این راهنمای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تگ عنوان در مقابل تگ H1 را توضیح می دهد.
همانطور که در زیر متوجه خواهید شد، تگ H1 و تگ عنوان اهداف جداگانه ای برای موتورهای جستجو و کاربران وب سایت دارند. و دانستن تفاوت بین تگ های H1 و تگ های عنوان برای سئو به شما کمک می کند تا نحوه استفاده صحیح از هر عنصر را برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت و رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) درک کنید.
همچنین بخشی با منابع بازاریابی دیجیتال اضافی وجود دارد که در مورد اصول تگ های عنوان و برچسب های H1 بیشتر توضیح می دهد تا به شما کمک کند موثرترین استراتژی بهینه سازی موتور جستجو را ایجاد کنید.
تفاوت بین تگ عنوان و تگ H1 چیست؟
تفاوت اصلی بین تگ عنوان و تگ H1 این است که تگ عنوان در برگه مرورگر وب نمایش داده می شود و تکه های نتایج جستجو در حالی که تگ H1 در محتوای صفحه برای خواندن کاربران قابل مشاهده است.
تگ عنوان در مقابل مقایسه تگ H1
جدول مقایسه زیر تفاوت های کلیدی بین تگ های عنوان و تگ های H1 را در قالبی قابل درک نشان می دهد. بعد از جدول، هر عامل را جداگانه توضیح می دهم.
پارامتر | برچسب عنوان | تگ H1 |
---|---|---|
تعریف | متن موجود در تگ |
متن موجود در تگ
در کد HTML وب سایت. |
هدف اولیه | در SERP ها نمایش داده می شود و در تب مرورگر نشان داده می شود. | نمایش به عنوان عنوان مقاله و قابل مشاهده ترین سرصفحه صفحه. |
حد کاراکتر بهینه | 60 یا کمتر | 70 یا کمتر |
آیا می توان آن را بهینه کرد | آره | آره |
فاکتور رتبه بندی سئو | آره | آره |
تگ عنوان چیست؟
تگ عنوان یک عنصر HTML است که برای تعیین عنوان یک صفحه وب استفاده می شود. برچسبهای عنوان در بخش
جزئیات برچسب عنوان
هدف
هدف اصلی تگ عنوان ارائه خلاصه ای از محتوای صفحه برای کاربران و خزنده های موتورهای جستجو است.
هدف ثانویه تگ عنوان بهبود بهینه سازی موتورهای جستجو در سایت با گنجاندن کلمات کلیدی اولیه و ثانویه برای الگوریتم های موتورهای جستجو برای تجزیه و تحلیل برای اهداف نمایه سازی و رتبه بندی است.
محدودیت کاراکتر
حداکثر محدودیت کاراکتر برای برچسب های عنوان وجود ندارد. با این حال، بهترین روش سئو برای برچسبهای عنوان 60 کاراکتر یا کمتر است. اگر برچسب عنوان شما طولانی تر باشد، به دلیل فضای محدود برای مرورگر، احتمالاً در فهرست SERP کوتاه شده است.
آیا می توان آن را بهینه کرد؟
برچسب های عنوان را می توان با قرار دادن کلمات کلیدی در این فیلد HTML برای موتورهای جستجو و کاربران بهینه کرد. با این حال، شما باید از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید زیرا می تواند باعث جریمه رتبه بندی گوگل شود.
یک استراتژی خوب این است که کلمات کلیدی اولیه و ثانویه خود را بدون تکرار کلمات همپوشانی در نظر بگیرید. به عنوان مثال، یک برچسب عنوان که نوشته شده است: “15 نکات و تکنیک های سئو روی صفحه برای افزایش رتبه” بهتر از “15 نکات سئو درون صفحه و تکنیک های سئو درون صفحه برای افزایش رتبه” هم برای کاربران و هم برای الگوریتم های موتورهای جستجو.
آیا این یک عامل رتبه بندی است؟
تگ عنوان یک فاکتور رتبه بندی تایید شده برای سئو است. موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ کلمات کلیدی تگ عنوان HTML را با جستجوی کاربر مطابقت خواهند داد. آن را به یک فاکتور رتبه بندی بسیار مهم برای سئو تبدیل می کند.
تگ H1 چیست؟
تگ H1 متنی است که در یک بخش
در HTML صفحه وب شما وجود دارد.
این معمولاً در متن اصلی قابل خواندن توسط کاربر در وب سایت شما قرار دارد و عنوان مقاله را تشکیل می دهد که توسط کاربر خوانده می شود.
