته نشاندهنده این است که قبل از ایجاد هر صفحه جدید سایت یا پست وبلاگ، باید در مورد چگونگی گنجاندن کلمات کلیدی خود در محتوا فکر کرده باشید. در گذشته تعریف سئو به این محدود میشد که آیا شما در صفحه اول گوگل رتبه بالایی داشته باشید یا خیر؛ اما حتی اگر شما در برخی کلمات رتبه خوبی کسب کرده باشید، آیا این بدان معنی است که نتایج خوبی به دست خواهید آورد یا فروش بالایی خواهید داشت؟ آیا این تعریف سئو درست است؟ این موارد همان گامهایی است که از 10 سال گذشته تاکنون مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین برای موفقیت، الزاما نیازی نیست که در سه گزینه برتر جستوجو قرار بگیرید. این خبر خوبی برای بازاریابانی است که امیدی ندارد که بتوانند صفحات سایت خود را الزاما به رتبههای بسیار خوب در صفحه نخست گوگل برسانند.

سئو برای مشاغل مختلف نیز مهم است زیرا اطمینان میدهد که آنها در هنگام معرفی محصولات و خدمات خود، به بزرگترین سؤالات مخاطبان خود در موتورهای جستجو نیز پاسخ دادهاند. هر زمان که محتوا ایجاد میکنید، تمرکز شما باید با هدف رضایت مخاطبان شما باشد، نه اینکه الزاما یک کلمه کلیدی (چه بلند باشد و چه کوتاه) را در محتوای خود بگنجانید. برای رضایت کاربران و رتبهبندی خوب در دراز مدت، استراتژی بازاریابی سئو خود را بر محور ارائه موضوعات کاربردی شکل دهید، نه کلمات کلیدی. موتورهای جستجو همچنین به ساختار سایت و نحوه طراحی آن، نحوه تعامل کاربران با سایت و سایر عوامل توجه میکنند تا مشخص کنند سایت شما باید چه رتبهای در نتایج جستجو داشته باشد. دستهای از تاکتیکها که اگر آنها را به کار بگیرید، به شما در رتبهبندی بهتر در موتورهای سئو جزیره جستجو کمک میکند. اگر این کار را خودتان با یک ابزار تحقیق در مورد کلیدواژه انجام دهید، سئو در اکثر کشورهای دنیا ممکن است بین 100 تا 500 دلار در ماه هزینه داشته باشد. سئو چگونه کار میکند؟

حتی در سالیان گذشته، یافتن محتوای شما از طریق جستجو در شبکههای اجتماعی تفاوت نداشت؛ اما این روزها در تعریف سئو توییتها، بازتوییتها و پستهای شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام نیز دخیل هستند. ترافیک مستقیم شامل بازدیدکنندگان وبسایت است که با وارد کردن آدرس سایت شما در مرورگر خود، به جای اینکه از وبسایت دیگری، موتور جستجو یا رسانههای اجتماعی وارد شوند، به وبسایت شما میآیند. اگر برای یک کلمه کلیدی رتبه خوبی کسب کرده و بازدیدکنندهای را که مرتبط نیست جذب میکنید، این امر به وبسایت شما کمکی نخواهد کرد. این موضوع فرصتهای بیشتری ایجاد میکند تا کسی را که اولین بار شما را به صورت ارگانیک کشف کرده است، به مشتری تبدیل کنید. 5. بر عملکرد وبسایت خود نظارت کنید. تبلیغات از طریق پرداخت پول به موتورهای جستوجو، باعث افزایش ترافیک ارگانیک شما نمیشود؛ بنابراین بهتر است وبسایت خود را برای به دست آوردن بازدیدکنندگان بیشتر بهینه کنید. اگر این هدف را در ذهن داشته باشید، حتی اگر دانش شما در مواردی راجع به الگوریتمهای موتور جستجو کاملاً بهروز نباشد، میتوانید نتایج خوبی برای کسبوکارتان ایجاد کنید. این تکنیکها همگی با الگوریتمهای جستجوی مختلف مرتبط هستند که گوگل و سایر موتورهای جستوجو آنها را دائماً تغییر میدهند.