تفاوت در سئو چیست؟

موفق ترین وب سایت هایی که بالاترین رتبه و ترافیک را دارند، تعداد لینک های dofollow بیشتری نسبت به لینک های nofollow در پروفایل بک لینک خود دارند. بنابراین، هنگام به دست آوردن بک لینک، باید حداقل نسبت 25/75 را برای لینک های nofollow و dofollow برای سایت خود در نظر بگیرید.

درباره پیوندهای Dofollow بیشتر بدانید

همانطور که در زیر متوجه خواهید شد، لینک های nofollow و dofollow بسته به اینکه چه کسی بک لینک را ایجاد یا دریافت می کند، اهداف متفاوتی دارند.

در اینجا مروری سریع و مقایسه جانبی بین پیوندهای dofollow و nofollow وجود دارد. اگر به دنبال چیزی عمیق تر هستید، به خواندن ادامه دهید.

شاخص Dofollow Nofollow
هدف برای عبور از PageRank برای عبور از PageRank نیست
ارزش سئو بالا کم
خزیده است همیشه خزیده ممکن است خزیده شود یا نباشد
نمایه شده است همیشه برای نمایه سازی استفاده می شود همیشه برای نمایه سازی استفاده نمی شود
ویژگی تگ لنگر مورد نیاز نیست rel=”nofollow”
بهترین نسبت بک لینک 75 درصد یا بیشتر 25 درصد یا کمتر

لینک دافالو چیست؟

تفاوت اصلی بین لینک‌های dofollow و nofollow این است که پیوندهای dofollow به طور رسمی به یک وب‌سایت منتقل می‌شوند در حالی که لینک‌های nofollow سیگنال‌های PageRank را منتقل نمی‌کنند. لینک‌های Dofollow مستقیماً سئو را بهبود می‌بخشند زیرا آنها آب پیوند را به اشتراک می‌گذارند در حالی که لینک‌های nofollow فقط ارزش سئو غیرمستقیم دارند.

تفاوت بین نمودار مقایسه پیوندهای Dofollow و Nofollow

در این مقاله با تفاوت بین لینک های dofollow و nofollow آشنا خواهید شد.

با این حال، محاسبات برای رتبه صفحه با استفاده از لینک های nofollow تغییر کرده است. از اول مارس 2020، گوگل شروع به برخورد با برچسب های لینک nofollow به عنوان یک اشاره برای اهداف خزیدن و نمایه سازی محتوا در موتور جستجو کرد و نه به عنوان یک دستورالعمل. بنابراین، اگر الگوریتم تشخیص دهد که برای اهداف رتبه‌بندی و نمایه‌سازی مفید است، پیوندهای nofollow ممکن است مقدار PageRank را پاس کنند.

پیوند dofollow پیوندی است که به وب‌سایت شما اشاره می‌کند تا گوگل و سایر موتورهای جستجو بخزند و فهرست شوند. پیوندهای Dofollow با انتقال اعتبار PageRank سایت مبدا به سایت مقصد (یا صفحه وب) به بهینه سازی موتورهای جستجو کمک می کنند.

لینک nofollow پیوندی است که معمولاً در محاسبات PageRank استفاده نمی شود. لینک‌های Nofollow راهی برای ناشران برای برچسب‌گذاری لینک‌ها هستند، بنابراین موتورهای جستجو مانند گوگل آن‌ها را به عنوان امتیاز (یا رای) حساب نمی‌کنند تا بر قرارگیری یک صفحه وب در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) تأثیر بگذارد.

همانطور که در این مقاله دیگر در مورد اینکه لینک nofollow چیست توضیح داده شد، چندین روش مختلف وجود دارد که می توانید یک پیوند را به عنوان nofollow برچسب گذاری کنید تا به خزنده های موتورهای جستجو کمک کنید تا رابطه با صفحه پیوند داده شده را درک کنند.

