سئو درون صفحه چیست؟
سئوی درون صفحه عمل بهینه سازی صفحات وب برای کلمات کلیدی خاص برای بهبود دید موتورهای جستجو و ترافیک ارگانیک است. فاکتورهای سئوی درون صفحه شامل متا تگ ها، ساختار URL، سرفصل ها، محتوای بدنه، تصاویر، لینک های متن لنگر و غیره است که به سئوی سایت نیز معروف است.
فرآیند سئوی درون صفحه برای وب سایت ها مهم است زیرا به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند یک صفحه وب کدام کلمات کلیدی را هدف قرار می دهد تا محتوا به درستی ایندکس شود و پرس و جوهای مرتبط را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) رتبه بندی کند.
هنگامی که یک موتور جستجو مانند گوگل یک وب سایت را بررسی می کند، فاکتورهای مختلف سئوی درون صفحه را در کد HTML در نظر می گیرد و آنها را با هم اضافه می کند تا برای کلمات کلیدی خاصی امتیاز رتبه بندی ایجاد کند. بنابراین، بهینه سازی خوب برای موتورهای جستجو در صفحه مستقیماً برای بهبود دید وب سایت در SERP برای مرتبط ترین کلمات کلیدی کار می کند.
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
عناصر کلیدی سئو داخلی عبارتند از:
- تگ عنوان متا
- توضیحات متا
- سرفصل ها (H1 تا H3)
- ساختار URL
- محتوای صفحه
- بهینه سازی تصویر
- متن لنگر پیوند داخلی
- داده های ساخت یافته
- سرعت صفحه
- Core Web Vitals
- بهینه سازی موبایل
با بهینهسازی وبسایت خود در آن مناطق برای کلمات کلیدی اصلی و ثانویه، در حالی که باعث میشود محتوا سریع بارگذاری شود و در دستگاههای تلفن همراه به خوبی نمایش داده شود، این عوامل SEO در سایت به بهبود برجستگی کلمه کلیدی و فراوانی کلمات کلیدی برای محتوای شما کمک میکنند. که هر دوی آنها برای رتبه بندی موتورهای جستجوی ارگانیک بالاتر ضروری هستند.
از واژه نامه SEO بازدید کنید
برای یافتن اصطلاحات و تعاریف بیشتر مرتبط با زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو، به واژه نامه SEO مراجعه کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.