با این حال، هر دو عنصر HTML زمانی برای وب سایت شما مفید هستند که در کنار اهداف مورد نظر خود استفاده شوند. به جای اینکه فقط تگ هدر H3 یا H2 را برای بهینه سازی سئو انتخاب کنید، باید بهترین شیوه ها را برای هر دو عنصر برای بهبود تجربه کاربر و سیگنال های بهینه سازی موتور جستجوی صفحه برای رتبه های بالاتر در SERP ها دنبال کنید.
هدف اصلی تگ H2 جدا کردن بخش های محتوا برای تعریف سلسله مراتب اطلاعات و در عین حال بهبود خوانایی برای کاربر است. هدف ثانویه بهبود سیگنال های مربوط به صفحه برای کلمات کلیدی ثانویه است که محتوا برای SEO هدف قرار می دهد.
حد کاراکتر بهینه
تگ H3 یک فاکتور رتبه بندی برای SEO است اما وزن بسیار کمی برای بهینه سازی در صفحه دارد. به عبارت دیگر، یک هدر H3 که بهینه نشده است رتبهبندی کلمات کلیدی شما را ایجاد یا شکسته نمیکند. موتورهای جستجو مانند گوگل متن را در سرفصل های H3 بررسی می کنند تا ساختار اطلاعاتی محتوا را تأیید کنند که می تواند به رتبه بندی آن برای جستجوهای جستجوی مرتبط کمک کند.
کدام H2 بهتر است یا H3؟
جدول مقایسه زیر تفاوت های کلیدی بین تگ های هدر H2 و H3 را در قالبی قابل درک نشان می دهد. بعد از جدول، هر عامل را جداگانه توضیح می دهم.
پارامتر | تگ H2 | تگ H3 |
---|---|---|
تعریف | عنوان سطح دوم در ساختار HTML که از تگ هدر
استفاده می کند. |
عنوان سطح سوم در ساختار HTML که از تگ هدر
استفاده می کند. |
هدف | تعریف بخش های اصلی محتوا برای بهبود خوانایی. | برای پوشش موضوعات فرعی مهمی که در زیر عنوان های H2 قرار می گیرند. |
حد کاراکتر بهینه | 60 یا کمتر | 60 یا کمتر |
تعداد در هر صفحه | نامحدود | نامحدود |
آیا می توان آن را بهینه کرد | آره | آره |
فاکتور رتبه بندی سئو | آره | آره |
تگ H2 چیست؟
علاوه بر این، هدرهای H2 برای کمک به موتورهای جستجو برای تطبیق صفحات وب با هدف جستجوی کاربر استفاده می شود. تگ های H3 تقریباً برای این منظور مهم نیستند زیرا سطح پایین تری نسبت به عنوان های H2 دارند.
آیا می توانم از H3 به جای H2 استفاده کنم؟
حداکثر محدودیت کاراکتر برای تگ هدر H3 وجود ندارد. با این حال، بهترین تمرین برای سئو و تجربه کاربری 60 کاراکتر یا کمتر است. به طور معمول، متن موجود در تگ H3 کوتاهتر از عنوان فرعی H2 است زیرا یک موضوع فرعی را تعریف میکند، اما H3 میتواند طولانیتر باشد بدون اینکه تأثیر منفی بر SEO داشته باشد. فقط به خاطر داشته باشید که داشتن یک برچسب فرعی H3 بیش از حد طولانی می تواند ارتباط موضوعی این عنصر HTML را کمرنگ کند و خواندن آن را برای کاربران سخت کند.
تعداد در هر صفحه
هدف اصلی تگ H3 این است که محتوا را بیشتر به موضوعات فرعی تقسیم کند تا درک را برای کاربر افزایش دهد. هدف ثانویه بهبود سیگنالهای مرتبط با کلیدواژههای مورد هدف سئو است.
حد کاراکتر بهینه
لینک های زیر بیشتر در مورد تگ های H2 و H3 و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه ای از تگ H2 در مقابل H3 در سئو
وجود H3 قبل از H2 در صفحه اشکالی ندارد زیرا ترتیب سرفصل های HTML برای کاربر مهم نیست. با این حال، ساختار مناسب HTML برای سرفصلها شامل یک تگ H2 و یک تگ H3 است.
درباره برچسب های H2 و H3 بیشتر بدانید
تگ H3 هدر سطح 3 در یک سند HTML است که از کد زیرعنوان
استفاده می کند. تگ H3 سومین تگ عنوان بزرگ است و برای نشان دادن یک موضوع فرعی در زیر عنوان H2 استفاده می شود و توسط عنکبوت های موتورهای جستجو برای تأیید ارتباط موضوعی خزیده می شود.
جزئیات برچسب H3
هدف
بسته به تعداد زیرموضوعاتی که مربوط به یک بخش خاص است، میتوانید به تعداد دلخواه تگ H3 در صفحه داشته باشید. داشتن چندین تگ هدر H3 مشکلی برای سئو نیست و در برخی موارد ترجیح داده می شود که تگ های H3 بیشتر از تگ های H2 در صفحه باشد. این راهنما یک نمونه کلاسیک از این عمل در عمل است زیرا بخش های کلیدی به چندین موضوع فرعی برای توضیح هر عامل برای سئو نیاز دارند.
