سایتهایی که در تولید محتوا شرکت میکنند ممکن است از پستهای وبلاگ، مقالهها و ویدیوها برای هرزنامههای اجتماعی برای افزایش تعداد بازدید از صفحه و بازدیدهای ویدیویی استفاده کنند یا پیوندهای مخربی را برای کاربران ناآگاه کلیک کنند.
ویژگی های مزرعه محتوا
برخی از صاحبان وب سایت، نسخه خود از مزرعه محتوا را با راه اندازی یک سایت scraper ایجاد می کنند که محتوای وب سایت های دیگر را با استفاده از فناوری های scraping وب کپی می کند. سایتهای Scraper همچنین ممکن است حاوی محتوای تولید شده توسط کاربر باشند تا به پنهان کردن شیوههای خراشدهی وب از خزندههای موتورهای جستجو کمک کنند.
پاسخ DuckDuckGo به مزارع محتوا استفاده از API های مختلف وب سایت های دیگر برای نمایش نتایج سریع به جای نمایش نتایج جستجو از مزارع محتوا بود. DuckDuckGo همچنین به کاربران اجازه می دهد تا مزارع محتوا و سایر سایت های ناخواسته را با استفاده از نحو “bang” (!w) قبل از جستجوهای جستجو، که فقط نتایج را از یک سایت یا سرویس خاص استخراج می کند، فیلتر کنند.
خلاصه مزرعه محتوا
این یکی دیگر از نمونه های مزرعه محتوای کلاسیک بود. این وبسایتی بود که به مشارکتکنندگان پول پرداخت میکرد تا مقالههایی درباره هر موضوعی بنویسند، اغلب براساس کلمات کلیدی جستجوی محبوب. این رویه، روزنامه نگاری سنتی را جایگزین روزنامه نگاری سنتی کرد که با کاهش جمع آوری اخبار اصلی و بررسی منابع برای دقت، هزینه را کاهش می دهد. Associated Content در سال 2010 توسط یاهو خریداری شد و به Yahoo Voices تغییر نام داد، اما در سال 2014 تعطیل شد.
کاردستی 5 دقیقه ای
یکی دیگر از کانالهای YouTube که ویدیوهایی در مورد صنایع دستی، هکها و نکات DIY تولید میکند، که اغلب از مواد بازیافتی یا استفاده مجدد استفاده میکنند. این شرکت متعلق به First Media است، شرکتی که گزارش شده است که سایر کانالها و وبسایتهای مزرعه محتوا را اداره میکند.
ساخته شده برای سایت های AdSense
برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
مزرعه محتوا چیست؟
مزارع محتوا با تولید تعداد زیادی مقاله با کیفیت پایین در موضوعات مختلف کار می کنند که برای کلمات کلیدی با استفاده از تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بهینه شده اند. فرآیند تولید محتوا به این صورت است که تعداد زیادی مقاله در سریع ترین زمان ممکن در رتبه های بالایی در موتورهای جستجو قرار گیرند.
همانطور که یاد گرفتید، مزرعه محتوا شرکتی است که حجم زیادی از محتوای با کیفیت پایین را با هدف رتبه بندی در موتورهای جستجو با هدف اصلی ایجاد درآمد تبلیغاتی از طریق بازدید از صفحه، کلیک یا فروش وابسته تولید می کند. مزارع محتوا از نویسندگان آزاد استفاده می کنند که روش های روزنامه نگاری سنتی را نادیده می گیرند تا محتوایی را بر اساس موضوعات جستجوی محبوبی که تقاضای بازار را هدف قرار می دهند تولید کنند.
ارائه بهترین نکات سئو …
eHow که متعلق به Demand Media است، وبسایتی است که مقالات و ویدیوهایی را درباره موضوعات مختلف منتشر میکند و تحقیقات نشان میدهد که محتوا توسط نویسندگان مستقل با تخصص کم یا بدون تخصص نوشته شده است که نمونهای مشخص از یک کارخانه تولید محتوا است.
