تگ H1 یک فاکتور رتبه بندی برای سئو است. موتورهای جستجو مانند گوگل محتوای داخل تگ H1 را می خزند تا به درک زمینه صفحه وب کمک کنند.
تگ H2 چیست؟
توجه: تگ H1 با تگ عنوان متا
جزئیات برچسب H1
هدف
H1 برای بهینهسازی موتور جستجو بهتر از H2 است زیرا تگ H1 یک عامل رتبهبندی قویتر برای سئو است. تگهای H1 حاوی کلمات کلیدی اصلی هستند و موضوع محتوا را توصیف میکنند که الگوریتمهای موتورهای جستجو برای فهرستبندی و رتبهبندی آنها را تحلیل میکنند.
با این حال، هر دو عنصر HTML زمانی برای وب سایت شما مفید هستند که در کنار اهداف مورد نظر خود استفاده شوند. به جای اینکه فقط تگ هدر H2 یا H1 را برای بهینه سازی برای سئو انتخاب کنید، باید بهترین شیوه ها را برای هر دو عنصر برای بهبود تجربه کاربر و سیگنال های بهینه سازی موتور جستجو در صفحه برای رتبه های بالاتر در SERP ها دنبال کنید.
جدول مقایسه زیر تفاوت های کلیدی بین تگ های هدر H1 و H2 را در قالبی قابل درک نشان می دهد. بعد از جدول، هر عامل را جداگانه توضیح می دهم.
پارامتر | تگ H1 | تگ H2 |
---|---|---|
تعریف | عنوان سطح بالا در ساختار HTML که از تگ هدر
استفاده می کند. |
عنوان سطح دوم در ساختار HTML که از تگ هدر
استفاده می کند. |
هدف | برای ارائه عنوانی برای محتوا در یک صفحه وب و توصیف موضوع اصلی برای خواننده. | تقسیم کردن بخش های محتوا برای بهبود خوانایی. |
حد کاراکتر بهینه | 70 یا کمتر | 60 یا کمتر |
تعداد در هر صفحه | 1 | نامحدود |
آیا می توان آن را بهینه کرد | آره | آره |
فاکتور رتبه بندی سئو | آره | آره |
تگ H1 چیست؟
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تگ هدر H1 در مقابل H2 را توضیح می دهد.
لینک های زیر بیشتر در مورد تگ های H1 و H2 و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه ای از تگ H1 در مقابل H2 در سئو
امیدوارم از این راهنمای تگ H1 vs H2 در سئو لذت برده باشید.
همانطور که یاد گرفتید، تفاوت اصلی بین تگ H1 و H2 این است که تگ H1 عنوان اصلی محتوایی است که موضوع اصلی صفحه را توضیح می دهد در حالی که H2 عنوان فرعی است که برای جدا کردن بخش های محتوا برای خواننده استفاده می شود.
تگ های H2 را می توان با قرار دادن کلمات کلیدی هدف در این فیلدهای HTML برای موتورهای جستجو و کاربران بهینه کرد. تگ های H2 که به درستی بهینه شده اند باید موضوعات فرعی را برای خواننده توصیف کنند و در عین حال کلمات کلیدی ثانویه برای سئو را نیز شامل شوند.
آیا این یک عامل رتبه بندی است؟
تفاوت اصلی بین تگ H1 و H2 این است که تگ H1 عنوان اصلی محتوایی است که موضوع اصلی صفحه را توضیح می دهد در حالی که H2 عنوان فرعی است که برای تجزیه بخش های محتوا برای خواننده استفاده می شود.
مقایسه تگ هدر H1 در مقابل H2
بسته به تعداد زیرموضوعات مرتبط با محتوا، می توانید به تعداد دلخواه تگ H2 در صفحه داشته باشید. داشتن چندین تگ هدر H2 مشکلی برای سئو نیست.
آیا می توان آن را بهینه کرد؟
همچنین بخشی با منابع بازاریابی دیجیتال اضافی وجود دارد که در مورد اصول متن برچسبهای هدر H1 و H2 بیشتر توضیح میدهد تا به شما در ایجاد مؤثرترین استراتژی بهینهسازی موتور جستجو کمک کند.
تفاوت بین تگ H1 و H2 چیست؟
هدف اصلی تگ H2 جدا کردن بخش های محتوا برای تعریف سلسله مراتب اطلاعات و در عین حال بهبود خوانایی برای کاربر است. هدف ثانویه بهبود سیگنال های مربوط به صفحه برای کلمات کلیدی ثانویه است که محتوا برای SEO هدف قرار می دهد.