آیا می توان آن را بهینه کرد؟
تگ های H2 را می توان با قرار دادن کلمات کلیدی هدف در این فیلدهای HTML برای موتورهای جستجو و کاربران بهینه کرد. تگ های H2 که به درستی بهینه شده اند باید موضوعات فرعی را برای خواننده توصیف کنند و در عین حال کلمات کلیدی ثانویه برای سئو را نیز شامل شوند.
آیا این یک عامل رتبه بندی است؟
همانطور که یاد گرفتید، تفاوت اصلی بین تگ H2 و H3 این است که تگ H2 یک عنوان فرعی است که برای تعریف بخش های محتوای اصلی برای خواننده استفاده می شود در حالی که تگ H3 برای تقسیم بیشتر محتوا به موضوعات فرعی استفاده می شود.
تفاوت اصلی بین تگ H2 و H3 در این است که تگ H2 یک عنوان فرعی است که برای تعریف بخش های محتوای اصلی برای خواننده استفاده می شود در حالی که تگ H3 برای تقسیم بیشتر محتوا به موضوعات فرعی استفاده می شود.
مقایسه تگ هدر H2 در مقابل H3
همچنین بخشی با منابع بازاریابی دیجیتال اضافی وجود دارد که در مورد اصول تگ های هدر H2 و H3 بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد مؤثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کمک کند.
تفاوت بین تگ H2 و H3 چیست؟
همانطور که در زیر متوجه خواهید شد، تگ های H3 و H2 اهداف جداگانه ای برای موتورهای جستجو و کاربران وب سایت دارند. و دانستن تفاوت بین تگهای H2 و H3 برای سئو به شما کمک میکند تا نحوه استفاده صحیح از هر عنصر HTML سرصفحه برای افزایش رتبه و ترافیک خود را درک کنید.
H2 برای بهینهسازی موتور جستجو بهتر از H3 است زیرا تگ H2 یک فاکتور رتبهبندی قویتر برای سئو است. تگهای H2 موضوعات کلیدی صفحه را که الگوریتمهای موتورهای جستجو برای فهرستبندی و رتبهبندی تحلیل میکنند، توصیف میکنند.
حداکثر محدودیت کاراکتر برای تگ هدر H2 وجود ندارد. با این حال، بهترین تمرین برای سئو و تجربه کاربری 60 کاراکتر یا کمتر است. داشتن یک تگ فرعی H2 طولانی می تواند ارتباط کلیدواژه را برای این عنصر HTML کمرنگ کند و خواندن آن را برای کاربران سخت کند.
تعداد در هر صفحه
این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تگ هدر H2 در مقابل H3 را توضیح می دهد.
بسته به تعداد زیرموضوعات مرتبط با محتوا، می توانید به تعداد دلخواه تگ H2 در صفحه داشته باشید. داشتن چندین تگ هدر H2 مشکلی برای سئو نیست.
آیا می توان آن را بهینه کرد؟
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 مجذوب سئو شده است. هدف استفان به اشتراک گذاشتن بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو است تا به شما کمک کند ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید.
امیدوارم از این راهنمای تگ H2 vs H3 در سئو لذت برده باشید.
شما می توانید از H3 به جای H2 بدون هیچ تاثیری بر روی کاربر استفاده کنید. با این حال، H3 باید تحت یک H2 برای نشانهگذاری مناسب HTML و تعریف ساختار اطلاعاتی موتورهای جستجو برای خزیدن برای درک موضوعات کلیدی محتوا استفاده شود.
آیا داشتن H3 قبل از H2 خوب است؟
تگ H2 یک فاکتور رتبه بندی برای سئو است. موتورهای جستجو مانند Google متن را در زیر عنوان های H2 می خزند تا موضوعات فرعی صفحه وب را تعیین کنند تا به رتبه بندی محتوا برای جستجوهای مربوطه کمک کنند. تگهای H2 همچنین به موتورهای جستجو کمک میکنند تا صفحات وب را با هدف جستجوی کاربر مطابقت دهند و بخش مهمی از فرآیند رتبهبندی است.
تگ H3 چیست؟
برچسبهای H3 را میتوان برای موتورهای جستجو و کاربران با گنجاندن انواع کلمات کلیدی، مترادفها و کلمات مرتبط با معنایی بهینه کرد تا به تقویت ارتباط موضوعی بدون بهینهسازی بیش از حد برای کلمات کلیدی هدف شما کمک کند. تگ های H3 که به درستی بهینه شده اند باید موضوعات فرعی را برای خواننده توصیف کنند، بدون اینکه شامل عبارات کلیدی مطابق با کلیدواژه های اولیه و ثانویه SEO باشند.
آیا این یک عامل رتبه بندی است؟
تگ H2 هدر سطح 2 در یک سند HTML است که از کد زیر عنوان
استفاده می کند. تگ H2 معمولاً دومین تگ سرفصل است و برای نشان دادن یک زیربخش در محتوا استفاده میشود و توسط عنکبوتهای موتورهای جستجو برای درک موضوعات فرعی صفحه برای تعیین ارتباط با عبارتهای جستجو خزیده میشود.