انواع لینک های Nofollow

  • پیوندهای پولی: این پیوندهای nofollow باید دارای ویژگی rel=”sponsored” باشند و برای تبلیغات یا قرار دادن پولی استفاده شوند.
  • پیوندهای UGC: این پیوندهای nofollow باید دارای ویژگی rel=”ugc” باشند و به لینک های محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) مانند نظرات و پست های انجمن اضافه شوند.
  • لینک‌های Nofollow: این مقدار پیش‌فرض nofollow با ویژگی rel=”nofollow” است که باید زمانی استفاده شود که مقادیر دیگر اعمال نمی‌شوند و نمی‌خواهید گوگل سایت شما را با صفحه پیوند داده شده مرتبط کند.
  • چندین مقدار rel: همچنین می‌توانید چندین مقدار rel را به‌عنوان یک لیست جدا شده با فاصله یا کاما مشخص کنید، مانند: rel=”nofollow sponsored” یا rel= “ugc nofollow”.

زمان استفاده از لینک های Nofollow و Dofollow

همانطور که متوجه شدید، تفاوت اصلی بین لینک‌های dofollow و nofollow این است که لینک‌های dofollow همیشه توسط موتورهای جستجو خزیده می‌شوند و برای ارسال ارزش PageRank برای SEO استفاده می‌شوند، اما لینک‌های nofollow همیشه خزیده نمی‌شوند یا برای اهداف نمایه‌سازی استفاده نمی‌شوند و ممکن است مورد استفاده قرار نگیرند. برای ارزیابی محاسبات رتبه صفحه

لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید

لینک های Dofollow در مقابل Nofollow

طبق نظر اکثر کارشناسان سئو و آژانس های لینک سازی، نسبت خاصی برای لینک های nofollow و dofollow وجود ندارد. با این حال، بر اساس داده های رتبه الکسا در ایالات متحده، رایج ترین نسبت برای بک لینک های nofollow و dofollow ترکیب 25/75 است.

زمانی که محتوایی که به آن پیوند می‌دهید غیرقابل اعتماد، حمایت مالی، تولید شده توسط کاربر یا هزینه پرداختی باشد، باید از پیوندهای nofollow استفاده کنید. زمانی باید از لینک های dofollow استفاده کنید که محتوای لینک شده قابل اعتماد، معتبر است و می خواهید رتبه صفحه را از وب سایت خود به سایت مقصد منتقل کنید.

وقتی صحبت از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به میان می آید، مهم است که تفاوت بین لینک های nofollow و dofollow را درک کنید تا بدانید چه زمانی از آنها در محتوای خود استفاده کنید، چه نوع هایی برای بهبود رتبه وب سایت و ترافیک و بهترین نسبت اهمیت دارند. برای بک لینک های nofollow در مقابل dofollow.

پیوندهای Dofollow در مقابل nofollow

پیوندهای زیر بیشتر در مورد پیوندهای dofollow و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.

تفاوت بین خلاصه لینک های dofollow و nofollow

خلاصه لینک های Dofollow در مقابل Nofollow

همانطور که در این مقاله دیگر در مورد اینکه پیوند dofollow چیست توضیح داده شد، این نوع بک لینک ها به طور پیش فرض در اکثر ویرایشگرهای HTML وب سایت برای عنصر تگ anchor ساخته می شوند. هیچ کدگذاری اضافی مورد نیاز نیست.

یک تماس استراتژی با محتوای اصلاح شده رزرو کنید

انواع لینک های Dofollow

  • پیوندهای پست مهمان
  • لینک های تحریریه
  • پیوندهای تصدیق
  • پیوندهای نشان
  • پیوندهای انتشار مطبوعاتی
  • پیوندهای گواهی
  • بررسی لینک ها
  • لینک های منابع

لینک Nofollow چیست؟

ارائه بهترین نکات سئو …

با این حال، لینک های nofollow و dofollow هر دو برای یک پروفایل بک لینک سالم مهم هستند و می توانند به شما کمک کنند ترافیک هدفمندی را از وب سایت های لینک شده به دست آورید. بنابراین خوب است که روی افزایش هر دو شکل بک لینک برای سئو و آگاهی از برند کار کنید.



منبع