جستجوی کلیدواژه یک روش جستجوی داده است که از جستجوی واژگانی برای یافتن مطابقت تحت اللفظی کلمات پرس و جو در رکوردهای جستجو استفاده می کند. اگر مطابقت ایجاد شود، رکورد در نتایج جستجو نمایش داده می شود.
جستجوی کلمات کلیدی به شما امکان می دهد مطابقت های دقیق یک عبارت جستجو را در یک پایگاه داده بزرگ پیدا کنید، که این فرآیند را به روشی بسیار کارآمد برای جستجوی اطلاعات تبدیل می کند. برخلاف یک موتور جستجوی معنایی که باید معنی و هدف پشت پرس و جو را استخراج کند، یک موتور جستجوی کلمه کلیدی نیازی به استفاده از قدرت محاسباتی اضافی برای یافتن رکوردهای منطبق در پایگاه داده ندارد.
برای یافتن اطلاعات خاص خوب است
علاوه بر این، موتور جستجویی که فقط از الگوریتم جستجوی کلمه کلیدی استفاده میکند، میتواند به راحتی با پر کردن کلمات کلیدی دستکاری شود، یعنی استفاده مکرر از یک کلمه یا عبارت برای بالا بردن رتبه آن در نتایج جستجو.
هدف اصلی جستجوی معنایی تولید نتایج جستجوی دقیق بر اساس معنا و هدف جستجوی جستجو است. این منجر به بهبود نتایج جستجو، قطعات بهتر اطلاعات و تجربه کاربری مثبت می شود.
جستجوی معنایی نتایج جستجوی بهتری را برای کاربر فراهم می کند زیرا فهرست ها بر اساس معنا و هدف جستجوگر است. از طریق تطبیق مفهوم و پردازش زبان طبیعی، یک موتور جستجوی معنایی میتواند نتایج دقیقتری ارائه دهد که با مفهوم متنی کاربر مطابقت دارد.
قطعات بهتر اطلاعات
لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید
تفاوت بین جستجوی معنایی و جستجوی کلمه کلیدی چیست؟
Adobe Bridge نمونه بارز موتور جستجوی کلمات کلیدی است. از جستجوی واژگانی برای یافتن و بازیابی تصاویر، عکسها و ویدیوها از پایگاه دادهای استفاده میکند که با متادیتا برچسبگذاری شده است که شامل کلمات و عبارات خاصی است که محتوای بصری را توصیف میکند. با موتور جستجوی کلمه کلیدی مانند Bridge، میتوانید به راحتی هر نوع محتوایی را با افزودن یک کلمه کلیدی مطابقت دقیق (یا نوع نزدیک) به ابرداده، در صورتی که قابل اجرا نیست، در نتایج جستجو ظاهر کنید.
جزئیات جستجوی کلمه کلیدی
هدف
جستجوی معنایی یک روش جستجوی داده است که معنای یک عبارت جستجو را با تمرکز بر زمینه و هدف پشت جستجو نشان می دهد. جستجوی معنایی فراتر از تطبیق اسناد در وب است که حاوی کلمات کلیدی یکسان در یک عبارت جستجو هستند.
جزئیات جستجوی معنایی
هدف
در نتیجه بهبود نتایج جستجو و قطعات بهتر اطلاعات، جستجوی معنایی تجربه کاربری مثبت تری را فراهم می کند زیرا مرتبط ترین نتایج از نظر معنایی را به بالای لیست ارتقا می دهد. این بدان معناست که کاربران می توانند آنچه را که به دنبال آن هستند سریعتر و آسانتر در موتور جستجو پیدا کنند.
جستجوی کلمات کلیدی چیست؟
این راهنما تفاوت بین جستجوی معنایی و جستجوی کلمه کلیدی را توضیح می دهد.
گوگل نمونه بارز یک موتور جستجوی معنایی است. از مجموعهای از الگوریتمهای معنایی برای جستجو در پایگاه داده فهرست خود استفاده میکند و مرتبطترین نتایج را بر اساس معنای متنی یک عبارت جستجو به کاربران خود بازمیگرداند. با یک موتور جستجوی معنایی مانند گوگل، نمیتوانید به راحتی رتبهبندی یک صفحه وب را فقط با پر کردن محتوا با کلمات کلیدی تطابق دقیقتر دستکاری کنید.
فواید
نتایج جستجوی بهبود یافته
تفاوت اصلی بین جستجوی معنایی و جستجوی کلمه کلیدی در این است که جستجوی معنایی بر زمینه و هدف یک عبارت جستجو متمرکز است در حالی که جستجوی کلمه کلیدی فقط با رکوردهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی استفاده شده در جستجو مطابقت دارد.