حد کاراکتر بهینه
حداکثر محدودیت کاراکتر برای تگ هدر H2 وجود ندارد. با این حال، بهترین تمرین برای سئو و تجربه کاربری 60 کاراکتر یا کمتر است. داشتن یک تگ زیرعنوان H2 طولانی می تواند ارتباط کلمه کلیدی را برای این عنصر HTML کاهش دهد و خواندن آن را برای کاربران سخت کند.
تعداد در هر صفحه
علاوه بر این، اگر الگوریتمها تعیین کنند که متن H1 برای کاربر مرتبطتر از تگ عنوان متا است، هدر H1 ممکن است در صفحات نتایج موتور جستجو برای فهرست وبسایت نمایش داده شود.
آیا داشتن H2 قبل از H1 خوب است؟
تگ H1 هدر سطح 1 در یک سند HTML است که از کد عنوان
استفاده می کند. تگ H1 معمولاً بزرگترین تگ عنوان است و برای عنوان محتوا استفاده میشود و توسط عنکبوتهای موتورهای جستجو خزیده میشود تا موضوع صفحه را برای تعیین ارتباط با عبارتهای جستجو مشخص کند.
تگ های H1 را می توان با قرار دادن کلمات کلیدی هدف در این زمینه برای موتورهای جستجو و کاربران بهینه کرد. تگ های H1 که به درستی بهینه شده اند باید یک نمای کلی روشن از موضوع اصلی صفحه ارائه دهند و در عین حال کلیدواژه اصلی و حداقل یک کلمه کلیدی ثانویه را نیز شامل می شوند.
آیا این یک عامل رتبه بندی است؟
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.
حداکثر محدودیت کاراکتر برای تگ H1 وجود ندارد. با این حال، بهترین روش برای سئو و تجربه کاربر 70 کاراکتر یا کمتر است. داشتن یک تگ H1 طولانیتر میتواند ارتباط کلمه کلیدی را برای این عنصر HTML کاهش دهد و خواندن آن را برای کاربران سخت کند.
تعداد در هر صفحه
تگ H2 یک فاکتور رتبه بندی برای سئو است. موتورهای جستجو مانند Google متن را در زیر عنوان های H2 می خزند تا موضوعات فرعی صفحه وب را تعیین کنند تا به رتبه بندی محتوا برای جستجوهای مربوطه کمک کنند.
کدام H1 بهتر است یا H2؟
ساختار مناسب HTML فقط شامل استفاده از یک تگ H1 در هر صفحه است. داشتن یک هدر H1 به خواننده و خزندههای موتور جستجو روشن میکند که محتوا در مورد چیست و همچنین به افرادی که از صفحهخوانها استفاده میکنند کمک میکند تا به طور مؤثر در مقاله حرکت کنند.
آیا می توان آن را بهینه کرد؟
تگ H2 هدر سطح 2 در یک سند HTML است که از کد زیر عنوان
استفاده می کند. تگ H2 معمولاً دومین تگ سرفصل است و برای نشان دادن یک زیربخش در محتوا استفاده میشود و توسط عنکبوتهای موتورهای جستجو برای درک موضوعات فرعی صفحه برای تعیین ارتباط با عبارتهای جستجو خزیده میشود.
جزئیات برچسب H2
هدف
هدف اصلی تگ H1 اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان و خزنده های موتورهای جستجو در مورد موضوع اصلی صفحه است. هدف ثانویه بهبود سیگنالهای مربوط به سئوی درون صفحه برای کلمات کلیدی اصلی است که محتوا هدف قرار میدهد.
حد کاراکتر بهینه
وجود H2 قبل از H1 در صفحه اشکالی ندارد زیرا ترتیب سرفصل های HTML برای کاربر مهم نیست. با این حال، ساختار HTML مناسب برای سرفصلها شامل یک تگ H1 به دنبال تگ H2 است.
درباره برچسب های H1 و H2 بیشتر بدانید
همانطور که در زیر متوجه خواهید شد، تگ های عنوان H2 و H1 اهداف جداگانه ای برای موتورهای جستجو و کاربران وب سایت دارند. و دانستن تفاوت بین تگ های H1 و H2 برای سئو به شما کمک می کند تا نحوه استفاده صحیح از هر عنصر HTML برای افزایش رتبه و ترافیک خود را درک کنید.