نمایه سازی چیست؟
نمایه سازی فرآیندی است که یک موتور جستجو برای سازماندهی و ذخیره اطلاعات وب سایتی که در طول فرآیند خزیدن در فهرست پیدا کرده است، استفاده می کند.
نتیجه فرآیند نمایه سازی به عوامل مختلفی مانند نقشه های سایت، تگ های غیر شاخص در HTML وب سایت و متعارف سازی بستگی دارد. اگر الگوریتم هیچ مشکلی را در طول تجزیه و تحلیل تشخیص ندهد، یک وب سایت در فهرست موتور جستجو قرار می گیرد.
موتور جستجوی گوگل از فرآیندی به نام نمایه سازی معکوس استفاده می کند تا از تجزیه و تحلیل کل پایگاه داده فهرست برای شناسایی اطلاعات مرتبط اجتناب کند. نمایه سازی معکوس یک پایگاه داده از عناصر متنی و اشاره گرها ایجاد می کند.
اشاره گرها الگوریتم را قادر می سازند تا اسنادی را که حاوی عناصر متنی خاصی هستند شناسایی کند. الگوریتم گوگل از توکن سازی استفاده می کند تا معنای واقعی آنها را به کلمات اختصاص دهد که به آن امکان می دهد به داده های مورد نیاز خود سریعتر دسترسی پیدا کند.
الگوریتمها اطلاعات ذخیرهشده در فهرست موتورهای جستجو را با استفاده از عوامل مختلفی برای ارائه صفحات وب و محتوای مرتبط به کاربران در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای پرس و جوهای مرتبط تجزیه و تحلیل میکنند.
از واژه نامه SEO بازدید کنید
برو به واژه نامه SEO برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.