جستجوی معنایی در مقابل جستجوی کلیدواژه
جستجوی معنایی بهتر از جستجوی کلمه کلیدی برای یک موتور جستجوی عمومی است زیرا جستجوی معنایی بهینه شده است تا نتایج مرتبط تری را برای پرس و جو ارائه دهد. جستجوی معنایی به جای تطبیق کلمات یا عبارات دقیق مانند جستجوی کلمه کلیدی، بر استخراج معنای پرس و جو متمرکز است.
این جدول مقایسه تفاوت بین جستجوی معنایی و جستجوی کلمه کلیدی را نشان می دهد. پس از این جدول، هر دو نوع جستجو را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.
پارامتر
جستجوی معنایی
جستجوی کلمات کلیدی
تعریف
یک روش جستجوی داده که معنای یک عبارت جستجو را نشان می دهد.
یک روش جستجوی داده که از جستجوی واژگانی برای یافتن تطابق تحت اللفظی کلمات پرس و جو استفاده می کند.
هدف اولیه
برای ایجاد نتایج جستجوی دقیق بر اساس معنا و هدف جستجو.
برای ارائه رکوردهای جستجو که به طور خاص با کلمات استفاده شده در پرس و جو مطابقت دارند.
سریع و کارآمد، برای یافتن اطلاعات خاص خوب است و حدس و گمان را برای الگوریتم حذف می کند
جستجوی معنایی چیست؟
جستجوی کلمات کلیدی همچنین برای یافتن نامها، تاریخها و سایر اطلاعاتی که احتمال تغییر آنها وجود ندارد، خوب است. هنگامی که محتوا شامل جزئیات خاصی است یا در ابرداده با آن برچسب گذاری می شود، آن رکوردها را می توان به سرعت و به راحتی با موتور جستجوی کلمه کلیدی پیدا کرد.
حدس زدن الگوریتم را حذف می کند
از آنجا که جستجوی کلمه کلیدی نیازی به تفسیر معنای متنی یک عبارت جستجو ندارد، هیچ حدسی وجود ندارد که باید توسط الگوریتم انجام شود. اگر یک سند یا سابقه حاوی کلمه کلیدی مطابقت دقیق (یا نوع نزدیک) نباشد، محتوا به جستجوگر بازگردانده نخواهد شد.
جستجوی معنایی یا جستجوی کلیدواژه کدام بهتر است؟
از سوی دیگر، یک موتور جستجوی معنایی مانند گوگل، میتواند معانی متعددی از یک کلمه یا عبارت را بدون در نظر گرفتن اینکه آن عبارات در سندی در پایگاه داده جستجو ظاهر میشوند تفسیر کند، که با شناسایی مفاهیم مرتبط که ممکن است به صراحت در آن ذکر نشده باشد، نتایج مرتبطتری ارائه میکند. پرس و جو یا در محتوا
درباره جستجوی معنایی و کلمات کلیدی بیشتر بیاموزید
خلاصه برای جستجوی معنایی در مقابل جستجوی کلمه کلیدی
همانطور که متوجه شدید، تفاوت اصلی بین جستجوی معنایی و جستجوی کلمه کلیدی این است که جستجوی معنایی بر زمینه و هدف یک عبارت جستجو متمرکز است در حالی که جستجوی کلمه کلیدی فقط با رکوردهای جستجو بر اساس کلمات کلیدی استفاده شده در جستجو مطابقت دارد. هم موتورهای جستجوی کلیدواژه و هم موتورهای جستجوی معنایی نقش مهمی در موارد استفاده مختلف دارند و هر نوع را برای کاربردهای مختلف مفید میسازند.
همانطور که در زیر متوجه خواهید شد، جستجوی کلمه کلیدی و جستجوی معنایی اهداف جداگانه ای برای موتورهای جستجو و کاربر نهایی دارند. و دانستن تفاوت بین جستجوی معنایی و جستجوی کلمات کلیدی برای سئو به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه برای برنامه های مختلف مفید هستند.
ستاد تحریریه SEO Chatter تیمی متشکل از کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی دیجیتال به رهبری استیون هاکمن با بیش از 15 سال تجربه در بازاریابی موتورهای جستجو است. ما راهنمای اصول سئو را برای بازاریابان مبتدی منتشر می کنیم.
همچنین بخشی با منابع اضافی وجود دارد که در مورد اصول جستجوی معنایی و کلمات کلیدی بیشتر توضیح می دهد تا به شما در ایجاد موثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو کمک کند.