محتوای مرتبط
برای شناسایی یک مزرعه محتوا می توانید به دنبال ویژگی های مزرعه محتوای زیر باشید:
- حجم زیادی از محتوا در موضوعات مختلف تولید می شود که اغلب بر اساس عبارت های جستجو یا کلمات کلیدی رایج است.
- این شرکت نویسندگان مستقلی را استخدام می کند که حقوق بسیار پایینی دریافت می کنند و ممکن است در موضوعاتی که در مورد آنها می نویسند تخصص یا تجربه نداشته باشند.
- مزارع محتوا برای مقالاتی مانند 0.01 دلار تا 0.03 دلار برای هر کلمه هزینه های کمی دارند.
- بهینه سازی موتور جستجو بر دقت واقعی، ارتباط، کیفیت محتوا و استانداردهای روزنامه نگاری سنتی اولویت دارد.
- محتوا برای ایجاد درآمد تبلیغاتی با جذب بازدید از صفحه خوانندگان، کلیک های تبلیغاتی و فروش وابسته تولید می شود.
- مقالات محتوایی با کیفیت پایین هستند که ممکن است نامربوط، نادرست، بد نوشته شده، تکراری یا سرقت ادبی از منابع دیگر باشند.
نمونه های مزرعه محتوایی
رسانه تقاضا
Demand Media الگوریتمی را توسعه داد که موضوعات با پتانسیل تبلیغاتی بالا را بر اساس داده های جستجوی موتور جستجو و پیشنهادات در مزایده های تبلیغاتی شناسایی می کرد. بیشتر موضوعات در زمینه نحوه ارائه محتوا و مشاوره بود. با استفاده از این استراتژی، این شرکت توانست به فریلنسرها سفارش کند تا مقادیر زیادی محتوای با کیفیت پایین تولید کنند تا آن عبارتهای جستجو را هدف قرار دهند تا از طریق درآمد تبلیغات درآمد کسب کنند.
چگونه
این یک کانال یوتیوب است که ویدیوهایی در مورد صنایع دستی، هک ها و نکات DIY تولید می کند و گزارش شده است که اغلب از تصاویر کوچک و عناوین گمراه کننده برای دریافت بازدیدهای بیشتر ویدیو استفاده می کند. این شرکت متعلق به TheSoul Publishing است، شرکتی که گزارش شده است چندین کانال مزرعه محتوای دیگر را اداره می کند.
شکوفه – گل
در پاسخ. موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo، Bing و DuckDuckGo اقداماتی را برای بهروزرسانی الگوریتمها و نتایج جستجو انجام دادهاند تا قابلیت مشاهده در صفحات نتایج موتورهای جستجو را برای مقالات و ویدیوهای تولید شده توسط تکنیکهای کشاورزی محتوا حذف کنند.
از واژه نامه SEO بازدید کنید
سایت Made for AdSense نمونه بارز مالک سایتی است که از مزرعه محتوا استفاده می کند. و این نوع سایت ها در سراسر اینترنت هستند. سایت Made for AdSense با هدف نمایش تبلیغات Google AdSense و کسب درآمد از آنها به جای پیروی از بهترین شیوه های روزنامه نگاری ایجاد شده است. سایت های ساخته شده برای AdSense معمولا تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهند و دستورالعمل های کیفیت Google را نقض می کنند.
واکنش موتورهای جستجو به مزارع محتوا
در نتیجه، موتورهای جستجو مانند Google، Yahoo، Bing و DuckDuckGo اقدامات لازم را برای بهبود الگوریتم های جستجوی خود انجام داده اند تا محتوای کم کیفیت تولید شده توسط مزارع محتوا را از فهرست جستجوی خود حذف کنند.
