فناوری جستجوی صوتی از یک سیستم تشخیص خودکار گفتار استفاده می کند که صدا را به متن تبدیل می کند. سیستم یک سری اقدامات پیچیده را برای تکمیل فرآیند انجام می دهد. ابتدا نویزهای پسزمینه را از جستوجو جدا میکند، سپس نتیجه را دیجیتالی میکند و در نهایت یک فایل متنی را به موتور جستجو ارسال میکند.
هنگامی که سیستم جستجوی صوتی یک فایل متنی ایجاد می کند، یک موتور جستجو از آن برای ایجاد یک پرس و جو و نمایش نتایج به کاربران استفاده می کند. جستجوهای صوتی یک روش بدون دست برای تایپ یک عبارت جستجو هستند و به همین دلیل تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند.
از واژه نامه SEO بازدید کنید
جستجوی صوتی چیست؟
برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.
گوگل قابلیت جستجوی صوتی گوگل را در سال 2014 معرفی کرد و در حال حاضر خدمات جستجوی صوتی را به بیش از صد زبان ارائه می دهد. سایر موتورهای جستجوی محبوب نیز گزینه جستجوی صوتی را دارند تا به کاربران کمک کنند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
جستجوی صوتی یک فناوری موتور جستجو است که به کاربر اجازه می دهد از یک فرمان صوتی برای انجام جستجو در اینترنت، وب سایت یا یک برنامه کاربردی استفاده کند.