جزئیات برچسب H1
هدف
تگ H1 یک عنصر HTML است که عنوان اصلی یک صفحه وب را نشان می دهد. تگهای H1 برای علامتگذاری موضوع اصلی محتوا استفاده میشوند و معمولاً اولین قطعه متنی هستند که در صفحه برای خواندن کاربران ظاهر میشوند.
محدودیت کاراکتر
حداکثر محدودیت کاراکتر برای تگ H1 وجود ندارد. با این حال، بهترین روش برای سئو و تجربه کاربر 70 کاراکتر یا کمتر است. داشتن یک تگ H1 طولانیتر میتواند ارتباط کلمه کلیدی را برای این عنصر HTML کاهش دهد و خواندن آن را برای کاربران سخت کند.
آیا می توان آن را بهینه کرد؟
تگ های H1 را می توان با قرار دادن کلمات کلیدی هدف در این زمینه برای موتورهای جستجو و کاربران بهینه کرد. تگ های H1 که به درستی بهینه شده اند باید یک نمای کلی روشن از موضوع اصلی صفحه ارائه دهند و در عین حال کلیدواژه اصلی و حداقل یک کلمه کلیدی ثانویه را نیز شامل می شوند.
آیا این یک عامل رتبه بندی است؟
تگ H1 یک فاکتور رتبه بندی برای سئو است. موتورهای جستجو مانند گوگل محتوای داخل تگ h1 را می خزند تا به درک زمینه صفحه وب کمک کنند.
آیا تگ عنوان و تگ H1 باید یکسان باشند؟
تگ عنوان و تگ H1 باید یکسان باشند زیرا موتورهای جستجو را مجبور می کند متن صحیح فهرست صفحه وب را در SERP ها نشان دهند. داشتن عناصر H1 و برچسب عنوان یکسان (یا مشابه) هم برای سئو و هم برای کاربران خوب است.
دلیل دیگر اهمیت این موضوع این است که گوگل شروع به نشان دادن تگ H1 بیشتر برای لیست های وب سایت در نتایج جستجو از سال 2022 به جای تگ عنوان سفارشی نوشته شده توسط صاحبان وب سایت کرد. و این هم بر رتبه بندی موتورهای جستجو و هم بر نرخ کلیک (CTR) برای محتوا تأثیر گذاشت.
پس از تحلیلهای فراوان صنعت، کارشناسان سئو دریافتند که میتوانید با یکسان کردن تگ عنوان و تگ H1 از این مشکل جلوگیری کنید. این استراتژی الگوریتم نمایه سازی را مجبور می کند تا اطلاعات صحیح را برای کاربران در موتور جستجو نمایش دهد.
درباره برچسب های عنوان و برچسب های H1 بیشتر بدانید
لینک های زیر بیشتر در مورد تگ های عنوان و تگ های H1 و نحوه استفاده صحیح از آنها برای بهینه سازی بهتر موتورهای جستجو توضیح می دهند. از این منابع برای گسترش دانش خود در مورد موضوع استفاده کنید.
خلاصه ای از تگ عنوان در مقابل تگ H1 در سئو
امیدوارم از این راهنمای برچسب عنوان در مقابل H1 در سئو لذت برده باشید.
همانطور که یاد گرفتید، تفاوت اصلی بین تگ عنوان و تگ H1 این است که تگ عنوان در تب مرورگر وب نمایش داده می شود و تکه های نتایج جستجو در حالی که تگ H1 در محتوای صفحه برای خواندن کاربران قابل مشاهده است.
با این حال، هر دو عنصر HTML می توانند برای وب سایت شما مفید باشند، زمانی که در کنار اهداف مورد نظر خود استفاده شوند. به جای اینکه فقط تگ عنوان یا تگ H1 را برای بهینه سازی سئو انتخاب کنید، سعی کنید هر دو تاکتیک را برای کمک به بهبود تجربه کاربر و سیگنال های بهینه سازی موتور جستجوی صفحه برای رتبه های بالاتر در SERP ها پیاده سازی کنید.
استفان هاکمن یک کارآفرین و بنیانگذار SEO Chatter است. او در بهینه سازی موتورهای جستجو و بازاریابی دیجیتال تخصص دارد و از سال 2005 شیفته سئو شده است. هدف استفان این است که بهترین نکات و اخبار در مورد بازاریابی موتورهای جستجو را به اشتراک بگذارد تا بتوانید ترافیک بیشتری را برای وب سایت خود به دست آورید.