پاسخ پاندا گوگل به مزارع محتوا
پاسخ یاهو به مزارع محتوا خرید یکی از آنها به نام Associated Content در سال 2010 به قیمت نزدیک به 100 میلیون دلار بود. مدیر رسانه ای یاهو در آن زمان، جیمی پیتارو، از این اقدام دفاع کرد و گفت که محتوای Associated راهی برای پر کردن شکاف های موجود در محتوای یاهو ارائه می دهد و یاهو با استخدام استعدادهای برتر و ویراستاران از کیفیت محتوا اطمینان حاصل می کند.
واکنش بینگ به تولید محتوا
مزارع محتوا همچنین به عنوان کارخانه تولید محتوا شناخته می شوند زیرا آنها در حال تولید (یا تولید) حجم انبوه محتوا برای شبکه جهانی وب هستند، معمولاً به شکل پست های وبلاگ، مقالات و ویدیوها، تا به صاحبان وب سایت بفروشند.
مزارع محتوا چگونه کار می کنند؟
علاوه بر کپی کردن محتوا با هدف ایجاد درآمد، سایت های اسکریپر اغلب برای راه اندازی یک مزرعه لینک با هدف افزایش رتبه سئو برای سایر وب سایت ها استفاده می شوند. این یک تکنیک سئو کلاه سیاه است که در دسته Spamdexing قرار میگیرد، دستکاری عمدی در رتبهبندی موتورهای جستجو.
در فوریه 2011، گوگل تایید کرد که بازخوردی از کاربران در مورد مشکل مزارع محتوا در فهرست خود دریافت کرده است. پاسخ گوگل به مزارع محتوا به روز رسانی الگوریتم رتبه بندی خود برای کاهش دید و تاثیر محتوای بی کیفیت یا هرزنامه بر نتایج جستجوی خود بود. این تغییر الگوریتم که «Google Panda» نامیده شد، حدود 12 درصد از نتایج جستجوی ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داد و سایتهایی را هدف قرار داد که محتوای کم عمق، کپی، چرخش یا نامربوط تولید شده توسط کارخانههای تولید محتوا داشتند. گوگل در طول سالها به اصلاح و بهبود الگوریتم خود برای مبارزه با مزارع محتوا و سایر اشکال هرزنامههای وب ادامه داد.
استراتژی مزرعه محتوای یاهو
روش های مورد استفاده توسط مزارع محتوا عبارتند از:
- استخدام تعداد زیادی نویسنده انسانی.
- استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی (AI) برای تولید محتوای انبوه.
- حذف محتوا از سایت های دیگر.
- چرخش محتوای موجود در وب.
- جمع آوری مطالب از وب سایت های دیگر
- کپی کردن مطالب از وب سایت های دیگر
- تولید خودکار ویدیوهای با کیفیت پایین.
- سرقت محتوای ویدیویی از سایر سازندگان ویدیو و استفاده مجدد از آن به عنوان کلیپ های جدید.
بینگ با Google برای به اشتراک گذاشتن سیگنالها و دادههای مربوط به مزارع محتوا و سایر اشکال هرزنامههای وب همکاری کرد. بینگ همچنین با Blekko، یک موتور جستجوی کوچکتر همکاری کرد که به کاربران اجازه میدهد مزارع محتوا و سایر سایتهای ناخواسته را فیلتر کنند.
DuckDuckGo قابلیت مشاهده مزارع محتوا را حذف می کند
مزارع محتوا یک مشکل بزرگ برای موتورهای جستجو ایجاد می کنند زیرا محتوا تمایل دارد کاربران را به نتایج کمتر مرتبط و با کیفیت پایین تری برساند که تأثیر منفی بر تجربه کاربر دارد.
مزارع محتوا از روشهای مختلفی برای تولید حجم زیادی محتوا استفاده میکنند که برخی از آنها خودکار هستند و برخی از آنها شامل نویسندگان انسانی هستند که توسط کارخانه محتوا به کار گرفته میشوند. روشهای روزنامهنگاری سنتی نادیده گرفته میشوند تا تقاضای فعلی بازار بر اساس جستوجوهای پرطرفدار برآورده شود.