موفق ترین وب سایت هایی که بالاترین رتبه و ترافیک را دارند، تعداد لینک های dofollow بیشتری نسبت به لینک های nofollow در پروفایل بک لینک خود دارند. بنابراین، هنگام به دست آوردن بک لینک، باید حداقل نسبت 25/75 را برای لینک های nofollow و dofollow برای سایت خود در نظر بگیرید.
درباره پیوندهای Dofollow بیشتر بدانید
همانطور که در زیر متوجه خواهید شد، لینک های nofollow و dofollow بسته به اینکه چه کسی بک لینک را ایجاد یا دریافت می کند، اهداف متفاوتی دارند.
در اینجا مروری سریع و مقایسه جانبی بین پیوندهای dofollow و nofollow وجود دارد. اگر به دنبال چیزی عمیق تر هستید، به خواندن ادامه دهید.
شاخص | Dofollow | Nofollow |
---|---|---|
هدف | برای عبور از PageRank | برای عبور از PageRank نیست |
ارزش سئو | بالا | کم |
خزیده است | همیشه خزیده | ممکن است خزیده شود یا نباشد |
نمایه شده است | همیشه برای نمایه سازی استفاده می شود | همیشه برای نمایه سازی استفاده نمی شود |
ویژگی تگ لنگر | مورد نیاز نیست | rel=”nofollow” |
بهترین نسبت بک لینک | 75 درصد یا بیشتر | 25 درصد یا کمتر |
لینک دافالو چیست؟
تفاوت اصلی بین لینکهای dofollow و nofollow این است که پیوندهای dofollow به طور رسمی به یک وبسایت منتقل میشوند در حالی که لینکهای nofollow سیگنالهای PageRank را منتقل نمیکنند. لینکهای Dofollow مستقیماً سئو را بهبود میبخشند زیرا آنها آب پیوند را به اشتراک میگذارند در حالی که لینکهای nofollow فقط ارزش سئو غیرمستقیم دارند.
تفاوت بین نمودار مقایسه پیوندهای Dofollow و Nofollow
در این مقاله با تفاوت بین لینک های dofollow و nofollow آشنا خواهید شد.
با این حال، محاسبات برای رتبه صفحه با استفاده از لینک های nofollow تغییر کرده است. از اول مارس 2020، گوگل شروع به برخورد با برچسب های لینک nofollow به عنوان یک اشاره برای اهداف خزیدن و نمایه سازی محتوا در موتور جستجو کرد و نه به عنوان یک دستورالعمل. بنابراین، اگر الگوریتم تشخیص دهد که برای اهداف رتبهبندی و نمایهسازی مفید است، پیوندهای nofollow ممکن است مقدار PageRank را پاس کنند.
پیوند dofollow پیوندی است که به وبسایت شما اشاره میکند تا گوگل و سایر موتورهای جستجو بخزند و فهرست شوند. پیوندهای Dofollow با انتقال اعتبار PageRank سایت مبدا به سایت مقصد (یا صفحه وب) به بهینه سازی موتورهای جستجو کمک می کنند.
لینک nofollow پیوندی است که معمولاً در محاسبات PageRank استفاده نمی شود. لینکهای Nofollow راهی برای ناشران برای برچسبگذاری لینکها هستند، بنابراین موتورهای جستجو مانند گوگل آنها را به عنوان امتیاز (یا رای) حساب نمیکنند تا بر قرارگیری یک صفحه وب در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) تأثیر بگذارد.
همانطور که در این مقاله دیگر در مورد اینکه لینک nofollow چیست توضیح داده شد، چندین روش مختلف وجود دارد که می توانید یک پیوند را به عنوان nofollow برچسب گذاری کنید تا به خزنده های موتورهای جستجو کمک کنید تا رابطه با صفحه پیوند داده شده را درک کنند.
انواع لینک های Nofollow
- پیوندهای پولی: این پیوندهای nofollow باید دارای ویژگی rel=”sponsored” باشند و برای تبلیغات یا قرار دادن پولی استفاده شوند.
- پیوندهای UGC: این پیوندهای nofollow باید دارای ویژگی rel=”ugc” باشند و به لینک های محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) مانند نظرات و پست های انجمن اضافه شوند.
- لینکهای Nofollow: این مقدار پیشفرض nofollow با ویژگی rel=”nofollow” است که باید زمانی استفاده شود که مقادیر دیگر اعمال نمیشوند و نمیخواهید گوگل سایت شما را با صفحه پیوند داده شده مرتبط کند.
- چندین مقدار rel: همچنین میتوانید چندین مقدار rel را بهعنوان یک لیست جدا شده با فاصله یا کاما مشخص کنید، مانند: rel=”nofollow sponsored” یا rel= “ugc nofollow”.
زمان استفاده از لینک های Nofollow و Dofollow
همانطور که متوجه شدید، تفاوت اصلی بین لینکهای dofollow و nofollow این است که لینکهای dofollow همیشه توسط موتورهای جستجو خزیده میشوند و برای ارسال ارزش PageRank برای SEO استفاده میشوند، اما لینکهای nofollow همیشه خزیده نمیشوند یا برای اهداف نمایهسازی استفاده نمیشوند و ممکن است مورد استفاده قرار نگیرند. برای ارزیابی محاسبات رتبه صفحه
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید