جستجوهای صفر کلیک می توانند بر نرخ کلیک (CTR) یک صفحه وب تأثیر بگذارند، به همین دلیل است که برخی از بازاریابان دیجیتال از هدف قرار دادن پرس و جوهای جستجوی کلمه کلیدی که به راحتی در SERP پاسخ داده می شوند، اجتناب می کنند. بهینهسازی محتوا برای قطعههای غنی با استفاده از دادههای ساختاریافته میتواند تأثیر جستجوهای بدون کلیک را بر CTR صفحه کاهش دهد، زیرا کاربران را ترغیب میکند تا برای دریافت اطلاعات بیشتر روی فهرست کلیک کنند.
از واژه نامه SEO بازدید کنید
جستجوهای بدون کلیک معمولاً زمانی اتفاق میافتند که کاربر به دنبال پاسخ فوری، نقشه یا تعریف سریع یک اصطلاح است. ویژگیهایی مانند پانل دانش Google و قطعههای ویژه احتمال انجام جستجوی صفر کلیک را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) افزایش میدهند.
جستجوی صفر کلیک، جستجویی است که پاسخ پرسش یک فرد را مستقیماً در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش می دهد. جستجوهای بدون کلیک باعث می شود کاربر روی پیوند یک وب سایت شخص ثالث از یک نتیجه جستجوی ارگانیک کلیک نکند.
برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.
جستجوی صفر کلیک چیست؟
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.